Account Manager - Midt- og Sydsjælland

Virksomheden
Junckers Industrier A/S er Europas største producent af massive trægulve og en af Danmarks største træindustrivirksomheder med mere end 320 medarbejdere på verdensplan. Virksomhedens primære mål er at fremstille produkter af højeste kvalitet på baggrund af en løbende dialog med arkitekter, bygherrer, entreprenører og udførende. Det er det tætte samarbejde med branchefolk, der gør det muligt for Junckers at bevare sin position som Europas førende leverandør af massive trægulve.

Junckers Industrier er aktiv inden for tre hovedområder: Massive trægulve til projektbyggerier og private boliger, specialgulve til sportshaller og et omfattende program af træplejemidler både til professionelt brug og DIY.

Junckers er en 100 % danskejet virksomhed. Hovedsædet ligger i Køge og der er egen salgsrepræsentation i 9 lande samt repræsentation via agenter og forhandlere i mere end 40 lande i Asien, Mellemøsten og Europa.


Baggrund
Junckers søger en ny Account Manager til gulvafdelingen. Du får ansvaret for bearbejdning og servicering af entreprenører, forhandlere, udførende, arkitekter og bygherrer i distrikt Midt- og Sydsjælland.
Stillingen refererer til Junckers' Sales Director for DK og SV.
I det daglige samarbejdes tæt med den interne salgsafdeling, teknisk service og øvrige eksterne kolleger.
Dit arbejdssted er distriktet, og der bearbejdes med udgangspunkt fra hjemmeadressen.


Stillingen
Du får selvstændigt ansvar for, at både projekt- og detailsalget af trægulve videreudvikles ud fra det nuværende stærke niveau samt for den løbende resultatskabelse og lønsomhed i distriktet. Forhandlere trækker en stor del af omsætningen i distriktet, og derfor evnen til og erfaring med et tæt forhandlersamarbejde meget væsentligt.

De centrale ansvars- og arbejdsområder er:

  • Opsøgende salgsindsatser overfor entreprenører, forhandlere, bygherrer/boligselskaber og arkitekter i distriktet – herunder også produkttræning og -præsentationer.
  • Identificering af fremtidige projekter og rettidig bearbejdning af beslutningstagere, så Junckers kommer på banen så tidligt som muligt i projekterne.
  • Sikre at Junckers i størst muligt omfang er entreprenørens og forhandlerens foretrukne leverandør og samarbejdspartner på trægulve – bl.a. via høj servicegrad og løbende formidling af Junckers produkt-, kvalitets- og logistikfordele.
  • Tæt opfølgning på igangværende projekter og fokus på at ”følge projekterne til dørs” både hos forhandleren og internt i virksomheden.
  • Planlægning af egen arbejdsdag med afsæt i budget og forecast for distriktet.
  • Rådgivning og vejledning om produkter, projektering, konstruktion, anvendelse mv.
  • Struktureret og selvstændig anvendelse af de tilgængelige IT-værktøjer til ”project-scouting”.
  • Afholdelse af produktdemonstrationer og lokale messeaktiviteter samt deltagelse på fællesmesser.


Succeskriterier
Du vil bl.a. blive målt på din evne til at positionere Junckers endnu stærke på projektmarkedet, bl.a. via fastholdelse og udbygning af tætte relationer til de primære målgrupper – især entreprenører, forhandlere og boligselskaber. Det er afgørende, at du formår at bygge videre på den aktuelle vækst og løbende udvikle omsætningen via forhandlerleddet, også på detail.
Du skal kunne forstå Junckers værdikæde og på det grundlag sikre størst mulig rentabilitet i dine projekter.
Det forventes naturligvis, at du når de fastsatte mål og budgetter samt sikrer løbende vækst i dit distrikt.


Faglige kvalifikationer og erfaringer
For at få succes i stillingen, er det vigtigt, at du har en udpræget projektorienteret tilgang til salgsarbejdet med overblik og fokus på at følge projektet gennem alle led i processen. Konkret lægges der vægt på, at du:

  • Har flere års erfaring med opsøgende salg til og servicering af målgrupperne.
  • Er en stærk ”løsningssælger” og innovativ og inspirerende i kundedialogen.
  • Evner at forstå og formidle teknisk information på en sælgende måde.
  • Formår at inddrage æstetik og brugerfordele i salgsarbejdet.
  • Er rutineret bruger af moderne IT – herunder CRM og projektdatabaser.
  • Kan begå sig på alle niveauer fra byggepladsen til arkitektkontoret.
  • Er fortrolig med at afholde produktpræsentationer og seminarer.


Personlige egenskaber
Den rette kandidat er en udadvendt, opsøgende og resultatorienteret sælger med stort fokus på struktur, opfølgning og præcision i sit arbejde. Det er afgørende, at du af natur etablerer stærke og langvarige relationer, og hele tiden er bevidst om at holde dem aktive via værdiskabende dialog, kompetent rådgivning og en altid løsningsorienteret tilgang.

Du har orden i penalhuset, er altid up to date med igangværende og kommende projekter og du husker at informere og afstemme med dine interne kolleger, for at sikre en altid optimal leverance og fyldestgørende information til kunden.

Som person er du resultatorienteret, energisk og selvstændig og samtidig bevidst om, at tætte relationer og god dialog både internt og eksternt er afgørende for, at du kan nå dine mål og skabe størst mulig værdi både for kunder og virksomhed.


Løn m.m.
Fast løn, bonus, pension, firmabil, mobil, PC, internetforbindelse.

Arbejdstid
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Overarbejde i rimeligt omfang anses som indregnet i lønnen.
Der må påregnes varierende arbejdstider. Ferie i henhold til ferieloven.

Bopæl og personlige forhold
Kandidaten skal have kørekort.
Bopæl indenfor eller tæt på distriktet.

IT
Bruger af MS Office.
Bruger af CRM-system og relevante projektdatabaser/portaler.


Vedr. beskyttelse af persondata (GDPR)
Af hensyn til beskyttelse af persondata bedes du sikre, at de dokumenter, du fremsender ifm. din ansøgning, ikke indeholder følsomme persondata som f.eks. dit CPR-nummer eller oplysninger om helbredsforhold, etnisk baggrund, politisk eller religiøs overbevisning, seksuelle forhold mv.

For at beskytte dine persondata modtager vi ikke CV, ansøgning mv. via mail.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

3Business søger Danmarks dygtigste hunter!

Hi3G Denmark ApS

Odense C
3Business søger en Account Manager til at dække Fyn og Sydjylland. Du skal tænde på at gøre de danske virksomheder mobile, mere tilgængelige, mere fleksible og mere effektive, da vi hos 3Business elsker at gøre tingene anderledes end vores konkurren...
Indrykket:10. november 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

3Business søger Danmarks dygtigste hunter!

Hi3G Denmark ApS

Odense C
3Business søger en Account Manager til at dække Fyn og Sydjylland. Du skal tænde på at gøre de danske virksomheder mobile, mere tilgængelige, mere fleksible og mere effektive, da vi hos 3Business elsker at gøre tingene anderledes end vores konkurren...
Indrykket:10. november 2020