Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder, Specialområde Hjerneskade, Svalevej

To ledere har fået nye opgaver i Region Midtjylland. Derfor søger vi nu for Specialområde Hjerneskade en fagligt og menneskeligt kompetent afdelingsleder til Svalevej i Assentoft, Randers.

Om Specialområde Hjerneskade
Specialområde Hjerneskade er Region Midtjyllands tilbud til borgere med erhvervet hjerneskade. Specialområdet er organiseret under Psykiatri og Social, og er et ud af otte specialområder. Specialområde Hjerneskade består af fem døgntilbud, et rehabiliteringstilbud og dagtilbud alle geografisk placeret i Østjylland.

Området er fagligt stærkt, i vækst og leverer højt specialiseret pædagogiske indsatser i tæt samarbejde med kommunerne.

Svalevej er opdelt i tre afdelinger med to teams i hver. Svalevej tilbyder 34 pladser som bostøtte efter Servicelovens § 83-87 samt 34 pladser som dagtilbud efter servicelovens § 104.

Læs mere om Svalevej her: http://www.soh.rm.dk/afdelinger/svalevej/.

Du kan også downloade Specialområde Hjerneskades to foldere, som giver et supplerende indblik i, hvordan der arbejdes: Download folder 1 Download folder 2

Stillingen
Som afdelingsleder ved Specialområde Hjerneskade, Svalevej er du en del af et lederteam på tre afdelingsledere, hver med ansvar for to teams. Der er ca. 100 fastansatte medarbejdere fordelt på de tre afdelinger. Det samlede ansvar omfatter personaleledelse, den løbende faglige udvikling samt afdelingens daglige drift og økonomistyring.

Du indgår samtidig i specialområdets ledergruppe med afdelingslederne for de øvrige døgn- og dagtilbud og forventes at bidrage ind i den samlede udvikling af området. Dette indebærer f.eks. tværgående samarbejde med de øvrige afdelingsledere på Svalevej, afdelingsledere fra andre afdelinger, områdeledelsen samt med det faglige og administrative personale.

Du har som afdelingsleder ansvar for at føre Region Midtjyllands værdier og visioner ud i afdelingen samt for at efterleve Specialområdet Hjerneskades kerneopgave. Du vil få tæt dialog og samarbejde med kommunerne og skal løbende koordinere og tilpasse tilbud og ydelser, så de til enhver tid matcher kommunernes behov og ønsker i relation til borgerne.

Du skal samtidig kunne arbejde i et felt, som er politisk styret, og hvor Den Danske Kvalitetsmodel og socialt tilsyn er centrale parametre for kvalitet. Derfor skal du være i stand til at udfylde din lederrolle i et miljø, hvor der i forvejen er defineret retning og regler for driften, og en del beslutninger således er givet på forhånd.

Udvikling af Specialområde Hjerneskade, og dermed også udvikling af afdelingerne på Svalevej, tager afsæt i en ambitiøs og gennemarbejdet strategiplan, hvor centrale omdrejningspunkter er høj sikkerhed og faglighed, sammenhængende indsatser og borgeren i centrum. Læs mere om det her: http://www.soh.rm.dk/siteassets/om-os/malbillede-2018-2019---med-arsplan-2018---soh---godkendt-21-dec-2017.pdf

Din baggrund og faglige kvalifikationer
Den ideelle kandidat har erfaring fra en lignende lederstilling fra bostøtte eller botilbud indenfor et specialområde med fokus på rehabilitering, træning og/eller pleje. Det er afgørende, at du motiveres af lederrollen og af at praktisere ledelse i tæt dialog med borgerne, pårørende, kommunerne og kollegaer på tværs af specialområdet.

Der lægges vægt på følgende:

  • Ledererfaring
  • Praktisk arbejdserfaring med borgere med en erhvervet hjerneskade
  • Indsigt i lovgivning og sagsbehandling på voksen-socialområdet
  • Sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. sosu-assistent eller sygeplejerske, gerne suppleret med lederkurser eller lederuddannelse
  • Indsigt i det neuropædagogiske fagområde
  • Grundlæggende administrative kompetencer, herunder personale- og vagtplanlægning, lønforhold, økonomi, journalisering og IT
Din personlighed
Den ideelle kandidat er en fagligt velfunderet person med naturlige lederegenskaber og naturlig interesse for mennesker. Vedkommende kan se sig selv som en ansvarlig rammesætter og facilitator for en afdeling med motiverede medarbejdere, der hver dag løser en vigtig samfundsopgave for borgerne.

Der lægges vægt på følgende:
  • En leder der kan indgå i mange forskellige samarbejdsformer og som har gode sociale kompetencer, herunder stærke samarbejdsevner, selvindsigt og evner til at skabe sociale relationer, vil vægtes højt
  • Dialogorienteret personaleleder, der forstår at balancere værdier og faglighed med medarbejdernes behov for handlefrihed
  • Ser sig selv som rollemodel som leder ved at være bevidst om sin egen adfærd
  • Du har en stærk sundhedsfaglig ballast, som er med til at sikre korrekte arbejdsprocedurer
  • En selvstændig og robust person, der træffer beslutninger, støtter og følger op
  • Besidder en grundlæggende tillid i sin ledelsesstil
  • Det føles naturligt at have en bred kontaktflade af kollegaer og samarbejdspartnere internt og eksternt
  • Arbejder fleksibelt på tværs af en stor, politisk organisation med at udvikle organisationen og de faglige ydelser
Alle matrikler under Psykiatri og Social er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området.

Vi kontakter og indkalder kandidater til stillingen løbende og modtager derfor gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingsopslaget vil blive fjernet, når den rette kandidat er fundet.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330028229Phoenix-70216d5d12019-05-21T15:00:47.190Afdelingsleder, Specialområde Hjerneskade, SvalevejTo ledere har fået nye opgaver i Region Midtjylland. Derfor søger vi nu for Specialområde Hjerneskade en fagligt og menneskeligt kompetent afdelingsleder til Svalevej i Assentoft, Randers.

Om Specialområde Hjerneskade
Specialområde Hjerneskade er Region Midtjyllands tilbud til borgere med erhvervet hjerneskade. Specialområdet er organiseret under Psykiatri og Social, og er et ud af otte specialområder. Specialområde Hjerneskade består af fem døgntilbud, et rehabiliteringstilbud og dagtilbud alle geografisk placeret i Østjylland.

Området er fagligt stærkt, i vækst og leverer højt specialiseret pædagogiske indsatser i tæt samarbejde med kommunerne.

Svalevej er opdelt i tre afdelinger med to teams i hver. Svalevej tilbyder 34 pladser som bostøtte efter Servicelovens § 83-87 samt 34 pladser som dagtilbud efter servicelovens § 104.

Læs mere om Svalevej her: http://www.soh.rm.dk/afdelinger/svalevej/.

Du kan også downloade Specialområde Hjerneskades to foldere, som giver et supplerende indblik i, hvordan der arbejdes: Download folder 1 Download folder 2

Stillingen
Som afdelingsleder ved Specialområde Hjerneskade, Svalevej er du en del af et lederteam på tre afdelingsledere, hver med ansvar for to teams. Der er ca. 100 fastansatte medarbejdere fordelt på de tre afdelinger. Det samlede ansvar omfatter personaleledelse, den løbende faglige udvikling samt afdelingens daglige drift og økonomistyring.

Du indgår samtidig i specialområdets ledergruppe med afdelingslederne for de øvrige døgn- og dagtilbud og forventes at bidrage ind i den samlede udvikling af området. Dette indebærer f.eks. tværgående samarbejde med de øvrige afdelingsledere på Svalevej, afdelingsledere fra andre afdelinger, områdeledelsen samt med det faglige og administrative personale.

Du har som afdelingsleder ansvar for at føre Region Midtjyllands værdier og visioner ud i afdelingen samt for at efterleve Specialområdet Hjerneskades kerneopgave. Du vil få tæt dialog og samarbejde med kommunerne og skal løbende koordinere og tilpasse tilbud og ydelser, så de til enhver tid matcher kommunernes behov og ønsker i relation til borgerne.

Du skal samtidig kunne arbejde i et felt, som er politisk styret, og hvor Den Danske Kvalitetsmodel og socialt tilsyn er centrale parametre for kvalitet. Derfor skal du være i stand til at udfylde din lederrolle i et miljø, hvor der i forvejen er defineret retning og regler for driften, og en del beslutninger således er givet på forhånd.

Udvikling af Specialområde Hjerneskade, og dermed også udvikling af afdelingerne på Svalevej, tager afsæt i en ambitiøs og gennemarbejdet strategiplan, hvor centrale omdrejningspunkter er høj sikkerhed og faglighed, sammenhængende indsatser og borgeren i centrum. Læs mere om det her: http://www.soh.rm.dk/siteassets/om-os/malbillede-2018-2019---med-arsplan-2018---soh---godkendt-21-dec-2017.pdf

Din baggrund og faglige kvalifikationer
Den ideelle kandidat har erfaring fra en lignende lederstilling fra bostøtte eller botilbud indenfor et specialområde med fokus på rehabilitering, træning og/eller pleje. Det er afgørende, at du motiveres af lederrollen og af at praktisere ledelse i tæt dialog med borgerne, pårørende, kommunerne og kollegaer på tværs af specialområdet.

Der lægges vægt på følgende:
  • Ledererfaring
  • Praktisk arbejdserfaring med borgere med en erhvervet hjerneskade
  • Indsigt i lovgivning og sagsbehandling på voksen-socialområdet
  • Sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. sosu-assistent eller sygeplejerske, gerne suppleret med lederkurser eller lederuddannelse
  • Indsigt i det neuropædagogiske fagområde
  • Grundlæggende administrative kompetencer, herunder personale- og vagtplanlægning, lønforhold, økonomi, journalisering og IT
Din personlighed
Den ideelle kandidat er en fagligt velfunderet person med naturlige lederegenskaber og naturlig interesse for mennesker. Vedkommende kan se sig selv som en ansvarlig rammesætter og facilitator for en afdeling med motiverede medarbejdere, der hver dag løser en vigtig samfundsopgave for borgerne.

Der lægges vægt på følgende:
  • En leder der kan indgå i mange forskellige samarbejdsformer og som har gode sociale kompetencer, herunder stærke samarbejdsevner, selvindsigt og evner til at skabe sociale relationer, vil vægtes højt
  • Dialogorienteret personaleleder, der forstår at balancere værdier og faglighed med medarbejdernes behov for handlefrihed
  • Ser sig selv som rollemodel som leder ved at være bevidst om sin egen adfærd
  • Du har en stærk sundhedsfaglig ballast, som er med til at sikre korrekte arbejdsprocedurer
  • En selvstændig og robust person, der træffer beslutninger, støtter og følger op
  • Besidder en grundlæggende tillid i sin ledelsesstil
  • Det føles naturligt at have en bred kontaktflade af kollegaer og samarbejdspartnere internt og eksternt
  • Arbejder fleksibelt på tværs af en stor, politisk organisation med at udvikle organisationen og de faglige ydelser
Alle matrikler under Psykiatri og Social er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området.

Vi kontakter og indkalder kandidater til stillingen løbende og modtager derfor gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingsopslaget vil blive fjernet, når den rette kandidat er fundet.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.

2019-06-25T15:54:45.797 To ledere har fået nye opgaver i Region Midtjylland. Derfor søger vi nu for Specialområde Hjerneskade en fagligt og menneskeligt kompetent afdelingsleder til Svalevej i Assentoft, Randers.Om Specialområde HjerneskadeSpecialområde Hjerneskade er Region Midtjyllands tilbud til borgere med erhvervet hjerneskade. Specialområdet er organiseret under Psykiatri og Social, og er et ud af otte specialområder. Specialområde Hjerneskade består af fem døgntilbud, et rehabiliteringstilbud og dagtilbud alle geografisk placeret i Østjylland.Området er fagligt stærkt, i vækst og leverer højt specialiseret pædagogiske indsatser i tæt samarbejde med kommunerne.Svalevej er opdelt i tre afdelinger med to teams i hver. Svalevej tilbyder 34 pladser som bostøtte efter Servicelovens 83-87 samt 34 pladser som dagtilbud efter servicelovens 104.Læs mere om Svalevej her: http: www.soh.rm.dk afdelinger svalevej .Du kan også downloade Specialområde Hjerneskades to foldere, som giver et supplerende indblik i, hvordan der arbejdes: Download folder 1 Download folder 2StillingenSom afdelingsleder ved Specialområde Hjerneskade, Svalevej er du en del af et lederteam på tre afdelingsledere, hver med ansvar for to teams. Der er ca. 100 fastansatte medarbejdere fordelt på de tre afdelinger. Det samlede ansvar omfatter personaleledelse, den løbende faglige udvikling samt afdelingens daglige drift og økonomistyring.Du indgår samtidig i specialområdets ledergruppe med afdelingslederne for de øvrige døgn- og dagtilbud og forventes at bidrage ind i den samlede udvikling af området. Dette indebærer f.eks. tværgående samarbejde med de øvrige afdelingsledere på Svalevej, afdelingsledere fra andre afdelinger, områdeledelsen samt med det faglige og administrative personale.Du har som afdelingsleder ansvar for at føre Region Midtjyllands værdier og visioner ud i afdelingen samt for at efterleve Specialområdet Hjerneskades kerneopgave. Du vil få tæt dialog og samarbejde med kommunerne og skal løbende koordinere og tilpasse tilbud og ydelser, så de til enhver tid matcher kommunernes behov og ønsker i relation til borgerne.Du skal samtidig kunne arbejde i et felt, som er politisk styret, og hvor Den Danske Kvalitetsmodel og socialt tilsyn er centrale parametre for kvalitet. Derfor skal du være i stand til at udfylde din lederrolle i et miljø, hvor der i forvejen er defineret retning og regler for driften, og en del beslutninger således er givet på forhånd.Udvikling af Specialområde Hjerneskade, og dermed også udvikling af afdelingerne på Svalevej, tager afsæt i en ambitiøs og gennemarbejdet strategiplan, hvor centrale omdrejningspunkter er høj sikkerhed og faglighed, sammenhængende indsatser og borgeren i centrum. Læs mere om det her: http: www.soh.rm.dk siteassets om-os malbillede-2018-2019---med-arsplan-2018---soh---godkendt-21-dec-2017.pdfDin baggrund og faglige kvalifikationerDen ideelle kandidat har erfaring fra en lignende lederstilling fra bostøtte eller botilbud indenfor et specialområde med fokus på rehabilitering, træning og eller pleje. Det er afgørende, at du motiveres af lederrollen og af at praktisere ledelse i tæt dialog med borgerne, pårørende, kommunerne og kollegaer på tværs af specialområdet.Der lægges vægt på følgende: Ledererfaring Praktisk arbejdserfaring med borgere med en erhvervet hjerneskade Indsigt i lovgivning og sagsbehandling på voksen-socialområdet Sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. sosu-assistent eller sygeplejerske, gerne suppleret med lederkurser eller lederuddannelse Indsigt i det neuropædagogiske fagområde Grundlæggende administrative kompetencer, herunder personale- og vagtplanlægning, lønforhold, økonomi, journalisering og IT Din personlighedDen ideelle kandidat er en fagligt velfunderet person med naturlige lederegenskaber og naturlig interesse for mennesker. Vedkommende kan se sig selv som en ansvarlig rammesætter og facilitator for en afdeling med motiverede medarbejdere, der hver dag løser en vigtig samfundsopgave for borgerne.Der lægges vægt på følgende: En leder der kan indgå i mange forskellige samarbejdsformer og som har gode sociale kompetencer, herunder stærke samarbejdsevner, selvindsigt og evner til at skabe sociale relationer, vil vægtes højt Dialogorienteret personaleleder, der forstår at balancere værdier og faglighed med medarbejdernes behov for handlefrihed Ser sig selv som rollemodel som leder ved at være bevidst om sin egen adfærd Du har en stærk sundhedsfaglig ballast, som er med til at sikre korrekte arbejdsprocedurer En selvstændig og robust person, der træffer beslutninger, støtter og følger op Besidder en grundlæggende tillid i sin ledelsesstil Det føles naturligt at have en bred kontaktflade af kollegaer og samarbejdspartnere internt og eksternt Arbejder fleksibelt på tværs af en stor, politisk organisation med at udvikle organisationen og de faglige ydelser Alle matrikler under Psykiatri og Social er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området.Vi kontakter og indkalder kandidater til stillingen løbende og modtager derfor gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingsopslaget vil blive fjernet, når den rette kandidat er fundet.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.10Phoenix70216d5d101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-25T00:00:000010https://www.damkjaer-bruun.dk/for-kandidater/?hr=show-job%2F43462%26locale%3Dda_DK0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandFavrskov3531084Svalevej Team 1-211Svalevej 5 og 68960Randers SØDKDanmarkORS/70216d5d_logo.gifORS/Small/70216d5d_logo.gif0
allan@damkjaer-bruun.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent764587EmplyMinimum pakken - 35 dage547a6afc-7231-4eba-80f7-3d2c8d0dc6f3_11250000021-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/1.jpgAfdelingsleder, Specialområde Hjerneskade, Svalevej12008011Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361844702Allan Bruunallan@damkjaer-bruun.dkDanmarkDanmark330081756Afdelingsleder til Specialområde Autisme i RandersBasic Har du ledelseserfaring og fx. baggrund som pædagog, lærer, ergoterapeut eller socialrådgiver? Og vil du: overtage stafetten til en spændende lederstilling i en visionær og nysgerrig organisation stå i spidsen for 3 afdelinger, hvor I tilbyder og udvikler de mest optimale rammer for trivsel, udvikling og forandring til voksne med autisme? have en hverdag, hvor samarbejde og udvikling med borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere er nøgleord? Så ser vi gerne en ansøgning fra dig!Kort om tilbuddetSpecialområde Autisme i Randers består af et opgangsfællesskab med 12 boliger efter SEL 107 og 108, og en bostøtteenhed, der er delt i Autismeflex og Provstegade. Bostøttenheden yder bostøtte til borgere i eget hjem efter SEL 85, men adskiller sig blandt andet fra hinanden ved, at Autismeflex løser specialiserede opgaver rundt i hele regionen, mens Provstegade yder bostøtte til borgere med bopæl i Randers. Vi er et døgndækkende tilbud og tilbyder daglige indsatser til cirka 42 borgere ialt. Herudover arbejder vi tæt sammen med Bagland, der er et af Specialområdets beskæftigelses- og uddannelsestilbud til målgruppen. Du får ansvaret for den overordnede ledelse på tværs sammen med 2 daglige ledere og cirka 32 medarbejdere. Vi brænder for at gøre en forskel for de borgere med autisme, som er tilknyttet afdelingen. Vi har derfor fokus på den enkelte samtidig med at vi sørger for at tilpasse os de behov, som opstår lokalt og i forhold til udviklingen bredt set på socialområdet. I 2019 har vi blandt andet fokus på udvikle en afklaringsplads og opstarte en fasemodel, der passer til vores faglige kontekst. Du vil få stor indflydelse på håndteringen af disse fokusområder. Din vigtigste opgave bliver at sikre, at vores borgere får den bedste støtte. Det gør du ved at bevare og styrke samarbejdet på tværs af vores 3 afdelinger samt sikre, at dine medarbejdere har den nyeste viden og de bedste værktøjer til at løse opgaverne. Samtidig står du for det daglige samarbejde med vores kommunale samarbejdspartnere og andre aktører, og endelig indgår du i den samlede ledelse i Specialområde Autisme sammen med 20 lederkolleger.Vi ser gerne, at du har ledelseserfaring og tager ledelse alvorligt. har en baggrund som fx. pædagog, lærer, ergoterapeut eller socialrådgiver. kan bevare overblikket og samtidig mestre mange bolde i luften. sætter dit hold, og har blik for organisering og strategisk ledelse. har blik for at understøtte det gode arbejdsmiljø, og vil være med til at fremme vores trivsel på arbejdspladsen. har erfaring for eller kendskab til autismepædagogik, så du kan understøtte dine medarbejdere i deres opgaver. Vi tilbyder dig, at blive en del af et specialiseret socialområde, som ønsker at være med til at gøre en forskel, også på den socialpolitiske scene. blive en del af en arbejdsplads med højt til loftet, hvor kulturen er båret af nysgerrighed, faglighed, lyst og vilje. få mulighed for faglig og ledelsesmæssig kompetenceudvikling. indgå i et meningsfyldt ledelsesmæssigt samarbejde vertikalt og horisontalt i organisationen. Om Specialområde AutismeSpecialområde Autisme er Region Midtjyllands specialiserede tilbud til voksne med autisme. Vi har 26 bo- og beskæftigelsestilbud, hvor vores kerneopgave er at tilbyde og videreudvikle de mest optimale rammer for trivsel, udvikling og forandring til voksne med autisme. Vi har både eget sekretariat og egen konsulentenhed Autismefokus.Du kan læse meget mere om Specialområde Autisme her www.sau.rm.dkFå mere at videHvis du er nysgerrig på stillingen og gerne vil høre mere, er du meget velkommen til at kontakte områdechef Lars Aarup Jensen på tlf. 2942 0545 eller områdeleder Vivian Elkjær på tlf. 2464 3302.Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og aftale om Ny løn. Ansættelse sker ved Region Midtjylland med tjeneste indtil videre ved Specialområde Autisme, og uden højeste arbejdstid.Ansøgningsfristen er den 23. september.Vær opmærksom på at 1. samtale afholdes den 27. september og 2. samtale afholdes den 10. oktober Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.Har du ledelseserfaring og fx. baggrund som pædagog, lærer, ergoterapeut eller socialrådgiver? Og vil du:
  • overtage stafetten til en spændende lederstilling i en visionær og nysgerrig organisation
  • stå i spidsen for 3 afdelinger, hvor I tilbyder og udvikler de mest optimale rammer for trivsel, udvikling og forandring til voksne med autisme?
  • have en hverdag, hvor samarbejde og udvikling med borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere er nøgleord?
Så ser vi gerne en ansøgning fra dig!

Kort om tilbuddet
Specialområde Autisme i Randers består af et opgangsfællesskab med 12 boliger efter SEL § 107 og § 108, og en bostøtteenhed, der er delt i Autismeflex og Provstegade. Bostøttenheden yder bostøtte til borgere i eget hjem efter SEL §85, men adskiller sig blandt andet fra hinanden ved, at Autismeflex løser specialiserede opgaver rundt i hele regionen, mens Provstegade yder bostøtte til borgere med bopæl i Randers. Vi er et døgndækkende tilbud og tilbyder daglige indsatser til cirka 42 borgere ialt. Herudover arbejder vi tæt sammen med Bagland, der er et af Specialområdets beskæftigelses- og uddannelsestilbud til målgruppen.
 
Du får ansvaret for den overordnede ledelse på tværs sammen med 2 daglige ledere og cirka 32 medarbejdere.
 
Vi brænder for at gøre en forskel for de borgere med autisme, som er tilknyttet afdelingen. Vi har derfor fokus på den enkelte samtidig med at vi sørger for at tilpasse os de behov, som opstår lokalt og i forhold til udviklingen bredt set på socialområdet. I 2019 har vi blandt andet fokus på  udvikle en afklaringsplads og opstarte en fasemodel, der passer til vores faglige kontekst. Du vil få stor indflydelse på håndteringen af disse fokusområder.
 
Din vigtigste opgave bliver at sikre, at vores borgere får den bedste støtte. Det gør du ved at bevare og styrke samarbejdet på tværs af vores 3 afdelinger samt sikre, at dine medarbejdere har den nyeste viden og de bedste værktøjer til at løse opgaverne. Samtidig står du for det daglige samarbejde med vores kommunale samarbejdspartnere og andre aktører, og endelig indgår du i den samlede ledelse i Specialområde Autisme sammen med 20 lederkolleger.

Vi ser gerne, at du
  • har ledelseserfaring og tager ledelse alvorligt.
  • har en baggrund som fx. pædagog, lærer, ergoterapeut eller socialrådgiver.
  • kan bevare overblikket og samtidig mestre mange bolde i luften.
  • sætter dit hold, og har blik for organisering og strategisk ledelse.
  • har blik for at understøtte det gode arbejdsmiljø, og vil være med til at fremme vores trivsel på arbejdspladsen.
  • har erfaring for eller kendskab til autismepædagogik, så du kan understøtte dine medarbejdere i deres opgaver.
Vi tilbyder dig, at
  • blive en del af et specialiseret socialområde, som ønsker at være med til at gøre en forskel, også på den socialpolitiske scene.
  • blive en del af en arbejdsplads med højt til loftet, hvor kulturen er båret af nysgerrighed, faglighed, lyst og vilje.
  • få mulighed for faglig og ledelsesmæssig kompetenceudvikling.
  • indgå i et meningsfyldt ledelsesmæssigt samarbejde vertikalt og horisontalt i organisationen.

Om Specialområde Autisme
Specialområde Autisme er Region Midtjyllands specialiserede tilbud til voksne med autisme. Vi har 26 bo- og beskæftigelsestilbud, hvor vores kerneopgave er at tilbyde og videreudvikle de mest optimale rammer for trivsel, udvikling og forandring til voksne med autisme. Vi har både eget sekretariat og egen konsulentenhed Autismefokus.
Du kan læse meget mere om Specialområde Autisme her www.sau.rm.dk

Få mere at vide
Hvis du er nysgerrig på stillingen og gerne vil høre mere, er du meget velkommen til at kontakte områdechef Lars Aarup Jensen på tlf.  2942 0545 eller områdeleder Vivian Elkjær på tlf. 2464 3302.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og aftale om Ny løn. Ansættelse sker ved Region Midtjylland med tjeneste indtil videre ved Specialområde Autisme, og uden højeste arbejdstid.


Ansøgningsfristen er den 23. september.
Vær opmærksom på at 1. samtale afholdes den 27. september og 2. samtale afholdes den 10. oktober


 

















Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 

ORS/Small/f6db38cd_logo.gifSAU ProvstegadeRanders C2019-09-01T01:00:26.0332019-09-23T00:00:00
330076996Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på DjurslandBasic Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på DjurslandSkolen ved Kløvhøj på Djursland har brug for en leder til at sikre og udvikle et stabilt skoletilbud til målgruppen. Skolen blev startet i august 2018, er fortsat i sin opstartsfase, og har hen over sommeren gennemgået en større ombygning.Du vil indgå i et samlet ledelsesteam med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, og opgaven bliver, sammen med personalet, at udvikle Danmarks bedste skoletilbud for målgruppen.Hvem er du?Vi søger en skoleleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med ledelse på skoleområdet, mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.Da du skal indgå i et tæt samarbejde med den afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, er det essentielt, at du ikke kun har øjne for dit eget område, men forstår at prioritere det fælles ansvar i forhold til hele institutionen. For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.Endvidere lægger vi vægt på, at: du vil og mestrer personaleledelse du har en grundlæggende fokus på at sikre barnets den unges trivsel du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt du er vedholdende du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur du er uddannet lærer og har lederuddannelse du har erfaring med drift og ledelse af en skole, gerne en intern skole du har erfaring med faglig drift af en skole, herunder bl.a. udarbejdelse af årsplaner, elevplaner og med afholdelse af eksamener. Om stillingenAfdelingslederen er ansvarlig for driften af skolen ved Kløvhøj, men indgår i et tæt ledelsesmæssigt samarbejde med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud. Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes af den fælles administration, både fagligt og administrativt.Den centrale opgave er at sikre barnets den unges trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads, bl.a. fagligheden hos lærere og pædagoger på skolen, som har 5 medarbejdere og pt. 3 elever, med et mål om 10 elever.Hvem er vi?SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http: www.sbu.rm.dk Skolen ved Kløvhøj er en intern skole med elever primært fra Kløvhøj Døgntilbud, hvor målgruppen er kendetegnet ved at have gennemgribende mentale udviklingsforstyrrelser. Fælles for alle er, at de har brug for hjælp og støtte til flere aspekter i hverdagen. Afdelingen er et højt specialiseret tilbud, hvor det pædagogiske personale specifikt er uddannet til at arbejde med lige netop denne målgruppe.Yderligere oplysningerDer er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.Stillingen ønskes besat 1. januar 2020.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069 eller viceområdechef Jannie Falk Bjerregaard 2046 3126.AnsøgningsfristAnsøgningsfristen er søndag den 29. september 2019.Første samtalerunde finder sted den 8. oktober 2019 og 2. samtalerunde den 28.oktober 2019. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 43 (efter aftale).Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtaleAfdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på Djursland

Skolen ved Kløvhøj på Djursland har brug for en leder til at sikre og udvikle et stabilt skoletilbud til målgruppen. Skolen  blev startet i august 2018, er fortsat i sin opstartsfase, og har hen over sommeren gennemgået en større ombygning.

Du vil indgå i et samlet ledelsesteam med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, og opgaven bliver, sammen med personalet, at udvikle Danmarks bedste skoletilbud for målgruppen.

Hvem er du?
Vi søger en skoleleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med ledelse på skoleområdet, mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.

Da du skal indgå i et tæt samarbejde med den afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, er det essentielt, at du ikke kun har øjne for dit eget område, men forstår at prioritere det fælles ansvar i forhold til hele institutionen. For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.

Endvidere lægger vi vægt på, at:
  • du vil og mestrer personaleledelse
  • du har en grundlæggende fokus på at sikre barnets/den unges trivsel
  • du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt
  • du er vedholdende
  • du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur
  • du er uddannet lærer og har lederuddannelse
  • du har erfaring med drift og ledelse af en skole, gerne en intern skole
  • du har erfaring med faglig drift af en skole, herunder bl.a. udarbejdelse af årsplaner, elevplaner og med afholdelse af eksamener.
Om stillingen
Afdelingslederen er ansvarlig for driften af skolen ved Kløvhøj, men indgår i et tæt ledelsesmæssigt samarbejde med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud. Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes af den fælles administration, både fagligt og administrativt.

Den centrale opgave er at sikre barnets/den unges trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads, bl.a. fagligheden hos lærere og pædagoger på skolen, som har 5 medarbejdere og pt. 3 elever, med et mål om 10 elever.

Hvem er vi?
SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http://www.sbu.rm.dk/

Skolen ved Kløvhøj er en intern skole med elever primært fra Kløvhøj Døgntilbud, hvor målgruppen er kendetegnet ved at have gennemgribende mentale udviklingsforstyrrelser. Fælles for alle er, at de har brug for hjælp og støtte til flere aspekter i hverdagen. Afdelingen er et højt specialiseret tilbud, hvor det pædagogiske personale specifikt er uddannet til at arbejde med lige netop denne målgruppe.

Yderligere oplysninger
Der er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.

Stillingen ønskes besat 1. januar 2020.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069 eller viceområdechef Jannie Falk Bjerregaard 2046 3126.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er  søndag den 29. september 2019.

Første samtalerunde finder sted den 8. oktober 2019 og 2. samtalerunde den 28.oktober 2019. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 43 (efter aftale).

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale
 

ORS/Small/c4ed5a4f_logo.gifAdministrationen SBURisskov2019-08-22T10:00:10.6002019-09-29T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til Specialområde Autisme i Randers

SAU Provstegade

Randers C
Har du ledelseserfaring og fx. baggrund som pædagog, lærer, ergoterapeut eller socialrådgiver? Og vil du: overtage stafetten til en spændende lederstilling i en visionær og nysgerrig organisation stå i spidsen for 3 afdelinger, hvor I tilbyder og ud...
Indrykket:1. september 2019
Udløbsdato:23. september 2019

Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på Djursland

Administrationen SBU

Risskov
Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på DjurslandSkolen ved Kløvhøj på Djursland har brug for en leder til at sikre og udvikle et stabilt skoletilbud til målgruppen. Skolen blev startet i august 2018, er fortsat i sin opstartsfase, og har he...
Indrykket:22. august 2019
Udløbsdato:29. september 2019