Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til udviklings- og implementeringsopgaver i Sekretariat Social, Job og Sundhed i Roskilde Kommune

Sekretariatet Social, Job og Sundhed søger en konsulent til udviklings- og implementeringsopgaver med primære opgaver på det specialiserede socialområde. Der vil også være arbejdsopgaver på tværs af hele direktørområdet.

 

Direktørområdet Social, Job og Sundhed har ansvar for socialområdet, beskæftigelses- og integrationsområderne samt sundheds- og omsorgsområderne.

Stillingens indhold

Din primære opgave vil i første omgang blive at understøtte udviklingen på det specialiserede socialområde. Du skal kunne arbejde på strategisk såvel som på praksisnært niveau. Det er en fordel, at du har erfaring med og succesfuldt har understøttet strategiske udviklingsprojekter. Vi forventer, at du er en beslutningsdygtig, handlekraftig og ansvarsfuld person, der er velovervejet og god til at prioritere. Vi forventer desuden, at du er dygtig til at samarbejde og kan navigere i hele organisationen på alle strategiske niveauer.

Vi forventer, at du:

  • Har en akademisk baggrund og kendskab til det kommunale område
  • Har faglig indsigt i socialområdet. Det er et plus med kendskab til sundhed- og omsorgsområdet, integrationsområdet og beskæftigelsesområdet
  • Kan planlægge og lede inddragende processer, som inddrager brugere, medarbejdere og andre relevante aktører
  • Har gode kommunikative kompetencer – både skriftligt og mundligt
  • Befinder dig godt i en travl hverdag, og du kan arbejde med korte tidsfrister

 

Din daglige arbejdsplads vil være sammen med dygtige kolleger, som løser en række forskelligartede opgaver. I sekretariatet har vi bl.a. ansvaret for den politiske betjening, økonomistyring, analyser og tværgående projekter, presse og kommunikation, juridisk bistand, IT og digitalisering og øvrig understøttelse af direktørområdet. Vi indgår i et tæt samspil med de andre afdelinger og direktøren, og vi løser tværgående opgaver i direktørområdet og koncernen.

 

Roskilde Kommune har vi fokus på resultater. Det betyder, at vi målrettet arbejder med initiativer og indsatser, der sikrer, at vores enkelte tilbud skaber de nødvendige resultater. Vi lægger vægt på at være en moderne og professionel organisation, der sikrer effektive arbejdsgange og skaber sammenhæng i indsatserne for de borgere, som vi betjener.

Vi tilbyder en afvekslende hverdag i en velfungerende afdeling. Der er gode muligheder for at tilrettelægge egen arbejdsdag, og vi har fokus på at skabe sammenhæng mellem arbejdsliv og familieliv samt give plads til faglig udvikling. Vi bor tæt på Roskilde station og motorvejen. Roskilde Kommune har en sundhedsordning for alle medarbejdere samt en god kantineordning.

 

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen er til besættelse den 1. november 2019. Stillingen er på 37 timer ugentlig. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne for ny løn.

Ansøgningsfrist til stillingen er søndag den 1. september 2019. Der afholdes samtaler i uge 36 og 37. Evt. 2. samtalerunde afholdes i uge 37 og 38.

Mere information

Du kan læse mere om Roskilde Kommune på www.roskilde.dk  

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Camilla Tanghøj på tlf.: 2027 3635.

 

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330072172Phoenix-f6ed6ab912019-08-13T15:02:45.473Konsulent til udviklings- og implementeringsopgaver i Sekretariat Social, Job og Sundhed i Roskilde Kommune

Sekretariatet Social, Job og Sundhed søger en konsulent til udviklings- og implementeringsopgaver med primære opgaver på det specialiserede socialområde. Der vil også være arbejdsopgaver på tværs af hele direktørområdet.

 

Direktørområdet Social, Job og Sundhed har ansvar for socialområdet, beskæftigelses- og integrationsområderne samt sundheds- og omsorgsområderne.

Stillingens indhold

Din primære opgave vil i første omgang blive at understøtte udviklingen på det specialiserede socialområde. Du skal kunne arbejde på strategisk såvel som på praksisnært niveau. Det er en fordel, at du har erfaring med og succesfuldt har understøttet strategiske udviklingsprojekter. Vi forventer, at du er en beslutningsdygtig, handlekraftig og ansvarsfuld person, der er velovervejet og god til at prioritere. Vi forventer desuden, at du er dygtig til at samarbejde og kan navigere i hele organisationen på alle strategiske niveauer.

Vi forventer, at du:

  • Har en akademisk baggrund og kendskab til det kommunale område
  • Har faglig indsigt i socialområdet. Det er et plus med kendskab til sundhed- og omsorgsområdet, integrationsområdet og beskæftigelsesområdet
  • Kan planlægge og lede inddragende processer, som inddrager brugere, medarbejdere og andre relevante aktører
  • Har gode kommunikative kompetencer – både skriftligt og mundligt
  • Befinder dig godt i en travl hverdag, og du kan arbejde med korte tidsfrister

 

Din daglige arbejdsplads vil være sammen med dygtige kolleger, som løser en række forskelligartede opgaver. I sekretariatet har vi bl.a. ansvaret for den politiske betjening, økonomistyring, analyser og tværgående projekter, presse og kommunikation, juridisk bistand, IT og digitalisering og øvrig understøttelse af direktørområdet. Vi indgår i et tæt samspil med de andre afdelinger og direktøren, og vi løser tværgående opgaver i direktørområdet og koncernen.

 

Roskilde Kommune har vi fokus på resultater. Det betyder, at vi målrettet arbejder med initiativer og indsatser, der sikrer, at vores enkelte tilbud skaber de nødvendige resultater. Vi lægger vægt på at være en moderne og professionel organisation, der sikrer effektive arbejdsgange og skaber sammenhæng i indsatserne for de borgere, som vi betjener.

Vi tilbyder en afvekslende hverdag i en velfungerende afdeling. Der er gode muligheder for at tilrettelægge egen arbejdsdag, og vi har fokus på at skabe sammenhæng mellem arbejdsliv og familieliv samt give plads til faglig udvikling. Vi bor tæt på Roskilde station og motorvejen. Roskilde Kommune har en sundhedsordning for alle medarbejdere samt en god kantineordning.

 

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen er til besættelse den 1. november 2019. Stillingen er på 37 timer ugentlig. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne for ny løn.

Ansøgningsfrist til stillingen er søndag den 1. september 2019. Der afholdes samtaler i uge 36 og 37. Evt. 2. samtalerunde afholdes i uge 37 og 38.

Mere information

Du kan læse mere om Roskilde Kommune på www.roskilde.dk  

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Camilla Tanghøj på tlf.: 2027 3635.

 

 

2019-09-02T00:53:39.243 Sekretariatet Social, Job og Sundhed søger en konsulent til udviklings- og implementeringsopgaver med primære opgaver på det specialiserede socialområde. Der vil også være arbejdsopgaver på tværs af hele direktørområdet. Direktørområdet Social, Job og Sundhed har ansvar for socialområdet, beskæftigelses- og integrationsområderne samt sundheds- og omsorgsområderne. Stillingens indhold Din primære opgave vil i første omgang blive at understøtte udviklingen på det specialiserede socialområde. Du skal kunne arbejde på strategisk såvel som på praksisnært niveau. Det er en fordel, at du har erfaring med og succesfuldt har understøttet strategiske udviklingsprojekter. Vi forventer, at du er en beslutningsdygtig, handlekraftig og ansvarsfuld person, der er velovervejet og god til at prioritere. Vi forventer desuden, at du er dygtig til at samarbejde og kan navigere i hele organisationen på alle strategiske niveauer. Vi forventer, at du: Har en akademisk baggrund og kendskab til det kommunale område Har faglig indsigt i socialområdet. Det er et plus med kendskab til sundhed- og omsorgsområdet, integrationsområdet og beskæftigelsesområdet Kan planlægge og lede inddragende processer, som inddrager brugere, medarbejdere og andre relevante aktører Har gode kommunikative kompetencer både skriftligt og mundligt Befinder dig godt i en travl hverdag, og du kan arbejde med korte tidsfrister Din daglige arbejdsplads vil være sammen med dygtige kolleger, som løser en række forskelligartede opgaver. I sekretariatet har vi bl.a. ansvaret for den politiske betjening, økonomistyring, analyser og tværgående projekter, presse og kommunikation, juridisk bistand, IT og digitalisering og øvrig understøttelse af direktørområdet. Vi indgår i et tæt samspil med de andre afdelinger og direktøren, og vi løser tværgående opgaver i direktørområdet og koncernen. Roskilde Kommune har vi fokus på resultater. Det betyder, at vi målrettet arbejder med initiativer og indsatser, der sikrer, at vores enkelte tilbud skaber de nødvendige resultater. Vi lægger vægt på at være en moderne og professionel organisation, der sikrer effektive arbejdsgange og skaber sammenhæng i indsatserne for de borgere, som vi betjener. Vi tilbyder en afvekslende hverdag i en velfungerende afdeling. Der er gode muligheder for at tilrettelægge egen arbejdsdag, og vi har fokus på at skabe sammenhæng mellem arbejdsliv og familieliv samt give plads til faglig udvikling. Vi bor tæt på Roskilde station og motorvejen. Roskilde Kommune har en sundhedsordning for alle medarbejdere samt en god kantineordning. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen er til besættelse den 1. november 2019. Stillingen er på 37 timer ugentlig. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne for ny løn. Ansøgningsfrist til stillingen er søndag den 1. september 2019. Der afholdes samtaler i uge 36 og 37. Evt. 2. samtalerunde afholdes i uge 37 og 38. Mere information Du kan læse mere om Roskilde Kommune på www.roskilde.dk Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Camilla Tanghøj på tlf.: 2027 3635.10Phoenixf6ed6ab9101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-09-01T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=197326&DepartmentId=18371&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3574229Roskilde Kommune - Social, Job og Sundhedssekretariatet114000RoskildeDKDanmarkORS/f6ed6ab9_logo.pngORS/Small/f6ed6ab9_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent806168RoskildeMinimum19732600013-08-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f6ed6ab9https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f6ed6ab9https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f6ed6ab9&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f6ed6ab9&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/8.jpgKonsulent til udviklings- og implementeringsopgaver i Sekretariat Social, Job og Sundhed i Roskilde Kommune12007991Dansk3Læse/ tale938304Konsulent5Kontor og administration362297358noreply@ofir.comDanmarkDanmark330090152MTB konsulent til DGI Midt- og VestsjællandBasic MTB konsulent til DGI Midt- og VestsjællandVil du være med til at sætte mountainbike på dagsordenen i DGI Midt- og Vestsjælland og skabe gode forhold og aktiviteter for de mange mountainbikeinteresserede?Vi ønsker at understøtte og samarbejde med allerede eksisterende MTB foreninger i DGI Midt- og Vestsjælland, samt skabe bedre overgange fra selvorganiserede mountainbikemotionister til eksisterende og nye klubber. Stillingen omfatter derfor opsøgende arbejde i forhold til klubber og selvorganiserede mountainbikefællesskaber med henblik på samarbejde, klubudvikling og klubdannelse.Du vil skulle arbejde med tilrettelæggelse og markedsføring af uddannelser, kurser, events, træningsforløb og andre aktiviteter for både bestyrelsesmedlemmer, trænere og udøvere.Du vil indgå i samarbejdsrelationer med kollegaer på kontoret, samt cykel- og MTB konsulenter fra de øvrige DGI-kontorer på Sjælland og Lolland Falster. Læs mere om MTB i DGI HER Din profil Udadvendt, opsøgende og humørfyldt God koordinator og Teamplayer Med et indgående kendskab til MTB miljøet og foreningsliv Du er ambitiøs og arbejder målrettet med at skabe vækst inden for området Har en relevant uddannelsesbaggrund Behersker IT på et solidt brugerniveau Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være Kontakt og besøg hos klubber, MTB fællesskaber og andre relevante samarbejdspartnere Klubdannelse og understøttelse af leder- og klubudvikling Organisering af events, løb og andre MTB aktiviteter Markedsføring og organisering af arrangementer, kurser og uddannelser Vi tilbyderDu træder ind i et spændende miljø med kompetente medarbejdere og stærke samarbejdspartnere. Derudover tilbydes du gode personaleforhold med pensionsordning og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du får frihed under ansvar i en spændende organisation med mange udfordringer med en fri og ligefremomgangsform blandt gode kolleger, hvor værdierne styrke, gejst, målrettethed og samfundssind er helt centrale. Praktiske oplysningerVi kan tilbyde en fast stilling på 18,5 timer ugentligt med start 1. december 2019 eller hurtigst muligt.Dit skrivebord står på DGI Midt- og Vestsjællands kontor, Helligkorsvej 3, 4000 Roskilde.Søg jobbetDu er velkommen til at kontakte direktør Nicolai Winther-Stokholm for flere oplysninger: 25 11 06 09.Eller Signe Strandvig Idrætskonsulent og visionsprogramleder for cykling på DGI Landskontoret på 30 55 11 36Ansøgningsfristen er søndag 29. september 2019. Første samtalerunde holdes i uge 40. Der ydes løn efter kvalifikationer, og vi beder dig derfor oplyse din lønforventning. Ud over lønnen tilbydes du pensionsordning, gode personaleforhold og udviklingsmuligheder blandt kolleger, der både kan udfordre og udvikle dig. DGI betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din ansøgning inkl. alle relevante bilag ved at klikke på Send ansøgning knappen nederst i jobannoncen. Læs mere om DGI på www.dgi.dkMTB konsulent til DGI Midt- og Vestsjælland

Vil du være med til at sætte mountainbike på dagsordenen i DGI Midt- og Vestsjælland og skabe gode forhold og aktiviteter for de mange mountainbikeinteresserede?
Vi ønsker at understøtte og samarbejde med allerede eksisterende MTB foreninger i DGI Midt- og Vestsjælland, samt skabe bedre overgange fra selvorganiserede mountainbikemotionister til eksisterende og nye klubber. Stillingen omfatter derfor opsøgende arbejde i forhold til klubber og selvorganiserede mountainbikefællesskaber med henblik på samarbejde, klubudvikling og klubdannelse.
Du vil skulle arbejde med tilrettelæggelse og markedsføring af uddannelser, kurser, events, træningsforløb og andre aktiviteter for både bestyrelsesmedlemmer, trænere og udøvere.
Du vil indgå i samarbejdsrelationer med kollegaer på kontoret, samt cykel- og MTB konsulenter fra de øvrige DGI-kontorer på Sjælland og Lolland Falster.
 
Læs mere om MTB i DGI HER
 
Din profil
  • Udadvendt, opsøgende og humørfyldt
  • God koordinator og Teamplayer
  • Med et indgående kendskab til MTB miljøet og foreningsliv
  • Du er ambitiøs og arbejder målrettet med at skabe vækst inden for området
  • Har en relevant uddannelsesbaggrund
  • Behersker IT på et solidt brugerniveau
 
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være
  • Kontakt og besøg hos klubber, MTB fællesskaber og andre relevante samarbejdspartnere
  • Klubdannelse og understøttelse af leder- og klubudvikling
  • Organisering af events, løb og andre MTB aktiviteter
  • Markedsføring og organisering af arrangementer, kurser og uddannelser
 
Vi tilbyder

Du træder ind i et spændende miljø med kompetente medarbejdere og stærke samarbejdspartnere. Derudover tilbydes du gode personaleforhold med pensionsordning og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du får frihed under ansvar i en spændende organisation med mange udfordringer med en fri og ligefremomgangsform blandt gode kolleger, hvor værdierne styrke, gejst, målrettethed og samfundssind er helt centrale.
 
Praktiske oplysninger
Vi kan tilbyde en fast stilling på 18,5 timer ugentligt med start 1. december 2019 eller hurtigst muligt.
Dit skrivebord står på DGI Midt- og Vestsjællands kontor, Helligkorsvej 3, 4000 Roskilde.

Søg jobbet
Du er velkommen til at kontakte direktør Nicolai Winther-Stokholm for flere oplysninger: 25 11 06 09.
Eller Signe Strandvig Idrætskonsulent og visionsprogramleder for cykling på DGI Landskontoret på 30 55 11 36


Ansøgningsfristen er søndag 29. september 2019.  
 
Første samtalerunde holdes i uge 40.
 
Der ydes løn efter kvalifikationer, og vi beder dig derfor oplyse din lønforventning. Ud over lønnen tilbydes du pensionsordning, gode personaleforhold og udviklingsmuligheder blandt kolleger, der både kan udfordre og udvikle dig.
 
DGI betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din ansøgning inkl. alle relevante bilag ved at klikke på ”Send ansøgning” knappen nederst i jobannoncen.
 
Læs mere om DGI på www.dgi.dk



 

DGI Midt- og VestsjællandRoskilde2019-09-15T12:00:00.6232019-09-29T00:00:00
330089619To konsulenter søges til afdeling for Skole og Klub, Roskilde KommuneBasic Er du optaget af at skabe gode læringsmiljøer for alle børn, ambitiøs på børnenes vegne og har du en stærk faglighed? Så er du måske vores nye konsulent i Afdeling for Skole og Klub. Vi søger to konsulenter. Én pædagogisk konsulent, der arbejder med fokus på kvalitet i vores fritids- og klubtilbud og én skolekonsulent, der arbejder med analyser og omsætning af datamateriale samt opgaver inden for det pædagogisk administrative område. Om jobbet Du bliver en del af en erfaren og kompetent konsulentgruppe, der understøtter den fælles kerneopgave i Roskilde Kommune, nemlig at alle børn, uanset social baggrund, lærer så meget som muligt, trives og udvikler sig positivt. Opgaverne i afdelingen for Skole og Klub er mangeartede og spænder fra udvikling og projektledelse af nationale og kommunale initiativer til understøttelse af driftsopgaver, sagsoplæg og løbende rådgivning inden for specifikke fagområder eller lovgivning. I vores arbejde lægger vi vægt på, at skabe meningsfulde sammenhænge i skoler og klubbers behov for understøttelse og opbyggelse af kapacitet, de kommunale og nationale hensyn samt relevant forskningsbaseret viden om god undervisning, trivsel og læring. Pædagogisk konsulent med fokus på fritids- og klubtilbud Som konsulent med fokus på det fritidspædagogiske område vil det være en stor del af din opgave at arbejde med kvalitetsudvikling og udmøntning af det fælles pædagogiske grundlag på fritids- og klubområdet, herunder fx klubpolitik og tværgående indsatser med fokus på kvalitet i vores fritidspædagogiske tilbud. Blandt dine opgaver er fx også: Løbende rådgivning og vejledning til SFO og klubber vedr. pædagogiske problemstillinger, lovgivning, ressource tildeling, anvisning af plads mv. planlægning og gennemførelse af tilsyn at arbejde med helheder og overgange i børns liv, herunder samarbejde med dagtilbud om den gode overgang mellem dagtilbud, SFO og skole at kvalificere arbejdet omkring samarbejdsaftaler mellem klubber og skoler samarbejde med SSP med vægt på det opsøgende arbejde i lokalområderne at udvikle og projektlede kompetenceudviklingsforløb i samarbejde med SFO, klubber og eksterne parter at bidrage til udmøntningen af kommunens fokusområde vedrørende inkluderende og motiverende læringsmiljøer i samarbejde med kolleger, ledelse, skoler og eksterne parter Det er en fordel, hvis du har stærk viden om den pædagogiske praksis på fritids- og klubområdet og har erfaring med at koble til både teori, processer og udviklingsarbejde. Skolekonsulent med fokus på arbejdet med data og administrativ understøttelse af skoler og politisk sagsarbejde Som skolekonsulent med fokus på det pædagogisk administrative område vil det være en stor del af din opgaveportefølje at arbejde med løbende monitorering og analyser af datamaterialer samt at understøtte og rådgive skolerne i forhold til fx konkrete sager, gældende lovgivning og kommunale politikker og initiativer. Blandt dine opgaver er fx også: udarbejdelse af de kommunale kvalitetsrapporter i samarbejde med relevante samarbejdspartnere løbende rådgivning og dialog med skolerne med fokus på understøttelse af skolernes drift, gældende lovgivning mv. løbende videns input til det politiske sagsarbejde i tæt samarbejde med konsulenter fra sekretariatet i direktørområdet Skole og Børn opfølgning på elevfravær og understøttelse af skolernes arbejde med området administrative opgaver, fx fondsansøgninger projektledelse af efteruddannelsesforløb i samarbejde med skoler og eksterne parter som del af den samlede konsulentgruppe at bidrage til udmøntningen af det kommunale fokusområde vedr. inkluderende og motiverende læringsmiljøer i samarbejde med kolleger, ledelse, skoler og eksterne parter Det er en fordel, hvis du har erfaring med analyser af datamateriale og stærk viden om rammer, organisering og lovgivning inden for skoleområdet. Gerne med vægt på kendskab til skoleledelse og drift af skoleområdet. Om dig Som skolekonsulent i Roskilde Kommune vil du blive en del af en arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på, at forskellighed er en styrke, og at forskellige tilgange til problemstillinger er med til at sikre gode løsninger. Vi lægger også vægt på åbenhed og tilgængelighed, og at humor er vigtigt for et godt arbejdsmiljø. Du kan være lærer- eller pædagoguddannet med relevant efter eller videreuddannelse, eller have en akademisk uddannelsesbaggrund. Det kan også være, at du har relevant ledelseserfaring. Vi lægger desuden vægt på, at du: har erfaring med en politisk ledet organisation er analytisk stærk og evner at sætte din viden i spil i feltet mellem teori og praksis er fortrolig i arbejdet med at fortolke og omsætte data er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt - og kan indgå samarbejder med forskellige (interne og eksterne) aktører på en respektfuld måde kan udfordre forforståelser og gængse antagelser om, hvad der skaber god undervisning og god skole kan udvikle, facilitere og lede projekter - med blik for både helheder og detaljen kan inddrage ny viden og forskning i vores fælles opgaveløsning befinder dig godt i en travl hverdag hvor dertil tider arbejdes med korte tidsfrister har god energi, gejst og er nysgerrig i mødet med andre Om Skole og Klub Skole og Klub har ansvaret for drift og udvikling af skoleområdet, som består af 21 folkeskoler, heraf to specialskoler, en ungdomsskole og klubområdet med 5 klubber fordelt på 16 matrikler Den fælles ramme for samarbejdet om skoleudvikling i Roskilde Kommune er beskrevet i de såkaldte 2020-perspektiver (http: lup.roskilde.dk 2020-perspektiver), og hvor vi dette skoleår sætter særskilt fokus på arbejdet med inkluderende og motiverende læringsmiljøer. Omdrejningspunktet for dette fokus er, at styrke et målrettet og systematisk arbejde med alle elevers forudsætninger og de deltagelsesmuligheder, eleverne tilbydes i læringsmiljøet og i andre fællesskaber. Du kan læse mere om folkeskolen i Roskilde Kommune i vores fælles læringsgrundlag her: http: lup.roskilde.dk laeringsgrundlag Vilkår og proces Ansættelsen sker efter gældende overenskomst. Tiltrædelse så hurtigt som muligt. Ansøgningsfristen er 8. oktober 2019 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 43. Du bedes i ansøgningen angive hvilken stilling, du ansøger. Vil du vide mere? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte udviklingsleder, Marianne Buhl Hornskov på telefon 4011 7282, eller mail på mariannebh@roskilde.dk

Er du optaget af at skabe gode læringsmiljøer for alle børn, ambitiøs på børnenes vegne og har du en stærk faglighed? Så er du måske vores nye konsulent i Afdeling for Skole og Klub.

Vi søger to konsulenter. Én pædagogisk konsulent, der arbejder med fokus på kvalitet i vores fritids- og klubtilbud og én skolekonsulent, der arbejder med analyser og omsætning af datamateriale samt opgaver inden for det pædagogisk administrative område.

Om jobbet
Du bliver en del af en erfaren og kompetent konsulentgruppe, der understøtter den fælles kerneopgave i Roskilde Kommune, nemlig at alle børn, uanset social baggrund, lærer så meget som muligt, trives og udvikler sig positivt.
Opgaverne i afdelingen for Skole og Klub er mangeartede og spænder fra udvikling og projektledelse af nationale og kommunale initiativer til understøttelse af driftsopgaver, sagsoplæg og løbende rådgivning inden for specifikke fagområder eller lovgivning.

I vores arbejde lægger vi vægt på, at skabe meningsfulde sammenhænge i skoler og klubbers behov for understøttelse og opbyggelse af kapacitet, de kommunale og nationale hensyn samt relevant forskningsbaseret viden om god undervisning, trivsel og læring.

Pædagogisk konsulent med fokus på fritids- og klubtilbud
Som konsulent med fokus på det fritidspædagogiske område vil det være en stor del af din opgave at arbejde med kvalitetsudvikling og udmøntning af det fælles pædagogiske grundlag på fritids- og klubområdet, herunder fx klubpolitik og tværgående indsatser med fokus på kvalitet i vores fritidspædagogiske tilbud.

Blandt dine opgaver er fx også:

  • Løbende rådgivning og vejledning til SFO og klubber vedr. pædagogiske problemstillinger, lovgivning, ressource tildeling, anvisning af plads mv.
  • planlægning og gennemførelse af tilsyn
  • at arbejde med helheder og overgange i børns liv, herunder samarbejde med dagtilbud om den gode overgang mellem dagtilbud, SFO og skole
  • at kvalificere arbejdet omkring samarbejdsaftaler mellem klubber og skoler
  • samarbejde med SSP med vægt på det opsøgende arbejde i lokalområderne
  • at udvikle og projektlede kompetenceudviklingsforløb i samarbejde med SFO, klubber og eksterne parter
  • at bidrage til udmøntningen af kommunens fokusområde vedrørende inkluderende og motiverende læringsmiljøer i samarbejde med kolleger, ledelse, skoler og eksterne parter

Det er en fordel, hvis du har stærk viden om den pædagogiske praksis på fritids- og klubområdet og har erfaring med at koble til både teori, processer og udviklingsarbejde.

Skolekonsulent med fokus på arbejdet med data og administrativ understøttelse af skoler og politisk sagsarbejde
Som skolekonsulent med fokus på det pædagogisk administrative område vil det være en stor del af din opgaveportefølje at arbejde med løbende monitorering og analyser af datamaterialer samt at understøtte og rådgive skolerne i forhold til fx konkrete sager, gældende lovgivning og kommunale politikker og initiativer.

Blandt dine opgaver er fx også:

  • udarbejdelse af de kommunale kvalitetsrapporter i samarbejde med relevante samarbejdspartnere
  • løbende rådgivning og dialog med skolerne med fokus på understøttelse af skolernes drift, gældende lovgivning mv.
  • løbende videns input til det politiske sagsarbejde i tæt samarbejde med konsulenter fra sekretariatet i direktørområdet Skole og Børn
  • opfølgning på elevfravær og understøttelse af skolernes arbejde med området
  • administrative opgaver, fx fondsansøgninger
  • projektledelse af efteruddannelsesforløb i samarbejde med skoler og eksterne parter
  • som del af den samlede konsulentgruppe at bidrage til udmøntningen af det kommunale fokusområde vedr. inkluderende og motiverende læringsmiljøer i samarbejde med kolleger, ledelse, skoler og eksterne parter

Det er en fordel, hvis du har erfaring med analyser af datamateriale og stærk viden om rammer, organisering og lovgivning inden for skoleområdet. Gerne med vægt på kendskab til skoleledelse og drift af skoleområdet.

Om dig
Som skolekonsulent i Roskilde Kommune vil du blive en del af en arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på, at forskellighed er en styrke, og at forskellige tilgange til problemstillinger er med til at sikre gode løsninger. Vi lægger også vægt på åbenhed og tilgængelighed, og at humor er vigtigt for et godt arbejdsmiljø.

Du kan være lærer- eller pædagoguddannet med relevant efter – eller videreuddannelse, eller have en akademisk uddannelsesbaggrund. Det kan også være, at du har relevant ledelseserfaring.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • har erfaring med en politisk ledet organisation
  • er analytisk stærk og evner at sætte din viden i spil i feltet mellem teori og praksis
  • er fortrolig i arbejdet med at fortolke og omsætte data
  • er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt - og kan indgå samarbejder med forskellige (interne og eksterne) aktører
  • på en respektfuld måde kan udfordre forforståelser og gængse antagelser om, hvad der skaber god undervisning og god skole
  • kan udvikle, facilitere og lede projekter - med blik for både helheder og detaljen
  • kan inddrage ny viden og forskning i vores fælles opgaveløsning
  • befinder dig godt i en travl hverdag – hvor dertil tider arbejdes med korte tidsfrister
  • har god energi, gejst og er nysgerrig i mødet med andre

Om Skole og Klub
Skole og Klub har ansvaret for drift og udvikling af skoleområdet, som består af 21 folkeskoler, heraf to specialskoler, en ungdomsskole og klubområdet med 5 klubber fordelt på 16 matrikler

Den fælles ramme for samarbejdet om skoleudvikling i Roskilde Kommune er beskrevet i de såkaldte ”2020-perspektiver” (http://lup.roskilde.dk/2020-perspektiver), og hvor vi dette skoleår sætter særskilt fokus på arbejdet med inkluderende og motiverende læringsmiljøer. Omdrejningspunktet for dette fokus er, at styrke et målrettet og systematisk arbejde med alle elevers forudsætninger og de deltagelsesmuligheder, eleverne tilbydes i læringsmiljøet og i andre fællesskaber.

Du kan læse mere om folkeskolen i Roskilde Kommune i vores fælles læringsgrundlag her: http://lup.roskilde.dk/laeringsgrundlag

Vilkår og proces
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst. Tiltrædelse så hurtigt som muligt. 

Ansøgningsfristen er 8. oktober 2019 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 43.

Du bedes i ansøgningen angive hvilken stilling, du ansøger.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte udviklingsleder, Marianne Buhl Hornskov på telefon 4011 7282, eller mail på mariannebh@roskilde.dk

 

ORS/Small/2583b158_logo.pngRoskilde Kommune - Skole og KlubRoskilde2019-09-13T13:00:092019-10-08T00:00:00
330085647Konsulent til indtægtsoptimeringBasic Du er analytisk, handlekraftig og proaktiv. Du har et positivt livssyn, godt humør og gå-på-mod. Du er ansvarsbevidst og god til at skabe overblik, du tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs. Og så er du god til at balancere mellem samarbejde og selvstændigt arbejde. Om jobbetDu bliver en del af Økonomi- og Digitaliseringscentret, og vil høre til i enheden Økonomiservice, som har det overordnede ansvar for kommunens økonomisystem, opkrævning og regnskab. Stillingen er nyoprettet, og du vil derfor selv skulle være med til at forme din egen dagligdag og tilrettelægge dine opgaver men der vil selvfølgelig være en opgaveportefølje til at begynde med, når du starter op. Dine opgaver vil bl.a. være: Controlling af moms, positiv liste og energiafgifter Opfølgning på statsrefusioner Optimering af mellemkommunale betalinger Optimering af kommunens finansielle indtægter Øvrig controlling ad hoc Vi forventer desuden, at du kan bidrage proaktivt med at finde andre kilder til indtægtsoptimering for kommunen. Du har en stor berøringsflade med kolleger i hele kommunen - såvel medarbejdere som ledere. En stor del af dit arbejde vil være kommunikation med dem, som kan bidrage til optimeringsløsninger. Derfor er det vigtigt, at du er stærk i din kommunikation.Vi forventer, at du: Har stor erfaring med det kommunale regnskabssystem og gerne med en eller flere af de ovennævnte opgaver Motiveres af at lykkes med at udrede komplekse sager Er stærk i dataanalyse, især Excel Med din systemforståelse kan omsætte regnskabsviden til it-understøttede processer Har kendskab til relevant lovgivning og eller let ved at sætte dig ind i lovgivning og praksis Er i stand til at påtage dig og navigere i forskelligartede opgaver Om osØkonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens ni fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 4 enheder: Økonomiservice (16 medarbejdere), Økonomistyring (15 medarbejdere), Indkøb (3 medarbejdere) samt IT og Digitalisering (21 medarbejdere).I Økonomiservice bliver du en del af en enhed, hvor opgaverne spænder fra bogføring til ledelsesrådgivning. Teamets opgaver er under forandring, og vi har løbende fokus på at optimere vores systemunderstøttelse og effektivisere arbejdsgange både hos os selv og i resten af organisationen. Vi er opdelt i to teams: opkrævning og regnskab. Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement. Yderligere oplysningerStillingen er 37 timer ugentligt. Ansættelse er pr. 1. november 2019.Løn og ansættelsesvilkår i henhold til relevant gældende overenskomst efter reglerne om Ny løn. Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2019Vi forventer at holde samtaler onsdag den 25. og fredag d. 27. september.Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningen, CV og evt. anden relevant dokumentation sendes elektronisk via kommunes rekrutteringssystem. Hvis du har spørgsmål eller vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Viktoria Feldstedt på 2365 4645.Du er analytisk, handlekraftig og proaktiv. Du har et positivt livssyn, godt humør og gå-på-mod. Du er ansvarsbevidst og god til at skabe overblik, du tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs. Og så er du god til at balancere mellem samarbejde og selvstændigt arbejde.
 
Om jobbet
Du bliver en del af Økonomi- og Digitaliseringscentret, og vil høre til i enheden Økonomiservice, som har det overordnede ansvar for kommunens økonomisystem, opkrævning og regnskab. Stillingen er nyoprettet, og du vil derfor selv skulle være med til at forme din egen dagligdag og tilrettelægge dine opgaver – men der vil selvfølgelig være en opgaveportefølje til at begynde med, når du starter op.
 
Dine opgaver vil bl.a. være:
  • Controlling af moms, positiv liste og energiafgifter
  • Opfølgning på statsrefusioner
  • Optimering af mellemkommunale betalinger
  • Optimering af kommunens finansielle indtægter
  • Øvrig controlling ad hoc
     
Vi forventer desuden, at du kan bidrage proaktivt med at finde andre kilder til indtægtsoptimering for kommunen. Du har en stor berøringsflade med kolleger i hele kommunen - såvel medarbejdere som ledere. En stor del af dit arbejde vil være kommunikation med dem, som kan bidrage til optimeringsløsninger. Derfor er det vigtigt, at du er stærk i din kommunikation.

Vi forventer, at du:
  • Har stor erfaring med det kommunale regnskabssystem og gerne med en eller flere af de ovennævnte opgaver
  • Motiveres af at lykkes med at udrede komplekse sager
  • Er stærk i dataanalyse, især Excel
  • Med din systemforståelse kan omsætte regnskabsviden til it-understøttede processer
  • Har kendskab til relevant lovgivning og/eller let ved at sætte dig ind i lovgivning og praksis
  • Er i stand til at påtage dig og navigere i forskelligartede opgaver
 
Om os
Økonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens ni fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 4 enheder: Økonomiservice (16 medarbejdere), Økonomistyring (15 medarbejdere), Indkøb (3 medarbejdere) samt IT og Digitalisering (21 medarbejdere).
I Økonomiservice bliver du en del af en enhed, hvor opgaverne spænder fra bogføring til ledelsesrådgivning. Teamets opgaver er under forandring, og vi har løbende fokus på at optimere vores systemunderstøttelse og effektivisere arbejdsgange – både hos os selv og i resten af organisationen. Vi er opdelt i to teams: opkrævning og regnskab. Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement.
 
Yderligere oplysninger
Stillingen er 37 timer/ugentligt. Ansættelse er pr. 1. november 2019.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til relevant gældende overenskomst efter reglerne om Ny løn.
 
Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2019
Vi forventer at holde samtaler onsdag den 25. og fredag d. 27. september.

Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.
 
Ansøgningen, CV og evt. anden relevant dokumentation sendes elektronisk via kommunes rekrutteringssystem.
 
Hvis du har spørgsmål eller vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Viktoria Feldstedt på 2365 4645.
 

 

ORS/Small/636389fe_logo.jpegØkonomi- og DigitaliseringscenterTaastrup2019-09-06T13:00:45.8932019-09-22T00:00:00
330086638Økonomikonsulent Center for Børn & UndervisningBasic Center for Børn & Undervisning søger en økonomikonsulent med en solid faglig baggrund´, der kan bidrage med kvalitet i løsning af centrets opgaveportefølje. Arbejdspladsen: Center for Børn & Undervisning understøtter Byrådets vision og Børn- og Ungepolitikken. Fokus er på den faglige udvikling og drift indenfor 0-18 årsområdet i Faxe Kommune, hvilket omfatter folkeskoler, ungdomsskolen, dagtilbud, dagplejen, PPR specialpædagogisk korps, sundhedsplejen samt tandpleje. Centerstaben består af 15 medarbejdere, som hovedsageligt beskæftiger sig med administration, udvikling, økonomihåndtering, visitation og pladsanvisning. Det overordnede formål er, at skabe det bedste fundament for læring, trivsel og sundhed for alle børn og unge i Faxe Kommune. Om jobbet: Det er et fagområde, som der er stor interesse og bevågenhed for. Derfor søger vi en erfaren økonomikonsulent, der med afsæt i centerstaben vil få en overordnet koordinerende rolle i og af det samlede centers budget- og regnskabsprocesser. Du skal derfor have erfaring, kompetencer og lyst til at beskæftige dig med såvel overordnet som mere detaljeret økonomi indenfor området. Det forventes, at du på sikker og kompetent vis kan udarbejde relevant styringsmateriale, ledelsesinformation og nøgletal samt indgå i en tæt sparring med centerchefen om den samlede økonomistyring på centerets område. Det er ligeledes en forventning, at du kan indgå i samarbejde med de øvrige kollegaer i centerstaben om udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger. I forhold til varetagelsen af stillingens indhold, er det en forventning, at din uddannelsesmæssige baggrund modsvarer de efterspurgte kompetencer. Stillingens indhold og kompleksitet forudsætter, at du har erfaring med tilsvarende økonomiopgaver, har et godt og sikkert overblik samt kan bevare begge ben på jorden i pressede situationer. Du skal være i besiddelse af gode kommunikationsevner og have en positiv og konstruktiv tilgang til samarbejdet såvel internt som eksternt. Du vil skulle indgå i samarbejde med centerets decentrale institutioner afdelinger samt med Faxe Kommunes øvrige centre hvoraf Center for HR, Økonomi & IT bliver en væsentlig samarbejdspartner. I Faxe Kommune er styrkelsen af fællesskaber et højt prioriteret arbejdsområde. Dette arbejde omsættes konkret i Center for Børn & Undervisning gennem et projekt, som vi kalder Børn i Fællesskaber . Her er vi i gang med at videreudvikle de mangfoldige læringsmiljøer på skolerne og styrke mulighederne for at omsætte økonomiske ressourcer langt tidligere i det forebyggende og inkluderende arbejde. Som økonomikonsulent vil du derfor få en vigtig rolle i styringsrummet, hvor vi i fællesskab skal skabe de bedste resultater for børn, unge og familier i kommunen. Det kan vi tilbyde: Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads, hvor vi samarbejder engageret og målrettet for at skabe de bedste resultater. Du får gode engagerede kollegaer, i et miljø hvor trivsel, humor og arbejdsglæde prioriteres højt. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt dog senest 1. december 2019. Den er på 37 timer og er placeret i centerets administration, Tingvej 7, 4690 Haslev. Din løn vil afspejle dine kvalifikationer og vil blive fastsat ud fra gældende overenskomst. Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 21. oktober 2019, kl.12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 29. oktober 2019. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Rikke Westergaard på tlf. 24844587. Du sender din ansøgning ved at trykke på send ansøgning under selve stillingsopslaget og derefter udfylde den formular, som kommer frem. Det er herinde du vedhæfter din ansøgning samt bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mm. Bemærk: ansøgninger, som modtages på anden vis ikke vil komme i betragtning. Børneattest indhentes inden ansættelse.

Center for Børn & Undervisning søger en økonomikonsulent med en solid faglig baggrund´, der kan bidrage med kvalitet i løsning af centrets opgaveportefølje.

Arbejdspladsen:

Center for Børn & Undervisning understøtter Byrådets vision og Børn- og Ungepolitikken. Fokus er på den faglige udvikling og drift indenfor 0-18 årsområdet i Faxe Kommune, hvilket omfatter folkeskoler, ungdomsskolen, dagtilbud, dagplejen, PPR/specialpædagogisk korps, sundhedsplejen samt tandpleje.

Centerstaben består af 15 medarbejdere, som hovedsageligt beskæftiger sig med administration, udvikling, økonomihåndtering, visitation og pladsanvisning. Det overordnede formål er, at skabe det bedste fundament for læring, trivsel og sundhed for alle børn og unge i Faxe Kommune.

Om jobbet:

Det er et fagområde, som der er stor interesse og bevågenhed for.

Derfor søger vi en erfaren økonomikonsulent, der med afsæt i centerstaben vil få en overordnet koordinerende rolle i og af det samlede centers budget- og regnskabsprocesser.

Du skal derfor have erfaring, kompetencer og lyst til at beskæftige dig med såvel overordnet som mere detaljeret økonomi indenfor området.

Det forventes, at du på sikker og kompetent vis kan udarbejde relevant styringsmateriale, ledelsesinformation og nøgletal – samt indgå i en tæt sparring med centerchefen om den samlede økonomistyring på centerets område.

Det er ligeledes en forventning, at du kan indgå i samarbejde med de øvrige kollegaer i centerstaben om udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger.

I forhold til varetagelsen af stillingens indhold, er det en forventning, at din uddannelsesmæssige baggrund modsvarer de efterspurgte kompetencer.

Stillingens indhold og kompleksitet forudsætter, at du har erfaring med tilsvarende økonomiopgaver, har et godt og sikkert overblik samt kan bevare begge ben på jorden i pressede situationer.

Du skal være i besiddelse af gode kommunikationsevner og have en positiv og konstruktiv tilgang til samarbejdet såvel internt som eksternt. Du vil skulle indgå i samarbejde med centerets decentrale institutioner/afdelinger samt med Faxe Kommunes øvrige centre hvoraf Center for HR, Økonomi & IT bliver en væsentlig samarbejdspartner.

I Faxe Kommune er styrkelsen af fællesskaber et højt prioriteret arbejdsområde. Dette arbejde omsættes konkret i Center for Børn & Undervisning gennem et projekt, som vi kalder ”Børn i Fællesskaber”. Her er vi i gang med at videreudvikle de mangfoldige læringsmiljøer på skolerne og styrke mulighederne for at omsætte økonomiske ressourcer langt tidligere i det forebyggende og inkluderende arbejde. Som økonomikonsulent vil du derfor få en vigtig rolle i styringsrummet, hvor vi i fællesskab skal skabe de bedste resultater for børn, unge og familier i kommunen.

Det kan vi tilbyde:

Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads, hvor vi samarbejder engageret og målrettet for at skabe de bedste resultater. Du får gode engagerede kollegaer, i et miljø hvor trivsel, humor og arbejdsglæde prioriteres højt.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt dog senest 1. december 2019. Den er på 37 timer og er placeret i centerets administration, Tingvej 7, 4690 Haslev.

Din løn vil afspejle dine kvalifikationer og vil blive fastsat ud fra gældende overenskomst.

 

Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 21. oktober 2019, kl.12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 29. oktober 2019.

 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Rikke Westergaard på tlf. 24844587.

 

Du sender din ansøgning ved at trykke på ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget og derefter udfylde den formular, som kommer frem. Det er herinde du vedhæfter din ansøgning samt bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mm. Bemærk: ansøgninger, som modtages på anden vis ikke vil komme i betragtning.


Børneattest indhentes inden ansættelse.

ORS/Small/d756ef95_logo.pngFaxe KommuneHaslev2019-09-09T15:04:34.5302019-10-21T00:00:00
330085956Konsulent til indtægtsoptimeringRobot Du er analytisk, handlekraftig og proaktiv. Du har et positivt livssyn, godt humør og gå-på-mod. Du er ansvarsbevidst og god til at skabe overblik, du tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs. Og så er du god til at balancere mellem samarbejde og selvstændigt arbejde. Om jobbet Du bliver en del af Økonomi- og Digitaliseringscentret, og vil høre til i enheden Økonomiservice, som har det overordnede ansvar for kommunens økonomisystem, opkrævning og regnskab. Stillingen er nyoprettet, og du vil derfor selv skulle være med til at forme din egen dagligdag og tilrettelægge dine opgaver men der vil selvfølgelig være en opgaveportefølje til at begynde med, når du starter op. Dine opgaver vil bl.a. være:Controlling af moms, positiv liste og energiafgifterOpfølgning på statsrefusionerOptimering af mellemkommunale betalingerOptimering af kommunens finansielle indtægterØvrig controlling ad hoc Vi forventer desuden, at du kan bidrage proaktivt med at finde andre kilder til indtægtsoptimering for kommunen. Du har en stor berøringsflade med kolleger i hele kommunen - såvel medarbejdere som ledere. En stor del af dit arbejde vil være kommunikation med dem, som kan bidrage til optimeringsløsninger. Derfor er det vigtigt, at du er stærk i din kommunikation. Vi forventer, at du:Har stor erfaring med det kommunale regnskabssystem og gerne med en eller flere af de ovennævnte opgaverMotiveres af at lykkes med at udrede komplekse sagerEr stærk i dataanalyse, især ExcelMed din systemforståelse kan omsætte regnskabsviden til it-understøttede processerHar kendskab til relevant lovgivning og eller let ved at sætte dig ind i lovgivning og praksisEr i stand til at påtage dig og navigere i forskelligartede opgaver Om os Økonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens ni fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 4 enheder: Økonomiservice (16 medarbejdere), Økonomistyring (15 medarbejdere), Indkøb (3 medarbejdere) samt IT og Digitalisering (21 medarbejdere). I Økonomiservice bliver du en del af en enhed, hvor opgaverne spænder fra bogføring til ledelsesrådgivning. Teamets opgaver er under forandring, og vi har løbende fokus på at optimere vores systemunderstøttelse og effektivisere arbejdsgange både hos os selv og i resten af organisationen. Vi er opdelt i to teams: opkrævning og regnskab. Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement. Yderligere oplysninger Stillingen er 37 timer ugentligt. Ansættelse er pr. 1. november 2019. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til relevant gældende overenskomst efter reglerne om Ny løn. Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2019 Vi forventer at holde samtaler onsdag den 25. og fredag d. 27. september. Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningen, CV og evt. anden relevant dokumentation sendes elektronisk via kommunes rekrutteringssystem. Hvis du har spørgsmål eller vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Viktoria Feldstedt på 2365 4645.Du er analytisk, handlekraftig og proaktiv. Du har et positivt livssyn, godt humør og gå-på-mod. Du er ansvarsbevidst og god til at skabe overblik, du tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs. Og så er du god til at balancere mellem samarbejde og selvstændigt arbejde.
 
Om jobbet
Du bliver en del af Økonomi- og Digitaliseringscentret, og vil høre til i enheden Økonomiservice, som har det overordnede ansvar for kommunens økonomisystem, opkrævning og regnskab. Stillingen er nyoprettet, og du vil derfor selv skulle være med til at forme din egen dagligdag og tilrettelægge dine opgaver – men der vil selvfølgelig være en opgaveportefølje til at begynde med, når du starter op.
 
Dine opgaver vil bl.a. være:
  • Controlling af moms, positiv liste og energiafgifter
  • Opfølgning på statsrefusioner
  • Optimering af mellemkommunale betalinger
  • Optimering af kommunens finansielle indtægter
  • Øvrig controlling ad hoc
     
Vi forventer desuden, at du kan bidrage proaktivt med at finde andre kilder til indtægtsoptimering for kommunen. Du har en stor berøringsflade med kolleger i hele kommunen - såvel medarbejdere som ledere. En stor del af dit arbejde vil være kommunikation med dem, som kan bidrage til optimeringsløsninger. Derfor er det vigtigt, at du er stærk i din kommunikation.

Vi forventer, at du:
  • Har stor erfaring med det kommunale regnskabssystem og gerne med en eller flere af de ovennævnte opgaver
  • Motiveres af at lykkes med at udrede komplekse sager
  • Er stærk i dataanalyse, især Excel
  • Med din systemforståelse kan omsætte regnskabsviden til it-understøttede processer
  • Har kendskab til relevant lovgivning og/eller let ved at sætte dig ind i lovgivning og praksis
  • Er i stand til at påtage dig og navigere i forskelligartede opgaver
 
Om os
Økonomi- og Digitaliseringscentret er et af kommunens fire stabscentre, som servicerer kommunens ni fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 4 enheder: Økonomiservice (16 medarbejdere), Økonomistyring (15 medarbejdere), Indkøb (3 medarbejdere) samt IT og Digitalisering (21 medarbejdere).
I Økonomiservice bliver du en del af en enhed, hvor opgaverne spænder fra bogføring til ledelsesrådgivning. Teamets opgaver er under forandring, og vi har løbende fokus på at optimere vores systemunderstøttelse og effektivisere arbejdsgange – både hos os selv og i resten af organisationen. Vi er opdelt i to teams: opkrævning og regnskab. Vi arbejder efter Høje-Taastrup Kommunes værdigrundlag med fokus på professionalisme, helhedssyn og engagement.
 
Yderligere oplysninger
Stillingen er 37 timer/ugentligt. Ansættelse er pr. 1. november 2019.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til relevant gældende overenskomst efter reglerne om Ny løn.
 
Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2019
Vi forventer at holde samtaler onsdag den 25. og fredag d. 27. september.

Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.
 
Ansøgningen, CV og evt. anden relevant dokumentation sendes elektronisk via kommunes rekrutteringssystem.
 
Hvis du har spørgsmål eller vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Viktoria Feldstedt på 2365 4645. 
 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-09-06T00:00:002019-09-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

MTB konsulent til DGI Midt- og Vestsjælland

DGI Midt- og Vestsjælland

Roskilde
MTB konsulent til DGI Midt- og VestsjællandVil du være med til at sætte mountainbike på dagsordenen i DGI Midt- og Vestsjælland og skabe gode forhold og aktiviteter for de mange mountainbikeinteresserede?Vi ønsker at understøtte og samarbejde med al...
Indrykket:15. september 2019
Udløbsdato:29. september 2019

To konsulenter søges til afdeling for Skole og Klub, Roskilde Kommune

Roskilde Kommune - Skole og Klub

Roskilde
Er du optaget af at skabe gode læringsmiljøer for alle børn, ambitiøs på børnenes vegne og har du en stærk faglighed? Så er du måske vores nye konsulent i Afdeling for Skole og Klub. Vi søger to konsulenter. Én pædagogisk konsulent, der arbejder med...
Indrykket:13. september 2019
Udløbsdato:8. oktober 2019

Konsulent til indtægtsoptimering

Økonomi- og Digitaliseringscenter

Taastrup
Du er analytisk, handlekraftig og proaktiv. Du har et positivt livssyn, godt humør og gå-på-mod. Du er ansvarsbevidst og god til at skabe overblik, du tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs. Og så er du god til at balancere mellem sa...
Indrykket:6. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Økonomikonsulent Center for Børn & Undervisning

Faxe Kommune

Haslev
Center for Børn & Undervisning søger en økonomikonsulent med en solid faglig baggrund´, der kan bidrage med kvalitet i løsning af centrets opgaveportefølje. Arbejdspladsen: Center for Børn & Undervisning understøtter Byrådets vision og Børn- og Unge...
Indrykket:9. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Konsulent til indtægtsoptimering

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du er analytisk, handlekraftig og proaktiv. Du har et positivt livssyn, godt humør og gå-på-mod. Du er ansvarsbevidst og god til at skabe overblik, du tænker i helheder og følger dine opgaver helt til dørs. Og så er du god til at balancere mellem sa...
Indrykket:6. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019