Rekrutteringsproces


Ansættelse af nye medarbejdere indledes allerede med design af jobannoncen. Herefter omfatter en rekrutteringsproces mange elementer, der alle er vigtige.


Desværre oplever man stadig virksomheder, der ikke tager ansættelse af nye medarbejdere særligt seriøst. De ”hopper over, hvor gærdet er lavest” og gennemfører en uprofessionel rekrutteringsproces.


Resultatet er som regel derefter: Ansættelsen af nye medarbejdere tager længere tid end nødvendigt, og man får måske ikke lige præcis de nye folk, man havde håbet på.


Virkeligheden er, at en rekrutteringsproces består af mange delpunkter. Hver enkelt af dem er vigtigt i bestræbelserne på at få ansat den bedst kvalificerede arbejdskraft.


En rekrutteringsproces begynder allerede ved udformningen af virksomhedens nye jobannonce. I den forbindelse er det vigtigt, at jobprofilen beskrives præcist i annoncen. Desuden skal afsenderen – altså jeres virksomhed – præsenteres ordentligt. I sidste ende er jobannoncen også en reklame og et visitkort for jeres virksomhed.


Hvis I ikke får udformet annoncen præcist omkring den jobprofil, I søger - og ikke får beskrevet jeres virksomhed korrekt - risikerer jeres rekrutteringsproces at køre skævt allerede fra begyndelsen.


Brug eventuelt et godt e-rekrutteringssystem som Ofirs E-rekrutteringsløsning til at assistere i jeres rekrutteringsproces.


Ofirs E-rekrutteringsløsning er let at anvende for både arbejdsgiver og kandidater, og systemet hjælper med til at styre hele forløbet: Fra jobannonce og indrykning, over registrering af og kommunikation med ansøgere til booking af jobinterviews og færdiggørelse af ansættelseskontrakter.