header background shadow

Jobformidler siden 1978

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!

Stillingen kan ikke længere søges via Ofir.
Økonomiafdelingen

Faxe Kommune søger konsulent/specialist til Økonomiafdelingen

Økonomiafdelingen

  • Er du struktureret, god til tal og til at formidle økonomiske sammenhænge?
  • Kan du håndtere mange samtidige problemstillinger og samarbejdspartnere?
Så er det måske dig, vi søger som vores nye kollega.
Om os:
Økonomiafdelingen varetager kommunens overordnede økonomifunktioner, herunder økonomistyring, budgetprocessen, løbende budgetopfølgninger og regnskab. Herudover kommer en række drifts-, rådgivnings- og analyseopgaver vedrørende økonomistyring og servicering af centre og institutioner. Vi er i alt 20 medarbejdere i afdelingen, der også omfatter indkøbs- og forsikringsenhed.
Vi mangler en konsulent eller specialist til økonomistyring samt til at styrke afdelingens analyse- og konsulentfunktion, men arbejdsopgaverne tilrettelægges endeligt ud fra en kombination af dine kompetencer.
Vi anvender Fujitsu Prisme som økonomisystem og erfaring med dette foretrækkes, men er ikke et krav.
Om dig og stillingen
Stillingens indhold vil blive endeligt fastlagt når vi kender dine kompetencer. Vi mangler ressourcer på nedenstående områder og du skal derfor have kompetencer og lyst til at arbejde indenfor disse områder:
  • Koordinerende rolle ift. budgetprocessen herunder opsamling af materiale til politisk behandling
  • Kvalitetssikring og videreudvikling af metoder, processer og værktøjer anvendt inden for områderne og metoder generelt
  • Forberedelse af sager til politisk behandling, dagsordenspunkter m.m.
  • Analyser på forskellige center- og udvalgsområder
  • Indgå i arbejdet omkring udvikling af ledelsesinformation
Du vil komme til at deltage i ovenstående arbejdsområder og skal være proaktiv i forhold til at udvikle Faxe Kommune. Derfor er det relevant, at du er analytisk tænkende og kan formidle viden, så både politikere, ledere og borgere forstår det.
Du er i stand til at analysere sammenhænge mellem aktivitet og udgift/indtægt, herunder også spotte muligheder for effektiviseringer og udarbejdelse af optimeringsforslag.
Vi forventer, at du har erfaring fra arbejde med økonomiopgaver i en kommune og har gode IT-kompetencer, specielt med Excel og pivot-tabeller.
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat med tiltrædelse 1. maj eller snarest muligt.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Kim Stennicke på tlf. 51 52 31 20
 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 17. marts 2016
 
Ansøgningsfrist: Fredag den 11. marts 2016.
 
Du sender din ansøgning ved at trykke på ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget og derefter udfylde den formular, som kommer frem. Det er herinde du vedhæfter din ansøgning samt bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mm.

Skriv venligst i din ansøgning, at du så annoncen hos ofir.dk
 
Praktisk information
Indrykningsdato
18-02-2016
Udløbsdato
11-03-2016
Job-ID
329582018
Jobbets adresse

Økonomiafdelingen

Frederiksgade 9

4690Haslev

Virksomhedens beliggenhed

Beregn rute-/rejseplan

Fra:
Til:
Om virksomheden