Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

AC'er til Regnskabssektionen, udarbejdelse af Koncernregnskab samt øvrige drifts-/udviklingsopgaver på regnskabsområdet

Den centrale regnskabsfunktion i Koncern-økonomi på Københavns Universitet (KU) søger en ny kollegaer med tiltrædelse snarest muligt. Stillingerne er placeret i enheden Koncernregnskab med 15 engagerede kollegaer, hvor du skal arbejde med en række koncernprægede regnskabsopgaver. Opgaverne spænder lige fra fortolkning af regnskabsmæssig praksis, udarbejdelse og vedligeholdelse af regelsæt til en række opgaver i relation til den regnskabsmæssige forvaltning af koncernregnskabet, herunder bl.a. undervisning og formidling, revisionsopgaver mv.

Koncern-økonomi understøtter KU’s samlede økonomistyring. Regnskabssektionen har ca. 50 medarbejdere og det overordnede ansvar for hele regnskabsområdet, herunder regelfastlæggelse, rådgivning, udvikling og systemunderstøttelse. Vi har stort fokus på løbende at udvikle og effektivisere området. Som koncernfunktion har vi mange forskellige og komplekse opgaver, som giver god mulighed for at prøve kræfter med flere aspekter af regnskabsområdet og de systemer vi anvender.

Vi søger en initiativrig person, som både har lyst til at tage del i de løbende driftsopgaver og til at indgå i udviklings- og optimeringsprocesser samt arbejde i spændingsfeltet mellem regnskab, organisation og systemer med en bred kontaktflade i og uden for Regnskabssektionen. Arbejdet er udfordrende, spændende og giver rig mulighed for såvel udfoldelse som udvikling af faglige og personlige kompetencer, herunder mundtlig og skriftlig formidling.

Ud over spændende arbejdsopgaver tilbyder vi en arbejdsplads i en traditionsrig og kompleks organisation, hvor du vil få din daglige gang i flotte historiske bygninger i hjertet af København (Nørregade 10). Du bliver en del af et fagligt stærkt miljø med en uhøjtidelig omgangstone. Vi lægger stor vægt på at sikre balance mellem arbejde og fritid, bl.a. via fleksibel arbejdstid og arbejdstilrettelæggelse. Kompetenceudvikling vægtes højt, bl.a. gennem løbende videre- og efteruddannelse.

KU anvender Økonomistyrelsens standard økonomisystemer (Navision Stat, IndFak, RejsUd og LDV).

Primære arbejdsopgaver
Arbejdsopgaverne er en kombination af løbende driftsopgaver og udviklingsprægede opgaver, og du skal i tæt samarbejde med gode kolleger deltage i løsningen af disse, herunder:

  • KU’s regnskabsmæssige forvaltning og håndtering af koncernregnskabet, herunder bl.a. deltage i den løbende drift, løbende optimering af denne, månedsluknings- samt udviklingsaktiviteter
  • Medvirke til og forestå kompetenceudvikling af kollegaer i form af vejledning og rådgivning samt undervisnings- og andre informationsaktiviteter
  • Deltage i udarbejdelse af materiale til interne/eksterne interessenter, herunder revisionsmateriale
  • Medvirke til at vedligeholde og udvikle rapportgrundlag, der understøtter vores opgaveløsning
  • Deltage i løsningen af de øvrige mangeartede drifts- og udviklingsopgaver på regnskabsområdet
Faglige kvalifikationer
Du er teoretisk velfunderet med et godt blik for regnskabsmæssige sammenhænge og har en veludviklet sans for it-systemer. Vi lægger stor vægt på følgende:

  • Relevant akademisk uddannelse (fx HD-R, cand.polit., cand.merc., cand.merc.aud.)
  • Godt kendskab til økonomiforvaltning/regnskab og tilhørende regelsæt
  • Gode it-kvalifikationer, herunder avanceret brug af Excel
  • Gerne erfaring med regnskabsmæssig håndtering
  • Kendskab til Økonomistyrelsens standard økonomisystemer er en fordel, men ikke en forudsætning
  • Lyst til at forestå formidlings-og undervisningsaktiviteter
  • Evne til at overskue komplekse opgaver og sammenhænge
  • Evne at arbejde både selvstændigt og tæt sammen med gode kollegaer
Personlige kvalifikationer
Du er initiativrig og udviklingsorienteret, trives i et miljø præget af forandringer og nye opgaver. Du stiller store krav til din opgavevaretagelse, herunder god forståelse for kvalitet i opgaveløsningen, og tager selvstændigt initiativer for at være på forkant og kunne overholde deadlines. Du har gode samarbejdsevner, ønsker at bidrage både fagligt og socialt, tager hverdagens udfordringer med godt humør og humor er absolut også værdsat.


Yderligere oplysninger
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du henvende dig til Koncernregnskabschef Tine Mathiesen – mail tine.mathiesen@adm.ku.dk . Du kan læse mere om Regnskabssektionen på www.oko.ku.dk/om/regnskabssektionen

Løn og ansøgning
Stillingen er fuld tid med ansættelsesstart 1. oktober 2020 eller snarest muligt.
Ansættelse sker i henhold til statens overenskomst mellem Finansministeriet og AC, med indplacering som fuldmægtig. Der er mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Send ansøgning bilagt cv samt dokumentation for uddannelse via jobsiden på www.jobportal.ku.dk, så den er universitetet i hænde senest mandag den 18. august 2020.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingerne.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.