Afdelingsleder for Børn i Fællesskaber

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder for Børn i Fællesskaber, Vestskolen, Faxe Kommune

Vestskolen, Faxe Kommune, søger en engageret, inkluderende og kreativ afdelingsleder for Børn i Fællesskaber

Om skolen

Kommunalbestyrelsen har i efteråret 2021, efter en lang proces med inddragelse og dialog, besluttet at fastholde skolestrukturen i Faxe Kommune. Det betyder, at Vestskolen fortsat skal bestå af 3 fysiske enheder, nemlig Vibeengskolen, Nordskovskolen og Terslev Skole. Se nærmere om Vestskolen på www.faxekommune.dk og www.vestskolen.dk.

Vestskolen er en proaktiv medspiller i Faxe Kommunes udvikling hen mod et fælles skolevæsen, hvor faglig kvalitet og et inkluderende børnesyn er i højsædet. Det strategiske initiativ ”Børn i Fællesskaber” er retningssættende for Vestskolens arbejde med alle børn og unge – med den nye afdelingsleder i centrum for netop denne tilgang til skolens opgave.

Vestskolen er optaget af, at alle elever skal blive så dygtige, som de kan, og at de oplever at trives. Udgangspunktet i det pædagogiske grundlag for Vestskolen er: Læring skaber trivsel, og trivsel skaber læring samt vores adfærdskodeks Sådan er vi sammen på Vestskolen.

Om jobbet

Afdelingslederen for Børn i Fællesskaber får ansvaret for det specialiserede område på Vestskolen, herunder gruppeordninger, tiltag i klasser, elevsager og visitation. Dertil kommer faglig ledelse af vores modtageklasser på hhv. Vibeengskolen og Nordskovskolen.

Vedkommende skal lede 20-23 medarbejdere og have et samarbejde med en administrativ medarbejder i forhold til visitationer, årshjul, elevsager mv. Samtidig skal lederen kunne koble til de almene læringsmiljøer ved at være sparringspartner for medarbejdere i almenområdet, facilitere co-teaching mv.

Afdelingslederen refererer til skolelederen for Vestskolen. Vedkommende indgår desuden i et ledelsesteam for hele Vestskolen med i alt 10 ledere. Afdelingslederen for Børn i Fællesskaber skal, både mentalt og fysisk, kunne arbejde på tværs af matriklerne og derved være en nøglespiller i Vestskolens samlede pædagogiske udvikling.

Samarbejdet udadtil er af afgørende betydning. Det gælder især samarbejdet med Center for Børn, Unge og Familier (både BIF-enheden, PPR og familieområdet) og samarbejdet med den kommende samlede specialskole i Faxe Kommune.

Forventninger til afdelingslederen for Børn i Fællesskaber

Afdelingslederen forudsættes at have erfaringer med ledelse i skolevæsenet – og meget gerne erfaringer fra specialområdet. Vedkommende har en uddannelse som lærer og en diplomuddannelse i ledelse (eller er indstillet på at tage uddannelsen).

Afdelingslederen indgår i Vestskolens bevidste arbejde med arbejdspladskulturen, hvor målet er, at skolens professionelle kapital forøges, og sygefraværet minimeres. Afdelingslederen forudsættes derfor både at være god til at sætte retning og god til at skabe og fastholde relationer. Vedkommende skal i høj grad kunne have en rolle som sparringspartner for sine medarbejdere.

Netop i forhold til Børn i Fællesskaber har det stor betydning, at afdelingslederen evner at se muligheder for det enkelte individ. Vedkommende skal i den forbindelse kunne trække på både sin faglige viden, sin erfaring og sin kreativitet.

Som en nysgerrig holdspiller skal afdelingslederen både være driftssikker i forhold til sit eget ansvar og være åben over for en omverden, der stiller berettigede krav og forventninger.

 

I sin personlige adfærd skal afdelingslederen være:

• nærværende og kommunikerende

• inddragende og anerkendende

• vedholdende i forhold til børnenes trivsel og læring

• dialogorienteret – og samtidig være i stand til at stå fast på ledelsesmæssige beslutninger.

 

Ansættelsesvilkår

Det er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse 1. februar 2023. Løn og ansættelsesvilkår forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfrist og samtaler mv.

Ansøgningsfristen er 4. december 2022. Første samtale om stillingen er 6. december, anden samtale 14. december 2022. Der vil være personlighedstest af kandidater, der går videre til anden samtale.

 

Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at henvende dig til skoleleder Susanne Meyer Christensen (tlf. 21782351, smeye@faxekommune.dk),

Faxe Kommune ligger syd for hovedstadsområdet – med gode transportmuligheder til og fra København med kollektiv trafik eller motorvej. Faxe er rig på fantastiske naturoplevelser, historiske godser og herregårde og et aktivt erhvervs- og foreningsliv, som vores cirka 36.500 borgere har glæde af. Som arbejdsplads satser vi ambitiøst på udvikling af vores kultur. Vi kalder det Faxe i Fællesskab. Her har vi fokus på fællesskaber, samskabelse og innovation som naturlige ingredienser i vores samarbejde på alle niveauer – for og med borgerne i kommunen (www.faxeifaellesskab.dk)

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Afdelingsleder for Børn i Fællesskaber

Afdelingsleder for Børn i Fællesskaber, Vestskolen, Faxe Kommune

Vestskolen, Faxe Kommune, søger en engageret, inkluderende og kreativ afdelingsleder for Børn i Fællesskaber

Om skolen

Kommunalbestyrelsen har i efteråret 2021, efter en lang proces med inddragelse og dialog, besluttet at fastholde skolestrukturen i Faxe Kommune. Det betyder, at Vestskolen fortsat skal bestå af 3 fysiske enheder, nemlig Vibeengskolen, Nordskovskolen og Terslev Skole. Se nærmere om Vestskolen på www.faxekommune.dk og www.vestskolen.dk.

Vestskolen er en proaktiv medspiller i Faxe Kommunes udvikling hen mod et fælles skolevæsen, hvor faglig kvalitet og et inkluderende børnesyn er i højsædet. Det strategiske initiativ ”Børn i Fællesskaber” er retningssættende for Vestskolens arbejde med alle børn og unge – med den nye afdelingsleder i centrum for netop denne tilgang til skolens opgave.

Vestskolen er optaget af, at alle elever skal blive så dygtige, som de kan, og at de oplever at trives. Udgangspunktet i det pædagogiske grundlag for Vestskolen er: Læring skaber trivsel, og trivsel skaber læring samt vores adfærdskodeks Sådan er vi sammen på Vestskolen.

Om jobbet

Afdelingslederen for Børn i Fællesskaber får ansvaret for det specialiserede område på Vestskolen, herunder gruppeordninger, tiltag i klasser, elevsager og visitation. Dertil kommer faglig ledelse af vores modtageklasser på hhv. Vibeengskolen og Nordskovskolen.

Vedkommende skal lede 20-23 medarbejdere og have et samarbejde med en administrativ medarbejder i forhold til visitationer, årshjul, elevsager mv. Samtidig skal lederen kunne koble til de almene læringsmiljøer ved at være sparringspartner for medarbejdere i almenområdet, facilitere co-teaching mv.

Afdelingslederen refererer til skolelederen for Vestskolen. Vedkommende indgår desuden i et ledelsesteam for hele Vestskolen med i alt 10 ledere. Afdelingslederen for Børn i Fællesskaber skal, både mentalt og fysisk, kunne arbejde på tværs af matriklerne og derved være en nøglespiller i Vestskolens samlede pædagogiske udvikling.

Samarbejdet udadtil er af afgørende betydning. Det gælder især samarbejdet med Center for Børn, Unge og Familier (både BIF-enheden, PPR og familieområdet) og samarbejdet med den kommende samlede specialskole i Faxe Kommune.

Forventninger til afdelingslederen for Børn i Fællesskaber

Afdelingslederen forudsættes at have erfaringer med ledelse i skolevæsenet – og meget gerne erfaringer fra specialområdet. Vedkommende har en uddannelse som lærer og en diplomuddannelse i ledelse (eller er indstillet på at tage uddannelsen).

Afdelingslederen indgår i Vestskolens bevidste arbejde med arbejdspladskulturen, hvor målet er, at skolens professionelle kapital forøges, og sygefraværet minimeres. Afdelingslederen forudsættes derfor både at være god til at sætte retning og god til at skabe og fastholde relationer. Vedkommende skal i høj grad kunne have en rolle som sparringspartner for sine medarbejdere.

Netop i forhold til Børn i Fællesskaber har det stor betydning, at afdelingslederen evner at se muligheder for det enkelte individ. Vedkommende skal i den forbindelse kunne trække på både sin faglige viden, sin erfaring og sin kreativitet.

Som en nysgerrig holdspiller skal afdelingslederen både være driftssikker i forhold til sit eget ansvar og være åben over for en omverden, der stiller berettigede krav og forventninger.

 

I sin personlige adfærd skal afdelingslederen være:

• nærværende og kommunikerende

• inddragende og anerkendende

• vedholdende i forhold til børnenes trivsel og læring

• dialogorienteret – og samtidig være i stand til at stå fast på ledelsesmæssige beslutninger.

 

Ansættelsesvilkår

Det er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse 1. februar 2023. Løn og ansættelsesvilkår forhandles med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfrist og samtaler mv.

Ansøgningsfristen er 4. december 2022. Første samtale om stillingen er 6. december, anden samtale 14. december 2022. Der vil være personlighedstest af kandidater, der går videre til anden samtale.

 

Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at henvende dig til skoleleder Susanne Meyer Christensen (tlf. 21782351, smeye@faxekommune.dk),

Faxe Kommune ligger syd for hovedstadsområdet – med gode transportmuligheder til og fra København med kollektiv trafik eller motorvej. Faxe er rig på fantastiske naturoplevelser, historiske godser og herregårde og et aktivt erhvervs- og foreningsliv, som vores cirka 36.500 borgere har glæde af. Som arbejdsplads satser vi ambitiøst på udvikling af vores kultur. Vi kalder det Faxe i Fællesskab. Her har vi fokus på fællesskaber, samskabelse og innovation som naturlige ingredienser i vores samarbejde på alle niveauer – for og med borgerne i kommunen (www.faxeifaellesskab.dk)

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.