Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Administrativ sagsbehandler til sygedagpenge- og fleksløntilskudsteam

Er du en ørn til udbetaling af sygedagpenge – og måske Danmarks største KSD-nørd?

Så er du nok den kollega, vi drømmer om til vores sygedagpenge- og fleks løntilskudsteam.
Teamet er en del af afdelingen Rådgivning og Udbetaling, som tager sig af Slagelse kommunes ydelser og udbetalinger af sociale forsørgelsesydelser. Der er 7 kolleger og en fagspecialist i teamet

Vi håber at du er skarp på lovgivning, elsker digitale udfordringer og brænder for at give borgerne og virksomhederne den allerbedste service. Vi lægger vægt på, at du har solid erfaring som administrativ sygedagpengesagsbehandler og et indgående kendskab til Lov om sygedagpenge.

Det er nødvendigt, at du kan arbejde i KSD. Det vil være en fordel, hvis du også har kendskab til KMD-sag.
Hvis du har kendskab til reglerne for regreskrav og udbetaling af fleks løntilskud er det tæt på at være perfekt, for de fagområder ligger også i sygedagpengeteamet, men ellers må vi i gang med sidemandsoplæring.

Kerneopgaverne

  • behandling af ansøgninger om sygedagpenge
  • telefonisk vejledning af borgere, virksomheder og samarbejdspartnere
  • løbende udbetalinger
  • arbejdsgiverrefusioner
  • udredning og afstemning af mellemregningskonti
  • behandling af klagesager
  • udbetaling af fleks løntilskud efter de nye regler
  • krav om regres efter sygedagpengeloven
  • andre opgaver indenfor afdelingens område

Teamet har ansvaret for, at sygedagpengeudbetalinger sker til tiden på et korrekt lovgrundlag. Du er optaget af at oversætte lovens bestemmelser i et let forståeligt sprog for borgere og arbejdsgivere, herunder vejlede om digitale løsninger indenfor sygedagpengeområdet.

Sygedagpengemedarbejderens andre vigtige opgaver er
  • vidensdeling, oplæring af elever og faglig sparring med øvrige kollegaer i afdelingen
  • vejledning, samarbejde og faglig sparring med bl.a. Jobcentret om fælles opgaver
  • at yde god service på tværs af afdelingens fagområder, for eksempel ved at passe din kollegas telefon og forvente løbende kompetenceudvikling, så du bedst muligt kan vejlede borgeren.

Ingen arbejdsdage er ens – og oveni er der jo Corona.
Når du er godt introduceret til kommunen, opgaverne og kollegerne, er der mulighed for at arbejde hjemme ”i rul”, som aftales med kollegerne, for vi passer naturligvis på borgerne og på hinanden.
Vi er optagede af at levere høj kvalitet i et borgerperspektiv – også når vi arbejder hjemmefra.

Tonen og omgangsformen i afdelingen er afslappet og præget af godt humør. Vi hjælper hinanden og synes, at det godt må være sjovt at gå på arbejde.

Du kan få mere at vide
ved at ringe eller maile til
Ansøgning
Du skal sende din ansøgning til Rådgivning og Udbetaling via det elektroniske link i stillingsopslaget.

Seneste frist for ansøgning er
  • mandag den 23. november kl. 9.00.

Vi forventer at holde samtaler den 26. november.

Opgiv venligst en fortrolig e-mailadresse og et telefonnummer, som vi kan kontakte dig på.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.