Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Databeskyttelsesrådgiver

Sønderborg Kommune søger en Databeskyttelsesrådgiver (DPO) med organisatorisk gennemslagskraft

Har du erfaring som databeskyttelsesrådgiver, gerne fra den offentlige sektor, og brænder du for at skabe gode og trygge rammer for kommunens håndtering af data, så er du måske vores nye databeskyttelsesrådgiver?

Stillingen som databeskyttelsesrådgiver er forankret i Digitalisering og Udbud i Økonomiforvaltningen i Sønderborg Kommune. Som databeskyttelsesrådgiver har du en tværgående funktion, hvor du arbejder med it-sikkerhed overalt i kommunen.

Arbejdsopgaver

Sønderborg Kommune har arbejdet intensivt med implementeringen af EU-databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven samt anvendelse af ISO 27001-standarden som referenceramme siden 2015.

Det er en videreførelse og fremtidssikring af dette arbejde, baseret på lovgivningen og standarder, samt Sønderborg Kommunes retningslinjer for styring af informationssikkerhed, der vil være kerneopgaven i jobbet som databeskyttelsesrådgiver. Dette foregår i et tæt samarbejde med kommunens digitaliseringsteam, IT-afdelingen og medarbejdere og ledere i fagforvaltningerne.

Databeskyttelsesrådgiverens opgaver i Sønderborg Kommune er væsentligst

  • At understøtte og facilitere bevidstheden omkring it-sikkerhed i hele organisationen ved stærk og tydelig kommunikation.
  • At rådgive og hjælpe organisationen med at efterleve de databeskyttelsesretlige regler.
  • At være borgernes indgang til Sønderborg Kommune omkring databeskyttelse samt være kontaktperson til forskellige tilsynsmyndigheder, såsom Datatilsynet.
  • At sikre, at retningslinjer for styring af informationssikkerhed er opdaterede og i overensstemmelse med Sønderborg Kommunes behov og krav.
  • At sikre, at it-drift og sikkerhed af relevante systemer og arbejdsområder tager udgangspunkt i en risikobaseret tilgang.
  • At der er udarbejdet retningslinjer for håndtering af it-sikkerhed bredt i Sønderborg Kommune.
  • At sikre der udføres tilsyn/kontrol med it-sikkerhed i kommunen bredt.

Profil

Du har et solidt kendskab til databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven og har databeskyttelse som en del af dit DNA. Du har konkret praktisk erfaring med databeskyttelsesmæssige spørgsmål - helst fra en kommune - og så har du en god indsigt i og forståelse for IT, både drift og udvikling.

Som person er du selvdreven og har evnen til både at tale med medarbejderne og topledelsen. Du er en stærk kommunikator og formår at formidle komplekse problemstillinger klart og enkelt, både i skrift og tale. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Tiltrædelse 1. oktober 2019 eller efter aftale.

Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og regler om Ny løn.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder for Digitalisering og Udbud, Jannie Mathilde Markussen (2790 7416 eller jamr@sonderborg.dk) eller strategi- og udbudschef Søren Jensen (2157 8897 eller srjs@sonderborg.dk) hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfrist

Vi glæder os til at modtage din ansøgning elektronisk senest mandag d. 19. august 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag. d. 26. august 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330065641Phoenix-70469cad12019-07-30T12:01:04.600Databeskyttelsesrådgiver

Sønderborg Kommune søger en Databeskyttelsesrådgiver (DPO) med organisatorisk gennemslagskraft

Har du erfaring som databeskyttelsesrådgiver, gerne fra den offentlige sektor, og brænder du for at skabe gode og trygge rammer for kommunens håndtering af data, så er du måske vores nye databeskyttelsesrådgiver?

Stillingen som databeskyttelsesrådgiver er forankret i Digitalisering og Udbud i Økonomiforvaltningen i Sønderborg Kommune. Som databeskyttelsesrådgiver har du en tværgående funktion, hvor du arbejder med it-sikkerhed overalt i kommunen.

Arbejdsopgaver

Sønderborg Kommune har arbejdet intensivt med implementeringen af EU-databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven samt anvendelse af ISO 27001-standarden som referenceramme siden 2015.

Det er en videreførelse og fremtidssikring af dette arbejde, baseret på lovgivningen og standarder, samt Sønderborg Kommunes retningslinjer for styring af informationssikkerhed, der vil være kerneopgaven i jobbet som databeskyttelsesrådgiver. Dette foregår i et tæt samarbejde med kommunens digitaliseringsteam, IT-afdelingen og medarbejdere og ledere i fagforvaltningerne.

Databeskyttelsesrådgiverens opgaver i Sønderborg Kommune er væsentligst

  • At understøtte og facilitere bevidstheden omkring it-sikkerhed i hele organisationen ved stærk og tydelig kommunikation.
  • At rådgive og hjælpe organisationen med at efterleve de databeskyttelsesretlige regler.
  • At være borgernes indgang til Sønderborg Kommune omkring databeskyttelse samt være kontaktperson til forskellige tilsynsmyndigheder, såsom Datatilsynet.
  • At sikre, at retningslinjer for styring af informationssikkerhed er opdaterede og i overensstemmelse med Sønderborg Kommunes behov og krav.
  • At sikre, at it-drift og sikkerhed af relevante systemer og arbejdsområder tager udgangspunkt i en risikobaseret tilgang.
  • At der er udarbejdet retningslinjer for håndtering af it-sikkerhed bredt i Sønderborg Kommune.
  • At sikre der udføres tilsyn/kontrol med it-sikkerhed i kommunen bredt.

Profil

Du har et solidt kendskab til databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven og har databeskyttelse som en del af dit DNA. Du har konkret praktisk erfaring med databeskyttelsesmæssige spørgsmål - helst fra en kommune - og så har du en god indsigt i og forståelse for IT, både drift og udvikling.

Som person er du selvdreven og har evnen til både at tale med medarbejderne og topledelsen. Du er en stærk kommunikator og formår at formidle komplekse problemstillinger klart og enkelt, både i skrift og tale. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Tiltrædelse 1. oktober 2019 eller efter aftale.

Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og regler om Ny løn.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder for Digitalisering og Udbud, Jannie Mathilde Markussen (2790 7416 eller jamr@sonderborg.dk) eller strategi- og udbudschef Søren Jensen (2157 8897 eller srjs@sonderborg.dk) hvis du har spørgsmål til stillingen.

Ansøgningsfrist

Vi glæder os til at modtage din ansøgning elektronisk senest mandag d. 19. august 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag. d. 26. august 2019.

2019-08-16T07:50:07.873 Sønderborg Kommune søger en Databeskyttelsesrådgiver (DPO) med organisatorisk gennemslagskraft Har du erfaring som databeskyttelsesrådgiver, gerne fra den offentlige sektor, og brænder du for at skabe gode og trygge rammer for kommunens håndtering af data, så er du måske vores nye databeskyttelsesrådgiver? Stillingen som databeskyttelsesrådgiver er forankret i Digitalisering og Udbud i Økonomiforvaltningen i Sønderborg Kommune. Som databeskyttelsesrådgiver har du en tværgående funktion, hvor du arbejder med it-sikkerhed overalt i kommunen. Arbejdsopgaver Sønderborg Kommune har arbejdet intensivt med implementeringen af EU-databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven samt anvendelse af ISO 27001-standarden som referenceramme siden 2015. Det er en videreførelse og fremtidssikring af dette arbejde, baseret på lovgivningen og standarder, samt Sønderborg Kommunes retningslinjer for styring af informationssikkerhed, der vil være kerneopgaven i jobbet som databeskyttelsesrådgiver. Dette foregår i et tæt samarbejde med kommunens digitaliseringsteam, IT-afdelingen og medarbejdere og ledere i fagforvaltningerne. Databeskyttelsesrådgiverens opgaver i Sønderborg Kommune er væsentligst At understøtte og facilitere bevidstheden omkring it-sikkerhed i hele organisationen ved stærk og tydelig kommunikation. At rådgive og hjælpe organisationen med at efterleve de databeskyttelsesretlige regler. At være borgernes indgang til Sønderborg Kommune omkring databeskyttelse samt være kontaktperson til forskellige tilsynsmyndigheder, såsom Datatilsynet. At sikre, at retningslinjer for styring af informationssikkerhed er opdaterede og i overensstemmelse med Sønderborg Kommunes behov og krav. At sikre, at it-drift og sikkerhed af relevante systemer og arbejdsområder tager udgangspunkt i en risikobaseret tilgang. At der er udarbejdet retningslinjer for håndtering af it-sikkerhed bredt i Sønderborg Kommune. At sikre der udføres tilsyn kontrol med it-sikkerhed i kommunen bredt. Profil Du har et solidt kendskab til databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven og har databeskyttelse som en del af dit DNA. Du har konkret praktisk erfaring med databeskyttelsesmæssige spørgsmål - helst fra en kommune - og så har du en god indsigt i og forståelse for IT, både drift og udvikling. Som person er du selvdreven og har evnen til både at tale med medarbejderne og topledelsen. Du er en stærk kommunikator og formår at formidle komplekse problemstillinger klart og enkelt, både i skrift og tale. Løn- og ansættelsesvilkår Tiltrædelse 1. oktober 2019 eller efter aftale. Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og regler om Ny løn. Yderligere oplysninger Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder for Digitalisering og Udbud, Jannie Mathilde Markussen (2790 7416 eller jamr@sonderborg.dk) eller strategi- og udbudschef Søren Jensen (2157 8897 eller srjs@sonderborg.dk) hvis du har spørgsmål til stillingen. Ansøgningsfrist Vi glæder os til at modtage din ansøgning elektronisk senest mandag d. 19. august 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag. d. 26. august 2019.10Phoenix70469cad101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1386&ProjectId=145537&DepartmentId=19972&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandSønderborg3561455Strategi og Udbud11Rådhustorvet 106400SønderborgDKDanmarkORS/70469cad_logo.pngORS/Small/70469cad_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent792799SonderborgKommuneMinimum14553700011-07-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70469cadhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=70469cadhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70469cad&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70469cad&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/4.jpgEr du den nye Rådgiver i Strategi og Udbud?12007971Dansk3Læse/ tale938854Rådgiver5Kontor og administration362191747ipau@sonderborg.dkDanmarkDanmark330075940Beskæftigelsesrådgiver til Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg kommuneBasic Har du lyst til at arbejde i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i centrum? Og vil du gerne arbejde et sted, hvor din indsats gør en forskel hver dag? Arbejdsmarkedsafdelingen i Job og Velfærd i Sønderborg søger netop nu en beskæftigelsesvejleder, som i samarbejde med borgerne lægger planer for en tilbagevenden til eller øger tilknytning til arbejdsmarkedet. I Fleksjob og Planlægning arbejder vi med borgere som har fået bevilget fleksjob på grund af omfattende varige kroniske skånebehov - skal varetage beskæftigelsesindsatsen for ledighedsydelsesmodtagere herunder kontrollere CV visitere til ledige jobs og etablering af fleksjob. Den ledige stilling er placeret i Fleksjob og Planlægning. I Arbejdsmarkedsafdelingen arbejder vi målrettet og resultatorienteret med vores indsats, og vi lægger vægt på, at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater. Vi varetager beskæftigelsesindsatsen for ledige borgere i Sønderborg Kommune. Vi har fokus på, at udvikle en tværfaglig og sammenhængende indsats, der har sigte på, at øge borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet, og vi har et tæt samarbejde med det lokale erhvervsliv. Vi lægger vægt på, at du: Har kendskab til eller erfaring inden for beskæftigelsesområdet Evner at sætte dig ind i lovgivningen og de muligheder, der findes for at kunne tilrettelægge en individuel og målrettet indsats mod selvforsørgelse Har kendskab til arbejdsmarkedet og gerne erfaring med at vejlede herom Kan møde borgeren med respekt og evner at inspirere og motivere Har en god social forståelse og skarpe kommunikationsevner både i tale og på skrift Er procesorienteret og kan træffe beslutninger Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet, da der stilles store krav til dokumentation i sagsbehandlingen Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ikke mindst en høj effektivitet Kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodisk Har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i teamsamarbejde Har styrken og robustheden til at arbejde i en organisation under stadig forandring Arbejdsmarkedsafdelingen er forankret i forvaltningen Job og Velfærd og består af Virksomhedsservice og Kompetencecenter, Unge, Job og Fastholdelse, Integration, Udvikling og Rehabilitering samt Borgerservice og Ydelse. Derudover er der en stabsfunktion, Analyse og Udvikling. Tiltrædelse: 1. november 2019 eller snarest muligt. Hvis du vil vide mere om stillingerne, kan du kontakte teamleder Bente Hansen 88 72 51 53 eller fagkoordinator Helle Schrøder på tlf. 88 72 68 98. Ansøgningsfristen er 11. september 2019. Der holdes ansættelsessamtaler uge 38. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge, uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund. Send din ansøgning elektronisk ved hjælp af Send ansøgning og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag.

Har du lyst til at arbejde i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i centrum? Og vil du gerne arbejde et sted, hvor din indsats gør en forskel hver dag?

Arbejdsmarkedsafdelingen i Job og Velfærd i Sønderborg søger netop nu en beskæftigelsesvejleder, som i samarbejde med borgerne lægger planer for en tilbagevenden til eller øger tilknytning til arbejdsmarkedet. I Fleksjob og Planlægning arbejder vi med borgere som har fået bevilget fleksjob på grund af omfattende varige kroniske skånebehov -  skal varetage beskæftigelsesindsatsen for ledighedsydelsesmodtagere – herunder kontrollere CV visitere til ledige jobs og etablering af fleksjob.

Den ledige stilling er placeret i Fleksjob og Planlægning.

I Arbejdsmarkedsafdelingen arbejder vi målrettet og resultatorienteret med vores indsats, og vi lægger vægt på, at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater. Vi varetager beskæftigelsesindsatsen for ledige borgere i Sønderborg Kommune. Vi har fokus på, at udvikle en tværfaglig og sammenhængende indsats, der har sigte på, at øge borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet, og vi har et tæt samarbejde med det lokale erhvervsliv.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har kendskab til eller erfaring inden for beskæftigelsesområdet
  • Evner at sætte dig ind i lovgivningen og de muligheder, der findes for at kunne tilrettelægge en individuel og målrettet indsats mod selvforsørgelse
  • Har kendskab til arbejdsmarkedet og gerne erfaring med at vejlede herom
  • Kan møde borgeren med respekt og evner at inspirere og motivere
  • Har en god social forståelse og skarpe kommunikationsevner både i tale og på skrift
  • Er procesorienteret og kan træffe beslutninger
  • Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet, da der stilles store krav til dokumentation i sagsbehandlingen
  • Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed og ikke mindst en høj effektivitet
  • Kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodisk
  • Har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i teamsamarbejde
  • Har styrken og robustheden til at arbejde i en organisation under stadig forandring

Arbejdsmarkedsafdelingen er forankret i forvaltningen Job og Velfærd og består af Virksomhedsservice og Kompetencecenter, Unge, Job og Fastholdelse, Integration, Udvikling og Rehabilitering samt Borgerservice og Ydelse. Derudover er der en stabsfunktion, Analyse og Udvikling.

Tiltrædelse: 1. november 2019 eller snarest muligt.

Hvis du vil vide mere om stillingerne, kan du kontakte teamleder Bente Hansen 88 72 51 53 eller fagkoordinator Helle Schrøder på tlf. 88 72 68 98.

Ansøgningsfristen er 11. september 2019. Der holdes ansættelsessamtaler uge 38.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge, uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Send din ansøgning elektronisk ved hjælp af “Send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag.

ORS/Small/f2a8b25b_logo.pngJobcenter, Fleksjob og PlanlægningSønderborg2019-08-20T16:06:23.4402019-09-11T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Beskæftigelsesrådgiver til Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg kommune

Jobcenter, Fleksjob og Planlægning

Sønderborg
Har du lyst til at arbejde i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i centrum? Og vil du gerne arbejde et sted, hvor din indsats gør en forskel hver dag? Arbejdsmarkedsafdelingen i Job og Velfærd i Sønderborg søger netop nu en be...
Indrykket:20. august 2019
Udløbsdato:11. september 2019