Administrative stillinger til skoleforvaltningen i Hillerød

Sjældent udbudte administrative stillinger til skoleområdet i Hillerød
Da to af vores administrative medarbejdere stopper efter mange års tro tjeneste i Skoleafdelingen, søger vi snarest to administrative profiler til at hjælpe os med fortsat at kunne være en solid drift- og udviklingsorganisation. Vi søger en administrativ konsulent med vægt på ledelsesunderstøttelse og en administrativ medarbejder med vægt på økonomi.

Som administrativ medarbejder bliver du en del af Skoleafdelingen på rådhuset. Hverdagen hos os er sjældent kedelig, og vi har i perioder rigtig meget at se til. Du vil derfor opleve både at have rutineprægede opgaver og hasteopgaver, der dukker op fra dag til dag med korte frister. Skoleafdelingen får løbende nye opgaver, og opgaver kan også rokere mellem medarbejdere, så det er vigtigt, at du er fleksibel og åben overfor nye udfordringer.

I Skoleafdelingen er vi optagede af, at vi som kolleger hver især bidrager til og har betydning for sammenhængskraften, tilliden og den gode stemning i afdelingen. Vi er vellidte i hele organisationen på grund af vores venlighed, inddragende stil og høje faglighed.
Som administrativ medarbejder i Skoleafdelingen vil du på mange måder være ansigtet udadtil, når du administrerer og koordinerer henvendelser fra borgere, skoler og andre afdelinger. Dette gælder henvendelser fra vores fælles mail- og journaliseringssystemer, når du tager afdelingens telefon, og når nogen lige kigger forbi afdelingen for svar på en problemstilling.

Vi lægger vægt på, at begge administrative profiler

  • har et stort servicegen og er holdspillere med flair for samarbejde
  • sætter en ære i at understøtte ledelse, kolleger, skoler og resten af organisationen
  • har erfaring fra en kommunal organisation og kender til de kommunale sagsgange
  • gerne har kendskab til skoleområdet
  • har stærke skriftlige og mundtlige kompetencer
  • er rutineret bruger af Officepakken, journaliseringssystemer og har flair for forskellige it-systemer
  • bliver motiveret af at have mange bolde i luften og at være involveret i mange typer af opgaver
  • har fokus på solid fremdrift og er struktureret, systematisk, velforberedt og på forkant.
Den endelige sammensætning og prioritering af opgaveporteføljerne for de to administrative profiler vil blive foretaget, når vi har et indtryk af kompetencer og erfaringer blandt ansøgerne, men herunder er beskrevet nogle af hovedopgaverne.

Administrativ konsulent med vægt på ledelsesunderstøttelse
  • Tovholder på administrative opgaver
  • Kalenderstyring, mødeplanlægning, mødeopfølgning mm. for ledelsen i Skoleafdelingen
  • Koordinering, behandling og journalisering af aktindsigtssager
  • Koordinering, behandling og journalisering af borgerhenvendelser med input fra relevante i skoleafdelingen og på skolerne
  • Planlægning og opfølgning på forhandlingsprocesser med de faglige organisationer
  • Understøttelse i rekrutteringsprocesser ift. medarbejdere i Skoleafdelingen og ledere på skolerne. Dette indbefatter fx bookning af ansættelsesudvalg, indkaldelse af kandidater via rekrutteringssystem, følge kandidater til samtale mm.
  • Koordinere samarbejdsaftaler med skole- dagbehandlingstilbud og andre kommuner
  • Administration og besvarelse af henvendelser via fælles mailboks og telefon

Administrativ medarbejder med vægt på økonomi
  • Generel bogføring og økonomiopfølgning. Her er det nødvendigt, at du har erfaring med systemer som f.eks. KMD OPUS og Excel
  • Administrering af befordring af elever, herunder skolebuskort, samarbejde med vores trafikafdeling ift. buskørsel og kontakt til bus- og taxaselskaber samt forældre
  • Understøttelse i rekrutteringsprocesser i forhold til medarbejdere i Skoleafdelingen og ledere på skolerne. Dette indbefatter f.eks. booking af ansættelsesudvalg, indkaldelse af kandidater via rekrutteringssystem, følge kandidater til samtale med mere
  • Personaleadministration i form af understøttelse af planlægning af skoleområdet i forhold til ferieperioder og registrering af fx ferie og fravær
  • Understøttelse af mødeplanlægning, herunder mødebooking, forplejning med mere
  • Administration og besvarelse af henvendelser via fælles mailboks og telefon
Vi lægger ikke vægt på en bestemt uddannelsesmæssig baggrund. Du kan f.eks. have en baggrund som bachelor eller en administrativ uddannelse, gerne med relevant efteruddannelse.

I Skoleafdelingen er vi 14 ansatte, og vi samarbejder tæt med kommunens skoler, Ungdomsskolen, Ungdommens Uddannelsesvejledning samt eksterne interessenter. Vi videreudvikler som professionel samarbejdspart vores fælles skolevæsen gennem samarbejde.
Derigennem er vi medskabere af høj faglig kvalitet og læring i det pædagogiske arbejde på alle niveauer til alle børn og unge uanset faglige, personlige og sociale forudsætninger.
I Skoleafdelingen sætter vi pris på en uformel tone og et godt grin.
Vi arbejder i et åbent kontorlandskab på et nyere rådhus.
Hvis du gerne vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til souschef i Skoleafdelingen, Sarah De Masi på telefon 72 32 54 27.

Ansættelsesvilkår
Stillingen som administrativ konsulent er på 37 timer pr uge, og stillingen som administrativ medarbejder er på 34 timer pr uge. Begge aflønnes i henhold til gældende overenskomst med pågældende faglige organisation. Vi forventer at ansætte med tiltrædelse den 1. februar 2021.

Vi holder ansættelsessamtaler den 10. og 11. december 2020.

Ansøgningsfrist er søndag den 6. december 2020.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid fra 1. januar 2021.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til Erhvervsregistrering i Skattestyrelsen, Fredensborg

Skatteforvaltningen, Fredensborg

Fredensborg
Vil du være med til at hjælpe regelrette virksomheder med at blive registreret, så de hurtigt og effektivt kan komme i gang med at drive deres forretning? Og vil du være med til kontrollere de virksomheder, som potentielt vil opbygge gæld til det of...
Indrykket:20. november 2020

Projektsekretær til Nyt Hospital Hvidovre

Region Hovedstaden

Hillerød
Vil du være med til at udvikle fremtidens hospital? Er du god til at skabe struktur og orden? Kan du gribe bolde i en travl hverdag? Og har du let til smil? Så er det lige netop dig vi mangler. Om os Nyt Hospital Hvidovre er et kvalitetsfondsprojekt...
Indrykket:19. november 2020

Er du GoLearns nye bogholder/administrative blæksprutte?

Golearn

Ballerup
Vi leder efter en IT-stærk administrativ medarbejder, der har erfaring med bogføring, administration og måske kundeservice?Kort om stillingen:Du kommer til at styre store dele af den daglige drift på vores kontor i Ballerup.Du vil være ansvarlig for...
Indrykket:20. november 2020

PROAKTIV KONTORASSISTENT SØGES TIL TELEFONBETJENING, ADMINISTRATIVE OG PRAKTISKE OPGAVER PÅ DELTID

De Forenede Dampvaskerier A/S

Smørum
De Forenede Dampvaskerier A S (DFD) søger en proaktiv kontorassistent til hovedkontoret i Smørum, som skal hjælpe med at besvare telefonhenvendelser fra eksisterende eller potentielle kunder samt hjælpe kontorets forskellige afdelinger med administr...
Indrykket:18. november 2020

Spændende nyoprettet administrativ stilling i velfungerende myndighedsafdeling

Rudersdal Kommune

Holte
Om jobbet Vi leder efter dig, der med ordenlighed, grundighed og organisatorisk flair kan være med til at sikre myndighedsafdelingen den rette administrative understøttelse. Da stillingen er nyoprettet, vil du i høj grad have mulighed for at have in...
Indrykket:20. november 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til Erhvervsregistrering i Skattestyrelsen, Fredensborg

Skatteforvaltningen, Fredensborg

Fredensborg
Vil du være med til at hjælpe regelrette virksomheder med at blive registreret, så de hurtigt og effektivt kan komme i gang med at drive deres forretning? Og vil du være med til kontrollere de virksomheder, som potentielt vil opbygge gæld til det of...
Indrykket:20. november 2020

Projektsekretær til Nyt Hospital Hvidovre

Region Hovedstaden

Hillerød
Vil du være med til at udvikle fremtidens hospital? Er du god til at skabe struktur og orden? Kan du gribe bolde i en travl hverdag? Og har du let til smil? Så er det lige netop dig vi mangler. Om os Nyt Hospital Hvidovre er et kvalitetsfondsprojekt...
Indrykket:19. november 2020

Er du GoLearns nye bogholder/administrative blæksprutte?

Golearn

Ballerup
Vi leder efter en IT-stærk administrativ medarbejder, der har erfaring med bogføring, administration og måske kundeservice?Kort om stillingen:Du kommer til at styre store dele af den daglige drift på vores kontor i Ballerup.Du vil være ansvarlig for...
Indrykket:20. november 2020

PROAKTIV KONTORASSISTENT SØGES TIL TELEFONBETJENING, ADMINISTRATIVE OG PRAKTISKE OPGAVER PÅ DELTID

De Forenede Dampvaskerier A/S

Smørum
De Forenede Dampvaskerier A S (DFD) søger en proaktiv kontorassistent til hovedkontoret i Smørum, som skal hjælpe med at besvare telefonhenvendelser fra eksisterende eller potentielle kunder samt hjælpe kontorets forskellige afdelinger med administr...
Indrykket:18. november 2020

Spændende nyoprettet administrativ stilling i velfungerende myndighedsafdeling

Rudersdal Kommune

Holte
Om jobbet Vi leder efter dig, der med ordenlighed, grundighed og organisatorisk flair kan være med til at sikre myndighedsafdelingen den rette administrative understøttelse. Da stillingen er nyoprettet, vil du i høj grad have mulighed for at have in...
Indrykket:20. november 2020