Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Finansiel Rådgiver

Vil du være med til at revolutionere måden danskerne optager realkredit- & boliglån på?


Vil du gerne arbejde i den finansielle sektor og lave værdiskabende rådgivning fremfor salg?
- så er jobbet her måske noget for dig.

Hos Realkreditkonsulenten bliver du en del af et team der rådgiver boligejere på tværs af banker og kreditforeninger ud fra hvad der er smart for kunden.
Altså rigtig rådgivning i modsætning til salg.

Det foregår i et uhøjtideligt miljø hvor der er højt humør, men stadig den allerhøjeste faglighed. Der er stor mulighed for selv at komme med nye ideer til måden man gør tingene på. Der gives frihed under ansvar og der er korte beslutningsveje.

Der arbejdes i specialudviklet software, herunder et helt unikt låneovervågningssystem. Alt er egenudviklet. Det betyder at du ikke sidder med gamle systemer der er administrativt tunge. Du kan fokusere på det du er bedst til - nemlig rådgivning! Vi vil hellere bruge tid på kunderne end på papirarbejdet.

Realkreditkonsulentens fokus er at sikre at kunderne får den bedste oplevelse, samt sikre at vi fundamentalt får ændret måden danskerne optager realkreditlån på.

Hvem er du?
  • Du er lærenem og udadvendt
  • Du kan formidle svært tilgængeligt stof over telefonen
  • Vi forestiller os at du er uddannet i bank eller som ejendomsmægler. Det kan også ske at du har, eller er igang med en bachelor i almen erhvervsøkonomi, er finansøkonom eller tilsvarende
  • Du synes at realkredit er rigtig spændende og vil gerne blive ekspert inden for dette emne
Rådgivningen foregår primært via telefon, så en lyst og glæde ved at tale telefon er et must. Kendskab til låneprodukter er en stor fordel, men evne og lysten er det vigtigste.

Vi skal nok gøre dig til ekspert!

Blandt banker og kreditforeninger er Realkreditkonsulenten kendt som et sted med et meget højt fagligt niveau. Jobbet vil med andre ord være med til at vedligeholde og udbygge dine kompetencer I den finansielle sektor.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Martin Riedel på telefon 71 99 59 96.

Interesseret?
Send din ansøgning og CV via knappen "Send ansøgning". Vi behandler løbende ansøgninger og opfordrer dig derfor til at ansøge hurtigst muligt.

Ansættelsesdato: Hurtigst muligt


Se mere på vores ansøgersite: https://realkreditkonsulenten.brandero.com


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330072280Phoenix-9c16ef3812019-08-23T00:00:00Finansiel RådgiverVil du være med til at revolutionere måden danskerne optager realkredit- & boliglån på?

Vil du gerne arbejde i den finansielle sektor og lave værdiskabende rådgivning fremfor salg?
- så er jobbet her måske noget for dig.

Hos Realkreditkonsulenten bliver du en del af et team der rådgiver boligejere på tværs af banker og kreditforeninger ud fra hvad der er smart for kunden.
Altså rigtig rådgivning i modsætning til salg.

Det foregår i et uhøjtideligt miljø hvor der er højt humør, men stadig den allerhøjeste faglighed. Der er stor mulighed for selv at komme med nye ideer til måden man gør tingene på. Der gives frihed under ansvar og der er korte beslutningsveje.

Der arbejdes i specialudviklet software, herunder et helt unikt låneovervågningssystem. Alt er egenudviklet. Det betyder at du ikke sidder med gamle systemer der er administrativt tunge. Du kan fokusere på det du er bedst til - nemlig rådgivning! Vi vil hellere bruge tid på kunderne end på papirarbejdet.

Realkreditkonsulentens fokus er at sikre at kunderne får den bedste oplevelse, samt sikre at vi fundamentalt får ændret måden danskerne optager realkreditlån på.

Hvem er du?
  • Du er lærenem og udadvendt
  • Du kan formidle svært tilgængeligt stof over telefonen
  • Vi forestiller os at du er uddannet i bank eller som ejendomsmægler. Det kan også ske at du har, eller er igang med en bachelor i almen erhvervsøkonomi, er finansøkonom eller tilsvarende
  • Du synes at realkredit er rigtig spændende og vil gerne blive ekspert inden for dette emne
Rådgivningen foregår primært via telefon, så en lyst og glæde ved at tale telefon er et must. Kendskab til låneprodukter er en stor fordel, men evne og lysten er det vigtigste.

Vi skal nok gøre dig til ekspert!

Blandt banker og kreditforeninger er Realkreditkonsulenten kendt som et sted med et meget højt fagligt niveau. Jobbet vil med andre ord være med til at vedligeholde og udbygge dine kompetencer I den finansielle sektor.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Martin Riedel på telefon 71 99 59 96.

Interesseret?
Send din ansøgning og CV via knappen "Send ansøgning". Vi behandler løbende ansøgninger og opfordrer dig derfor til at ansøge hurtigst muligt.

Ansættelsesdato: Hurtigst muligt


Se mere på vores ansøgersite: https://realkreditkonsulenten.brandero.com

2019-09-27T00:51:06.607 Vil du være med til at revolutionere måden danskerne optager realkredit- boliglån på? Vil du gerne arbejde i den finansielle sektor og lave værdiskabende rådgivning fremfor salg?- så er jobbet her måske noget for dig. Hos Realkreditkonsulenten bliver du en del af et team der rådgiver boligejere på tværs af banker og kreditforeninger ud fra hvad der er smart for kunden. Altså rigtig rådgivning i modsætning til salg. Det foregår i et uhøjtideligt miljø hvor der er højt humør, men stadig den allerhøjeste faglighed. Der er stor mulighed for selv at komme med nye ideer til måden man gør tingene på. Der gives frihed under ansvar og der er korte beslutningsveje. Der arbejdes i specialudviklet software, herunder et helt unikt låneovervågningssystem. Alt er egenudviklet. Det betyder at du ikke sidder med gamle systemer der er administrativt tunge. Du kan fokusere på det du er bedst til - nemlig rådgivning! Vi vil hellere bruge tid på kunderne end på papirarbejdet. Realkreditkonsulentens fokus er at sikre at kunderne får den bedste oplevelse, samt sikre at vi fundamentalt får ændret måden danskerne optager realkreditlån på. Hvem er du?Du er lærenem og udadvendtDu kan formidle svært tilgængeligt stof over telefonenVi forestiller os at du er uddannet i bank eller som ejendomsmægler. Det kan også ske at du har, eller er igang med en bachelor i almen erhvervsøkonomi, er finansøkonom eller tilsvarendeDu synes at realkredit er rigtig spændende og vil gerne blive ekspert inden for dette emneRådgivningen foregår primært via telefon, så en lyst og glæde ved at tale telefon er et must. Kendskab til låneprodukter er en stor fordel, men evne og lysten er det vigtigste. Vi skal nok gøre dig til ekspert! Blandt banker og kreditforeninger er Realkreditkonsulenten kendt som et sted med et meget højt fagligt niveau. Jobbet vil med andre ord være med til at vedligeholde og udbygge dine kompetencer I den finansielle sektor. Spørgsmål?Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Martin Riedel på telefon 71 99 59 96. Interesseret? Send din ansøgning og CV via knappen Send ansøgning . Vi behandler løbende ansøgninger og opfordrer dig derfor til at ansøge hurtigst muligt. Ansættelsesdato: Hurtigst muligt Se mere på vores ansøgersite: https: realkreditkonsulenten.brandero.comrealkreditkonsulenten.brandero.com10Phoenix9c16ef38101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-09-26T00:00:000000https://realkreditkonsulenten.brandero.com/job/vil-du-vaere-med-til-at-revolutionere-maaden-danskerne-optager-realkredit-boliglaan-paa-3662235910#mail0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3574326Realkreditkonsulenten11Fruebjergvej 32100København ØDKDanmarkORS/9c16ef38_logo.pngORS/Small/9c16ef38_logo.png0martin@realk.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent806269MwCareerSitePremiuma8427bcb-912a-4363-b062-b8c28cfc646220190823001113-08-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9c16ef38https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9c16ef38https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9c16ef38&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9c16ef38&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Finans_og_bank/6.jpgFinansiel Rådgiver12008001Dansk3Læse/ tale241910Finansrådgiver244103Økonom3Økonomi22Finans og bank362297488Martin Riedelmartin@realk.dkDanmarkDanmark330104851Programleder til ambitiøst økonomistyringsprogram i Teknik- og MiljøforvaltningenBasic Drives du af at skabe og implementere forandringer i en stor organisation, hvor du både med udgangspunkt i din erfaring og din faglighed kan styre og drive udvikling af økonomistyringen? Er du i stand til at arbejde tværorganisatorisk, holde mange bolde i luften og fastholde et strategisk fokus på at realisere målsætningerne for vores økonomistyringsstrategi? Og har du interesse for at skabe sammenhængende løsninger og forstår behovet for implementeringsopgaven og kompetenceudvikling i forandringsprocesser? Så har vi et job til dig! Vi søger erfaren, dygtig og engageret programleder til Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune, som vil påtage sig ansvaret for at drive udviklingen og implementeringen af en ny, effektiv og aktivitetsbaseret økonomistyring på teknik- og miljøområdet. Med udgangspunkt i en fastlagt strategisk platform, en etableret programplan og identificerede projektspor vil du få ansvar for drive programmet og forandringerne. Dette gælder i forhold til faglig retning og koordination, programstyring og -rapportering, gevinstrealisering mv. Jobbet indeholder således et ansvar for ideskabelse, sparring og afklaring af, i forhold til konkrete udviklingsaktiviteter i de enkelte projektspor, at sikre implementeringen i forretningsprocesserne samt sikre fremdrift i programplanen. Jobbet Forvaltningen har igangsat et omfattende arbejde med udvikling af økonomistyringen, som peger mod klare opgave- og ansvarsbeskrivelser af kerneprocesserne og aktivitetsbaseret økonomistyring i alle dele af prioritering, analyser og processer. Vi varetager en bred palet af opgaver inden for økonomistyring, og vi søger derfor profiler, som besidder en bred økonomisk faglighed. Dette omfatter bl.a. klassiske budgetterings- og regnskabsopgaver, informationsopgaver, analyser, mv. Du vil komme til at indgå i interaktion på tværs af forvaltningen, komme til at arbejde projektbaseret og skal have lyst til at påvirke indholdet og funktionen af økonomiprocesserne. Vi arbejder de kommende år løbende på at udvikle vores forskellige styringsværktøjer, så de kan bidrage til at øge forvaltningens produktion og skabe gode rammer for forretningen. Din profil Du har en samfundsfaglig eller økonomisk uddannelse og har erfaring fra en tilsvarende stilling. Om din erfaring med at program-lede forandringsprocesser og strategiske styringsmål er skabt i staten, i regionerne, i kommuner eller som konsulent er mindre vigtigt. Det centrale er din resultatorientering og fokus på at skabe fremtiden. Vi forventer, at du: motiveres af projektarbejde og udvikling, kan fastholde overblikket og fokus på den samlede styringskæde, har gennemslagskraft, kan arbejde selvstændigt og systematisk, kan fungere i samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere, har interesse i at få indblik i forvaltningens faglige opgaver, er god til analyser og kan kommunikere herom mundtligt såvel som skriftligt, skaber løsninger med fokus på implementering og blivende forankring. Vi tilbyder Du får en spændende og udfordrende stilling i en organisation med flad ledelsesstruktur, hvor vi lægger vægt på helhedssyn, åbenhed, tillid og arbejdsglæde. Du bliver en del af et uformelt fællesskab med dedikerede og dygtige kollegaer. Vi tilbyder en arbejdsuge på gennemsnitlig 37 timer inklusive frokostpause. Vi har behov for, at du starter snarest muligt. Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde. Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vedhæft din ansøgning og dit CV i Word- eller PDF-format. Øvrige dokumenter som eksamensbeviser eller lignende bedes du medbringe til en eventuel ansættelsessamtale. Spørgsmål Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Jens Magleby Sørensen på 2133 0592. Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 24. oktober 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater i uge 44. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningens væsentligste opgaver er at varetage myndighedsopgaver og servicere borgere og erhvervsliv inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling samt vej- og trafikområdet. Herudover rummer forvaltningen Københavns Erhvervsservice, varetager renholdelsen og vedligeholdelsen af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.

Drives du af at skabe og implementere forandringer i en stor organisation, hvor du både med udgangspunkt i din erfaring og din faglighed kan styre og drive udvikling af økonomistyringen? Er du i stand til at arbejde tværorganisatorisk, holde mange bolde i luften og fastholde et strategisk fokus på at realisere målsætningerne for vores økonomistyringsstrategi? Og har du interesse for at skabe sammenhængende løsninger og forstår behovet for implementeringsopgaven og kompetenceudvikling i forandringsprocesser?

Så har vi et job til dig!

Vi søger erfaren, dygtig og engageret programleder til Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune, som vil påtage sig ansvaret for at drive udviklingen og implementeringen af en ny, effektiv og aktivitetsbaseret økonomistyring på teknik- og miljøområdet.

Med udgangspunkt i en fastlagt strategisk platform, en etableret programplan og identificerede projektspor vil du få ansvar for drive programmet og forandringerne. Dette gælder i forhold til faglig retning og koordination, programstyring og -rapportering, gevinstrealisering mv.
Jobbet indeholder således et ansvar for ideskabelse, sparring og afklaring af, i forhold til konkrete udviklingsaktiviteter i de enkelte projektspor, at sikre implementeringen i forretningsprocesserne samt sikre fremdrift i programplanen.

Jobbet
Forvaltningen har igangsat et omfattende arbejde med udvikling af økonomistyringen, som peger mod klare opgave- og ansvarsbeskrivelser af kerneprocesserne og aktivitetsbaseret økonomistyring i alle dele af prioritering, analyser og processer. Vi varetager en bred palet af opgaver inden for økonomistyring, og vi søger derfor profiler, som besidder en bred økonomisk faglighed. Dette omfatter bl.a. klassiske budgetterings- og regnskabsopgaver, informationsopgaver, analyser, mv.

Du vil komme til at indgå i interaktion på tværs af forvaltningen, komme til at arbejde projektbaseret og skal have lyst til at påvirke indholdet og funktionen af økonomiprocesserne. Vi arbejder de kommende år løbende på at udvikle vores forskellige styringsværktøjer, så de kan bidrage til at øge forvaltningens produktion og skabe gode rammer for forretningen.

Din profil
Du har en samfundsfaglig eller økonomisk uddannelse og har erfaring fra en tilsvarende stilling. Om din erfaring med at program-lede forandringsprocesser og strategiske styringsmål er skabt i staten, i regionerne, i kommuner eller som konsulent er mindre vigtigt. Det centrale er din resultatorientering og fokus på at skabe fremtiden.

Vi forventer, at du:

  • motiveres af projektarbejde og udvikling,
  • kan fastholde overblikket og fokus på den samlede styringskæde,
  • har gennemslagskraft,
  • kan arbejde selvstændigt og systematisk,
  • kan fungere i samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere,
  • har interesse i at få indblik i forvaltningens faglige opgaver,
  • er god til analyser og kan kommunikere herom mundtligt såvel som skriftligt,
  • skaber løsninger med fokus på implementering og blivende forankring.

Vi tilbyder
Du får en spændende og udfordrende stilling i en organisation med flad ledelsesstruktur, hvor vi lægger vægt på helhedssyn, åbenhed, tillid og arbejdsglæde. Du bliver en del af et uformelt fællesskab med dedikerede og dygtige kollegaer.
Vi tilbyder en arbejdsuge på gennemsnitlig 37 timer inklusive frokostpause.
Vi har behov for, at du starter snarest muligt.

Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde.

Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Vedhæft din ansøgning og dit CV i Word- eller PDF-format. Øvrige dokumenter som eksamensbeviser eller lignende bedes du medbringe til en eventuel ansættelsessamtale.

Spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Jens Magleby Sørensen på 2133 0592.

Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 24. oktober 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater i uge 44.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningens væsentligste opgaver er at varetage myndighedsopgaver og servicere borgere og erhvervsliv inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling samt vej- og trafikområdet. Herudover rummer forvaltningen Københavns Erhvervsservice, varetager renholdelsen og vedligeholdelsen af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngØkonomiKøbenhavn S2019-10-10T16:06:25.8672019-10-24T00:00:00
330101765Økonom til Rigshospitalets budgetenhedRobot Vil du være en del af et stort og højtspecialiseret hospital i konstant udvikling? Og kan du se vigtigheden af stærk styring af en stor og kompleks økonomi? Så kan du være den økonom vi søger til Rigshospitalets budgetenhed. Vi søger en initiativrig og faglig stærk økonom til at indgå i et godt og konstruktivt samarbejde med økonomer og andre faggrupper fra kontoret, det øvrige hospital og Region Hovedstadens centrale stabe. Der er tale om en fuldtidsstilling. Om budgetenheden Budgetenheden er en del af Økonomi- og Planlægningsafdelingen. Vi arbejder med økonomistyring, bevillingsstyring, budgetlægning og budgetopfølgning ift. udgifter og aktivitet. Analyse er en central del af det daglige arbejde, hvor der er fokus på hospitalets produktivitet og effektivitet. Vi lægger vægt på at løse opgaverne på et fagligt højt niveau i en serviceorienteret og behagelig atmosfære. Lige som resten af enheden får du ansvar for specifikke områder. En del af opgaverne er organiseret i teams. Vi tilstræber, at ad hoc-opgaver, som ikke knytter sig til et fast område, bliver anvendt til at variere og udvikle opgavesammensætningen hos alle på skift under hensyn til aktuelt arbejdspres og udviklingsønsker. Om stillingen I stillingen indgår følgende opgaver: Koordinator af de regionale økonomirapporter til Region Hovedstaden Månedsopfølgning på Rigshospitalets budget og forbrug Håndtering af Rigshospitalets økonomisager Bevillingsstyring Fordeling af indkøbsbesparelser Koordinator af Rigshospitalets bidrag til den nationale forskningsstatistik Den månedlig budgetopfølgning på Rigshospitalet og håndtering af økonomisager er forankret i to teams opfølgningsteamet og budgetsagsteamet. Du bliver en del af disse teams og varetager opgaverne i samarbejde med resten af teamet samt økonomer i Rigshospitalets kliniske centre. Budgetsagsteamet vejleder og assisterer ved udarbejdelse økonomisager til f.eks. Region Hovedstaden eller til intern prioritering. Din profil Vi forestiller os, at du har en uddannelse som cand.polit., cand.oecon. eller lignende og er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt. Samtidig er du god til tal og kan overskue store datamængder. Du er struktureret og systematisk i din arbejdsform og har evnen til at gå i detaljen uden at miste overblikket. Du kan indgå i konstruktivt og åbent samarbejde med mange faggrupper, hvor du samtidig formår at holde fast i egen faglighed. Du er ansvarlig, initiativrig, nysgerrig og kritisk i løsningen af dine opgaver og troværdig i samarbejdet med andre. Vi forestiller os, at du har minimum et par års relevant erhvervserfaring, hvor du har beskæftiget dig med økonomistyring. Vi tilbyder En dynamisk arbejdsplads med store personlige og faglige udviklingsmuligheder inden for enhedens opgaveportefølje og i forhold til hospitalets øvrige økonomifunktioner. Engagerede, interesserede og fleksible kolleger med respekt for hospitalets kerneydelser. En stor og højt specialiseret virksomhed med et udgiftsbudget på 9 mia. kr. Løn og ansættelsesvilkår I henhold til gældende overenskomst, og med indplacering som fuldmægtig. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte budgetchef Marianne Værn Thomsen tlf. 3545 5276 eller specialkonsulent Christian Hauge Alminde tlf. 3545 5531, som vil behandle din henvendelse fortroligt. Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober kl. 8.00. Ansættelsessamtaler vil blive afholdt ultimo uge 43 med henblik på tiltrædelse senest 1. december.Vil du være en del af et stort og højtspecialiseret hospital i konstant udvikling? Og kan du se vigtigheden af stærk styring af en stor og kompleks økonomi? Så kan du være den økonom vi søger til Rigshospitalets budgetenhed.

Vi søger en initiativrig og faglig stærk økonom til at indgå i et godt og konstruktivt samarbejde med økonomer og andre faggrupper fra kontoret, det øvrige hospital og Region Hovedstadens centrale stabe. Der er tale om en fuldtidsstilling.

Om budgetenheden

Budgetenheden er en del af Økonomi- og Planlægningsafdelingen. Vi arbejder med økonomistyring, bevillingsstyring, budgetlægning og budgetopfølgning ift. udgifter og aktivitet.

Analyse er en central del af det daglige arbejde, hvor der er fokus på hospitalets produktivitet og effektivitet.

Vi lægger vægt på at løse opgaverne på et fagligt højt niveau i en serviceorienteret og behagelig atmosfære.

Lige som resten af enheden får du ansvar for specifikke områder. En del af opgaverne er organiseret i teams. Vi tilstræber, at ad hoc-opgaver, som ikke knytter sig til et fast område, bliver anvendt til at variere og udvikle opgavesammensætningen hos alle på skift under hensyn til aktuelt arbejdspres og udviklingsønsker.

Om stillingen

I stillingen indgår følgende opgaver:

  • Koordinator af de regionale økonomirapporter til Region Hovedstaden
  • Månedsopfølgning på Rigshospitalets budget og forbrug
  • Håndtering af Rigshospitalets økonomisager
  • Bevillingsstyring
  • Fordeling af indkøbsbesparelser
  • Koordinator af Rigshospitalets bidrag til den nationale forskningsstatistik
Den månedlig budgetopfølgning på Rigshospitalet og håndtering af økonomisager er forankret i to teams – opfølgningsteamet og budgetsagsteamet. Du bliver en del af disse teams og varetager opgaverne i samarbejde med resten af teamet samt økonomer i Rigshospitalets kliniske centre. Budgetsagsteamet vejleder og assisterer ved udarbejdelse økonomisager til f.eks. Region Hovedstaden eller til intern prioritering.

Din profil

Vi forestiller os, at du har en uddannelse som cand.polit., cand.oecon. eller lignende og er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt. Samtidig er du god til tal og kan overskue store datamængder. Du er struktureret og systematisk i din arbejdsform og har evnen til at gå i detaljen uden at miste overblikket. Du kan indgå i konstruktivt og åbent samarbejde med mange faggrupper, hvor du samtidig formår at holde fast i egen faglighed. Du er ansvarlig, initiativrig, nysgerrig og kritisk i løsningen af dine opgaver og troværdig i samarbejdet med andre. Vi forestiller os, at du har minimum et par års relevant erhvervserfaring, hvor du har beskæftiget dig med økonomistyring.

Vi tilbyder

En dynamisk arbejdsplads med store personlige og faglige udviklingsmuligheder inden for enhedens opgaveportefølje og i forhold til hospitalets øvrige økonomifunktioner.

Engagerede, interesserede og fleksible kolleger med respekt for hospitalets kerneydelser.

En stor og højt specialiseret virksomhed med et udgiftsbudget på 9 mia. kr.

Løn og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst, og med indplacering som fuldmægtig.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte budgetchef Marianne Værn Thomsen tlf. 3545 5276 eller specialkonsulent Christian Hauge Alminde tlf. 3545 5531, som vil behandle din henvendelse fortroligt.

Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober kl. 8.00. Ansættelsessamtaler vil blive afholdt ultimo uge 43 med henblik på tiltrædelse senest 1. december.



RigshospitaletKøbenhavn Ø2019-10-07T00:00:002019-10-21T00:00:00
330101351Dygtig student med interesse for økonomi og børne- og undervisningspolitikRobot Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn i Børne- og Undervisningsministeriets departement søger en ny student til at indgå i det løbende arbejde med udarbejdelsen af finansloven og arbejdet med økonomi på det kommunale område. Stillingen giver mulighed for at få et bredt indblik i udviklingen af politiske initiativer på børne- og undervisningsområdet, indsigt i udgiftspolitik og udvikle generelle embedsmandskompetencer. Det indebærer dels chancen for at få nært kendskab og bidrage til arbejdet med finansloven og de centrale processer, der knytter sig hertil, og dels det statslige samarbejde med kommunerne, herunder principper for beregning af omkostningerne forbundet med politiske udspil og lovforslag et kendskab, som er relevant uanset hvilket politikområde, man beskæftiger sig med. Om Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn har ansvaret for en række centrale processer vedrørende blandt andet finanslov, kommuneøkonomi og koncernstyring. Centeret består af 2 kontorchefer, 15 fuldtidsansatte og 1 student. Om arbejdsopgaverne Som student i Børne- og Undervisningsministeriets Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn vil du primært blive tilknyttet centerets opgaver vedrørende finanslov og kommuneøkonomi. Det indebærer blandt andet udarbejdelse af beslutnings- og beregningsgrundlag for politiske forslag, at bistå med folketingssvar inden for ministeriets ansvarsområder og at opdatere bevillinger samt arbejde med politiske initiativer på området som følger af de årlige finanslovsforhandlinger og øvrige politiske aftaler i løbet af året. Stillingen som student indebærer en bred vifte af opgaver, som bl.a. omfatter: Udarbejdelse af analyser samt bidrag til beslutningsoplæg og notater vedrørende økonomiske prioriteringer på Børne- og Undervisningsministeriets områder Kvalitetssikring af ministeriets finanslovsbidrag Databehandling i Excel samt arbejde i de statslige budgetsystemer Om dig Vi forventer, at du går på en samfundsvidenskabelig videregående uddannelse, fx stud.scient.pol., stud.scient.adm. stud.polit., stud.oecon. eller lignende. Vi forventer desuden, at du har gode skriftlige såvel som mundtlige formidlingsevner, og at du har lyst til at arbejde med data og beregninger i Excel og lære statens budgetsystem at kende. I stillingen vil du indtræde i et travlt arbejdsmiljø, og det er derfor vigtigt, at du selv er engageret, kan tage selvstændigt ansvar for at følge opgaver til dørs og er grundig i din opgaveløsning. Til gengæld kan vi tilbyde mange spændende opgaver, hvis du har de rette kompetencer og lysten til at lære. Du vil udfordres fagligt, sætter pris på at have gode kolleger og bidrager selv aktivt til et godt arbejdsklima. Det er en fordel, hvis du har et indgående kendskab til Excel eller har lysten til at lære det godt at kende. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker på overenskomstvilkår efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK). Den ugentlige arbejdstid vil være 15 timer om ugen. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale. Variation i arbejdstiden i forbindelse med eksamensperioder kan aftales. Dit arbejdssted vil være Børne- og Undervisningsministeriet, Frederiksholms Kanal 25, 1220 København K. Stillingen ønskes besat fra d. 1. december 2019. Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Morten Theis Pedersen (morten.theis.pedersen@uvm.dk eller 2324 3018) eller student Jakob Hanghøj (jakob.hanghoj@uvm.dk eller 3392 5299). Du kan også læse mere om ministeriet på vores hjemmeside uvm.dk. Sådan søger du Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest d. 22. oktober. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk job. Vi forventer at holde samtaler i slutningen af uge 43 og starten af uge 44. Der kan indgå test som led i ansættelsesforløbet. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn i Børne- og Undervisningsministeriets departement søger en ny student til at indgå i det løbende arbejde med udarbejdelsen af finansloven og arbejdet med økonomi på det kommunale område.

Stillingen giver mulighed for at få et bredt indblik i udviklingen af politiske initiativer på børne- og undervisningsområdet, indsigt i udgiftspolitik og udvikle generelle embedsmandskompetencer. Det indebærer dels chancen for at få nært kendskab og bidrage til arbejdet med finansloven og de centrale processer, der knytter sig hertil, og dels det statslige samarbejde med kommunerne, herunder principper for beregning af omkostningerne forbundet med politiske udspil og lovforslag – et kendskab, som er relevant uanset hvilket politikområde, man beskæftiger sig med.

Om Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn
Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn har ansvaret for en række centrale processer vedrørende blandt andet finanslov, kommuneøkonomi og koncernstyring. Centeret består af 2 kontorchefer, 15 fuldtidsansatte og 1 student.

Om arbejdsopgaverne
Som student i Børne- og Undervisningsministeriets Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn vil du primært blive tilknyttet centerets opgaver vedrørende finanslov og kommuneøkonomi. Det indebærer blandt andet udarbejdelse af beslutnings- og beregningsgrundlag for politiske forslag, at bistå med folketingssvar inden for ministeriets ansvarsområder og at opdatere bevillinger samt arbejde med politiske initiativer på området som følger af de årlige finanslovsforhandlinger og øvrige politiske aftaler i løbet af året.

Stillingen som student indebærer en bred vifte af opgaver, som bl.a. omfatter:

  • Udarbejdelse af analyser samt bidrag til beslutningsoplæg og notater vedrørende økonomiske prioriteringer på Børne- og Undervisningsministeriets områder
  • Kvalitetssikring af ministeriets finanslovsbidrag
  • Databehandling i Excel samt arbejde i de statslige budgetsystemer
Om dig
Vi forventer, at du går på en samfundsvidenskabelig videregående uddannelse, fx stud.scient.pol., stud.scient.adm. stud.polit., stud.oecon. eller lignende.

Vi forventer desuden, at du har gode skriftlige såvel som mundtlige formidlingsevner, og at du har lyst til at arbejde med data og beregninger i Excel og lære statens budgetsystem at kende. I stillingen vil du indtræde i et travlt arbejdsmiljø, og det er derfor vigtigt, at du selv er engageret, kan tage selvstændigt ansvar for at følge opgaver til dørs og er grundig i din opgaveløsning. Til gengæld kan vi tilbyde mange spændende opgaver, hvis du har de rette kompetencer og lysten til at lære. Du vil udfordres fagligt, sætter pris på at have gode kolleger og bidrager selv aktivt til et godt arbejdsklima.

Det er en fordel, hvis du har et indgående kendskab til Excel eller har lysten til at lære det godt at kende.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker på overenskomstvilkår efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).

Den ugentlige arbejdstid vil være 15 timer om ugen. Arbejdstiden tilrettelægges efter aftale. Variation i arbejdstiden i forbindelse med eksamensperioder kan aftales. Dit arbejdssted vil være Børne- og Undervisningsministeriet, Frederiksholms Kanal 25, 1220 København K.

Stillingen ønskes besat fra d. 1. december 2019.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Morten Theis Pedersen (morten.theis.pedersen@uvm.dk eller 2324 3018) eller student Jakob Hanghøj (jakob.hanghoj@uvm.dk eller 3392 5299).

Du kan også læse mere om ministeriet på vores hjemmeside uvm.dk.

Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest d. 22. oktober. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Vi forventer at holde samtaler i slutningen af uge 43 og starten af uge 44. Der kan indgå test som led i ansættelsesforløbet.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.



Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2019-10-04T00:00:002019-10-22T00:00:00
330101336Økonomiprofil til arbejde med styring i staten.Robot Vi vil gerne ansætte dig, hvis du brænder for at sikre ressourcer til kvalitet og velfærd. Gennem dit arbejde med økonomistyring ved du, at hvis vi får øget kvaliteten i styringen og skabt gennemsigtighed omkring forbruget, kan vi optimere vores ressourceudnyttelse og derved sikre ressourcer til kerneopgaverne. Udviklingen i den måde vi kan bruge data på, forandrer hurtigt det styringsmæssige felt og skaber behov og forventninger vi skal matche. Derfor har vi brug for din kompetence til at kunne møde de krav fremtidens CFO og økonomifunktion stiller til sammenhængen mellem styringsparadigmer og systemværktøjer. Om stillingen Statens Budgetsystem (SBS) er sammen med Moderniseringsstyrelsens øvrige økonomisystemer rygrad i de statslige institutioners styring. SBS skal fungere som løftestang for et mærkbart kvalitetsløft i den statslige styring og indebærer betydelige omlægninger i den måde der arbejdes med styring på i institutioner og ministerier. Du skal søge ind til Moderniseringsstyrelsen, hvis det motiverer dig at arbejde med de her opgaver på tværs af staten. Her kan du få mulighed for at påvirke arbejdet med styring ikke blot i en enkelt institution men i alle statsinstitutioner gennem vejledning og anvisning af best practice. Du vil blive en del af det team der arbejder med Statens Budgetsystem (SBS) og blandt andet komme til at deltage i følgende opgaver: • At indgå i en sparring med institutionerne omkring deres anvendelse af SBS i forhold til deres konkrete styringsudfordringer. • At facilitere og deltage i dialogen med brugere omkring ønsker og behov for videreudvikling af løsningen. • At indgå i arbejdet omkring videreudvikling og drift af løsningen. • At bistå nye institutioner med at komme i gang med at bruge SBS, samt yde forretningsmæssig system support. • At deltage i tilrettelæggelsen og den løbende optimering af processer og arbejdsrutiner. Om dig Du skal være engageret i økonomistyring som faglig disciplin og være analytisk stærk. Du skal have appetit på at indgå i rådgivning om, hvordan komplekse forretningsmæssige forhold understøttes bedst i brugen af budgetsystemet. Du sidder måske i økonomifunktionen hos en af de institutioner, der allerede bruger SBS eller snart skal til det, eller du har erfaring fra arbejde med budgetter og økonomistyring fra en anden sektor. Er du nyuddannet, der bare brænder for styringsdagsordenen og gerne vil starte karrieren rigtigt vil vi også gerne høre fra dig. Du har en relevant kandidatuddannelse, fx cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc., eller lignende. Om os Du ansættes i Kontoret for Økonomisystemer, der ud over budgetsystemet har ansvaret for udvikling og vedligeholdelse af Moderniseringsstyrelsens øvrige økonomisystemer.SBS-gruppen er et yngre team med et fagligt spændende og stærkt miljø, hvor du på tværs af Moderniseringsstyrelsen vil komme til at arbejde med dygtige og engagerede kolleger. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Jensen på telefon 33954749 eller mail tje@modst.dk. Ansøgning Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via Statens eRekruttering - Tryk på knappen Søg her . Indsend ansøgning senest den 21. oktober 2019. Moderniseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vi vil gerne ansætte dig, hvis du brænder for at sikre ressourcer til kvalitet og velfærd. Gennem dit arbejde med økonomistyring ved du, at hvis vi får øget kvaliteten i styringen og skabt gennemsigtighed omkring forbruget, kan vi optimere vores ressourceudnyttelse og derved sikre ressourcer til kerneopgaverne.

Udviklingen i den måde vi kan bruge data på, forandrer hurtigt det styringsmæssige felt og skaber behov og forventninger vi skal matche. Derfor har vi brug for din kompetence til at kunne møde de krav fremtidens CFO og økonomifunktion stiller til sammenhængen mellem styringsparadigmer og systemværktøjer.

Om stillingen
Statens Budgetsystem (SBS) er sammen med Moderniseringsstyrelsens øvrige økonomisystemer rygrad i de statslige institutioners styring.
SBS skal fungere som løftestang for et mærkbart kvalitetsløft i den statslige styring og indebærer betydelige omlægninger i den måde der arbejdes med styring på i institutioner og ministerier.

Du skal søge ind til Moderniseringsstyrelsen, hvis det motiverer dig at arbejde med de her opgaver på tværs af staten. Her kan du få mulighed for at påvirke arbejdet med styring ikke blot i en enkelt institution men i alle statsinstitutioner gennem vejledning og anvisning af best practice.

Du vil blive en del af det team der arbejder med Statens Budgetsystem (SBS) og blandt andet komme til at deltage i følgende opgaver:
• At indgå i en sparring med institutionerne omkring deres anvendelse af SBS i forhold til deres konkrete styringsudfordringer.
• At facilitere og deltage i dialogen med brugere omkring ønsker og behov for videreudvikling af
løsningen.
• At indgå i arbejdet omkring videreudvikling og drift af løsningen.
• At bistå nye institutioner med at komme i gang med at bruge SBS, samt yde forretningsmæssig
system support.
• At deltage i tilrettelæggelsen og den løbende optimering af processer og arbejdsrutiner.

Om dig
Du skal være engageret i økonomistyring som faglig disciplin og være analytisk stærk. Du skal have appetit på at indgå i rådgivning om, hvordan komplekse forretningsmæssige forhold understøttes bedst i brugen af budgetsystemet.

Du sidder måske i økonomifunktionen hos en af de institutioner, der allerede bruger SBS eller snart skal til det, eller du har erfaring fra arbejde med budgetter og økonomistyring fra en anden sektor. Er du nyuddannet, der bare brænder for styringsdagsordenen og gerne vil starte karrieren rigtigt vil vi også gerne høre fra dig. Du har en relevant kandidatuddannelse, fx cand.oecon., cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc., eller lignende.

Om os
Du ansættes i Kontoret for Økonomisystemer, der ud over budgetsystemet har ansvaret for udvikling og vedligeholdelse af Moderniseringsstyrelsens øvrige økonomisystemer.SBS-gruppen er et yngre team med et fagligt spændende og stærkt miljø, hvor du på tværs af Moderniseringsstyrelsen vil komme til at arbejde med dygtige og engagerede kolleger.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Thomas Jensen på telefon 33954749 eller mail tje@modst.dk.

Ansøgning
Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via Statens eRekruttering - Tryk på knappen ’Søg her’.
Indsend ansøgning senest den 21. oktober 2019.

Moderniseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



ModerniseringsstyrelsenKøbenhavn K2019-10-04T00:00:002019-10-21T00:00:00
330099723Analysekontor søger studerende til registerbaserede og økonometriske analyserRobot Har du en veludviklet analytisk sans, og vil du være med til at etablere et stærkere vidensfundament for politikudviklingen i Uddannelses- og Forskningsministeriet? Kan du i et klart og præcist sprog formidle komplekse problemstillinger og analyser? Og vil du bidrage til større analyseprojekter og analyser til ministeriets årlige uddannelses- og forskningspolitiske redegørelse? Så har vi en spændende stilling til dig. Vi skaber fundamentet for fremtiden Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst. Høj faglighed og kollegial sparring Kontoret for Analyse i Uddannelses- og Forskningsministeriets departement søger en dygtig studentermedhjælper til registerbaserede og økonometriske analyser. Stillingen er placeret i Analysekontoret, hvor vores hovedformål er at tilvejebringe et solidt analytisk fundament for politikudviklingen på ministeriets område. Vi har et meget højt fagligt ambitionsniveau og er derfor afhængig af studenter med høj faglighed og stort engagement. Samlet er vi 10 medarbejdere og lægger stor vægt på at kombinere høje krav til fagligheden med godt samarbejde og en uformel omgangstone. Vi lægger vægt på metodefrihed, og vores rolle er i høj grad at udfordre vanetænkning. Det giver ofte anledning til gode og dybe faglige diskussioner om f.eks. metodiske antagelser, og hvordan resultater kan ses i et bredt samfundsperspektiv. Kontorets primære opgaver er at: opsamle systematisk viden om uddannelse og forskning understøtte systematisk inddragelse af eksterne eksperter (f.eks. i sekretariatsbetjening af ekspertudvalg) udarbejde politiske relevante analyser på højt fagligt niveau, som er dagsordensættende på ministeriets områder bidrage til reformarbejdet (f.eks. med økonomiske modelberegninger) deltage i det løbende arbejde med politikudvikling. Du skal arbejde i et stærkt fagligt miljø med kvalificeret vejledning og høje forventninger Som vores nye studentermedhjælper, skal du bistå kontorets medarbejdere i analysearbejdet inden for uddannelses-, SU- og forskningsområdet. Arbejdsopgaverne er udfordrende og vil spænde bredt. Vi har høje faglige forventninger til det, du laver. Samtidig kan du trække på sparring og vejledning fra erfarne kolleger. Du vil bl.a. skulle deltage i arbejdet med økonometriske og registerbaserede analyser, hvilket indebærer programmering i bl.a. SAS, Python og Stata. Desuden får du en vigtig rolle i udarbejdelsen af kortere analyser og notater til brug for pressehistorier. Du skal endvidere deltage i betjeningen af forskellige udvalg nedsat af regeringen. Det arbejde, du bidrager med, vil blive brugt i ministeriets arbejde, og du vil få mulighed for at få indblik i de politiske processer. Du er blandt de skarpeste på din årgang, ambitiøs og omstillingsparat Vi ser gerne, at du er studerende på en relevant videregående uddannelse, fx cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.oecon. Det er en fordel, hvis du har nogle års erfaring fra dit studium, men det er ikke en betingelse. Er du vores nye kollega? Vi forestiller os, at du: har sans for detaljer, har en veludviklet analytisk sans og er god til at få afsluttet opgaverne har lyst og interesse for at arbejde med registerdata og programmere i SAS, Python og eller Stata er stærk inden for kvantitative metoder, herunder økonometriske metoder og registerbaserede analyser er opsøgende, nysgerrig og trives i et miljø, hvor opgaverne ikke altid er klart definerede er god til at skabe relationer, da vi løser vores opgaver sammen med andre. En ambitiøs og social arbejdsplads Du skal arbejde i Analysekontoret I Uddannelses- og Forskningsministeriets departement. Kontoret er en del af departementets politiske afdeling, og kontorets tværgående rolle betyder, at du skal indgå i et tæt samarbejde med de øvrige kontorer i ministeriet. Du bliver altså en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur, med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Løn og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 15 timer om ugen der som udgangspunkt er fordelt på to til tre faste hverdage. De faste dage aftales, så det passer med dine studier. Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet efter overenskomst mellem Finansministeriet, OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten. Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Souschef Sune Quorning Christiansen på telefonnummer 7231 8004, e-mail sac@ufm.dk eller specialkonsulent Martin Pedersen på telefonnummer 7231 8046, e-mail mtn@ufm.dk. Søg stillingen Klik på knappen nedenfor eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk job-i-ministeriet. Din ansøgning inkl. CV og eksamenspapirer skal være uploadet senest fredag den 18. oktober 2019 kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler i uge 43. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker. Om Uddannelses- og Forskningsministeriets departement I departementet bistår vi ministeren og regeringen med at udvikle landets uddannelses-, forsknings- og innovationspolitik. Vi klæder ministeren på til at træffe beslutninger baseret på fakta og den nyeste viden i tæt dialog med vores to styrelser. Derudover står vi for at udvikle koncernen og løse de opgaver, der går på tværs af ministeriet inden for kommunikation, økonomi, it, HR og service.Har du en veludviklet analytisk sans, og vil du være med til at etablere et stærkere vidensfundament for politikudviklingen i Uddannelses- og Forskningsministeriet? Kan du i et klart og præcist sprog formidle komplekse problemstillinger og analyser? Og vil du bidrage til større analyseprojekter og analyser til ministeriets årlige uddannelses- og forskningspolitiske redegørelse? Så har vi en spændende stilling til dig.


Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.


Høj faglighed og kollegial sparring
Kontoret for Analyse i Uddannelses- og Forskningsministeriets departement søger en dygtig studentermedhjælper til registerbaserede og økonometriske analyser. Stillingen er placeret i Analysekontoret, hvor vores hovedformål er at tilvejebringe et solidt analytisk fundament for politikudviklingen på ministeriets område. Vi har et meget højt fagligt ambitionsniveau og er derfor afhængig af studenter med høj faglighed og stort engagement. Samlet er vi 10 medarbejdere og lægger stor vægt på at kombinere høje krav til fagligheden med godt samarbejde og en uformel omgangstone. Vi lægger vægt på metodefrihed, og vores rolle er i høj grad at udfordre vanetænkning. Det giver ofte anledning til gode og dybe faglige diskussioner om f.eks. metodiske antagelser, og hvordan resultater kan ses i et bredt samfundsperspektiv.

Kontorets primære opgaver er at:

  • opsamle systematisk viden om uddannelse og forskning
  • understøtte systematisk inddragelse af eksterne eksperter (f.eks. i sekretariatsbetjening af ekspertudvalg)
  • udarbejde politiske relevante analyser på højt fagligt niveau, som er dagsordensættende på ministeriets områder
  • bidrage til reformarbejdet (f.eks. med økonomiske modelberegninger)
  • deltage i det løbende arbejde med politikudvikling.
Du skal arbejde i et stærkt fagligt miljø med kvalificeret vejledning og høje forventninger
Som vores nye studentermedhjælper, skal du bistå kontorets medarbejdere i analysearbejdet inden for uddannelses-, SU- og forskningsområdet. Arbejdsopgaverne er udfordrende og vil spænde bredt. Vi har høje faglige forventninger til det, du laver. Samtidig kan du trække på sparring og vejledning fra erfarne kolleger.

Du vil bl.a. skulle deltage i arbejdet med økonometriske og registerbaserede analyser, hvilket indebærer programmering i bl.a. SAS, Python og Stata. Desuden får du en vigtig rolle i udarbejdelsen af kortere analyser og notater til brug for pressehistorier. Du skal endvidere deltage i betjeningen af forskellige udvalg nedsat af regeringen. Det arbejde, du bidrager med, vil blive brugt i ministeriets arbejde, og du vil få mulighed for at få indblik i de politiske processer.

Du er blandt de skarpeste på din årgang, ambitiøs og omstillingsparat
Vi ser gerne, at du er studerende på en relevant videregående uddannelse, fx cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.oecon. Det er en fordel, hvis du har nogle års erfaring fra dit studium, men det er ikke en betingelse.

Er du vores nye kollega?
Vi forestiller os, at du:

  • har sans for detaljer, har en veludviklet analytisk sans og er god til at få afsluttet opgaverne
  • har lyst og interesse for at arbejde med registerdata og programmere i SAS, Python og/eller Stata
  • er stærk inden for kvantitative metoder, herunder økonometriske metoder og registerbaserede analyser
  • er opsøgende, nysgerrig og trives i et miljø, hvor opgaverne ikke altid er klart definerede
  • er god til at skabe relationer, da vi løser vores opgaver sammen med andre.

En ambitiøs og social arbejdsplads
Du skal arbejde i Analysekontoret I Uddannelses- og Forskningsministeriets departement. Kontoret er en del af departementets politiske afdeling, og kontorets tværgående rolle betyder, at du skal indgå i et tæt samarbejde med de øvrige kontorer i ministeriet. Du bliver altså en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur, med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag.

Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 15 timer om ugen der som udgangspunkt er fordelt på to til tre faste hverdage. De faste dage aftales, så det passer med dine studier. Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriet efter overenskomst mellem Finansministeriet, OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Souschef Sune Quorning Christiansen på telefonnummer 7231 8004, e-mail sac@ufm.dk eller specialkonsulent Martin Pedersen på telefonnummer 7231 8046, e-mail mtn@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen nedenfor eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Din ansøgning inkl. CV og eksamenspapirer skal være uploadet senest fredag den 18. oktober 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler i uge 43.


Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.


Om Uddannelses- og Forskningsministeriets departement
I departementet bistår vi ministeren og regeringen med at udvikle landets uddannelses-, forsknings- og innovationspolitik. Vi klæder ministeren på til at træffe beslutninger baseret på fakta og den nyeste viden i tæt dialog med vores to styrelser. Derudover står vi for at udvikle koncernen og løse de opgaver, der går på tværs af ministeriet inden for kommunikation, økonomi, it, HR og service.

Uddannelses- og Forsknings- ministerietKøbenhavn K2019-10-03T00:00:002019-10-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Programleder til ambitiøst økonomistyringsprogram i Teknik- og Miljøforvaltningen

Økonomi

København S
Drives du af at skabe og implementere forandringer i en stor organisation, hvor du både med udgangspunkt i din erfaring og din faglighed kan styre og drive udvikling af økonomistyringen? Er du i stand til at arbejde tværorganisatorisk, holde mange b...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Økonom til Rigshospitalets budgetenhed

Rigshospitalet

København Ø
Vil du være en del af et stort og højtspecialiseret hospital i konstant udvikling? Og kan du se vigtigheden af stærk styring af en stor og kompleks økonomi? Så kan du være den økonom vi søger til Rigshospitalets budgetenhed. Vi søger en initiativrig...
Indrykket:7. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Dygtig student med interesse for økonomi og børne- og undervisningspolitik

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Center for Budget, Koncernstyring og Tilsyn i Børne- og Undervisningsministeriets departement søger en ny student til at indgå i det løbende arbejde med udarbejdelsen af finansloven og arbejdet med økonomi på det kommunale område. Stillingen giver m...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

Økonomiprofil til arbejde med styring i staten.

Moderniseringsstyrelsen

København K
Vi vil gerne ansætte dig, hvis du brænder for at sikre ressourcer til kvalitet og velfærd. Gennem dit arbejde med økonomistyring ved du, at hvis vi får øget kvaliteten i styringen og skabt gennemsigtighed omkring forbruget, kan vi optimere vores res...
Indrykket:4. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Analysekontor søger studerende til registerbaserede og økonometriske analyser

Uddannelses- og Forsknings- ministeriet

København K
Har du en veludviklet analytisk sans, og vil du være med til at etablere et stærkere vidensfundament for politikudviklingen i Uddannelses- og Forskningsministeriet? Kan du i et klart og præcist sprog formidle komplekse problemstillinger og analyser?...
Indrykket:3. oktober 2019
Udløbsdato:18. oktober 2019