Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Børn og Familie

Har du lyst til ledelse, og vil du være med til at fortsætte udviklingen af området for børn og unge i Assens Kommune? Har du erfaring med forandringsledelse og tværorganisatorisk samarbejde, og kan du inspirere, udfordre og motivere? Så er du måske vores nye afdelingsleder til området Børn og Familie.

Vi søger pr. 1. august 2019 eller snarest derefter en afdelingsleder, der vil være med til at fastholde og videreudvikle de igangsatte processer inden for området for børn og unge i samarbejde med teamledere og medarbejdere.  
 
Hvem er vi  
Indsatserne på området for udsatte børn og unge ændrer sig i disse år. I Assens Kommune har vi været på forkant og har siden 2016 arbejdet intenst og målrettet med nye tiltag for børn og unge og deres familier. Vi har igangsat en spændende udviklingsproces med banebrydende måder at arbejde på.  
 
Vores udviklingsfokus er beskrevet i det, vi kalder for Assensmodellen, som er et projekt initieret med støtte fra Socialstyrelsen. Projektet er bl.a. inspireret af Sverigesmodellen og har fokus på at integrere den mere gennemprøvede metode Familierådslagning, metoden dialogbaseret underretning samt etablering af forposter i dagtilbud og skoler, på tværs af det almene og specialiserede område. Fælles for metoderne er, at de fokuserer på forebyggelse samt tidligere, mere sammenhængende og netværksbaserede indsatser.  
 
Sideløbende med disse initiativer arbejder vi i Assens Kommune med et mere helhedsorienteret projekt med støtte fra den A.P. Møllerske Støttefond under titlen Job og Familie.  
 
De erfaringer og metoder, som arbejdet i projekterne giver os som organisation, skal implementeres i de arbejdsgange, der bliver fremtidens tilgang til børn og familier i Assens Kommune.  
 
Assens Kommunes vision 2030 – Med vilje og hjerte blev vedtaget i byrådet i marts, og samtidig er arbejdet med en ny Børn- og Ungepolitik påbegyndt. Visionen og politikken vil tilsammen danne grundlag for strategier og indsatser i forhold til udsatte børn og unge i Assens Kommune.  
 
Om jobbet  
Vi kan tilbyde dig en lederstilling med mange spændende muligheder og perspektiver, hvor du har mulighed for at forme og sætte dit præg på området for udsatte børn og unge.  
 
I Assens Kommune er området for udsatte børn og unge delt i to tæt samarbejdende funktionsområder:  
  • Afdelingen Børn og Familie med indsatser for børn 0–14 år.  
  • Afdelingen Ungeenheden, som samler indsatserne på Servicelovsområdet for 15–18/23 årige og uddannelses- og beskæftigelsesindsatser for 15–30 årige.  
Du bliver afdelingsleder for funktionsområdet Børn og Familie, som består af modtagelsen, myndighedsområdet fra 0–14 år, børnehandicap 0–18 år, familieindsatser (familiehus), teamledere, sekretariatet og dig som afdelingsleder.  
 
Desuden bliver du en del af en dygtig ledergruppe med meget kompetente ledere på hver deres fagområde. Vi arbejder aktivt og målrettet på at forene de monofaglige kompetencer på fagområderne i det tværfaglige udviklingsperspektiv og opgavefokus.  
 
Som afdelingsleder for Børn og Familie bliver du ansvarlig for den overordnede personaleledelse, den økonomiske styring og daglige drift. Du skal sikre og udvikle kvaliteten i opgaveløsningen og være med til at fortsætte udviklingen af området for udsatte børn og unge i samarbejde med holdet af teamledere, medarbejdere samt ledere på tværs af Børn, Unge og Uddannelse.  
 
Du vil referere til vicedirektørområdet Børn, Unge og Uddannelse, som er en del af det samlede velfærdsområde.  
 
 
Hvem er du  
Som vores nye afdelingsleder har du både tæft for både det organisatoriske udviklingsarbejde og personaleledelse, samtidig med at du har et skarpt fokus på styring og opfølgning på mål og resultater. Du har formentlig en socialfaglig baggrund, og vi ser meget gerne, at du har lederfaring fra området og en lederuddannelse. Det vigtigste er dog, at du ser dig selv som leder, og at du tør og vil påtage dig lederskabet i alle dets afskygninger.  
 
Faglige kompetencer  
Vi forestiller os, at du:  
  • har indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser på området for udsatte børn og unge  
  • har kendskab til Sverigesmodellen, Familierådslagning eller andre medinddragende og netværksbaserede metoder  
  • har erfaring med forandringsledelse og i stand til både at indgå i og styre forandringsprocesser i forskellige faglige kulturer  
  • har solid erfaring med helhedsorienterede indsatser på tværs af fagområder med borgeren i centrum  
  • har erfaring med implementeringsopgaver  
  • har et stærkt og vedholdende fokus på ledelsesinformation og datastyring  
  • kan sikre stabilitet og effektivitet både ift. økonomi, det faglige niveau og personalet. 
Personlige kompetencer  
Vi forventer, at du:  
  • kan gå forrest, har gennemslagskraft og er handlekraftig  
  • er åben og tydelig i din kommunikation og synliggør forventninger, retning og mål, som er forankret i kommunens vision, værdier, politikker og strategier  
  • har en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til dine medmennesker  
  • er inddragende og formår at skabe de bedste rammer og forudsætninger for det tværfaglige samarbejde  
  • kan skabe og understøtte et udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel, og det er en prioritet for dig  
  • formår at skabe overblik – også i komplekse problemstillinger – og yde sparring og støtte til dine medarbejdere.  
Løn og ansættelsesvilkår  
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at straffe- og børneattest indhentes, før ansættelsen kan finde sted.  
 
Vil du vide mere  
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Esben Krægpøth på tlf. 20 69 18 19.  
 
Ansættelsesprocedure  
Ansøgningsfristen er den 19. maj 2019.  
 
Første samtale med ansættelsesudvalget afvikles den 28. maj 2019.  
 
Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus den 6. juni 2019.  
 
Anden samtalerunde med ansættelsesudvalget afvikles den 12. juni 2019.  
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning! 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330011014Phoenix-a0c2479e12019-04-24T20:00:09.157Afdelingsleder til Børn og Familie

Har du lyst til ledelse, og vil du være med til at fortsætte udviklingen af området for børn og unge i Assens Kommune? Har du erfaring med forandringsledelse og tværorganisatorisk samarbejde, og kan du inspirere, udfordre og motivere? Så er du måske vores nye afdelingsleder til området Børn og Familie.

Vi søger pr. 1. august 2019 eller snarest derefter en afdelingsleder, der vil være med til at fastholde og videreudvikle de igangsatte processer inden for området for børn og unge i samarbejde med teamledere og medarbejdere.  
 
Hvem er vi  
Indsatserne på området for udsatte børn og unge ændrer sig i disse år. I Assens Kommune har vi været på forkant og har siden 2016 arbejdet intenst og målrettet med nye tiltag for børn og unge og deres familier. Vi har igangsat en spændende udviklingsproces med banebrydende måder at arbejde på.  
 
Vores udviklingsfokus er beskrevet i det, vi kalder for Assensmodellen, som er et projekt initieret med støtte fra Socialstyrelsen. Projektet er bl.a. inspireret af Sverigesmodellen og har fokus på at integrere den mere gennemprøvede metode Familierådslagning, metoden dialogbaseret underretning samt etablering af forposter i dagtilbud og skoler, på tværs af det almene og specialiserede område. Fælles for metoderne er, at de fokuserer på forebyggelse samt tidligere, mere sammenhængende og netværksbaserede indsatser.  
 
Sideløbende med disse initiativer arbejder vi i Assens Kommune med et mere helhedsorienteret projekt med støtte fra den A.P. Møllerske Støttefond under titlen Job og Familie.  
 
De erfaringer og metoder, som arbejdet i projekterne giver os som organisation, skal implementeres i de arbejdsgange, der bliver fremtidens tilgang til børn og familier i Assens Kommune.  
 
Assens Kommunes vision 2030 – Med vilje og hjerte blev vedtaget i byrådet i marts, og samtidig er arbejdet med en ny Børn- og Ungepolitik påbegyndt. Visionen og politikken vil tilsammen danne grundlag for strategier og indsatser i forhold til udsatte børn og unge i Assens Kommune.  
 
Om jobbet  
Vi kan tilbyde dig en lederstilling med mange spændende muligheder og perspektiver, hvor du har mulighed for at forme og sætte dit præg på området for udsatte børn og unge.  
 
I Assens Kommune er området for udsatte børn og unge delt i to tæt samarbejdende funktionsområder:  
  • Afdelingen Børn og Familie med indsatser for børn 0–14 år.  
  • Afdelingen Ungeenheden, som samler indsatserne på Servicelovsområdet for 15–18/23 årige og uddannelses- og beskæftigelsesindsatser for 15–30 årige.  
Du bliver afdelingsleder for funktionsområdet Børn og Familie, som består af modtagelsen, myndighedsområdet fra 0–14 år, børnehandicap 0–18 år, familieindsatser (familiehus), teamledere, sekretariatet og dig som afdelingsleder.  
 
Desuden bliver du en del af en dygtig ledergruppe med meget kompetente ledere på hver deres fagområde. Vi arbejder aktivt og målrettet på at forene de monofaglige kompetencer på fagområderne i det tværfaglige udviklingsperspektiv og opgavefokus.  
 
Som afdelingsleder for Børn og Familie bliver du ansvarlig for den overordnede personaleledelse, den økonomiske styring og daglige drift. Du skal sikre og udvikle kvaliteten i opgaveløsningen og være med til at fortsætte udviklingen af området for udsatte børn og unge i samarbejde med holdet af teamledere, medarbejdere samt ledere på tværs af Børn, Unge og Uddannelse.  
 
Du vil referere til vicedirektørområdet Børn, Unge og Uddannelse, som er en del af det samlede velfærdsområde.  
 
 
Hvem er du  
Som vores nye afdelingsleder har du både tæft for både det organisatoriske udviklingsarbejde og personaleledelse, samtidig med at du har et skarpt fokus på styring og opfølgning på mål og resultater. Du har formentlig en socialfaglig baggrund, og vi ser meget gerne, at du har lederfaring fra området og en lederuddannelse. Det vigtigste er dog, at du ser dig selv som leder, og at du tør og vil påtage dig lederskabet i alle dets afskygninger.  
 
Faglige kompetencer  
Vi forestiller os, at du:  
  • har indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser på området for udsatte børn og unge  
  • har kendskab til Sverigesmodellen, Familierådslagning eller andre medinddragende og netværksbaserede metoder  
  • har erfaring med forandringsledelse og i stand til både at indgå i og styre forandringsprocesser i forskellige faglige kulturer  
  • har solid erfaring med helhedsorienterede indsatser på tværs af fagområder med borgeren i centrum  
  • har erfaring med implementeringsopgaver  
  • har et stærkt og vedholdende fokus på ledelsesinformation og datastyring  
  • kan sikre stabilitet og effektivitet både ift. økonomi, det faglige niveau og personalet. 
Personlige kompetencer  
Vi forventer, at du:  
  • kan gå forrest, har gennemslagskraft og er handlekraftig  
  • er åben og tydelig i din kommunikation og synliggør forventninger, retning og mål, som er forankret i kommunens vision, værdier, politikker og strategier  
  • har en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til dine medmennesker  
  • er inddragende og formår at skabe de bedste rammer og forudsætninger for det tværfaglige samarbejde  
  • kan skabe og understøtte et udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel, og det er en prioritet for dig  
  • formår at skabe overblik – også i komplekse problemstillinger – og yde sparring og støtte til dine medarbejdere.  
Løn og ansættelsesvilkår  
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at straffe- og børneattest indhentes, før ansættelsen kan finde sted.  
 
Vil du vide mere  
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Esben Krægpøth på tlf. 20 69 18 19.  
 
Ansættelsesprocedure  
Ansøgningsfristen er den 19. maj 2019.  
 
Første samtale med ansættelsesudvalget afvikles den 28. maj 2019.  
 
Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus den 6. juni 2019.  
 
Anden samtalerunde med ansættelsesudvalget afvikles den 12. juni 2019.  
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning! 
2019-05-20T00:50:26.500 Har du lyst til ledelse, og vil du være med til at fortsætte udviklingen af området for børn og unge i Assens Kommune? Har du erfaring med forandringsledelse og tværorganisatorisk samarbejde, og kan du inspirere, udfordre og motivere? Så er du måske vores nye afdelingsleder til området Børn og Familie. Vi søger pr. 1. august 2019 eller snarest derefter en afdelingsleder, der vil være med til at fastholde og videreudvikle de igangsatte processer inden for området for børn og unge i samarbejde med teamledere og medarbejdere. Hvem er vi Indsatserne på området for udsatte børn og unge ændrer sig i disse år. I Assens Kommune har vi været på forkant og har siden 2016 arbejdet intenst og målrettet med nye tiltag for børn og unge og deres familier. Vi har igangsat en spændende udviklingsproces med banebrydende måder at arbejde på. Vores udviklingsfokus er beskrevet i det, vi kalder for Assensmodellen, som er et projekt initieret med støtte fra Socialstyrelsen. Projektet er bl.a. inspireret af Sverigesmodellen og har fokus på at integrere den mere gennemprøvede metode Familierådslagning, metoden dialogbaseret underretning samt etablering af forposter i dagtilbud og skoler, på tværs af det almene og specialiserede område. Fælles for metoderne er, at de fokuserer på forebyggelse samt tidligere, mere sammenhængende og netværksbaserede indsatser. Sideløbende med disse initiativer arbejder vi i Assens Kommune med et mere helhedsorienteret projekt med støtte fra den A.P. Møllerske Støttefond under titlen Job og Familie. De erfaringer og metoder, som arbejdet i projekterne giver os som organisation, skal implementeres i de arbejdsgange, der bliver fremtidens tilgang til børn og familier i Assens Kommune. Assens Kommunes vision 2030 Med vilje og hjerte blev vedtaget i byrådet i marts, og samtidig er arbejdet med en ny Børn- og Ungepolitik påbegyndt. Visionen og politikken vil tilsammen danne grundlag for strategier og indsatser i forhold til udsatte børn og unge i Assens Kommune. Om jobbet Vi kan tilbyde dig en lederstilling med mange spændende muligheder og perspektiver, hvor du har mulighed for at forme og sætte dit præg på området for udsatte børn og unge. I Assens Kommune er området for udsatte børn og unge delt i to tæt samarbejdende funktionsområder: Afdelingen Børn og Familie med indsatser for børn 0 14 år. Afdelingen Ungeenheden, som samler indsatserne på Servicelovsområdet for 15 18 23 årige og uddannelses- og beskæftigelsesindsatser for 15 30 årige. Du bliver afdelingsleder for funktionsområdet Børn og Familie, som består af modtagelsen, myndighedsområdet fra 0 14 år, børnehandicap 0 18 år, familieindsatser (familiehus), teamledere, sekretariatet og dig som afdelingsleder. Desuden bliver du en del af en dygtig ledergruppe med meget kompetente ledere på hver deres fagområde. Vi arbejder aktivt og målrettet på at forene de monofaglige kompetencer på fagområderne i det tværfaglige udviklingsperspektiv og opgavefokus. Som afdelingsleder for Børn og Familie bliver du ansvarlig for den overordnede personaleledelse, den økonomiske styring og daglige drift. Du skal sikre og udvikle kvaliteten i opgaveløsningen og være med til at fortsætte udviklingen af området for udsatte børn og unge i samarbejde med holdet af teamledere, medarbejdere samt ledere på tværs af Børn, Unge og Uddannelse. Du vil referere til vicedirektørområdet Børn, Unge og Uddannelse, som er en del af det samlede velfærdsområde. Se organisationsdiagram for Assens Kommune. Hvem er du Som vores nye afdelingsleder har du både tæft for både det organisatoriske udviklingsarbejde og personaleledelse, samtidig med at du har et skarpt fokus på styring og opfølgning på mål og resultater. Du har formentlig en socialfaglig baggrund, og vi ser meget gerne, at du har lederfaring fra området og en lederuddannelse. Det vigtigste er dog, at du ser dig selv som leder, og at du tør og vil påtage dig lederskabet i alle dets afskygninger. Faglige kompetencer Vi forestiller os, at du: har indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser på området for udsatte børn og unge har kendskab til Sverigesmodellen, Familierådslagning eller andre medinddragende og netværksbaserede metoder har erfaring med forandringsledelse og i stand til både at indgå i og styre forandringsprocesser i forskellige faglige kulturer har solid erfaring med helhedsorienterede indsatser på tværs af fagområder med borgeren i centrum har erfaring med implementeringsopgaver har et stærkt og vedholdende fokus på ledelsesinformation og datastyring kan sikre stabilitet og effektivitet både ift. økonomi, det faglige niveau og personalet. Personlige kompetencer Vi forventer, at du: kan gå forrest, har gennemslagskraft og er handlekraftig er åben og tydelig i din kommunikation og synliggør forventninger, retning og mål, som er forankret i kommunens vision, værdier, politikker og strategier har en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til dine medmennesker er inddragende og formår at skabe de bedste rammer og forudsætninger for det tværfaglige samarbejde kan skabe og understøtte et udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel, og det er en prioritet for dig formår at skabe overblik også i komplekse problemstillinger og yde sparring og støtte til dine medarbejdere. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at straffe- og børneattest indhentes, før ansættelsen kan finde sted. Vil du vide mere Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Esben Krægpøth på tlf. 20 69 18 19. Ansættelsesprocedure Ansøgningsfristen er den 19. maj 2019. Første samtale med ansættelsesudvalget afvikles den 28. maj 2019. Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus den 6. juni 2019. Anden samtalerunde med ansættelsesudvalget afvikles den 12. juni 2019. Vi glæder os til at modtage din ansøgning!10Phoenixa0c2479e101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000http://www.assens.dk/vores-kommune/job-i-assens-kommune/job-hos-os/1896710EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynAssens3513144Assens Kommune - Børn og Familie11Rådhus Allé 55610AssensDKDanmarkORS/a0c2479e_logo.pngORS/Small/a0c2479e_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent748867AssensPremium18967101124-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a0c2479ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a0c2479ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a0c2479e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a0c2479e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/5.jpgBrænder du for at blive Afdelingsleder?12008001Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361564755hr-support@assens.dkDanmarkDanmark330073308Afdelingsleder Klinisk Neurofysiologisk Afsnit, Neurologisk Afdeling N, Odense UniversitetshospitalBasic Vi søger en afdelingsleder til Klinisk Neurofysiologisk Afsnit, Neurologisk Afdeling N, Odense Universitetshospital. Stillingen er ledig til besættelse 1. oktober 2019 eller snarest derefter. Vi ønsker en visionær, robust, engageret og dynamisk person, som kan understøtte, at afdelingen fortsat udvikler sig fagligt. Vores nye leder skal være med til at sikre et højt behandlings- og kvalitetsniveau, en høj patienttilfredshed og et attraktivt arbejdsmiljø for de ansatte. Vores kerneopgave er at give patienter med neurologiske symptomer den bedste hjælp og behandling til rette tid i et tæt samarbejde med patient og pårørende . Du skal derfor kunne lede og inspirere andre, så afdelingens kerneopgave lever i alle arbejdsgange. Den person vi søger er endvidere udadvendt, inkluderende, tydelig og tillidsskabende i omgangen med både medarbejdere, kollegaer og ledelsen. Vi tager udgangspunkt i den Syddanske Forbedringsmodel i vores arbejde med at forbedre aktiviteter, der skaber værdi for patienten. Metoden indebærer, at du som leder skal have et meget stærkt fokus på ledelse af forbedringsarbejde. Om Afdelingen: Klinisk Neurofysiologisk Afsnit er en integreret del af Neurologisk Afdeling N. Afdelingen varetager udredning, diagnostik, behandling og rehabilitering af patienter fra Fyn og omkringliggende øer på hoved- og regionsfunktionsniveau samt af patienter fra hele Region Syddanmark på en række højt specialiserede områder. Samtlige subspecialer indenfor neurologien er repræsenteret i afdelingen og organiseret i teams. Klinisk Neurofysiologisk Afsnit har 3 overlæger, 1 afdelingslæge, 13 neurofysiologiassistenter og bioanalytikere samt 3 sekretærer. Neurologisk Afdeling N har 3 professorer, 13 overlæger og 9 afdelingslæger. Dertil over 25 læger i uddannelsesstillinger. I alt har Neurologisk Afdeling N 340 medarbejdere. Neurologisk Afdeling N har to sengeafsnit i Odense, et cerebrovaskulært afsnit med 18 senge og et alment neurologisk afsnit med 15 senge. I Svendborg har afdelingen et neurorehabiliteringsafsnit med 38 senge samt to semineurointensive senge. Neurologisk Forskningsenhed er en del af Klinisk Institut ved det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Syddansk Universitet (SDU). Forskningen varetages af 3 professorer samt lektorer med tilknyttede Ph.d.-studerende ved enheden. Klinisk Neurofysiologisk Afsnit varetager følgende kliniske opgaver: EMG og ENG Standard EEG og langtidsvideomonitorering PSG og MSLT Evokerede potentialer Intraoperativ monitorering ved hjerne- og rygkirurgi (IOM) Testning af det autonome nervesystem i samarbejde med Neurologisk Forskningsenhed Afsnittet uddanner bioanalytikerstuderende i samarbejde med klinisk vejleder og OUH s Uddannelsesafdeling samt læger i hoveduddannelsesstillinger. Herudover er der tilknyttet ingeniør til afsnittet. Neurofysiologiassistenter og bioanalytikere har direkte reference til dig, medens de andre faggrupper refererer til Afdelingsledelsen, ledende lægesekretær og Medicoteknisk Afdeling. Neurologisk Afdeling N er en dynamisk afdeling i vedvarende udvikling. Vi er kendetegnet ved et højt fagligt niveau, hvad angår serviceydelser og patientforløb. Vi forventer, at du: Har ledelseserfaring og specialerfaring indenfor det neurologiske neurofysiologiske speciale samt relevant lederuddannelse på diplom eller masterniveau Er resultatorienteret og kan implementere nye tiltag og nye initiativer og skabe sammenhænge på tværs af faggrupper, afsnit og afdelinger Vægter og mestrer dialogen og evner at motivere og medinddrage medarbejderne og skaber engagement og begejstring i bestræbelserne på at nå fælles mål Har gode kommunikationsevner med vilje til at lytte og til at udtrykke sig klart og nuanceret mundtligt og skriftligt på alle niveauer i organisationen Har fokus på fælles mål og opgaver Helt naturligt sætter patienten først Har forståelse for og evner at agere i en politisk styret organisation Har økonomisk indsigt og forståelse Er struktureret og systematisk og sætter klare rammer for medarbejdernes kompetenceudvikling Har en forståelse af Neurologisk Afdeling N s kerneopgave i tråd med Odense Universitetshospitals ambition om at være Patientens universitetshospital og formår at tydeliggøre dette i hverdagen Vi tilbyder: En afdeling hvor patientoplevet kvalitet og et godt arbejdsmiljø er vigtige parametre for vores arbejde En stilling, hvor ledere varetager ledelsesopgaven med udgangspunkt i OUH s overordnede værdier og ledelsesgrundlag http: www.ouh.dk wm483115 En afdeling med høj faglighed og et godt læringsmiljø En afdeling, hvor anerkendende og udviklende feedback vægtes højt Tværfaglig teamkoordination i dit ledelsesområde En ledergruppe der er involveret i sammen at løse faglige, driftsmæssige og organisatoriske udfordringer Tæt sparring med afdelingens øvrige funktionsledere En anerkendende og synlig afdelingsledelse, som understøtter din daglige ledelsesudøvelse Afdelingsledelsen sætter sammen med den nye leder dokumenterbare mål for produktion, patienttilfredshed, læring, medarbejdertrivsel og krav til kvaliteten i de enkelte funktioner i Klinisk Neurofysiologisk Afsnit. Løn- og ansættelsesforhold: Løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Regionernes lønnings- og takstnævn. Yderligere oplysninger: Du er velkommen til at kontakte ledende overlæge Michael Oettinger, tlf. 6541 2475, mail michael.oettinger@rsyd.dk eller oversygeplejerske Marianne Gehring, tlf. 2331 6439, mail marianne.gehring@rsyd.dk. Har stillingen vakt din interesse, er du meget velkommen til at sende en motiveret ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse autorisation. Vi foretrækker at modtage ansøgningen elektronisk via HR-manager. Ansøgningsfristen er søndag den 8. september 2019. Samtaler forventes at blive afholdt fredag 20. september 2019. For yderligere oplysninger henvises til funktionsbeskrivelse , som også kan rekvireres hos sekretær Vibeke Henriksen, tlf. 65412468 eller pr. mail vibeke.bang.henriksen@rsyd.dk. Vi glæder os til at høre fra dig.

Vi søger en afdelingsleder til Klinisk Neurofysiologisk Afsnit, Neurologisk Afdeling N, Odense Universitetshospital. Stillingen er ledig til besættelse 1. oktober 2019 eller snarest derefter.

Vi ønsker en visionær, robust, engageret og dynamisk person, som kan understøtte, at afdelingen fortsat udvikler sig fagligt. Vores nye leder skal være med til at sikre et højt behandlings- og kvalitetsniveau, en høj patienttilfredshed og et attraktivt arbejdsmiljø for de ansatte.

”Vores kerneopgave er at give patienter med neurologiske symptomer den bedste hjælp og behandling til rette tid i et tæt samarbejde med patient og pårørende”.

Du skal derfor kunne lede og inspirere andre, så afdelingens kerneopgave lever i alle arbejdsgange.

Den person vi søger er endvidere udadvendt, inkluderende, tydelig og tillidsskabende i omgangen med både medarbejdere, kollegaer og ledelsen.

Vi tager udgangspunkt i den Syddanske Forbedringsmodel i vores arbejde med at forbedre aktiviteter, der skaber værdi for patienten. Metoden indebærer, at du som leder skal have et meget stærkt fokus på ledelse af forbedringsarbejde.

Om Afdelingen:

Klinisk Neurofysiologisk Afsnit er en integreret del af Neurologisk Afdeling N. Afdelingen varetager udredning, diagnostik, behandling og rehabilitering af patienter fra Fyn og omkringliggende øer på hoved- og regionsfunktionsniveau samt af patienter fra hele Region Syddanmark på en række højt specialiserede områder. Samtlige subspecialer indenfor neurologien er repræsenteret i afdelingen og organiseret i teams.

Klinisk Neurofysiologisk Afsnit har 3 overlæger, 1 afdelingslæge, 13 neurofysiologiassistenter og bioanalytikere samt 3 sekretærer. Neurologisk Afdeling N har 3 professorer, 13 overlæger og 9 afdelingslæger. Dertil over 25 læger i uddannelsesstillinger. I alt har Neurologisk Afdeling N 340 medarbejdere.

Neurologisk Afdeling N har to sengeafsnit i Odense, et cerebrovaskulært afsnit med 18 senge og et alment neurologisk afsnit med 15 senge. I Svendborg har afdelingen et neurorehabiliteringsafsnit med 38 senge samt to semineurointensive senge.

Neurologisk Forskningsenhed er en del af Klinisk Institut ved det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Syddansk Universitet (SDU). Forskningen varetages af 3 professorer samt lektorer med tilknyttede Ph.d.-studerende ved enheden.

Klinisk Neurofysiologisk Afsnit varetager følgende kliniske opgaver:

  • EMG og ENG
  • Standard EEG og langtidsvideomonitorering
  • PSG og MSLT
  • Evokerede potentialer
  • Intraoperativ monitorering ved hjerne- og rygkirurgi (IOM)
  • Testning af det autonome nervesystem i samarbejde med Neurologisk Forskningsenhed

Afsnittet uddanner bioanalytikerstuderende i samarbejde med klinisk vejleder og OUH’s Uddannelsesafdeling samt læger i hoveduddannelsesstillinger. Herudover er der tilknyttet ingeniør til afsnittet.

Neurofysiologiassistenter og bioanalytikere har direkte reference til dig, medens de andre faggrupper refererer til Afdelingsledelsen, ledende lægesekretær og Medicoteknisk Afdeling.

Neurologisk Afdeling N er en dynamisk afdeling i vedvarende udvikling. Vi er kendetegnet ved et højt fagligt niveau, hvad angår serviceydelser og patientforløb.

Vi forventer, at du:

  • Har ledelseserfaring og specialerfaring indenfor det neurologiske/ neurofysiologiske speciale samt relevant lederuddannelse på diplom eller masterniveau
  • Er resultatorienteret og kan implementere nye tiltag og nye initiativer og skabe sammenhænge på tværs af faggrupper, afsnit og afdelinger
  • Vægter og mestrer dialogen og evner at motivere og medinddrage medarbejderne og skaber engagement og begejstring i bestræbelserne på at nå fælles mål
  • Har gode kommunikationsevner med vilje til at lytte og til at udtrykke sig klart og nuanceret mundtligt og skriftligt på alle niveauer i organisationen
  • Har fokus på fælles mål og opgaver
  • Helt naturligt sætter patienten først
  • Har forståelse for og evner at agere i en politisk styret organisation
  • Har økonomisk indsigt og forståelse
  • Er struktureret og systematisk og sætter klare rammer for medarbejdernes kompetenceudvikling
  • Har en forståelse af Neurologisk Afdeling N’s kerneopgave i tråd med Odense Universitetshospitals ambition om at være Patientens universitetshospital og formår at tydeliggøre dette i hverdagen

Vi tilbyder:

  • En afdeling hvor patientoplevet kvalitet og et godt arbejdsmiljø er vigtige parametre for vores arbejde
  • En stilling, hvor ledere varetager ledelsesopgaven med udgangspunkt i OUH’s overordnede værdier og ledelsesgrundlag http://www.ouh.dk/wm483115
  • En afdeling med høj faglighed og et godt læringsmiljø
  • En afdeling, hvor anerkendende og udviklende feedback vægtes højt
  • Tværfaglig teamkoordination i dit ledelsesområde
  • En ledergruppe der er involveret i sammen at løse faglige, driftsmæssige og organisatoriske udfordringer
  • Tæt sparring med afdelingens øvrige funktionsledere
  • En anerkendende og synlig afdelingsledelse, som understøtter din daglige ledelsesudøvelse

Afdelingsledelsen sætter sammen med den nye leder dokumenterbare mål for produktion, patienttilfredshed, læring, medarbejdertrivsel og krav til kvaliteten i de enkelte funktioner i Klinisk Neurofysiologisk Afsnit.

Løn- og ansættelsesforhold:

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Regionernes lønnings- og takstnævn.

Yderligere oplysninger:

Du er velkommen til at kontakte ledende overlæge Michael Oettinger, tlf. 6541 2475, mail michael.oettinger@rsyd.dk eller oversygeplejerske Marianne Gehring, tlf. 2331 6439, mail marianne.gehring@rsyd.dk.

Har stillingen vakt din interesse, er du meget velkommen til at sende en motiveret ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse/autorisation. Vi foretrækker at modtage ansøgningen elektronisk via HR-manager.

Ansøgningsfristen er søndag den 8. september 2019.

Samtaler forventes at blive afholdt fredag 20. september 2019.

For yderligere oplysninger henvises til funktionsbeskrivelse , som også kan rekvireres hos sekretær Vibeke Henriksen, tlf. 65412468 eller pr. mail vibeke.bang.henriksen@rsyd.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

ORS/Small/208e1cdd_logo.pngNeurologisk Afdeling NOdense C2019-08-15T12:02:07.5972019-09-08T00:00:00
330072618Autismecenter Syddanmark søger afdelingsleder til Holmehøj i RingeBasic Ønsker du et lederjob tæt på kerneopgaven i et velfungerende center med et stærkt fagligt fællesskab og klare værdier? Og kan du med en anerkendende ledelsesstil, bidrage til en kultur med høj arbejdsglæde? Så er det måske dig vi søger til en stilling som afdelingsleder til ledelsesteamet for botilbuddet, Holmehøj. Vi søger en afdelingsleder, der kan stå i spidsen for driften og den videre udvikling af bo- og aktivitetstilbuddet, Holmehøj og som brænder for at skabe en meningsfuld hverdag for voksne borgere med autisme, udviklingshæmning, lavt psykisk udviklingsniveau og psykiske diagnoser såsom angst, manier mv. Et stærkt fagligt fællesskab Du bliver en del af et ledelsesteam med en anden afdelingsleder og I skal i fællesskab lykkes med den samlede ledelsesopgave på Holmehøj. Det er derfor vigtigt, at du ønsker at indgå i et forpligtende ledelsesfællesskab, hvor ansvaret og opgaver, kan skal deles på tværs, men hvor du samtidig skal være i stand til at handle selvstændigt. Dine styrker skal komme dine kollegaer og den fælles ledelsesopgave til gavn og omvendt. Det, der kendetegner Holmehøj, er ifølge Afdelingsleder Henriette Lund: … jeg er en del af et stærkt fagligt fællesskab. Jeg har ambitiøse og fagligt dygtige kollegaer, der alle brænder for at skabe en god og stabil hverdag for borgere, hvor behovet for støtte spænder bredt fra få timer i ugen til massiv støtte i hverdagen. Vi er fleksible og hjælper hinanden på tværs af husene, så der er en rød tråd i alt, hvad borgerne møder. Som leder bliver du også en del af et stort ledernetværk for hele socialområdet, hvor vi deler hverdagens udfordringer og succeser og sparer med hinanden om pædagogiske og ledelsesmæssige problemstillinger . En anerkendende ledelsesstil og klare værdier Den høje faglighed giver lederteamet plads til at fokusere på ledelse, tværgående samarbejde og på at understøtte den pædagogiske tilgang og hele tiden udvikle den til gavn for borgerne. Hos os er værdierne ordentlighed, musikalitet og autenticitet i det daglige. Vi er holdspillere og lægger vægt på at være åbne og ærlige, så vi spiller hinanden gode. På Holmehøj er borgerne altid i centrum, og vi gør det, vi siger. Værdierne er bærende for vores tilgang til hinanden og til borgerne, pårørende og samarbejdspartnere. Vi har et stærkt samarbejde og et stort erfaringsgrundlag, som vi bygger på , siger Niels Christian Fruergaard Hansen, Centerchef for Autismecenter Syddanmark. Mød Niels Christian og hør mere om stillingen via linket her. I forhold til medarbejderne er det vigtigt, at du har en åben og personlig tilgang og tør bringe dig selv i spil. Din ledelsesstil skal være anerkendende dvs. åben, ærlig og direkte, så personalet føler sig set og hørt. Dette gør sig ligeledes gældende over for de pårørende og øvrige samarbejdspartnere. Desuden skal din ledelsesstil afspejle kompetencerne i Den sundeste ledelse. Hvem er du? Vi forestiller os, at du har en pædagogisk uddannelse og gerne ledererfaring fra socialområdet, kombineret med en diplomuddannelse i ledelse eller lyst til at tage en. Der kan dog også være andre veje til jobbet. Det vigtigste for os er, at du er en kompetent leder, der kan stå fast, være åben og personlig i din tilgang til ledelse. Som person er du desuden en dygtig sparringspartner, der lytter til dine lederkollegaer, medarbejdere og samarbejdspartnere. Derudover er det vigtigt med stærke kommunikative kompetencer, da vi i de kommende år skal blive endnu bedre til at profilere Autismecenter Syddanmark i forhold til eksterne samarbejdspartnere og kommuner. Vi tilbyder Et spændende lederjob tæt på kerneopgaven i et center med faglige ambitioner. Et velfungerende center med en fast kerne af kompetente og imødekommende kolleger, og et miljø med en uformel og anerkendende omgangstone. Gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Attraktive løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation. Om os Holmehøj er en del af Autismecenter Syddanmark i Region Syddanmark. Centeret tilbyder bolig og beskæftigelse til børn, unge og voksne med autisme, børn voksne, som har gavn af en meget struktureret og forudsigelig hverdag. Holmehøj er desuden VISO leverandør på voksenområdet. Centret har afdelinger i Ringe, Kværndrup. Odense, Middelfart og Kolding og beskæftiger i alt ca. 200 medarbejdere og har et årligt budget på ca. 110 mio. kr. Du kan også læse mere om Autismecenter Syddanmark og Holmehøj på vores hjemmeside. Yderligere oplysninger Du vil få fast arbejdsplads i Hus B på Holmehøj i Ringe. Vi afholder jævnligt møder på andre matrikler, så derfor er det nødvendigt, at du har kørekort og bil. Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Niels Christian Fruergaard Hansen tlf.: 4043 4618 eller leder af kvalitet og udvikling Lene Stentoft tlf.: 21679835. Sådan søger du Send din ansøgning sammen med relevante bilag via nedenstående link. Ansøgningsfristen er 4. september 2019. Første samtalerunde forventes afholdt 10. september 2019 og anden samtalerunde forventes afholdt 18. september 2019. Mellem første og anden samtalerunde vil vi evt. anvende tests. Der vil også være mulighed for at besøge centeret mellem første og anden samtalerunde.

Ønsker du et lederjob tæt på kerneopgaven i et velfungerende center med et stærkt fagligt fællesskab og klare værdier? Og kan du med en anerkendende ledelsesstil, bidrage til en kultur med høj arbejdsglæde? Så er det måske dig vi søger til en stilling som afdelingsleder til ledelsesteamet for botilbuddet, Holmehøj.  

Vi søger en afdelingsleder, der kan stå i spidsen for driften og den videre udvikling af bo- og aktivitetstilbuddet, Holmehøj og som brænder for at skabe en meningsfuld hverdag for voksne borgere med autisme, udviklingshæmning, lavt psykisk udviklingsniveau og psykiske diagnoser såsom angst, manier mv.

Et stærkt fagligt fællesskab

Du bliver en del af et ledelsesteam med en anden afdelingsleder og I skal i fællesskab lykkes med den samlede ledelsesopgave på Holmehøj. Det er derfor vigtigt, at du ønsker at indgå i et forpligtende ledelsesfællesskab, hvor ansvaret og opgaver, kan/skal deles på tværs, men hvor du samtidig skal være i stand til at handle selvstændigt. Dine styrker skal komme dine kollegaer og den fælles ledelsesopgave til gavn og omvendt.

Det, der kendetegner Holmehøj, er ifølge Afdelingsleder Henriette Lund: ”… jeg er en del af et stærkt fagligt fællesskab. Jeg har ambitiøse og fagligt dygtige kollegaer, der alle brænder for at skabe en god og stabil hverdag for borgere, hvor behovet for støtte spænder bredt fra få timer i ugen til massiv støtte i hverdagen. Vi er fleksible og hjælper hinanden på tværs af husene, så der er en rød tråd i alt, hvad borgerne møder. Som leder bliver du også en del af et stort ledernetværk for hele socialområdet, hvor vi deler hverdagens udfordringer og succeser og sparer med hinanden om pædagogiske og ledelsesmæssige problemstillinger”.

En anerkendende ledelsesstil og klare værdier

Den høje faglighed giver lederteamet plads til at fokusere på ledelse, tværgående samarbejde og på at understøtte den pædagogiske tilgang og hele tiden udvikle den til gavn for borgerne. ”Hos os er værdierne ordentlighed, musikalitet og autenticitet i det daglige. Vi er holdspillere og lægger vægt på at være åbne og ærlige, så vi spiller hinanden gode. På Holmehøj er borgerne altid i centrum, og vi gør det, vi siger. Værdierne er bærende for vores tilgang til hinanden og til borgerne, pårørende og samarbejdspartnere. Vi har et stærkt samarbejde og et stort erfaringsgrundlag, som vi bygger på”, siger Niels Christian Fruergaard Hansen, Centerchef for Autismecenter Syddanmark. Mød Niels Christian og hør mere om stillingen via linket her.

I forhold til medarbejderne er det vigtigt, at du har en åben og personlig tilgang og tør bringe dig selv i spil. Din ledelsesstil skal være anerkendende – dvs. åben, ærlig og direkte, så personalet føler sig set og hørt. Dette gør sig ligeledes gældende over for de pårørende og øvrige samarbejdspartnere. Desuden skal din ledelsesstil afspejle kompetencerne i Den sundeste ledelse

Hvem er du? 

Vi forestiller os, at du har en pædagogisk uddannelse og gerne ledererfaring fra socialområdet, kombineret med en diplomuddannelse i ledelse eller lyst til at tage en. Der kan dog også være andre veje til jobbet. Det vigtigste for os er, at du er en kompetent leder, der kan stå fast, være åben og personlig i din tilgang til ledelse.  

Som person er du desuden en dygtig sparringspartner, der lytter til dine lederkollegaer, medarbejdere og samarbejdspartnere. Derudover er det vigtigt med stærke kommunikative kompetencer, da vi i de kommende år skal blive endnu bedre til at profilere Autismecenter Syddanmark i forhold til eksterne samarbejdspartnere og kommuner.

Vi tilbyder 

  • Et spændende lederjob tæt på kerneopgaven i et center med faglige ambitioner. 
  • Et velfungerende center med en fast kerne af kompetente og imødekommende kolleger, og et miljø med en uformel og anerkendende omgangstone. 
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.  
  • Attraktive løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation.  

Om os  

Holmehøj er en del af Autismecenter Syddanmark i Region Syddanmark. Centeret tilbyder bolig og beskæftigelse til børn, unge og voksne med autisme, børn/voksne, som har gavn af en meget struktureret og forudsigelig hverdag. Holmehøj er desuden VISO leverandør på voksenområdet. Centret har afdelinger i Ringe, Kværndrup. Odense, Middelfart og Kolding og beskæftiger i alt ca. 200 medarbejdere og har et årligt budget på ca. 110 mio. kr. Du kan også læse mere om Autismecenter Syddanmark og Holmehøj på vores hjemmeside. 

Yderligere oplysninger 

Du vil få fast arbejdsplads i Hus B på Holmehøj i Ringe. Vi afholder jævnligt møder på andre matrikler, så derfor er det nødvendigt, at du har kørekort og bil. 

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Niels Christian Fruergaard Hansen tlf.: 4043 4618 eller leder af kvalitet og udvikling Lene Stentoft tlf.: 21679835.  

Sådan søger du 

Send din ansøgning sammen med relevante bilag via nedenstående link. Ansøgningsfristen er 4. september 2019. Første samtalerunde forventes afholdt 10. september 2019 og anden samtalerunde forventes afholdt 18. september 2019. Mellem første og anden samtalerunde vil vi evt. anvende tests. Der vil også være mulighed for at besøge centeret mellem første og anden samtalerunde. 

ORS/Small/f552a66d_logo.pngAutismecenter Syddanmark, Region SyddanmarkMiddelfart2019-08-14T12:00:56.8102019-09-04T00:00:00
330065763Afdelingsleder til Aktiv Pleje og Omsorg til besættelse 1. oktober 2019Profile Ansøgningsfrist d. 19.08.2019Om jobbetEr du en erfaren og ambitiøs leder med bred indsigt i sundheds- og ældreområdet? Har du lyst til at stå i spidsen for videreudviklingen af et veldrevet ældreområde? Er du visionær og har modet til at gå nye veje for at udvikle de bæredygtige løsninger? Kan du samle folk, fremme tværfagligt samarbejde og omsætte beslutninger til handling? Har du erfaring med at lede og navigere i en politisk styret organisation, så er du måske den kommende afdelingsleder af Aktiv Pleje og Omsorg i Nordfyns Kommune.Aktiv Pleje og Omsorg er Sundheds- og rehabiliteringsafdelingens største personalemæssige område, og dermed en vigtig ressource i opfyldelse af Nordfyns Kommunes Vision 2021 og implementering af Velfærd-og Værdighedspolitikken.Sundhed- og rehabiliteringsafdelingens kerneopgave er at fremme den enkeltes mulighed for at leve et selvstændigt liv. De bærende principper i indsatsen er sundhedsfremme, forebyggelse, rehabilitering og inddragelse af velfærdsteknologiske løsninger.Kravene på området defineres dels af politiske prioriteringer både nationalt, regionalt og kommunalt, dels af befolkningssammensætningen og opgaverne i det nære sundhedsvæsen samt befolkningens sundhedsprofil, men i høj grad også af en målsætning om, at borgeren oplever det gode og aktive liv.Ældreområdet arbejder med implementering af tiltag, der skal imødegå kommunes udfordringer med:demografisk udviklingopgaver og krav i det nære sammenhængende sundhedsvæsenrekruttering af medarbejderenedbringelse af sygefraværøkonomisk styring af områdeteffektbasseret styring Området har 470 medarbejdere, og dermed en vigtig ressource i borgerens møde oplevelse af Nordfyns Kommune som en ligeværdig samarbejdspart.Afdelingen består af:3 centerområder med i alt 5 plejecentre2 hjemmeplejeområder med 6 distrikteOrganisationsdiagram: https: www.nordfynskommune.dk ~ media Hjemmeside Toolbar Job Dokumenter-der-linkes-til-fra-jobopslagene Organisationsdiagram-Aktiv-Pleje-og-Omsorg.pdf?la daAfdelingslederes ansvar og funktion er rammesat i Nordfyns Kommunes politiske Visioner og Målsætninger, Direktionens Strategi- og handlingsplan, Det Nordfynske Lederskab og Nordfyns Kommunes værdigrundlag: Ordentlighed, Troværdighed, Åbenhed og Synlighed.Din profilVi søger en afdelingsleder som: har en sundhedsfaglig uddannelse suppleret med en ledelsesmæssig efter videreuddannelsehar drifts-, kvalitets- og personaleledelseserfaring fra en politisk styret organisationhar kendskab til de lovgivningsmæssige og faglige udfordringer på ældre- og sundhedsområdetgerne erfaring med udviklingsarbejde og arbejde med projekter samt forbedrings- og innovationskultur, udvikling af kerneopgave og social kapitalhar erfaring med økonomistyring på institutionsniveauer optaget af, at ville se resultater samt nysgerrig og handlekraftig omkring nye og bedre processer og initiativerhar personlige og ledelsesmæssige evner til at sætte en kurs og skabe følgeskab hos ledere og medarbejdereer en samarbejdsorienteret personkan kommunikere skriftligt og verbalt. Derfor skal du vælge osNordfyns kommune er værdigbasseret organisation, der tør gå nye veje. Vi har engagerede medarbejdere med et højt ambitionsniveau, der arbejder med borgerinddragelse og kvalitet i opgaveløsningen.Der er tale om et spændende og varieret ledelsesfunktion på en arbejdsplads med en god og uformel omgangstone. Der er fleksible arbejdsforhold, og gode muligheder for relevant efteruddannelse.Du bliver del af et velfungerende ledelsesteam på tværs i Sundhed og Rehabilitering, hvor der arbejdes med at tænke ledelse på tværs og tværgående løsning af kerneopgaven.Nordfyns Kommunes Velfærdspolitik: https: www.nordfynskommune.dk ~ media Hjemmeside Topmenu Om-kommunen Vision-politik-og-strategi Politikker Politikker Velfaerdspolitik-Voksen-og-aeldreomraadet.pdfNordfyns Kommunes værdighedspolitik: https: www.nordfynskommune.dk ~ media Hjemmeside Topmenu Om-kommunen Vision-politik-og-strategi Politikker Politikker Vrdighedspolitik-2018.pdf?la daJob- og kravprofil: https: www.nordfynskommune.dk ~ media Hjemmeside Toolbar Job Dokumenter-der-linkes-til-fra-jobopslagene Job-og-personprofil-Leder-Aktiv-Pleje-og-Omsorg.pdf?la daLøn og ansættelsesvilkårLøn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.Straffeattest skal indhentes, før ansættelse kan finde sted.Hvis du vil vide mereHvis du har spørgsmål eller behov for yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Chef for Sundhed og Rehabilitering Judith Poulsen på tlf. 29 17 35 68.AnsøgningVi ser frem til at modtage din ansøgning vedhæftet relevante bilag senest mandag den 19. august 2019.Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35 2019.Du søger stillingen via knappen Send ansøgning Om Nordfyns KommuneNordfyns Kommune er sundhedscertificeret og fra 1. august 2019 er vi en røgfri arbejdsplads. Som medarbejder hos os får du en attraktiv sundhedsordning med en lang række sundhedstilbud, som du kan trække på.Nordfyns Kommune er en innovativ arbejdsplads med modet til at prøve nye ideer af. Vi skaber fremtidens løsninger i et udviklende samarbejde på tværs af fagskel - og sammen med vores borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere. Det giver nemlig de bedste løsninger.Se mere på www.nordfynskommune.dkNordfyns Kommunes medarbejdergrundlag: https: www.nordfynskommune.dk Om-Kommunen Job-i-Nordfyns-Kommune En-attraktiv-arbejdsplads Medarbejder-i-Nordfyns-KommuneNordfyns Kommunes personalepolitik: https: www.nordfynskommune.dk Om-Kommunen Job-i-Nordfyns-Kommune En-attraktiv-arbejdsplads PersonalepolitikVision 2021: https: www.nordfynskommune.dk Om-Kommunen Vision-og-strategi Vision-2021Ansøgningsfrist d. 19.08.2019

Om jobbet
Er du en erfaren og ambitiøs leder med bred indsigt i sundheds- og ældreområdet? Har du lyst til at stå i spidsen for videreudviklingen af et veldrevet ældreområde? Er du visionær og har modet til at gå nye veje for at udvikle de bæredygtige løsninger? Kan du samle folk, fremme tværfagligt samarbejde og omsætte beslutninger til handling? Har du erfaring med at lede og navigere i en politisk styret organisation, så er du måske den kommende afdelingsleder af Aktiv Pleje og Omsorg i Nordfyns Kommune.

Aktiv Pleje og Omsorg er Sundheds- og rehabiliteringsafdelingens største personalemæssige område, og dermed en vigtig ressource i opfyldelse af Nordfyns Kommunes Vision 2021 og implementering af Velfærd-og Værdighedspolitikken.

Sundhed- og rehabiliteringsafdelingens kerneopgave er at fremme den enkeltes mulighed for at leve et selvstændigt liv. De bærende principper i indsatsen er sundhedsfremme, forebyggelse, rehabilitering og inddragelse af velfærdsteknologiske løsninger.

Kravene på området defineres dels af politiske prioriteringer både nationalt, regionalt og kommunalt, dels af befolkningssammensætningen og opgaverne i det nære sundhedsvæsen samt befolkningens sundhedsprofil, men i høj grad også af en målsætning om, at borgeren oplever det gode og aktive liv.

Ældreområdet arbejder med implementering af tiltag, der skal imødegå kommunes udfordringer med:
  • demografisk udvikling
  • opgaver og krav i det nære sammenhængende sundhedsvæsen
  • rekruttering af medarbejdere
  • nedbringelse af sygefravær
  • økonomisk styring af området
  • effektbasseret styring

Området har 470 medarbejdere, og dermed en vigtig ressource i borgerens møde/oplevelse af Nordfyns Kommune som en ligeværdig samarbejdspart.

Afdelingen består af:
3 centerområder med i alt 5 plejecentre
2 hjemmeplejeområder med 6 distrikte

Organisationsdiagram:
https://www.nordfynskommune.dk/~/media/Hjemmeside/Toolbar/Job/Dokumenter-der-linkes-til-fra-jobopslagene/Organisationsdiagram-Aktiv-Pleje-og-Omsorg.pdf?la=da

Afdelingslederes ansvar og funktion er rammesat i Nordfyns Kommunes politiske Visioner og Målsætninger, Direktionens Strategi- og handlingsplan,” Det Nordfynske Lederskab” og Nordfyns Kommunes værdigrundlag: Ordentlighed, Troværdighed, Åbenhed og Synlighed.

Din profil
Vi søger en afdelingsleder som:

  • har en sundhedsfaglig uddannelse suppleret med en ledelsesmæssig efter/ videreuddannelse
  • har drifts-, kvalitets- og personaleledelseserfaring fra en politisk styret organisation
  • har kendskab til de lovgivningsmæssige og faglige udfordringer på ældre- og sundhedsområdet
  • gerne erfaring med udviklingsarbejde og arbejde med projekter samt forbedrings- og innovationskultur, udvikling af kerneopgave og social kapital
  • har erfaring med økonomistyring på institutionsniveau
  • er optaget af, at ville se resultater samt nysgerrig og handlekraftig omkring nye og bedre processer og initiativer
  • har personlige og ledelsesmæssige evner til at sætte en kurs og skabe følgeskab hos ledere og medarbejdere
  • er en samarbejdsorienteret person
  • kan kommunikere skriftligt og verbalt.


Derfor skal du vælge os
Nordfyns kommune er værdigbasseret organisation, der tør gå nye veje. Vi har engagerede medarbejdere med et højt ambitionsniveau, der arbejder med borgerinddragelse og kvalitet i opgaveløsningen.

Der er tale om et spændende og varieret ledelsesfunktion på en arbejdsplads med en god og uformel omgangstone. Der er fleksible arbejdsforhold, og gode muligheder for relevant efteruddannelse.

Du bliver del af et velfungerende ledelsesteam på tværs i Sundhed og Rehabilitering, hvor der arbejdes med at tænke ledelse på tværs og tværgående løsning af kerneopgaven.

Nordfyns Kommunes Velfærdspolitik:
https://www.nordfynskommune.dk/~/media/Hjemmeside/Topmenu/Om-kommunen/Vision-politik-og-strategi/Politikker/Politikker/Velfaerdspolitik-Voksen-og-aeldreomraadet.pdf

Nordfyns Kommunes værdighedspolitik: https://www.nordfynskommune.dk/~/media/Hjemmeside/Topmenu/Om-kommunen/Vision-politik-og-strategi/Politikker/Politikker/Vrdighedspolitik-2018.pdf?la=da

Job- og kravprofil:
https://www.nordfynskommune.dk/~/media/Hjemmeside/Toolbar/Job/Dokumenter-der-linkes-til-fra-jobopslagene/Job-og-personprofil-Leder-Aktiv-Pleje-og-Omsorg.pdf?la=da

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Straffeattest skal indhentes, før ansættelse kan finde sted.

Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål eller behov for yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Chef for Sundhed og Rehabilitering Judith Poulsen på tlf. 29 17 35 68.

Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning vedhæftet relevante bilag senest mandag den 19. august 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35 – 2019.

Du søger stillingen via knappen "Send ansøgning"

Om Nordfyns Kommune
Nordfyns Kommune er sundhedscertificeret og fra 1. august 2019 er vi en røgfri arbejdsplads. Som medarbejder hos os får du en attraktiv sundhedsordning med en lang række sundhedstilbud, som du kan trække på.

Nordfyns Kommune er en innovativ arbejdsplads med modet til at prøve nye ideer af. Vi skaber fremtidens løsninger i et udviklende samarbejde på tværs af fagskel - og sammen med vores borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere. Det giver nemlig de bedste løsninger.

Se mere på www.nordfynskommune.dk

Nordfyns Kommunes medarbejdergrundlag: https://www.nordfynskommune.dk/Om-Kommunen/Job-i-Nordfyns-Kommune/En-attraktiv-arbejdsplads/Medarbejder-i-Nordfyns-Kommune

Nordfyns Kommunes personalepolitik: https://www.nordfynskommune.dk/Om-Kommunen/Job-i-Nordfyns-Kommune/En-attraktiv-arbejdsplads/Personalepolitik

Vision 2021: https://www.nordfynskommune.dk/Om-Kommunen/Vision-og-strategi/Vision-2021

ORS/Small/07f145d9_logo.jpegNordfyns KommuneBogense2019-07-30T16:00:26.9332019-08-19T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder Klinisk Neurofysiologisk Afsnit, Neurologisk Afdeling N, Odense Universitetshospital

Neurologisk Afdeling N

Odense C
Vi søger en afdelingsleder til Klinisk Neurofysiologisk Afsnit, Neurologisk Afdeling N, Odense Universitetshospital. Stillingen er ledig til besættelse 1. oktober 2019 eller snarest derefter. Vi ønsker en visionær, robust, engageret og dynamisk pers...
Indrykket:15. august 2019
Udløbsdato:8. september 2019

Autismecenter Syddanmark søger afdelingsleder til Holmehøj i Ringe

Autismecenter Syddanmark, Region Syddanmark

Middelfart
Ønsker du et lederjob tæt på kerneopgaven i et velfungerende center med et stærkt fagligt fællesskab og klare værdier? Og kan du med en anerkendende ledelsesstil, bidrage til en kultur med høj arbejdsglæde? Så er det måske dig vi søger til en stilli...
Indrykket:14. august 2019
Udløbsdato:4. september 2019

Afdelingsleder til Aktiv Pleje og Omsorg til besættelse 1. oktober 2019

Nordfyns Kommune

Bogense
Ansøgningsfrist d. 19.08.2019Om jobbetEr du en erfaren og ambitiøs leder med bred indsigt i sundheds- og ældreområdet? Har du lyst til at stå i spidsen for videreudviklingen af et veldrevet ældreområde? Er du visionær og har modet til at gå nye veje...
Indrykket:30. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019