Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

AC'er, der kan løfte Fødevarestyrelsens kontrol på prøve- og kampagneområdet, Glostrup

Vil du være med til at sikre en effektfuld kontrol og løse vigtige opgaver i Fødevarestyrelsen? Vil du være med til at koordinere og udvikle kontrollen, så bedre data og nye teknologier styrker og målretter kontrol og vejledning af virksomhederne? Så har vi jobbet, hvor du kommer til at arbejde på tværs af fagområder, og hvor du er med til at sætte retningen for Fødevarestyrelsens kontrol med fødevarer, foder og dyr.

Dine opgaver
Du vil få en bred vifte af arbejdsopgaver med fokus på at understøtte og udvikle Fødevarestyrelsens projekter om laboratorieprøver og kontrolkampagner. Du skal bl.a. være med til at koordinere og udvikle den tværfaglige sammenhæng mellem prøveprojekter, kontrolkampagner og Fødevarestyrelsens øvrige kontrol- og overvågningsindsatser.

Arbejdet omfatter bl.a.:
• Koordinering og planlægning af kommende års prøveprojekter og kontrolkampagner.
• Optimering og dokumentation af arbejdet med prøveprojekter og kontrolkampagner.
• Vedligeholde kompetencer og fremme udveksling af best practice hos prøveudtagere, tilsynsførende og fagspecialister via undervisning og vejledning.
• Forenkle og videreudvikle arbejdsgange og værktøjer til planlægning, løbende opfølgning og evaluering.
• Rådgivning og vejledning af kolleger i fag- og kontrolenheder.

Dine opgaver løses i tæt dialog og samarbejde med styrelsens andre enheder, hvor vores mange fagligheder skal balanceres. Bedre brug af data og digitale værktøjer er en hjørnesten i kontroludviklingen, og derfor er det en forudsætning, at du trives med tal, analyser og digitale værktøjer. Vi arbejder målrettet med udvikling af vores brug af data til styring og evaluering, da vi ser data som en vigtig vej til viden om kontrollens effekt.

Om dig - fagligt
Vi søger dig, som har en naturvidenskabelig akademisk baggrund.

Desuden har du:
• En naturfaglig indgangsvinkel til dine opgaver.
• Interesse for koordinering af opgaver med mange involverede parter.
• Stærke analytiske kompetencer, flair for data og erfaring med lettere statistiske analyser.
• Let ved digitale værktøjer og interesse for, hvordan de kan understøtte forretningen.
• God forståelse for forretningsprocesser og kan kommunikere kompliceret stof på en let tilgængelig måde.
• Kendskab til laboratorier og prøveadministration er en fordel, men ikke et krav.

Om dig - personligt
• Du er opsøgende og initiativrig og sikrer selv kvalitet og fremdrift i dine opgaver.
• Du arbejder struktureret og effektivt og lægger vægt på at færdiggøre opgaverne til tiden.
• Du er god til at samarbejde, og kan også arbejde selvstændigt med større opgaver.
• Du reflekterer over egen rolle – og hvordan du opnår de bedste resultater under de givne vilkår.
• Du trives i en til tider hektisk hverdag med skiftende opgaver og prioriteringer.

Velkommen til Center for Jura og Kontrol – din nye arbejdsplads
Du bliver en del af vores center med 46 engagerede og dygtige medarbejdere med en blandet uddannelsesmæssig baggrund. Vi understøtter og udvikler en sammenhængende og effektiv kontrol af foder, fødevarer og dyr. Kontrolmodeller, kontrolindsatser, sanktionsprincipper, juridisk kvalitetssikring, offentliggørelsesordninger (f.eks. Smiley) og ministerbetjening er nogle af vores kerneopgaver, som vi løser i tæt samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere – både når vi udvikler nyt og evaluerer effekten af kontrollen. Vi har generelt et højt tempo og løser vores opgaver i teams, hvor vi har en dynamisk atmosfære med en uformel omgangstone.

Du kan få mere at vide om stillingerne ved at kontakte kontorchef Vibeke Højbjerg på tlf. 7227 6573 i uge 41 eller uge 42.

Hvornår skal du starte?
Vi har brug for dig fra 1. december 2020. Samtaler finder sted i uge 43 og 44.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er fuldtidsstillinger med en arbejdstid på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst for akademikere i staten. Der er efter forhandling mulighed for et tillæg efter kvalifikationer.

Sådan ansøger du
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på mfvm.dk/job (tryk på ”Søg stilling”) senest den 19. oktober 2020.

Vil du vide mere
Du kan læse mere om at arbejde i Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk/job.

Fødevarestyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.