Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Administrative sagsbehandlere til Ydelsesservice København (barselsvikariater)

Vil du være med til at sikre borgere en korrekt ydelse til rigtig tid?

Vi søger to nye kolleger til barselsvikariater i Ydelseservice København. Du skal gerne have erfaring med og kendskab til arbejdet inden for Lov om Aktiv Socialpolitik i forhold til vurdering af, hvorvidt en borger har ret til forsørgelsesydelser som uddannelses- og kontanthjælp eller integrationsydelse.

Om os
Vi er en del af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune, der har som ambition at blive en af de kommuner, der har flest mulige borgere i job og uddannelse. Når flere borgere kommer i job og uddannelse, giver det mere livskvalitet og frihed og skaber mere vækst i byen. For Ydelsesservice København betyder det et særligt fokus på kvalitet i sagsbehandlingen samt smidighed i borger- og virksomhedsbetjeningen.

Arbejdsopgaver

Opgaverne kan være vurdering af, hvorvidt en borger har ret til en ydelse, således sende relevant partshøring, som kan danne grundlag for den juridisk korrekte afgørelse. Endvidere telefonisk og skriftlig besvarelse af henvendelser fra borgerne. Telefonisk borgerbetjening er en stor del af jobbet, og arbejdet kræver god systematik og indeholder ofte en sådan kompleksitet, at man skal være god til at kunne skabe overblik og struktur i en travl hverdag.

Vi vil lægge vægt på, at du fagligt og personligt bl.a.

  • har gode kommunikationsevner, både mundtlig og skriftligt
  • har solid administrativ erfaring inden for det kommunale område, der kan bidrage til at sikre rigtig og ensartet sagsbehandling inden for tildeling af forsørgelsesydelser efter Lov om Aktiv Socialpolitik
  • kan yde god telefonservice til vores borgere, så borgeren forstår baggrund for og indhold i afgørelsen, og at du også er opmærksom på at fastholde din fagprofessionelle rolle i de svære samtaler
  • har kendskab til vores fagsystemer: Fasit, KMD-sag, KMD-EDH, KMD-aktiv m.v.
  • kan tage ansvar for egen udvikling i arbejdet og også tager initiativ til dette
  • kan varetage mange forskellige opgaver og tilrettelægge dit arbejde i en organisation med mange forskellige typer af arbejdsopgaver
  • kan omsætte opgaver til resultater og dagligt kan levere en god præstation
  • har en høj stresstærskel og et godt humør i en hverdag præget af mange og forskellige opgaver med forskellige deadlines

Vi tilbyder en spændende stilling i et travlt miljø med gode kolleger og trivsel og kompetence- og udviklingsmuligheder i en organisation, der er under konstant udvikling, og som lægger vægt på tilpasning af opgaver og medarbejdere.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune. Lønnen er efter principperne om Ny Løn.

Vi har en række personaleordninger, bl. a. kantineordning og massageordning samt frugtordning. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning. Arbejdsstedet er Krumtappen, 2500 Valby.

Tiltrædelse efter nærmere aftale.

Mere information
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du ringe til afdelingschef Lisbet Rasmussen på 2078 0492 i uge 29 eller afdelingschef Lone Petersen på 25678155 i uge 31 og 32.

Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330059094Phoenix-1edca31a12019-07-12T14:00:30.620Administrative sagsbehandlere til Ydelsesservice København (barselsvikariater)

Vil du være med til at sikre borgere en korrekt ydelse til rigtig tid?

Vi søger to nye kolleger til barselsvikariater i Ydelseservice København. Du skal gerne have erfaring med og kendskab til arbejdet inden for Lov om Aktiv Socialpolitik i forhold til vurdering af, hvorvidt en borger har ret til forsørgelsesydelser som uddannelses- og kontanthjælp eller integrationsydelse.

Om os
Vi er en del af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune, der har som ambition at blive en af de kommuner, der har flest mulige borgere i job og uddannelse. Når flere borgere kommer i job og uddannelse, giver det mere livskvalitet og frihed og skaber mere vækst i byen. For Ydelsesservice København betyder det et særligt fokus på kvalitet i sagsbehandlingen samt smidighed i borger- og virksomhedsbetjeningen.

Arbejdsopgaver

Opgaverne kan være vurdering af, hvorvidt en borger har ret til en ydelse, således sende relevant partshøring, som kan danne grundlag for den juridisk korrekte afgørelse. Endvidere telefonisk og skriftlig besvarelse af henvendelser fra borgerne. Telefonisk borgerbetjening er en stor del af jobbet, og arbejdet kræver god systematik og indeholder ofte en sådan kompleksitet, at man skal være god til at kunne skabe overblik og struktur i en travl hverdag.

Vi vil lægge vægt på, at du fagligt og personligt bl.a.

  • har gode kommunikationsevner, både mundtlig og skriftligt
  • har solid administrativ erfaring inden for det kommunale område, der kan bidrage til at sikre rigtig og ensartet sagsbehandling inden for tildeling af forsørgelsesydelser efter Lov om Aktiv Socialpolitik
  • kan yde god telefonservice til vores borgere, så borgeren forstår baggrund for og indhold i afgørelsen, og at du også er opmærksom på at fastholde din fagprofessionelle rolle i de svære samtaler
  • har kendskab til vores fagsystemer: Fasit, KMD-sag, KMD-EDH, KMD-aktiv m.v.
  • kan tage ansvar for egen udvikling i arbejdet og også tager initiativ til dette
  • kan varetage mange forskellige opgaver og tilrettelægge dit arbejde i en organisation med mange forskellige typer af arbejdsopgaver
  • kan omsætte opgaver til resultater og dagligt kan levere en god præstation
  • har en høj stresstærskel og et godt humør i en hverdag præget af mange og forskellige opgaver med forskellige deadlines

Vi tilbyder en spændende stilling i et travlt miljø med gode kolleger og trivsel og kompetence- og udviklingsmuligheder i en organisation, der er under konstant udvikling, og som lægger vægt på tilpasning af opgaver og medarbejdere.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune. Lønnen er efter principperne om Ny Løn.

Vi har en række personaleordninger, bl. a. kantineordning og massageordning samt frugtordning. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning. Arbejdsstedet er Krumtappen, 2500 Valby.

Tiltrædelse efter nærmere aftale.

Mere information
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du ringe til afdelingschef Lisbet Rasmussen på 2078 0492 i uge 29 eller afdelingschef Lone Petersen på 25678155 i uge 31 og 32.

Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019

 

2019-08-12T00:54:34.233 Vil du være med til at sikre borgere en korrekt ydelse til rigtig tid? Vi søger to nye kolleger til barselsvikariater i Ydelseservice København. Du skal gerne have erfaring med og kendskab til arbejdet inden for Lov om Aktiv Socialpolitik i forhold til vurdering af, hvorvidt en borger har ret til forsørgelsesydelser som uddannelses- og kontanthjælp eller integrationsydelse. Om os Vi er en del af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune, der har som ambition at blive en af de kommuner, der har flest mulige borgere i job og uddannelse. Når flere borgere kommer i job og uddannelse, giver det mere livskvalitet og frihed og skaber mere vækst i byen. For Ydelsesservice København betyder det et særligt fokus på kvalitet i sagsbehandlingen samt smidighed i borger- og virksomhedsbetjeningen. Arbejdsopgaver Opgaverne kan være vurdering af, hvorvidt en borger har ret til en ydelse, således sende relevant partshøring, som kan danne grundlag for den juridisk korrekte afgørelse. Endvidere telefonisk og skriftlig besvarelse af henvendelser fra borgerne. Telefonisk borgerbetjening er en stor del af jobbet, og arbejdet kræver god systematik og indeholder ofte en sådan kompleksitet, at man skal være god til at kunne skabe overblik og struktur i en travl hverdag. Vi vil lægge vægt på, at du fagligt og personligt bl.a. har gode kommunikationsevner, både mundtlig og skriftligt har solid administrativ erfaring inden for det kommunale område, der kan bidrage til at sikre rigtig og ensartet sagsbehandling inden for tildeling af forsørgelsesydelser efter Lov om Aktiv Socialpolitik kan yde god telefonservice til vores borgere, så borgeren forstår baggrund for og indhold i afgørelsen, og at du også er opmærksom på at fastholde din fagprofessionelle rolle i de svære samtaler har kendskab til vores fagsystemer: Fasit, KMD-sag, KMD-EDH, KMD-aktiv m.v. kan tage ansvar for egen udvikling i arbejdet og også tager initiativ til dette kan varetage mange forskellige opgaver og tilrettelægge dit arbejde i en organisation med mange forskellige typer af arbejdsopgaver kan omsætte opgaver til resultater og dagligt kan levere en god præstation har en høj stresstærskel og et godt humør i en hverdag præget af mange og forskellige opgaver med forskellige deadlines Vi tilbyder en spændende stilling i et travlt miljø med gode kolleger og trivsel og kompetence- og udviklingsmuligheder i en organisation, der er under konstant udvikling, og som lægger vægt på tilpasning af opgaver og medarbejdere. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune. Lønnen er efter principperne om Ny Løn. Vi har en række personaleordninger, bl. a. kantineordning og massageordning samt frugtordning. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning. Arbejdsstedet er Krumtappen, 2500 Valby. Tiltrædelse efter nærmere aftale. Mere information Ønsker du yderligere oplysninger, kan du ringe til afdelingschef Lisbet Rasmussen på 2078 0492 i uge 29 eller afdelingschef Lone Petersen på 25678155 i uge 31 og 32. Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 201910Phoenix1edca31a101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-11T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=159645&DepartmentId=19307&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3561827Ydelsesservice København11Krumtappen 42500ValbyDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset793076KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15964500012-07-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1edca31ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1edca31ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1edca31a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1edca31a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler25Offentlig administration362193991mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330071178Myndighedssagsbehandlere til Borgercenter Børn og Unge Valby-Vesterbro-Kgs.EnghaveBasic Borgercenter Børn og unge Valby-Vesterbro- Kgs. Enghave, Socialforvaltningen, Københavns Kommune søger to myndighedssagsbehandlere til børnegruppen. Èn fast medarbejder og én barselsvikar. Stillingerne ønskes besat fra den 1. oktober 2019. Borgercenter Børn og Unge Valby-Vesterbro- Kgs. Enghave har ca. 145 medarbejdere med forskellig socialfaglig og pædagogisk baggrund. Enheden varetager myndighedssagsbehandling i børnefamiliesager og iværksætter foranstaltninger, som er målrettet børn og unges behov i henhold til servicelovens kapitel 11. Vi er organiseret i fem afdelinger: et sekretariat, en undersøgelsesgruppe, en børnehandleplansgruppe, en ungehandleplansgruppe samt en foranstaltningsgruppe (familiehus og ungehus). Om stillingen At være myndighedssagsbehandler er en socialfaglig rolle. Det indebærer, at du er indstillet på og har en uddannelsesmæssig baggrund, der gør dig i stand til, at påtage dig rollen som myndighedssagsbehandler dvs. tage ledelsen i samtalen og anvende din socialfaglige viden inden for jura, psykologi, samfundsfag og metode. Sagsbehandlingen foregår primært på arbejdspladsen, men også i hjemmet i form af hjemmebesøg og tilsynsbesøg i plejefamilier og ved afholdelse af møder, fx netværksmøder på skoler og daginstitutioner. Vores målgruppe er både familier med små børn, familier med skolebørn samt netværksanbragte og plejefamilieanbragte børn. Du tænker som udgangspunkt, at børn og unges problemer ofte vil kunne løses i samarbejde mellem forældre og barnet eller den unge (altså have et systemisk fokus frem for et individuelt). Dokumentation for arbejdet er en naturlighed, og du skal derfor være indstillet på, at der er en del skriftligt arbejde. Du er derfor kyndig i skriftlig dokumentation. Du skal være indstillet på at være en del af en stor afdeling, som igen er opdelt i mindre sparringsgrupper og funktionsgrupper, hvor man kigger hinanden over skulderen og hjælper og støtter hinanden. Der ydes regelmæssig supervision for hele teamet. Vi søger en kollega, der Har en relevant socialfaglig uddannelse Møder borgeren respektfuldt og professionelt Kan udarbejde dokumentation i forhold til arbejdet med de enkelte børn unge og være velformuleret i både skrift og tale Kan samarbejde tæt med familiebehandlere, kontaktpersoner, konsulenter og øvrige professionelle omkring barnet den unge Er omstillingsparat Kan holde hovedet koldt og bevare overblikket i en travl hverdag Kan udarbejde konkrete mål til handleplanen i samarbejde med barnet og familien Kan iværksætte foranstaltninger og følge op på dem efter lovgivningens forskrifter Har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med børn, unge og deres familier Er god til at samarbejde og til at indgå i en gruppe Er systematisk og følger op på ansvarsområder Har et godt kendskab til IT på brugerniveau Er psykisk robust Er indstillet på at være teamplayer både i forhold til gruppen og til hele enheden Er indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation Vi kan tilbyde dig En enestående mulighed for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar En arbejdsplads i udvikling At indgå i en børnegruppe med høj faglighed Vi vægter medarbejdernes trivsel højt, og vi arbejder aktivt med at skabe gode rammer for medarbejdernes udvikling, såvel fagligt som personligt. Mere information Stillingen er en fuldtidsstilling altså på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny Løn. Vil du høre mere, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Stine Andersen på 2151 5835 eller socialfaglig koordinator Mette Suski på 2497 7596. Søg via nedenstående link senest mandag den 26. august 2019

Borgercenter Børn og unge Valby-Vesterbro- Kgs. Enghave, Socialforvaltningen, Københavns Kommune søger to myndighedssagsbehandlere til børnegruppen. Èn fast medarbejder og én barselsvikar.

Stillingerne ønskes besat fra den 1. oktober 2019.

Borgercenter Børn og Unge Valby-Vesterbro- Kgs. Enghave har ca. 145 medarbejdere med forskellig socialfaglig og pædagogisk baggrund. Enheden varetager myndighedssagsbehandling i børnefamiliesager og iværksætter foranstaltninger, som er målrettet børn og unges behov i henhold til servicelovens kapitel 11.

Vi er organiseret i fem afdelinger: et sekretariat, en undersøgelsesgruppe, en børnehandleplansgruppe, en ungehandleplansgruppe samt en foranstaltningsgruppe (familiehus og ungehus).

Om stillingen
At være myndighedssagsbehandler er en socialfaglig rolle. Det indebærer, at du er indstillet på og har en uddannelsesmæssig baggrund, der gør dig i stand til, at påtage dig rollen som myndighedssagsbehandler – dvs. tage ledelsen i samtalen og anvende din socialfaglige viden inden for jura, psykologi, samfundsfag og metode.

Sagsbehandlingen foregår primært på arbejdspladsen, men også i hjemmet i form af hjemmebesøg og tilsynsbesøg i plejefamilier og ved afholdelse af møder, fx netværksmøder på skoler og daginstitutioner.

Vores målgruppe er både familier med små børn, familier med skolebørn samt netværksanbragte og plejefamilieanbragte børn.

Du tænker som udgangspunkt, at børn og unges problemer ofte vil kunne løses i samarbejde mellem forældre og barnet eller den unge (altså have et systemisk fokus frem for et individuelt).

Dokumentation for arbejdet er en naturlighed, og du skal derfor være indstillet på, at der er en del skriftligt arbejde. Du er derfor kyndig i skriftlig dokumentation.

Du skal være indstillet på at være en del af en stor afdeling, som igen er opdelt i mindre sparringsgrupper og funktionsgrupper, hvor man kigger hinanden over skulderen og hjælper og støtter hinanden.

Der ydes regelmæssig supervision for hele teamet.

Vi søger en kollega, der

  • Har en relevant socialfaglig uddannelse
  • Møder borgeren respektfuldt og professionelt
  • Kan udarbejde dokumentation i forhold til arbejdet med de enkelte børn/unge og være velformuleret i både skrift og tale
  • Kan samarbejde tæt med familiebehandlere, kontaktpersoner, konsulenter og øvrige professionelle omkring barnet/den unge
  • Er omstillingsparat
  • Kan holde hovedet koldt og bevare overblikket i en travl hverdag
  • Kan udarbejde konkrete mål til handleplanen i samarbejde med barnet og familien
  • Kan iværksætte foranstaltninger og følge op på dem efter lovgivningens forskrifter
  • Har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med børn, unge og deres familier
  • Er god til at samarbejde og til at indgå i en gruppe
  • Er systematisk og følger op på ansvarsområder
  • Har et godt kendskab til IT på brugerniveau
  • Er psykisk robust
  • Er indstillet på at være teamplayer både i forhold til gruppen og til hele enheden
  • Er indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation

Vi kan tilbyde dig

  • En enestående mulighed for at gøre en forskel for udsatte børn og unge og deres familier
  • Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • En arbejdsplads i udvikling
  • At indgå i en børnegruppe med høj faglighed

Vi vægter medarbejdernes trivsel højt, og vi arbejder aktivt med at skabe gode rammer for medarbejdernes udvikling, såvel fagligt som personligt.

Mere information
Stillingen er en fuldtidsstilling – altså på 37 timer ugentligt.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny Løn.

Vil du høre mere, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Stine Andersen på 2151 5835 eller socialfaglig koordinator Mette Suski på 2497 7596.

Søg via nedenstående link senest mandag den 26. august 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Valby-Vesterbro-Kgs.Enghave - Handlegruppe BørnValby2019-08-12T11:00:08.9572019-08-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Myndighedssagsbehandlere til Borgercenter Børn og Unge Valby-Vesterbro-Kgs.Enghave

BBU Valby-Vesterbro-Kgs.Enghave - Handlegruppe Børn

Valby
Borgercenter Børn og unge Valby-Vesterbro- Kgs. Enghave, Socialforvaltningen, Københavns Kommune søger to myndighedssagsbehandlere til børnegruppen. Èn fast medarbejder og én barselsvikar. Stillingerne ønskes besat fra den 1. oktober 2019. Borgercen...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:26. august 2019