Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Trafikplanlægger til trafikområdet

Tempoet og intentionerne i Billund smitter af på trafikområdet. Byrådet i Billund Kommune har over en årrække udvidet anlægsrammen massivt, hvilket medfører betydelige investeringer i optimering og fremtidssikring af infrastrukturen. Der igangsættes mange spændende tiltag, som også har stor politisk bevågenhed. Alt sammen tiltag, som Billund Kommune, som myndighed, skal kvalificere med stor faglighed og indsigt. Og her har vi brug for dig.

Arbejder du i dag som rådgiver eller myndighed, men trænger til nye udfordringer, en ny rolle og nyt ansvar? Eller er du nyuddannet, men nysgerrig, initiativ- og idérig. Og vil du gerne være med på opgaverne fra start, forme dem og se hvordan de modtages af brugerne? Så er vores ledige plads som trafikplanlægger et rigtig godt bud på din nye arbejdsplads.

Vi tilbyder dig et alsidigt job i en stærk samlet Trafik, Park og Naturafdeling, som er en del af en lille, men agil, forvaltning, hvor der er stor bredde på opgaverne og rig mulighed for udvikling. Hos os ligner den ene dag sjældent den anden, og du kommer ikke til at vente på de spændende opgaver. De er her hele tiden! Der er ofte tale om projekter i stor skala. Og ambitionerne fejler ikke noget. Heller ikke blandt vores private investorer.

Det hele sker i et godt socialt miljø, hvor du både kan udvikle dig fagligt og personligt. Hos os får du god mulighed for at præge din arbejdsdag i forhold til arbejdsopgaver og dine kompetencer.

Eksempler på opgaver:

  • Myndighedsbehandling og sparring ift. vej- og trafikområdet, bl.a. i plan- & byggesager.
  • Udmøntning og realisering af tiltag ift. vores netop besluttede trafiksikkerhedsplan.
  • Administration efter vejloven og privatvejsloven.
  • Samarbejde med, og vejledning af, private bygherrer, virksomheder og borgere indenfor trafik- og vejplanlægning.
  • Parkeringsregulering og vejvisning.
  • Udbygning af cykelstinettet mellem vores byer.
  • Digitalisering af stier.

Din hovedopgave vil være omkring vejadministrationen og hjælpe samarbejdspartnere – både interne og eksterne, med at se muligheder og vejlede indenfor lovens rammer. 

Vi forstiller os at du

  • Kan være uddannet ingeniør, landinspektør eller lignende. Men det er ikke afgørende, såfremt du kan fremvise fornødne praktiske erfaringer på området, eller du er tilstrækkelig nysgerrig og har mod på at lære nyt.
  • Ideelt set har du erfaring inden for vejområdet og kendskab til vejmyndighed, herunder kendskab til administration efter vejloven, forvaltningsloven og trafiksikkerhed.
  • Kan navigere i en politisk styret organisation, og trives i forhold til mange interessenter med forskellige behov.
  • Har en praktisk og pragmatisk tilgang til opgaveløsningen.
  • Er fleksibel og har mod på at tage fra på en bred vifte af opgaver sammen med dine friske og humoristiske kolleger.
  • Har en anerkendende tilgang og kan lide mødet og samtaler med borgere, eksterne samarbejdspartnere og kolleger.
  • Besidder gode kommunikative evner og en positiv fremtoning.

Om os:

Du bliver en del af det faglige miljø i Trafik, Park og Naturafdelingen med 10 dygtige kolleger og 1 ekstern konsulent. I afdelingen arbejder vi med myndighedsbehandling indenfor vej-, park-, natur- og vandløbsområdet. Vi arbejder også med udvikling af nye byrums- og naturprojekter, herunder stier og publikumsfaciliteter, samt trafikanlæg, pladser og grønne rum.

Vi vægter det gode humør og kollegiale fællesskab rigtig højt og vores mantra er, at det skal være sjovt og spændende at komme på arbejde.

Som organisation er vi optaget af, at skabe en ny form for velfærd, hvor vi som kommune måler os på de succeser, som borgerne/brugerne får, og ikke kun på de produkter og ydelser vi leverer.

Løn og ansættelsesforhold:

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst efter principperne i lokal løndannelse og efter forhandling med den faglige organisation. Stillingen er normeret til 37 timer pr. uge. Arbejdsstedet er rådhuset, som er beliggende på Jorden Rundt 1, 7200 Grindsted

Yderligere oplysninger:

Du kan få flere oplysninger om stillingen ved at kontakte Områdechef Bo Schjødt Andersen på mail bsa@billund.dk / tlf. 79 72 70 92 eller afdelingsleder Peter Borgen på mail pbb@billund.dk / tlf. 79 72 71 92. Pga. ferietiden kan du blive mødt af vores autosvar. Så lægger du blot en besked, og så vil vi vende tilbage til dig.

Ansøgning:

Søg stillingen via nedenstående link senest den 14. september 2020.
Samtaler afholdes den 24. september 2020.
Tiltrædelse ønskes den 1. oktober 2020 eller hurtigst muligt.

Du kan læse mere om vores trafiksikkerhedsplan, byudvikling og Billund Byvision på:

http://byudvikling.billund.dk/

https://billund.dk/politik/planer/park-og-vej/

 

 

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.