Afdelingsleder, Specialområde Hjerneskade, Svalevej

To ledere har fået nye opgaver i Region Midtjylland. Derfor søger vi nu for Specialområde Hjerneskade en fagligt og menneskeligt kompetent afdelingsleder til Svalevej i Assentoft, Randers.

Om Specialområde Hjerneskade
Specialområde Hjerneskade er Region Midtjyllands tilbud til borgere med erhvervet hjerneskade. Specialområdet er organiseret under Psykiatri og Social, og er et ud af otte specialområder. Specialområde Hjerneskade består af fem døgntilbud, et rehabiliteringstilbud og dagtilbud alle geografisk placeret i Østjylland.

Området er fagligt stærkt, i vækst og leverer højt specialiseret pædagogiske indsatser i tæt samarbejde med kommunerne.

Svalevej er opdelt i tre afdelinger med to teams i hver. Svalevej tilbyder 34 pladser som bostøtte efter Servicelovens § 83-87 samt 34 pladser som dagtilbud efter servicelovens § 104.

Læs mere om Svalevej her: http://www.soh.rm.dk/afdelinger/svalevej/.

Du kan også downloade Specialområde Hjerneskades to foldere, som giver et supplerende indblik i, hvordan der arbejdes: Download folder 1 Download folder 2

Stillingen
Som afdelingsleder ved Specialområde Hjerneskade, Svalevej er du en del af et lederteam på tre afdelingsledere, hver med ansvar for to teams. Der er ca. 100 fastansatte medarbejdere fordelt på de tre afdelinger. Det samlede ansvar omfatter personaleledelse, den løbende faglige udvikling samt afdelingens daglige drift og økonomistyring.

Du indgår samtidig i specialområdets ledergruppe med afdelingslederne for de øvrige døgn- og dagtilbud og forventes at bidrage ind i den samlede udvikling af området. Dette indebærer f.eks. tværgående samarbejde med de øvrige afdelingsledere på Svalevej, afdelingsledere fra andre afdelinger, områdeledelsen samt med det faglige og administrative personale.

Du har som afdelingsleder ansvar for at føre Region Midtjyllands værdier og visioner ud i afdelingen samt for at efterleve Specialområdet Hjerneskades kerneopgave. Du vil få tæt dialog og samarbejde med kommunerne og skal løbende koordinere og tilpasse tilbud og ydelser, så de til enhver tid matcher kommunernes behov og ønsker i relation til borgerne.

Du skal samtidig kunne arbejde i et felt, som er politisk styret, og hvor Den Danske Kvalitetsmodel og socialt tilsyn er centrale parametre for kvalitet. Derfor skal du være i stand til at udfylde din lederrolle i et miljø, hvor der i forvejen er defineret retning og regler for driften, og en del beslutninger således er givet på forhånd.

Udvikling af Specialområde Hjerneskade, og dermed også udvikling af afdelingerne på Svalevej, tager afsæt i en ambitiøs og gennemarbejdet strategiplan, hvor centrale omdrejningspunkter er høj sikkerhed og faglighed, sammenhængende indsatser og borgeren i centrum. Læs mere om det her: http://www.soh.rm.dk/siteassets/om-os/malbillede-2018-2019---med-arsplan-2018---soh---godkendt-21-dec-2017.pdf

Din baggrund og faglige kvalifikationer
Den ideelle kandidat har erfaring fra en lignende lederstilling fra bostøtte eller botilbud indenfor et specialområde med fokus på rehabilitering, træning og/eller pleje. Det er afgørende, at du motiveres af lederrollen og af at praktisere ledelse i tæt dialog med borgerne, pårørende, kommunerne og kollegaer på tværs af specialområdet.

Der lægges vægt på følgende:

  • Ledererfaring
  • Praktisk arbejdserfaring med borgere med en erhvervet hjerneskade
  • Indsigt i lovgivning og sagsbehandling på voksen-socialområdet
  • Sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. sosu-assistent eller sygeplejerske, gerne suppleret med lederkurser eller lederuddannelse
  • Indsigt i det neuropædagogiske fagområde
  • Grundlæggende administrative kompetencer, herunder personale- og vagtplanlægning, lønforhold, økonomi, journalisering og IT
Din personlighed
Den ideelle kandidat er en fagligt velfunderet person med naturlige lederegenskaber og naturlig interesse for mennesker. Vedkommende kan se sig selv som en ansvarlig rammesætter og facilitator for en afdeling med motiverede medarbejdere, der hver dag løser en vigtig samfundsopgave for borgerne.

Der lægges vægt på følgende:
  • En leder der kan indgå i mange forskellige samarbejdsformer og som har gode sociale kompetencer, herunder stærke samarbejdsevner, selvindsigt og evner til at skabe sociale relationer, vil vægtes højt
  • Dialogorienteret personaleleder, der forstår at balancere værdier og faglighed med medarbejdernes behov for handlefrihed
  • Ser sig selv som rollemodel som leder ved at være bevidst om sin egen adfærd
  • Du har en stærk sundhedsfaglig ballast, som er med til at sikre korrekte arbejdsprocedurer
  • En selvstændig og robust person, der træffer beslutninger, støtter og følger op
  • Besidder en grundlæggende tillid i sin ledelsesstil
  • Det føles naturligt at have en bred kontaktflade af kollegaer og samarbejdspartnere internt og eksternt
  • Arbejder fleksibelt på tværs af en stor, politisk organisation med at udvikle organisationen og de faglige ydelser
Alle matrikler under Psykiatri og Social er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området.

Vi kontakter og indkalder kandidater til stillingen løbende og modtager derfor gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingsopslaget vil blive fjernet, når den rette kandidat er fundet.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330028229Phoenix-70216d5d12019-05-21T15:00:47.190Afdelingsleder, Specialområde Hjerneskade, SvalevejTo ledere har fået nye opgaver i Region Midtjylland. Derfor søger vi nu for Specialområde Hjerneskade en fagligt og menneskeligt kompetent afdelingsleder til Svalevej i Assentoft, Randers.

Om Specialområde Hjerneskade
Specialområde Hjerneskade er Region Midtjyllands tilbud til borgere med erhvervet hjerneskade. Specialområdet er organiseret under Psykiatri og Social, og er et ud af otte specialområder. Specialområde Hjerneskade består af fem døgntilbud, et rehabiliteringstilbud og dagtilbud alle geografisk placeret i Østjylland.

Området er fagligt stærkt, i vækst og leverer højt specialiseret pædagogiske indsatser i tæt samarbejde med kommunerne.

Svalevej er opdelt i tre afdelinger med to teams i hver. Svalevej tilbyder 34 pladser som bostøtte efter Servicelovens § 83-87 samt 34 pladser som dagtilbud efter servicelovens § 104.

Læs mere om Svalevej her: http://www.soh.rm.dk/afdelinger/svalevej/.

Du kan også downloade Specialområde Hjerneskades to foldere, som giver et supplerende indblik i, hvordan der arbejdes: Download folder 1 Download folder 2

Stillingen
Som afdelingsleder ved Specialområde Hjerneskade, Svalevej er du en del af et lederteam på tre afdelingsledere, hver med ansvar for to teams. Der er ca. 100 fastansatte medarbejdere fordelt på de tre afdelinger. Det samlede ansvar omfatter personaleledelse, den løbende faglige udvikling samt afdelingens daglige drift og økonomistyring.

Du indgår samtidig i specialområdets ledergruppe med afdelingslederne for de øvrige døgn- og dagtilbud og forventes at bidrage ind i den samlede udvikling af området. Dette indebærer f.eks. tværgående samarbejde med de øvrige afdelingsledere på Svalevej, afdelingsledere fra andre afdelinger, områdeledelsen samt med det faglige og administrative personale.

Du har som afdelingsleder ansvar for at føre Region Midtjyllands værdier og visioner ud i afdelingen samt for at efterleve Specialområdet Hjerneskades kerneopgave. Du vil få tæt dialog og samarbejde med kommunerne og skal løbende koordinere og tilpasse tilbud og ydelser, så de til enhver tid matcher kommunernes behov og ønsker i relation til borgerne.

Du skal samtidig kunne arbejde i et felt, som er politisk styret, og hvor Den Danske Kvalitetsmodel og socialt tilsyn er centrale parametre for kvalitet. Derfor skal du være i stand til at udfylde din lederrolle i et miljø, hvor der i forvejen er defineret retning og regler for driften, og en del beslutninger således er givet på forhånd.

Udvikling af Specialområde Hjerneskade, og dermed også udvikling af afdelingerne på Svalevej, tager afsæt i en ambitiøs og gennemarbejdet strategiplan, hvor centrale omdrejningspunkter er høj sikkerhed og faglighed, sammenhængende indsatser og borgeren i centrum. Læs mere om det her: http://www.soh.rm.dk/siteassets/om-os/malbillede-2018-2019---med-arsplan-2018---soh---godkendt-21-dec-2017.pdf

Din baggrund og faglige kvalifikationer
Den ideelle kandidat har erfaring fra en lignende lederstilling fra bostøtte eller botilbud indenfor et specialområde med fokus på rehabilitering, træning og/eller pleje. Det er afgørende, at du motiveres af lederrollen og af at praktisere ledelse i tæt dialog med borgerne, pårørende, kommunerne og kollegaer på tværs af specialområdet.

Der lægges vægt på følgende:
  • Ledererfaring
  • Praktisk arbejdserfaring med borgere med en erhvervet hjerneskade
  • Indsigt i lovgivning og sagsbehandling på voksen-socialområdet
  • Sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. sosu-assistent eller sygeplejerske, gerne suppleret med lederkurser eller lederuddannelse
  • Indsigt i det neuropædagogiske fagområde
  • Grundlæggende administrative kompetencer, herunder personale- og vagtplanlægning, lønforhold, økonomi, journalisering og IT
Din personlighed
Den ideelle kandidat er en fagligt velfunderet person med naturlige lederegenskaber og naturlig interesse for mennesker. Vedkommende kan se sig selv som en ansvarlig rammesætter og facilitator for en afdeling med motiverede medarbejdere, der hver dag løser en vigtig samfundsopgave for borgerne.

Der lægges vægt på følgende:
  • En leder der kan indgå i mange forskellige samarbejdsformer og som har gode sociale kompetencer, herunder stærke samarbejdsevner, selvindsigt og evner til at skabe sociale relationer, vil vægtes højt
  • Dialogorienteret personaleleder, der forstår at balancere værdier og faglighed med medarbejdernes behov for handlefrihed
  • Ser sig selv som rollemodel som leder ved at være bevidst om sin egen adfærd
  • Du har en stærk sundhedsfaglig ballast, som er med til at sikre korrekte arbejdsprocedurer
  • En selvstændig og robust person, der træffer beslutninger, støtter og følger op
  • Besidder en grundlæggende tillid i sin ledelsesstil
  • Det føles naturligt at have en bred kontaktflade af kollegaer og samarbejdspartnere internt og eksternt
  • Arbejder fleksibelt på tværs af en stor, politisk organisation med at udvikle organisationen og de faglige ydelser
Alle matrikler under Psykiatri og Social er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området.

Vi kontakter og indkalder kandidater til stillingen løbende og modtager derfor gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingsopslaget vil blive fjernet, når den rette kandidat er fundet.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.

To ledere har fået nye opgaver i Region Midtjylland. Derfor søger vi nu for Specialområde Hjerneskade en fagligt og menneskeligt kompetent afdelingsleder til Svalevej i Assentoft, Randers.Om Specialområde HjerneskadeSpecialområde Hjerneskade er Region Midtjyllands tilbud til borgere med erhvervet hjerneskade. Specialområdet er organiseret under Psykiatri og Social, og er et ud af otte specialområder. Specialområde Hjerneskade består af fem døgntilbud, et rehabiliteringstilbud og dagtilbud alle geografisk placeret i Østjylland.Området er fagligt stærkt, i vækst og leverer højt specialiseret pædagogiske indsatser i tæt samarbejde med kommunerne.Svalevej er opdelt i tre afdelinger med to teams i hver. Svalevej tilbyder 34 pladser som bostøtte efter Servicelovens 83-87 samt 34 pladser som dagtilbud efter servicelovens 104.Læs mere om Svalevej her: http: www.soh.rm.dk afdelinger svalevej .Du kan også downloade Specialområde Hjerneskades to foldere, som giver et supplerende indblik i, hvordan der arbejdes: Download folder 1 Download folder 2StillingenSom afdelingsleder ved Specialområde Hjerneskade, Svalevej er du en del af et lederteam på tre afdelingsledere, hver med ansvar for to teams. Der er ca. 100 fastansatte medarbejdere fordelt på de tre afdelinger. Det samlede ansvar omfatter personaleledelse, den løbende faglige udvikling samt afdelingens daglige drift og økonomistyring.Du indgår samtidig i specialområdets ledergruppe med afdelingslederne for de øvrige døgn- og dagtilbud og forventes at bidrage ind i den samlede udvikling af området. Dette indebærer f.eks. tværgående samarbejde med de øvrige afdelingsledere på Svalevej, afdelingsledere fra andre afdelinger, områdeledelsen samt med det faglige og administrative personale.Du har som afdelingsleder ansvar for at føre Region Midtjyllands værdier og visioner ud i afdelingen samt for at efterleve Specialområdet Hjerneskades kerneopgave. Du vil få tæt dialog og samarbejde med kommunerne og skal løbende koordinere og tilpasse tilbud og ydelser, så de til enhver tid matcher kommunernes behov og ønsker i relation til borgerne.Du skal samtidig kunne arbejde i et felt, som er politisk styret, og hvor Den Danske Kvalitetsmodel og socialt tilsyn er centrale parametre for kvalitet. Derfor skal du være i stand til at udfylde din lederrolle i et miljø, hvor der i forvejen er defineret retning og regler for driften, og en del beslutninger således er givet på forhånd.Udvikling af Specialområde Hjerneskade, og dermed også udvikling af afdelingerne på Svalevej, tager afsæt i en ambitiøs og gennemarbejdet strategiplan, hvor centrale omdrejningspunkter er høj sikkerhed og faglighed, sammenhængende indsatser og borgeren i centrum. Læs mere om det her: http: www.soh.rm.dk siteassets om-os malbillede-2018-2019---med-arsplan-2018---soh---godkendt-21-dec-2017.pdfDin baggrund og faglige kvalifikationerDen ideelle kandidat har erfaring fra en lignende lederstilling fra bostøtte eller botilbud indenfor et specialområde med fokus på rehabilitering, træning og eller pleje. Det er afgørende, at du motiveres af lederrollen og af at praktisere ledelse i tæt dialog med borgerne, pårørende, kommunerne og kollegaer på tværs af specialområdet.Der lægges vægt på følgende: Ledererfaring Praktisk arbejdserfaring med borgere med en erhvervet hjerneskade Indsigt i lovgivning og sagsbehandling på voksen-socialområdet Sundhedsfaglig uddannelse som f.eks. sosu-assistent eller sygeplejerske, gerne suppleret med lederkurser eller lederuddannelse Indsigt i det neuropædagogiske fagområde Grundlæggende administrative kompetencer, herunder personale- og vagtplanlægning, lønforhold, økonomi, journalisering og IT Din personlighedDen ideelle kandidat er en fagligt velfunderet person med naturlige lederegenskaber og naturlig interesse for mennesker. Vedkommende kan se sig selv som en ansvarlig rammesætter og facilitator for en afdeling med motiverede medarbejdere, der hver dag løser en vigtig samfundsopgave for borgerne.Der lægges vægt på følgende: En leder der kan indgå i mange forskellige samarbejdsformer og som har gode sociale kompetencer, herunder stærke samarbejdsevner, selvindsigt og evner til at skabe sociale relationer, vil vægtes højt Dialogorienteret personaleleder, der forstår at balancere værdier og faglighed med medarbejdernes behov for handlefrihed Ser sig selv som rollemodel som leder ved at være bevidst om sin egen adfærd Du har en stærk sundhedsfaglig ballast, som er med til at sikre korrekte arbejdsprocedurer En selvstændig og robust person, der træffer beslutninger, støtter og følger op Besidder en grundlæggende tillid i sin ledelsesstil Det føles naturligt at have en bred kontaktflade af kollegaer og samarbejdspartnere internt og eksternt Arbejder fleksibelt på tværs af en stor, politisk organisation med at udvikle organisationen og de faglige ydelser Alle matrikler under Psykiatri og Social er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området.Vi kontakter og indkalder kandidater til stillingen løbende og modtager derfor gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingsopslaget vil blive fjernet, når den rette kandidat er fundet.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.10Phoenix70216d5d101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-25T00:00:000010https://www.damkjaer-bruun.dk/for-kandidater/?hr=show-job%2F43462%26locale%3Dda_DK0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandFavrskov3531084Svalevej Team 1-211Svalevej 5 og 68960Randers SØDKDanmarkORS/70216d5d_logo.gifORS/Small/70216d5d_logo.gif0
allan@damkjaer-bruun.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent764587EmplyMinimum pakken - 35 dage547a6afc-7231-4eba-80f7-3d2c8d0dc6f3_11250000021-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=70216d5d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/1.jpgEr du en fagligt stærk Afdelingsleder?12008011Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361844702Allan Bruunallan@damkjaer-bruun.dkDanmarkDanmark330035091Holmstrupgård søger afdelingsleder til afdeling EngenBasic Holmstrupgård er en socialpsykiatrisk selvejende institution, med driftsoverenskomst med Region Midtjylland. Vi søger en afdelingsleder til en 37 timers stilling pr. 1. august 2019 til døgnafdelingen Engen i Brabrand. Har du en uddannelsesmæssig baggrund som pædagog, ergoterapeut eller lignende relevant sundhedsfagligt uddannelse? Har du erfaring og interesse i ledelse og socialpsykiatri? Så er det måske lige præcis dig, vi står og mangler! Holmstrupgård er et socialpsykiatrisk dag- og døgntilbud til unge i alderen 14-23 år med psykiatriske vanskeligheder. Holmstrupgård består af 7 døgnafdelinger samt intern skole, beskæftigelse, dagtilbud og udslusningstilbud, samt flere forskellige specialiserede ambulante tilbud. Vi tilbyder en helhedsorienteret pædagogisk og miljøterapeutisk behandling på et psykodynamisk grundlag. Afdelingen Engen er et miljøterapeutisk døgnbehandlingstilbud placeret på hovedmatriklen i Brabrand. Målgruppen er normaltbegavede unge, som er diagnosticerede med forskellige former for spiseforstyrrelser. Dertil kan der være flere kombinationsproblemstillinger, som også skal varetages i behandlingsarbejdet. Der er 10 pladser på Engen, og afdelingen giver tilbud til unge, som kommer fra hele landet. De unge benytter som udgangspunkt Holmstrupgårds interne skole og beskæftigelsestilbud, og vi prioriterer skolegang og andre aktiviteter højt. Formålet er at understøtte de unges udvikling, så de får det bedre, kan tage mere eget ansvar og på sigt flytte til mindre indgribende tilbud indenfor eller udenfor Holmstrupgård. Engen har 15 faste medarbejdere med tværfaglige uddannelsesmæssige baggrunde som pædagog, ergoterapeut, sosuassistent mv. Medarbejdergruppen er stabil, har et godt og sundt samarbejdsklima og et højt fagligt nuanceret blik for målgruppens udfordringer. Robusthed er noget som skabes i fællesskab via supervision og koordinering af indsatserne og ikke alene et individuelt anliggende. OpgavenAfdelingslederens opgave er, at sikre trivsel, udvikling og faglighed, i alle beslutninger. Afdelingslederen skal sikre en kobling til Holmstrupgårds øvrige tilbud og i fællesskab med 15 ledelseskollegaer bidrage til udvikling af såvel Engen samt Holmstrupgårds øvrige og fremtidige aktiviteter. Vi mener, at trivsel for både unge og ansatte er betinget af en høj faglighed, og at det er i sammenspillet mellem disse ting, at en positiv udvikling kan finde sted. Vi baserer vores arbejde på en psykodynamisk miljøterapeutisk tænkning, som søger at balancere rammer og relation ligeligt. Du kan læse mere om Holmstrupgård på vores hjemmeside: www.holmstrupgaard.dk. Afdelingslederen har fælles behandlingsansvar med afdelingspsykologen. Afdelingslederen for Engen refererer til Holmstrupgårds ledelse, som består af forstander områdechef og souschef chefpsykolog. Dette foregår via planlagte individuelle møder og fælles ledelsesmøder samt ad hoc-møder, hvor det er nødvendigt. Som leder på Holmstrupgård får du: ? Mulighed for at arbejde med nogle spændende unge mennesker, der trives med struktur, stabilitet og autenticitet Løbende fokus på din ledelsesfaglige udvikling i form af efteruddannelse, kursus og fokus på at implementere teori i praksis En veletableret organisation, hvor robusthed er et fælles anliggende En velfungerende ledergruppe med løbende ledelses supervision En aktiv personale forening Vi ansætter dig, som Har en lyst til og erfaring med ledelse, og som har en relevant uddannelsesmæssig baggrund (pædagog, ergoterapeut, sygeplejerske eller lign.) og gerne viden og erfaring med målgruppen Formår at fremme et godt arbejdsmiljø og god trivsel via tydelighed Kan opnå individuelle og organisatoriske mål ved målrettet at omsætte Holmstrupgårds værdier i hverdagen Kan bidrage til tværgående opgaveløsninger enten alene eller i kollegafællesskab med andre ledere Er loyal overfor den aftalte struktur og praksis, og bidrager til fortsat videreudvikling Evner at bevare roen i arbejdet med de komplicerede sager Har forståelse for kerneopgaven og tydeligt kan lede personalegruppens opgaveløsning og trivsel Kan arbejde individuelt, struktureret og evner at omsætte kvalitetsarbejde og organisatoriske beslutninger i dagligdagen Kan lede behandlingsarbejdet lokalt i samspil med medarbejdere og afdelingspsykolog og samtidig bevare blikket på den samlede organisation. Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende overenskomst.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forstander og områdechef Rasmus Ladefoged Dinnesen, tlf: 7847 8607 eller souschef og chefpsykolog Trine Paludan Malver, tlf: 7847 8631. Ansøgningsfrist 23. juni 2019Samtaler forventes afholdt 27. juni 2019Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.Holmstrupgård  er en socialpsykiatrisk selvejende institution, med driftsoverenskomst med Region Midtjylland. Vi søger en afdelingsleder til en 37 timers stilling pr. 1. august 2019 til døgnafdelingen Engen i Brabrand. Har du en uddannelsesmæssig baggrund som pædagog, ergoterapeut eller lignende relevant sundhedsfagligt uddannelse? Har du erfaring og interesse i ledelse og socialpsykiatri? Så er det måske lige præcis dig, vi står og mangler!
 
Holmstrupgård er et socialpsykiatrisk dag- og døgntilbud til unge i alderen 14-23 år med psykiatriske vanskeligheder. Holmstrupgård består af 7 døgnafdelinger samt intern skole, beskæftigelse, dagtilbud og udslusningstilbud, samt flere forskellige specialiserede ambulante tilbud. Vi tilbyder en helhedsorienteret pædagogisk og miljøterapeutisk behandling på et psykodynamisk grundlag.
 
Afdelingen
Engen er et miljøterapeutisk døgnbehandlingstilbud placeret på hovedmatriklen i Brabrand. Målgruppen er normaltbegavede unge, som er diagnosticerede med forskellige former for spiseforstyrrelser. Dertil kan der være flere kombinationsproblemstillinger, som også skal varetages i behandlingsarbejdet.  
 
Der er 10 pladser på Engen, og afdelingen giver tilbud til unge, som kommer fra hele landet. De unge benytter som udgangspunkt Holmstrupgårds interne skole og beskæftigelsestilbud, og vi prioriterer skolegang og andre aktiviteter højt. Formålet er at understøtte de unges udvikling, så de får det bedre, kan tage mere eget ansvar og på sigt flytte til mindre indgribende tilbud indenfor eller udenfor Holmstrupgård.
 
Engen har 15 faste medarbejdere med tværfaglige uddannelsesmæssige baggrunde som pædagog, ergoterapeut, sosuassistent  mv.  Medarbejdergruppen er stabil, har et godt og sundt samarbejdsklima og et højt fagligt nuanceret blik for målgruppens udfordringer. Robusthed er noget som skabes i fællesskab via supervision og koordinering af indsatserne og ikke alene et individuelt anliggende.
 
Opgaven
Afdelingslederens opgave er, at sikre trivsel, udvikling og faglighed, i alle beslutninger. Afdelingslederen skal sikre en kobling til Holmstrupgårds øvrige tilbud og i fællesskab med 15 ledelseskollegaer bidrage til udvikling af såvel Engen samt Holmstrupgårds øvrige og fremtidige aktiviteter.
 
Vi mener, at trivsel for både unge og ansatte er betinget af en høj faglighed, og at det er i sammenspillet mellem disse ting, at en positiv udvikling kan finde sted. Vi baserer vores arbejde på en psykodynamisk miljøterapeutisk tænkning, som søger at balancere rammer og relation ligeligt. Du kan læse mere om Holmstrupgård på vores hjemmeside: www.holmstrupgaard.dk.
 
Afdelingslederen har fælles behandlingsansvar med afdelingspsykologen.
 
Afdelingslederen for Engen refererer til Holmstrupgårds ledelse, som består af forstander/områdechef og souschef/chefpsykolog. Dette foregår via planlagte individuelle møder og fælles ledelsesmøder samt ad hoc-møder, hvor det er nødvendigt.
 
Som leder på Holmstrupgård får du: ?
  • Mulighed for at arbejde med nogle spændende unge mennesker, der trives med struktur, stabilitet og autenticitet
  • Løbende fokus på din ledelsesfaglige udvikling i form af efteruddannelse, kursus og fokus på at implementere teori i praksis
  • En veletableret organisation, hvor robusthed er et fælles anliggende
  • En velfungerende ledergruppe med løbende ledelses supervision
  • En aktiv personale forening
Vi ansætter dig, som  
  • Har en lyst til og erfaring med ledelse, og som har en relevant uddannelsesmæssig baggrund (pædagog, ergoterapeut, sygeplejerske eller lign.) og gerne viden og erfaring med målgruppen
  • Formår at fremme et godt arbejdsmiljø og god trivsel via tydelighed
  • Kan opnå individuelle og organisatoriske mål ved målrettet at omsætte Holmstrupgårds værdier i hverdagen
  • Kan bidrage til tværgående opgaveløsninger enten alene eller i kollegafællesskab med andre ledere
  • Er loyal overfor den aftalte struktur og praksis, og bidrager til fortsat videreudvikling
  • Evner at bevare roen i arbejdet med de komplicerede sager
  • Har forståelse for kerneopgaven og tydeligt kan lede personalegruppens opgaveløsning og trivsel
  • Kan arbejde individuelt, struktureret og evner at omsætte kvalitetsarbejde og organisatoriske beslutninger i dagligdagen
  • Kan lede behandlingsarbejdet lokalt i samspil med medarbejdere og afdelingspsykolog og samtidig bevare blikket på den samlede organisation.
     
     
     
     
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forstander og områdechef  Rasmus Ladefoged Dinnesen, tlf: 7847 8607 eller souschef og chefpsykolog Trine Paludan Malver, tlf: 7847 8631.

 
Ansøgningsfrist 23. juni 2019
Samtaler forventes afholdt 27. juni 2019




















Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 

ORS/Small/3b8452c5_logo.gifHolmstrupgård EngenBrabrand2019-05-29T22:00:18.8632019-06-23T00:00:00
330035012Leder til GF Skive og OmegnBasic Leder til GF Skive og Omegn Er du en dygtig leder, der kan motivere og udvikle dine medarbejdere? Kan du drive en selvstændig forsikringsklub? Hos GF Skive og Omegn har vi har brug for en dygtig og målrettet leder til at lede medarbejderne på vores kontor i Skive. Teamet består af 5 medarbejdere på kontoret og en assurandør. Du refererer til bestyrelsen i GF Skive og Omegn, og sammen har I ansvaret for forsikringsklubbens forretningsmæssige strategi, udvikling og drift. I dagligdagen har du tæt sparring med bestyrelsen for at sikre opfyldelse af vores mål og indsatser. Se mere på: www.gfforsikring.dk karriere-i-gf ledige-stillinger-og-jobagent GF Skive og Omegn, www.gf-skive.dk J. C. Stillings Vej 3 7800 Skive Tlf. 97 51 12 50

Leder til GF Skive og Omegn

Er du en dygtig leder, der kan motivere og udvikle dine medarbejdere?
Kan du drive en selvstændig forsikringsklub?

Hos GF Skive og Omegn har vi har brug for en dygtig og målrettet leder til at lede medarbejderne på vores kontor i Skive. Teamet består af 5 medarbejdere på kontoret og en assurandør. Du refererer til bestyrelsen i GF Skive og Omegn, og sammen har I ansvaret for forsikringsklubbens forretningsmæssige strategi, udvikling og drift. I dagligdagen har du tæt sparring med bestyrelsen for at sikre opfyldelse af vores mål og indsatser.

Se mere på: www.gfforsikring.dk/karriere-i-gf/ledige-stillinger-og-jobagent

GF Skive og Omegn,
www.gf-skive.dk
J. C. Stillings Vej 3 7800 Skive
Tlf. 97 51 12 50

GF Skive og OmegnSkive2019-05-29T19:04:44.6802019-07-02T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Holmstrupgård søger afdelingsleder til afdeling Engen

Holmstrupgård Engen

Brabrand
Holmstrupgård er en socialpsykiatrisk selvejende institution, med driftsoverenskomst med Region Midtjylland. Vi søger en afdelingsleder til en 37 timers stilling pr. 1. august 2019 til døgnafdelingen Engen i Brabrand. Har du en uddannelsesmæssig bag...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:23. juni 2019

Leder til GF Skive og Omegn

GF Skive og Omegn

Skive
Leder til GF Skive og Omegn Er du en dygtig leder, der kan motivere og udvikle dine medarbejdere? Kan du drive en selvstændig forsikringsklub? Hos GF Skive og Omegn har vi har brug for en dygtig og målrettet leder til at lede medarbejderne på vores ...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:2. juli 2019