Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

2 beskæftigelsesrådgivere til sygedagpengeopfølgning i Jobcenter Vejle

Kunne du tænke dig at være vores nye kollega? Vi søger lige nu 2 beskæftigelsesrådgivere til vores sygedagpengeopfølgning. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat, der som udgangspunkt er på 6 mdr., men med mulighed for forlængelse.

Om jobbet

Du vil blive tilknyttet vores sygedagpengeafsnit, som arbejder med sygemeldte ledige, dvs. de sygemeldte borgere, som ikke har en arbejdsgiver.

Vores primære opgave er at hjælpe de sygemeldte tilbage på arbejdsmarkedet gennem job eller uddannelse. Du skal sikre borgerne en mulighed for at blive selvforsørgende hurtigst muligt, men samtidig have et blik for de holdbare og langsigtede løsninger for både borgere og virksomheder.

Du skal derfor, som attraktiv ansøger, have et skarpt blik for at etablere bæredygtige løsninger for de sygemeldte borgere gennem dit gode kendskab til, hvordan arbejdsmarkedet fungerer i praksis. Du skal også være dygtig til myndighedsarbejde med kendskab til lovgivningen, samt det tværgående samarbejde på området.

Ud over myndighedsarbejdet har vi hos os stort fokus på de handlingsorienterede tiltag, der skal til for at få borgeren ud på arbejdsmarkedet, det kan fx være virksomhedsopsøgende arbejde, i det tilfælde hvor borgeren ikke selv kan dette.

Vi tilbyder dig

Vi har hos os et attraktivt fagligt og kollegialt miljø med rum for høje ambitioner. Du får derfor kollegaer og en ledelse, der brænder for deres arbejde, og som ønsker at levere resultater til gavn for borgerne.

Samtidig får du:

  • Et dynamisk arbejdsmiljø, hvor der er fokus på høj faglighed, kvalitet samt faglig udvikling
  • Faglig sparring
  • Gode kollegaer
  • Godt arbejdsklima i et travlt miljø
  • Afvekslende arbejdsopgaver

Hvis du er interesseret i jobbet, har du udsigt til følgende hovedopgaver:

  • Opfølgningssamtaler med de sygemeldte borgere, hvor der er fokus på kompetencer og erfaring sammenholdt med arbejdsmarkedets behov.
  • Etablering og opfølgning af virksomhedspraktikker.
  • Vurdering af uarbejdsdygtighed efter §7 i sygedagpengeloven.
  • Tværfagligt samarbejde, også på tværs af afdelinger og forvaltninger, således der sikres en helhedsorienteret og sammenhængende indsats.

Tiltrædelse 1. august 2019.

Vi forventer af dig at:

  • Du er uddannet socialrådgiver/social formidler eller har anden relevant erhvervserfaring
  • Du har kendskab til Sygedagpenge- og LAB-loven, samt anden relevant lovgivning – og kan omsætte den i praksis
  • Du er stærk i relations arbejdet med borgerne
  • Du har evnen til at samarbejde på tværs såvel in-house som på tværs af forskellige forvaltningskulturer og medarbejdergrupper.
  • Du er en stærk kommunikator – både mundtligt og skriftligt
  • Du kan bevare roen i en travl hverdag og er i stand til at tænke nye veje i opgaveløsningen
  • Du kan arbejde selvstændigt og systematisk
  • Du kan tage ansvar og tænker fremad, ligesom du skaber resultater
  • Du er struktureret, engageret, positiv og spiller dine kollegaer gode
  • Du kan agere professionelt i myndighedsrollen.
  • Du trives med at arbejde i en målstyret organisation
  • Har et godt humør

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn.

Om os

Job og Sundhed er en del af Jobcenter Vejle. Afdelingen består at 4 afsnit, som varetager indsatserne for sygedagpenge, jobafklaring og de forsikrede ledige samt ydelsen på sygedagpenge. Jobcenter Vejle har ca. 375 medarbejdere.

Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger til nytte for ledige borgere. Vejle Kommune er frikommune, det betyder, at fokus er på resultater og ikke på proceskrav i beskæftigelsesindsatsen.

Flere oplysninger

Flere oplysninger kan fås hos afsnitsleder Dianne Johansen tlf.: 21 16 72 10, mail: didjo@vejle.dk .

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest 17.06.2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 24.06.2019.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter .

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032416Phoenix-618cca6f12019-05-27T17:00:22.5132 beskæftigelsesrådgivere til sygedagpengeopfølgning i Jobcenter Vejle

Kunne du tænke dig at være vores nye kollega? Vi søger lige nu 2 beskæftigelsesrådgivere til vores sygedagpengeopfølgning. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat, der som udgangspunkt er på 6 mdr., men med mulighed for forlængelse.

Om jobbet

Du vil blive tilknyttet vores sygedagpengeafsnit, som arbejder med sygemeldte ledige, dvs. de sygemeldte borgere, som ikke har en arbejdsgiver.

Vores primære opgave er at hjælpe de sygemeldte tilbage på arbejdsmarkedet gennem job eller uddannelse. Du skal sikre borgerne en mulighed for at blive selvforsørgende hurtigst muligt, men samtidig have et blik for de holdbare og langsigtede løsninger for både borgere og virksomheder.

Du skal derfor, som attraktiv ansøger, have et skarpt blik for at etablere bæredygtige løsninger for de sygemeldte borgere gennem dit gode kendskab til, hvordan arbejdsmarkedet fungerer i praksis. Du skal også være dygtig til myndighedsarbejde med kendskab til lovgivningen, samt det tværgående samarbejde på området.

Ud over myndighedsarbejdet har vi hos os stort fokus på de handlingsorienterede tiltag, der skal til for at få borgeren ud på arbejdsmarkedet, det kan fx være virksomhedsopsøgende arbejde, i det tilfælde hvor borgeren ikke selv kan dette.

Vi tilbyder dig

Vi har hos os et attraktivt fagligt og kollegialt miljø med rum for høje ambitioner. Du får derfor kollegaer og en ledelse, der brænder for deres arbejde, og som ønsker at levere resultater til gavn for borgerne.

Samtidig får du:

  • Et dynamisk arbejdsmiljø, hvor der er fokus på høj faglighed, kvalitet samt faglig udvikling
  • Faglig sparring
  • Gode kollegaer
  • Godt arbejdsklima i et travlt miljø
  • Afvekslende arbejdsopgaver

Hvis du er interesseret i jobbet, har du udsigt til følgende hovedopgaver:

  • Opfølgningssamtaler med de sygemeldte borgere, hvor der er fokus på kompetencer og erfaring sammenholdt med arbejdsmarkedets behov.
  • Etablering og opfølgning af virksomhedspraktikker.
  • Vurdering af uarbejdsdygtighed efter §7 i sygedagpengeloven.
  • Tværfagligt samarbejde, også på tværs af afdelinger og forvaltninger, således der sikres en helhedsorienteret og sammenhængende indsats.

Tiltrædelse 1. august 2019.

Vi forventer af dig at:

  • Du er uddannet socialrådgiver/social formidler eller har anden relevant erhvervserfaring
  • Du har kendskab til Sygedagpenge- og LAB-loven, samt anden relevant lovgivning – og kan omsætte den i praksis
  • Du er stærk i relations arbejdet med borgerne
  • Du har evnen til at samarbejde på tværs såvel in-house som på tværs af forskellige forvaltningskulturer og medarbejdergrupper.
  • Du er en stærk kommunikator – både mundtligt og skriftligt
  • Du kan bevare roen i en travl hverdag og er i stand til at tænke nye veje i opgaveløsningen
  • Du kan arbejde selvstændigt og systematisk
  • Du kan tage ansvar og tænker fremad, ligesom du skaber resultater
  • Du er struktureret, engageret, positiv og spiller dine kollegaer gode
  • Du kan agere professionelt i myndighedsrollen.
  • Du trives med at arbejde i en målstyret organisation
  • Har et godt humør

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn.

Om os

Job og Sundhed er en del af Jobcenter Vejle. Afdelingen består at 4 afsnit, som varetager indsatserne for sygedagpenge, jobafklaring og de forsikrede ledige samt ydelsen på sygedagpenge. Jobcenter Vejle har ca. 375 medarbejdere.

Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger til nytte for ledige borgere. Vejle Kommune er frikommune, det betyder, at fokus er på resultater og ikke på proceskrav i beskæftigelsesindsatsen.

Flere oplysninger

Flere oplysninger kan fås hos afsnitsleder Dianne Johansen tlf.: 21 16 72 10, mail: didjo@vejle.dk .

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest 17.06.2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 24.06.2019.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter .

 

2019-06-18T00:51:27.457 Kunne du tænke dig at være vores nye kollega? Vi søger lige nu 2 beskæftigelsesrådgivere til vores sygedagpengeopfølgning. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat, der som udgangspunkt er på 6 mdr., men med mulighed for forlængelse. Om jobbet Du vil blive tilknyttet vores sygedagpengeafsnit, som arbejder med sygemeldte ledige, dvs. de sygemeldte borgere, som ikke har en arbejdsgiver. Vores primære opgave er at hjælpe de sygemeldte tilbage på arbejdsmarkedet gennem job eller uddannelse. Du skal sikre borgerne en mulighed for at blive selvforsørgende hurtigst muligt, men samtidig have et blik for de holdbare og langsigtede løsninger for både borgere og virksomheder. Du skal derfor, som attraktiv ansøger, have et skarpt blik for at etablere bæredygtige løsninger for de sygemeldte borgere gennem dit gode kendskab til, hvordan arbejdsmarkedet fungerer i praksis. Du skal også være dygtig til myndighedsarbejde med kendskab til lovgivningen, samt det tværgående samarbejde på området. Ud over myndighedsarbejdet har vi hos os stort fokus på de handlingsorienterede tiltag, der skal til for at få borgeren ud på arbejdsmarkedet, det kan fx være virksomhedsopsøgende arbejde, i det tilfælde hvor borgeren ikke selv kan dette. Vi tilbyder dig Vi har hos os et attraktivt fagligt og kollegialt miljø med rum for høje ambitioner. Du får derfor kollegaer og en ledelse, der brænder for deres arbejde, og som ønsker at levere resultater til gavn for borgerne. Samtidig får du: Et dynamisk arbejdsmiljø, hvor der er fokus på høj faglighed, kvalitet samt faglig udvikling Faglig sparring Gode kollegaer Godt arbejdsklima i et travlt miljø Afvekslende arbejdsopgaver Hvis du er interesseret i jobbet, har du udsigt til følgende hovedopgaver: Opfølgningssamtaler med de sygemeldte borgere, hvor der er fokus på kompetencer og erfaring sammenholdt med arbejdsmarkedets behov. Etablering og opfølgning af virksomhedspraktikker. Vurdering af uarbejdsdygtighed efter §7 i sygedagpengeloven. Tværfagligt samarbejde, også på tværs af afdelinger og forvaltninger, således der sikres en helhedsorienteret og sammenhængende indsats. Tiltrædelse 1. august 2019. Vi forventer af dig at: Du er uddannet socialrådgiver social formidler eller har anden relevant erhvervserfaring Du har kendskab til Sygedagpenge- og LAB-loven, samt anden relevant lovgivning og kan omsætte den i praksis Du er stærk i relations arbejdet med borgerne Du har evnen til at samarbejde på tværs såvel in-house som på tværs af forskellige forvaltningskulturer og medarbejdergrupper. Du er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt Du kan bevare roen i en travl hverdag og er i stand til at tænke nye veje i opgaveløsningen Du kan arbejde selvstændigt og systematisk Du kan tage ansvar og tænker fremad, ligesom du skaber resultater Du er struktureret, engageret, positiv og spiller dine kollegaer gode Du kan agere professionelt i myndighedsrollen. Du trives med at arbejde i en målstyret organisation Har et godt humør Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn. Om os Job og Sundhed er en del af Jobcenter Vejle. Afdelingen består at 4 afsnit, som varetager indsatserne for sygedagpenge, jobafklaring og de forsikrede ledige samt ydelsen på sygedagpenge. Jobcenter Vejle har ca. 375 medarbejdere. Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger til nytte for ledige borgere. Vejle Kommune er frikommune, det betyder, at fokus er på resultater og ikke på proceskrav i beskæftigelsesindsatsen. Flere oplysninger Flere oplysninger kan fås hos afsnitsleder Dianne Johansen tlf.: 21 16 72 10, mail: didjo@vejle.dk . Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest 17.06.2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 24.06.2019. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter .10Phoenix618cca6f101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1377&ProjectId=145961&DepartmentId=20186&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandVejleEuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3535837Job & Sundhed11Havneparken 16C7100VejleDKDanmarkORS/618cca6f_logo.pngORS/Small/618cca6f_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent768272VejleMinimum14596100027-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=618cca6fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=618cca6fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=618cca6f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=618cca6f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/3.jpgØnsker du et spændende job som Rådgiver? Hos Job & Sundhed tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale938854Rådgiver25Offentlig administration361932837didjo@vejle.dkDanmarkDanmark330043669Beskæftigelsesrådgiver til Integration, Jobcenter VejleBasic Vi søger en dygtig beskæftigelsesrådgiver med stærke myndighedskompetencer til Jobcenter Vejle, Integrationsafsnittet, som barselsvikar på 30 timer ugentligt fra 1. august 2019. Du bliver en del af teamet, der henholdsvis arbejder med aktivitetsparate borgere og jobparate borgere. Om jobbet og os: I Integrationsafsnittet hjælper vi nytilkomne i Danmark til den hurtigste vej til job og uddannelse samt dem som er kommet i arbejde eller uddannelse, med at fastholde sig som selvforsørger i den femårige integrationsperiode. Vi løser i afdelingen både myndighedsopgaver, koordinerende opgaver, mentoropgaver og opkvalificeringsopgaver samt den virksomhedsrettede indsats. Vi har store forventninger til hinandens faglige og personlige kompetencer samt evner til at løfte i flok med borgeren i centrum. Vi har til daglig en stor samarbejdsflade med både borgere, virksomheder, sprogskole, øvrige eksterne samarbejdspartnere og kollegaer. Vi er 23 ansatte i teamet med forskellige baggrunde, erhvervserfaringer og uddannelser, men vi deler en fælles interesse i at skabe den bedste integration for hver enkelte borger. Her er det helt afgørende, at den enkelte medarbejder og vi som team, har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet. Vi er fagligt velfunderende i vores myndighedsarbejde, heri på lovgivning og gældende praksis. Vi er optaget af, at borgeren bliver stillet med bestemte, men rimelige krav til den enkeltes jobsøgning og medvirken til kompetenceafklaring, helbredsmæssig afklaring m.v. Vi vil lave realistiske planer for at opnå selvforsørgelse i samarbejde med borgeren. Som beskæftigelsesrådgiver hos os skal du gennemføre integrationssamtaler med et jobrettet perspektiv, hjælpe borgeren med at udarbejde et fyldestgørende CV, tage stilling til om borgeren er omfattet af 225-timersreglen og have fokus på, at der sker en udvikling mod job og uddannelse, gennem en kombination af sprogskole og virksomhedsrettede indsatser. Opgaver, som opfølgning på borgerens fravær og sygdom, helbredsmæssig afklaring og forberedelse af sager til rehabiliteringsteamet, er også en vigtig del af vores myndighedsopgave. Vi forventer, at du: har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet brænder for at arbejde med integration i et beskæftigelsesrettet perspektiv, i tæt samarbejde med dine nærmeste kollegaer, borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere har konkret, veldokumenteret erfaring med rådgivning, samtaleforløb og myndighedsarbejde på arbejdsmarkedsområdet har en anerkendende og rummelig tilgang til mennesker og ser muligheder i mennesker frem for begrænsninger også når du professionelt kommer under pres i en til tider hektisk hverdag på jobbet begår dig godt i dialog med alle og bliver oplevet som en attraktiv samarbejdspartner også når du måske ikke er enig i en konkret problemstilling er beslutningsdygtig, robust, tager ansvar og er parat til at gribe nye udfordringer på et område under konstant forandring har datadisciplin i forhold til registreringer, og at du færdiggør opgaven kan arbejde selvstændigt som en del af et team, og samtidig sige til, når du har brug for sparring har flair for administrativt arbejde og administrative it-systemer stræber efter at yde dit bedste, at være stolt af dit job og at dine kollegaer lykkes Stillingen stiller derudover store krav til dine serviceattituder, konstruktive nysgerrighed, beslutningsdygtighed og kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt. Vi tilbyder dig: Et job i relation med mennesker, der ønsker at arbejde og lykkes med deres liv i Danmark Et job med stor variation i opgaver og udfordringer i et tværfagligt miljø, hvor alle gør sig umage for at yde deres bedste, og hvor vi løbende afprøver nye metoder for at lykkes endnu bedre Et job med konstant faglig udvikling og fornyelse, og hvor du løbende bliver udfordret på dine faglige og personlige kompetencer En arbejdsplads, hvor hver enkelt kollega har betydning og gør en forskel for den enkelte borger samt for vor arbejdsplads som team En god introduktion til jobbet, som bygger på de kvalifikationer og den erfaring, som du i forvejen har Ansættelsesvilkår Løn i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst. Stillingen er et barselsvikariat på 30 timer ugentligt. Tiltrædelse 1. august 2019. Om os Jobcenter Vejle har ca. 375 medarbejdere. Du bliver en del af Job & Integration, som tæller ca. 85 medarbejdere. Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger, til nytte for ledige borgere. Flere oplysninger Flere oplysninger om jobbet kan fås hos afsnitsleder Janni Sørensen, tlf. 21 59 10 47 eller afdelingsleder Lone Lisby, tlf. 30 34 71 09. Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest tirsdag, den 2. juli 2019. Vi forventer at holde samtaler torsdag, den 4. juli 2019. Udvalgte ansøgere vil derfor kunne blive indkaldt til samtale med dags varsel. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter .

Vi søger en dygtig beskæftigelsesrådgiver med stærke myndighedskompetencer til Jobcenter Vejle, Integrationsafsnittet, som barselsvikar på 30 timer ugentligt fra 1. august 2019. Du bliver en del af teamet, der henholdsvis arbejder med aktivitetsparate borgere og jobparate borgere. 

Om jobbet og os: 

I Integrationsafsnittet hjælper vi nytilkomne i Danmark til den hurtigste vej til job og uddannelse samt dem som er kommet i arbejde eller uddannelse, med at fastholde sig som selvforsørger i den femårige integrationsperiode.

Vi løser i afdelingen både myndighedsopgaver, koordinerende opgaver, mentoropgaver og opkvalificeringsopgaver samt den virksomhedsrettede indsats. Vi har store forventninger til hinandens faglige og personlige kompetencer samt evner til at løfte i flok med borgeren i centrum. Vi har til daglig en stor samarbejdsflade med både borgere, virksomheder, sprogskole, øvrige eksterne samarbejdspartnere og kollegaer.   

Vi er 23 ansatte i teamet med forskellige baggrunde, erhvervserfaringer og uddannelser, men vi deler en fælles interesse i at skabe den bedste integration for hver enkelte borger.

Her er det helt afgørende, at den enkelte medarbejder og vi som team, har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet. Vi er fagligt velfunderende i vores myndighedsarbejde, heri på lovgivning og gældende praksis. Vi er optaget af, at borgeren bliver stillet med bestemte, men rimelige krav til den enkeltes jobsøgning og medvirken til kompetenceafklaring, helbredsmæssig afklaring m.v. Vi vil lave realistiske planer for at opnå selvforsørgelse i samarbejde med borgeren.

Som beskæftigelsesrådgiver hos os skal du gennemføre integrationssamtaler med et jobrettet perspektiv, hjælpe borgeren med at udarbejde et fyldestgørende CV, tage stilling til om borgeren er omfattet af 225-timersreglen og have fokus på, at der sker en udvikling mod job og uddannelse, gennem en kombination af sprogskole og virksomhedsrettede indsatser. Opgaver, som opfølgning på borgerens fravær og sygdom, helbredsmæssig afklaring og forberedelse af sager til rehabiliteringsteamet, er også en vigtig del af vores myndighedsopgave.

Vi forventer, at du:

  • har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet 
  • brænder for at arbejde med integration i et beskæftigelsesrettet perspektiv, i tæt samarbejde med dine nærmeste kollegaer, borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere   
  • har konkret, veldokumenteret erfaring med rådgivning, samtaleforløb og myndighedsarbejde på arbejdsmarkedsområdet
  • har en anerkendende og rummelig tilgang til mennesker og ser muligheder i mennesker frem for begrænsninger – også når du professionelt kommer under pres i en til tider hektisk hverdag på jobbet
  • begår dig godt i dialog med alle og bliver oplevet som en attraktiv samarbejdspartner – også når du måske ikke er enig i en konkret problemstilling  
  • er beslutningsdygtig, robust, tager ansvar og er parat til at gribe nye udfordringer på et område under konstant forandring  
  • har datadisciplin i forhold til registreringer, og at du færdiggør opgaven 
  • kan arbejde selvstændigt som en del af et team, og samtidig sige til, når du har brug for sparring
  • har flair for administrativt arbejde og administrative it-systemer  
  • stræber efter at yde dit bedste, at være stolt af dit job og at dine kollegaer lykkes  

Stillingen stiller derudover store krav til dine serviceattituder, konstruktive nysgerrighed, beslutningsdygtighed og kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.   

Vi tilbyder dig: 

  • Et job i relation med mennesker, der ønsker at arbejde og lykkes med deres liv i Danmark  
  • Et job med stor variation i opgaver og udfordringer i et tværfagligt miljø, hvor alle gør sig umage for at yde deres bedste, og hvor vi løbende afprøver nye metoder for at lykkes endnu bedre  
  • Et job med konstant faglig udvikling og fornyelse, og hvor du løbende bliver udfordret på dine faglige og personlige kompetencer  
  • En arbejdsplads, hvor hver enkelt kollega har betydning og gør en forskel for den enkelte borger samt for vor arbejdsplads som team  
  • En god introduktion til jobbet, som bygger på de kvalifikationer og den erfaring, som du i forvejen har  

Ansættelsesvilkår 

Løn i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst. Stillingen er et barselsvikariat på 30 timer ugentligt. Tiltrædelse 1. august 2019.

Om os 

Jobcenter Vejle har ca. 375 medarbejdere. Du bliver en del af Job & Integration, som tæller ca. 85 medarbejdere. Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger, til nytte for ledige borgere. 

Flere oplysninger 

Flere oplysninger om jobbet kan fås hos afsnitsleder Janni Sørensen, tlf. 21 59 10 47 eller afdelingsleder Lone Lisby, tlf. 30 34 71 09.  

Ansøgningsfrist 

Vi skal have din ansøgning senest tirsdag, den 2. juli 2019. Vi forventer at holde samtaler torsdag, den 4. juli 2019. Udvalgte ansøgere vil derfor kunne blive indkaldt til samtale med dags varsel.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter .

ORS/Small/904892ef_logo.pngJob & IntegrationVejle2019-06-14T16:00:34.4572019-07-02T00:00:00
330040930Beskæftigelsesrådgiver til Forsikrede ledige, Jobcenter VejleBasic Vil du være med til at sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft? Jobcenter Vejle søger en beskæftigelsesrådgiver til afsnittet Forsikrede ledige. Om jobbet Forsikrede Ledige er afsnittet, der varetager den beskæftigelsesrettede indsats for ledige, der modtager dagpenge fra en a-kasse. Overordnet er afsnittet organiseret på baggrund af den enkelte borgers uddannelsesniveau, og beskæftigelsesrådgiverne er hver især tilknyttet et stamteam. Borgerenes første møde med Jobcenter Vejle sker digitalt og vi har et team, der i indgangen sikrer, at alle borgere får opfyldt deres ret til samtaler og indsatser. Du vil foruden at være en del af et stamteam blive en del af et specialiseret team, hvor du i samarbejde med to andre kolleger, vil få ansvaret for styring af hele indgangen af borgere. Samtidig vil du i din stilling fungere som beskæftigelsesrådgiver og få ansvaret for egen sagsstamme. Stillingen har således to funktioner. Andre af dine kolleger sidder også i specialiserede teams. For os er individuelle samtaler med borgerne det vigtigste omdrejningspunkt for en sikker og bæredygtig tilbagevenden til enten job eller uddannelse. Vi arbejder progredierende med udgangspunkt i procesværktøjet ABC jobplan. Vi har et stærkt samarbejde med a-kasserne og for os er det en stor og naturlig del af vores arbejde. Vi forventer derfor, at du evner at indgå i et sådant samarbejde. Vi søger en beskæftigelsesrådgiver, der er ansvarsbevidst, struktureret, praktisk, pligtopfyldende, omhyggelig, pålidelig, detailbevidst og faktaorienteret. Vi forventer af dig Foruden ovennævnte kompetencer, som vi særligt i denne stilling prioriterer meget højt, forventer vi at du: er uddannet socialformidler, socialrådgiver eller har lignende kvalifikationer har lysten til at arbejde koordinerende og systematisk for at sikre den mest optimale styring i indgangen har erfaring med målgruppen forsikrede ledige, herunder indgående kendskab til lov om en aktiv beskæftigelsesindsats har kendskab til arbejdsmarkedet i trekantområdet forstår vigtigheden af et tæt samarbejde med virksomhederne og har en forståelse af, at virksomhederne er vores vigtigste medspiller i forhold til at få borgerne tilbage i job eller uddannelse er vant til at levere og skabe resultater formår at arbejde respektfuldt og vedholdende med borgerne er beslutningsdygtig, robust, tager ansvar og er parat til at gribe nye udfordringer på et område under konstant forandring. Vi tilbyder dig En arbejdsplads, hvor godt kollegialt sammenhold og teamwork prioriteres højt og hvor hver enkelt kollega har betydning Et dynamisk arbejdsmiljø, hvor der er fokus på høj faglighed, kvalitet og faglig sparring Et job med konstant faglig udvikling og fornyelse og hvor du løbende bliver udfordret på dine faglige og personlige kompetencer Et afsnit med kolleger der brænder for området. Ansættelsesvilkår Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt, med ansættelse den 1. september 2019. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Ny løn. Om os Jobcenter Vejle har ca. 350 medarbejdere. Afsnittet Forsikrede ledige er en del af afdelingen Job & Sundhed, der tæller omkring 100 medarbejdere. Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger. Vi er en arbejdsplads, der er i udvikling og hvor vi ønsker en individuel og differentieret tilgang i mødet med ledige og prioriterer den gode service. Vi har fokus på, at der er et højt fagligt niveau i afdelingerne. Vi løfter kerneopgaven i flok også på tværs og spiller hinanden gode. Vi har fokus på mål og resultater. Flere oplysninger Flere oplysninger om stillingen kan fås hos afsnitsleder Marie Nielsen på manie@vejle.dk eller tlf. nr. 24 97 71 76. Du kan læse mere om os på www.vejle.dk . Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest fredag d. 21. juni 2019. Vi har ansættelsessamtaler fredag d. 28. juni 2019. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter .

Vil du være med til at sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft? Jobcenter Vejle søger en beskæftigelsesrådgiver til afsnittet Forsikrede ledige.

Om jobbet

Forsikrede Ledige er afsnittet, der varetager den beskæftigelsesrettede indsats for ledige, der modtager dagpenge fra en a-kasse. Overordnet er afsnittet organiseret på baggrund af den enkelte borgers uddannelsesniveau, og beskæftigelsesrådgiverne er hver især tilknyttet et stamteam.

Borgerenes første møde med Jobcenter Vejle sker digitalt og vi har et team, der i indgangen sikrer, at alle borgere får opfyldt deres ret til samtaler og indsatser.

Du vil – foruden at være en del af et stamteam – blive en del af et specialiseret team, hvor du i samarbejde med to andre kolleger, vil få ansvaret for styring af hele indgangen af borgere. Samtidig vil du i din stilling fungere som beskæftigelsesrådgiver og få ansvaret for egen sagsstamme. Stillingen har således to funktioner. Andre af dine kolleger sidder også i specialiserede teams.

For os er individuelle samtaler med borgerne det vigtigste omdrejningspunkt for en sikker og bæredygtig tilbagevenden til enten job eller uddannelse. Vi arbejder progredierende med udgangspunkt i procesværktøjet ABC jobplan. Vi har et stærkt samarbejde med a-kasserne og for os er det en stor og naturlig del af vores arbejde. Vi forventer derfor, at du evner at indgå i et sådant samarbejde.

Vi søger en beskæftigelsesrådgiver, der er ansvarsbevidst, struktureret, praktisk, pligtopfyldende, omhyggelig, pålidelig, detailbevidst og faktaorienteret.

Vi forventer af dig

Foruden ovennævnte kompetencer, som vi særligt i denne stilling prioriterer meget højt, forventer vi at du:

  • er uddannet socialformidler, socialrådgiver eller har lignende kvalifikationer
  • har lysten til at arbejde koordinerende og systematisk for at sikre den mest optimale styring i indgangen
  • har erfaring med målgruppen forsikrede ledige, herunder indgående kendskab til lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
  • har kendskab til arbejdsmarkedet i trekantområdet
  • forstår vigtigheden af et tæt samarbejde med virksomhederne og har en forståelse af, at virksomhederne er vores vigtigste medspiller i forhold til at få borgerne tilbage i job eller uddannelse
  • er vant til at levere og skabe resultater
  • formår at arbejde respektfuldt og vedholdende med borgerne
  • er beslutningsdygtig, robust, tager ansvar og er parat til at gribe nye udfordringer på et område under konstant forandring.

Vi tilbyder dig

En arbejdsplads, hvor godt kollegialt sammenhold og teamwork prioriteres højt og hvor hver enkelt kollega har betydning

  • Et dynamisk arbejdsmiljø, hvor der er fokus på høj faglighed, kvalitet og faglig sparring
  • Et job med konstant faglig udvikling og fornyelse og hvor du løbende bliver udfordret på dine faglige og personlige kompetencer
  • Et afsnit med kolleger der brænder for området.

Ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt, med ansættelse den 1. september 2019. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Ny løn.

Om os

Jobcenter Vejle har ca. 350 medarbejdere. Afsnittet Forsikrede ledige er en del af afdelingen Job & Sundhed, der tæller omkring 100 medarbejdere. Jobcenter Vejles vigtigste opgave er at servicere virksomhederne, så de har den arbejdskraft, de efterspørger.

Vi er en arbejdsplads, der er i udvikling og hvor vi ønsker en individuel og differentieret tilgang i mødet med ledige og prioriterer den gode service. Vi har fokus på, at der er et højt fagligt niveau i afdelingerne. Vi løfter kerneopgaven i flok – også på tværs og spiller hinanden gode. Vi har fokus på mål og resultater.

Flere oplysninger

Flere oplysninger om stillingen kan fås hos afsnitsleder Marie Nielsen på manie@vejle.dk  eller tlf. nr. 24 97 71 76.

Du kan læse mere om os på www.vejle.dk .

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest fredag d. 21. juni 2019. Vi har ansættelsessamtaler fredag d. 28. juni 2019.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter .

ORS/Small/912044bc_logo.pngJob & SundhedVejle2019-06-11T15:02:09.2002019-06-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Beskæftigelsesrådgiver til Integration, Jobcenter Vejle

Job & Integration

Vejle
Vi søger en dygtig beskæftigelsesrådgiver med stærke myndighedskompetencer til Jobcenter Vejle, Integrationsafsnittet, som barselsvikar på 30 timer ugentligt fra 1. august 2019. Du bliver en del af teamet, der henholdsvis arbejder med aktivitetspara...
Indrykket:14. juni 2019
Udløbsdato:2. juli 2019

Beskæftigelsesrådgiver til Forsikrede ledige, Jobcenter Vejle

Job & Sundhed

Vejle
Vil du være med til at sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft? Jobcenter Vejle søger en beskæftigelsesrådgiver til afsnittet Forsikrede ledige. Om jobbet Forsikrede Ledige er afsnittet, der varetager den beskæftigelsesrettede indsats for led...
Indrykket:11. juni 2019
Udløbsdato:21. juni 2019