Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Bo & Aktivitet - Aabenraa

Har du lyst til at være en del af udviklingen af Aabenraa Kommunens bosteder som leder af Bo & Aktivitet – Aabenraa?

Er du god til at koble den pædagogiske faglighed og det sundhedsfaglige med hinanden, så vi som samlet medarbejdergruppe yder det bedste vi kan, og vores borgere oplever at blive set som hele mennesker? Er du visionær, mestrer at skabe dig et overblik og omsætte det i konkrete planer i dialog med vores meget dygtige og selvstændige medarbejdere? Så er det måske dig, vi søger.

Bo & Aktivitet søger en afdelingsleder til 31 medarbejdere og 7 borgere ansat i skånejob, da den nuværende afdelingsleder har ønsket nye udfordringer efter 9 år som afdelingsleder ved Bo & Aktivitet.

Bo & Aktivitet rummer blandt andet ni af Aabenraa Kommunes bosteder samt to samværstilbud til voksne med varig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. Vi lægger vægt på at give en faglig og målrettet støtte og vejledning i eget hjem og bosted. Vores arbejde tager udgangspunkt i kerneopgaven med fokus på sundhed, mestring og fællesskabelse, og vi vil være en stærk samarbejdspartner, som også tager afsæt i den rehabiliterende tilgang.

Opgaverne
Nogle af de opgaver der ligger på dit bord – ud over at lære Bo & Aktivitet at kende - er:

  • Arbejde med pædagogisk metodeudvikling og være tovholder for hele Bo & Aktivitet
  • Fokus på kerneopgaven og sikring af effekt for borgeren ved at understøtte medarbejderne i bostederne bedst muligt
  • Arbejde med teknologier og understøtte en kultur i organisationen med fokus på hvordan den nye teknologi giver mening for borgerne
  • Skabe rammerne for et fortsat sundt arbejdsmiljø gennem synlighed, tydelighed, dialog og medindflydelse på planlægningsdelen.

Dine kompetencer
Vi vægter følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:

  • Du har en socialfaglig uddannelse eller anden relevant uddannelse
  • Du har evt. diplom i ledelse eller anden relevant lederuddannelse
  • Du har gerne erfaring med ledelse eller mod på ledelse
  • Du har erfaring med sparring, feedback og tværfagligt samarbejde
  • Du har erfaring med teknologiske værktøjer og pædagogiske metoder
  • Du forstår vigtigheden af god dokumentationspraksis og har erfaring hermed
  • Du har gerne erfaring med at arbejde reahabiliterende ved hjælp af GAS score, SMARTE mål og effektmål og månedlige rapporter vedrørende udvikling og effekt
  • Du formulerer dig tydeligt både mundtligt og skriftligt.

Derudover vægter vi følgende personlige kompetencer højt:

  • Du er visionær og mestrer at skabe dig et overblik – også over komplekse problemstillinger - både når det drejer sig om faglig ledelse og strategisk ledelse
  • Du er dialogskabende, kommunikerer tydeligt, er reflekterende og konstruktiv samt evner at se en sag fra flere perspektiver
  • Du udviser tillid til medarbejderne ved at lytte, sparre, uddelegere og samarbejde
  • Du udviser mod, er vedholdende og tydelig
  • Du er nytænkende og fremsynet og har mod til at afprøve nye tanker og idéer og til at være insisterende forstyrrende. 
  • Du kan sætte en retning, skabe fremdrift, facilitere en udvikling og motivere, men også planlægge, skabe rammer, orden og rutiner
  • Du er løsningsorienteret, og stortrives i en travl og meget foranderlig hverdag med mange forskellige krav og udfordringer
  • Du vægter social kapital i samarbejde og evner at smile, grine højt, og ser humoren som en merværdi
  • Du er villig til at lede medarbejdere med forskellige faglige baggrunde.

Du kan læse mere om jobbet og vores forventninger til dig i Job- og kompetenceprofilen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår 
sker efter gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er som udgangspunkt Bostedet Frueløkke, Frueløkke 416a, 6200 Aabenraa.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag som Word eller PDF via linket senest den 15. maj 2021.

Vi forventer at holde samtale fredag den 21. maj 2021. Eventuel anden samtale afholdes fredag den 28. maj 2021. Forventet tiltrædelse 1. juli 2021 eller efter aftale.

Yderligere informationer om stillingen
Alle interesserede er velkomne til at kontakte centerleder Inge Ester Jakobsen på telefon 2966 7241 på hverdage mellem kl. 8 og 9 med spørgsmål til eller om forventninger til stillingen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.