Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Center for Omsorg og Rehabilitering

Til centrets Afdeling for Myndighed søger vi en dygtig og ambitiøs leder, som vil være med til at udvikle og drive kommunens indsats for ældre borgere.  
 
I Center for Omsorg og Rehabilitering har vi det overordnede ansvar for den strategiske udvikling af rehabilitering og ældreomsorg i Københavns Kommune.  
 
Vi arbejder med politisk betjening, udviklingsopgaver, driftsunderstøttelse og myndighedsopgaver. Fokus for vores arbejde er at levere helhedsorienterede løsninger, der skaber værdi for borgerne og er meningsfulde for medarbejderne. Derfor lægger vi vægt på et tæt samarbejde med driftsenhederne, den øvrige forvaltning og eksterne parter. Samarbejdsparterne er nærmere beskrevet i jobprofilen.  
 
Om jobbet  
Som afdelingsleder bliver du en del af centrets ledelsesteam med reference til centerchef Helle Schnedler. Centret ledes af et team på to centerchefer og seks afdelingsledere. Der er ca. 80 sundhedsfaglige og akademiske medarbejdere.
 
Du bliver leder for 14 engagerede medarbejdere, hvor ni af medarbejderne har en sundhedsfaglig baggrund og arbejder med visitation og boliganvisning, og fem af medarbejderne har en akademisk baggrund og arbejder som konsulenter med driftsunderstøttelse, politisk betjening og udvikling.  
 
Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende lederjob i et energisk miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger vægt på holdspil og resultater, faglig sparring, et godt arbejdsmiljø og kollegialt samvær.  
 
Lederen af Afdeling for Myndighed har særligt ansvar for strategi, udvikling og kvalitet i forvaltningens myndighedsfunktioner, herunder samarbejde med den decentrale visitation om drift og udvikling af forvaltningens indsatser og tilbud.  
 
Som afdelingsleder har du ansvaret for, at de daglige opgaver løses med høj faglig kvalitet. Det indebærer blandt andet, at du yder den nødvendige faglige sparring, organiserer opgavefordelingen og -varetagelsen og sikrer, at opgaver og projekter koordineres med forvaltningens øvrige centre og samarbejdspartnere. Det indebærer også, at du arbejder for et godt arbejdsmiljø og for, at de rette kompetencer er til stede i afdelingen.  
 
Hvem er du?  
Vi søger en afdelingsleder med samfundsvidenskabelig baggrund eventuelt med en sundheds- eller socialfaglig grunduddannelse og gerne ledelseserfaring.  
 
Vi lægger vægt på, at din ledelsestilgang er tillidsbaseret, hvilket blandt andet indebærer, at du udviser åbenhed og nysgerrighed i dit samarbejde. Og så er det vigtigt, at du er delegerende og tydelig om opgaver og ansvar og ikke mindst, at du er synlig og nærværende.
 
Vi forventer, at du har erfaring fra en politisk styret organisation, og det vil være en fordel, hvis du har viden indenfor ældreområdet. Du skal være god til at kommunikere og formidle komplekse sager både i tale og skrift.  
 
Mere information  
Du kan læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på www.kk.dk. Der er udarbejdet en jobprofil, som kan hentes på www.genitor.dk.  
 
Du er også velkommen til at kontakte centerchef Helle Schnedler på 2527 5621.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 16. februar
Den første samtale foregår den 21. februar. Anden samtale foregår 26. februar. Mellem de to samtaler vil der blive gennemført en personlighedstest.  
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329743730Phoenix-77caf84d12018-01-18T17:00:16.903Afdelingsleder til Center for Omsorg og Rehabilitering
Til centrets Afdeling for Myndighed søger vi en dygtig og ambitiøs leder, som vil være med til at udvikle og drive kommunens indsats for ældre borgere.  
 
I Center for Omsorg og Rehabilitering har vi det overordnede ansvar for den strategiske udvikling af rehabilitering og ældreomsorg i Københavns Kommune.  
 
Vi arbejder med politisk betjening, udviklingsopgaver, driftsunderstøttelse og myndighedsopgaver. Fokus for vores arbejde er at levere helhedsorienterede løsninger, der skaber værdi for borgerne og er meningsfulde for medarbejderne. Derfor lægger vi vægt på et tæt samarbejde med driftsenhederne, den øvrige forvaltning og eksterne parter. Samarbejdsparterne er nærmere beskrevet i jobprofilen.  
 
Om jobbet  
Som afdelingsleder bliver du en del af centrets ledelsesteam med reference til centerchef Helle Schnedler. Centret ledes af et team på to centerchefer og seks afdelingsledere. Der er ca. 80 sundhedsfaglige og akademiske medarbejdere.
 
Du bliver leder for 14 engagerede medarbejdere, hvor ni af medarbejderne har en sundhedsfaglig baggrund og arbejder med visitation og boliganvisning, og fem af medarbejderne har en akademisk baggrund og arbejder som konsulenter med driftsunderstøttelse, politisk betjening og udvikling.  
 
Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende lederjob i et energisk miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger vægt på holdspil og resultater, faglig sparring, et godt arbejdsmiljø og kollegialt samvær.  
 
Lederen af Afdeling for Myndighed har særligt ansvar for strategi, udvikling og kvalitet i forvaltningens myndighedsfunktioner, herunder samarbejde med den decentrale visitation om drift og udvikling af forvaltningens indsatser og tilbud.  
 
Som afdelingsleder har du ansvaret for, at de daglige opgaver løses med høj faglig kvalitet. Det indebærer blandt andet, at du yder den nødvendige faglige sparring, organiserer opgavefordelingen og -varetagelsen og sikrer, at opgaver og projekter koordineres med forvaltningens øvrige centre og samarbejdspartnere. Det indebærer også, at du arbejder for et godt arbejdsmiljø og for, at de rette kompetencer er til stede i afdelingen.  
 
Hvem er du?  
Vi søger en afdelingsleder med samfundsvidenskabelig baggrund eventuelt med en sundheds- eller socialfaglig grunduddannelse og gerne ledelseserfaring.  
 
Vi lægger vægt på, at din ledelsestilgang er tillidsbaseret, hvilket blandt andet indebærer, at du udviser åbenhed og nysgerrighed i dit samarbejde. Og så er det vigtigt, at du er delegerende og tydelig om opgaver og ansvar og ikke mindst, at du er synlig og nærværende.
 
Vi forventer, at du har erfaring fra en politisk styret organisation, og det vil være en fordel, hvis du har viden indenfor ældreområdet. Du skal være god til at kommunikere og formidle komplekse sager både i tale og skrift.  
 
Mere information  
Du kan læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på www.kk.dk. Der er udarbejdet en jobprofil, som kan hentes på www.genitor.dk.  
 
Du er også velkommen til at kontakte centerchef Helle Schnedler på 2527 5621.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 16. februar
Den første samtale foregår den 21. februar. Anden samtale foregår 26. februar. Mellem de to samtaler vil der blive gennemført en personlighedstest.  
 
2018-02-17T00:02:36.273 Til centrets Afdeling for Myndighed søger vi en dygtig og ambitiøs leder, som vil være med til at udvikle og drive kommunens indsats for ældre borgere. I Center for Omsorg og Rehabilitering har vi det overordnede ansvar for den strategiske udvikling af rehabilitering og ældreomsorg i Københavns Kommune. Vi arbejder med politisk betjening, udviklingsopgaver, driftsunderstøttelse og myndighedsopgaver. Fokus for vores arbejde er at levere helhedsorienterede løsninger, der skaber værdi for borgerne og er meningsfulde for medarbejderne. Derfor lægger vi vægt på et tæt samarbejde med driftsenhederne, den øvrige forvaltning og eksterne parter. Samarbejdsparterne er nærmere beskrevet i jobprofilen. Om jobbet Som afdelingsleder bliver du en del af centrets ledelsesteam med reference til centerchef Helle Schnedler. Centret ledes af et team på to centerchefer og seks afdelingsledere. Der er ca. 80 sundhedsfaglige og akademiske medarbejdere. Du bliver leder for 14 engagerede medarbejdere, hvor ni af medarbejderne har en sundhedsfaglig baggrund og arbejder med visitation og boliganvisning, og fem af medarbejderne har en akademisk baggrund og arbejder som konsulenter med driftsunderstøttelse, politisk betjening og udvikling. Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende lederjob i et energisk miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger vægt på holdspil og resultater, faglig sparring, et godt arbejdsmiljø og kollegialt samvær. Lederen af Afdeling for Myndighed har særligt ansvar for strategi, udvikling og kvalitet i forvaltningens myndighedsfunktioner, herunder samarbejde med den decentrale visitation om drift og udvikling af forvaltningens indsatser og tilbud. Som afdelingsleder har du ansvaret for, at de daglige opgaver løses med høj faglig kvalitet. Det indebærer blandt andet, at du yder den nødvendige faglige sparring, organiserer opgavefordelingen og -varetagelsen og sikrer, at opgaver og projekter koordineres med forvaltningens øvrige centre og samarbejdspartnere. Det indebærer også, at du arbejder for et godt arbejdsmiljø og for, at de rette kompetencer er til stede i afdelingen. Hvem er du? Vi søger en afdelingsleder med samfundsvidenskabelig baggrund eventuelt med en sundheds- eller socialfaglig grunduddannelse og gerne ledelseserfaring. Vi lægger vægt på, at din ledelsestilgang er tillidsbaseret, hvilket blandt andet indebærer, at du udviser åbenhed og nysgerrighed i dit samarbejde. Og så er det vigtigt, at du er delegerende og tydelig om opgaver og ansvar og ikke mindst, at du er synlig og nærværende. Vi forventer, at du har erfaring fra en politisk styret organisation, og det vil være en fordel, hvis du har viden indenfor ældreområdet. Du skal være god til at kommunikere og formidle komplekse sager både i tale og skrift. Mere information Du kan læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på www.kk.dk. Der er udarbejdet en jobprofil, som kan hentes på www.genitor.dk. Du er også velkommen til at kontakte centerchef Helle Schnedler på 2527 5621. Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 16. februar Den første samtale foregår den 21. februar. Anden samtale foregår 26. februar. Mellem de to samtaler vil der blive gennemført en personlighedstest.10Phoenix77caf84d101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=148669&DepartmentId=20491&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3080767Afdeling for Myndighed11Sjællandsgade 402200København NDKDanmarkORS/77caf84d_logo.pngORS/Small/77caf84d_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent510842KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=77caf84dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=77caf84dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=77caf84d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=77caf84d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/7.jpgBrænder du for at blive Afdelingsleder?12008001Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse352356122importimport_77caf84dDKDanmarkDKDanmark329937192Afdelingsleder til akutplejeenhed på VigerslevhusBasic Vi søger en dygtig afdelingsleder med stort fagligt engagement og flair for ledelse, samt erfaring fra akutområdet. En leder, der vil være med til at gøre en forskel og præge udviklingen i akutplejeenheden ( APE ) og opretholde den høje faglige standard, det meget gode tværfaglige samarbejde og det supergode arbejdsmiljø, vi har på Vigerslevhus. Som afdelingsleder bliver du en del af et fælles ledelsesteam med to øvrige afdelingsledere, en leder af køkken og service, en klinisk udviklingssygeplejerske og en centerleder. I huset er der i øvrigt ansat sygeplejersker, assistenter, serviceassistenter, økonomaer, diætist, kontorpersonale, servicefolk og der er tilknyttet fysioterapeuter og ergoterapeuter. Din fornemmeste opgave bliver at lede en personalegruppe af sygeplejersker og assistenter, samt at optimere patientforløbene med høj faglig kvalitet og minimal ventetid. Vi modtager akutte patienter fra hele København med mange forskellige specialer døgnet rundt. Alle er lægehenviste og kommer fra eget hjem eller hospital. Afdelingen har lige nu 33 sengepladser. Høj kvalitet i pleje og behandling samt en god kommunikation er højt prioriteret hos os. Vores afdeling er travl, fagligt udfordrende og bemandet af en stor tværfaglig gruppe af professionelle og dygtige kolleger. Vi har en god og munter omgangstone og vi arbejder hele tiden på at bevare vores gode arbejdsmiljø med fokus på uddannelse, høj faglighed, et godt tværfagligt samarbejde samt respekt og anerkendelse for hinanden. Akutplejeenheden er under forandring og i løbet af det kommende år, er vi i en spændende proces med at skulle samle flere af kommunens midlertidige pladser (MTO) på færre steder, hvoraf Vigerslevhus er et af disse steder. Du bliver som leder af APE en vigtig medspiller i en meget ambitiøs dagsorden om at tænke mere i forløb for borgerne og lede personalet igennem hele denne omstilling, som også foregår på tværs af alle de andre nuværende fem MTO er. Vigerslevhus består udover akutplejeenheden også af en palliativ afdeling og en rehabiliteringsafdeling og vi huser også København Kommunes nystartede udekørende akutteam. Som leder af APE samarbejder du hele tiden meget tæt med akutteamet om at undgå uhensigtsmæssige indlæggelser. En afdelingsleder, som har nedenstående kompetencer vil blive foretrukket ledelsesfaring på diplomniveau eller tilsvarende erfaring inden for det akutte område overblik og kan prioritere og effektuere gennemslagskraft og kan formidle klare budskaber, og som er robust og udviklingsorienteret en anerkendende og medinddragende tilgang til personalet og kan støtte, inspirere og motivere Vi tilbyder En spændende afdeling med faglige udfordringer, og hvor dagene aldrig er ens. Et udviklende og godt samarbejde i afdelingens ledergruppe. En grundig introduktion til afdelingen og specialerne. En afdeling, hvor vi prioriterer uddannelse og udvikling. En afdeling, hvor vi har fokus på det gode arbejdsmiljø. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst for ledere på Sundhedskartellets område indgået mellem Sundhedskartellets parter, herunder Dansk Sygeplejeråd og KL Mere information Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen, kan du kontakte centerleder Berit Juhl på 24917755. Se også vores film: https: youtu.be th9sNHXiyfI og kig på vores hjemmeside: www.vigerslevhus.dk. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 22. januar 2019.
Vi søger en dygtig afdelingsleder med stort fagligt engagement og flair for ledelse, samt erfaring fra akutområdet. En leder, der vil være med til at gøre en forskel og præge udviklingen i akutplejeenheden ( APE ) og opretholde den høje faglige standard, det meget gode tværfaglige samarbejde og det supergode arbejdsmiljø, vi har på Vigerslevhus.
 
Som afdelingsleder bliver du en del af et fælles ledelsesteam med to øvrige afdelingsledere, en leder af køkken og service, en klinisk udviklingssygeplejerske og en centerleder. I huset er der i øvrigt ansat sygeplejersker, assistenter, serviceassistenter, økonomaer, diætist, kontorpersonale, servicefolk og der er tilknyttet fysioterapeuter og ergoterapeuter.  
 
Din fornemmeste opgave bliver at lede en personalegruppe af sygeplejersker og assistenter, samt at optimere patientforløbene med høj faglig kvalitet og minimal ventetid.
 
Vi modtager akutte patienter fra hele København med mange forskellige specialer døgnet rundt. Alle er lægehenviste og kommer fra eget hjem eller hospital. Afdelingen har lige nu 33 sengepladser.
 
Høj kvalitet i pleje og behandling samt en god kommunikation er højt prioriteret hos os.
 
Vores afdeling er travl, fagligt udfordrende og bemandet af en stor tværfaglig gruppe af professionelle og dygtige kolleger. Vi har en god og munter omgangstone og vi arbejder hele tiden på at bevare vores gode arbejdsmiljø med fokus på uddannelse, høj faglighed, et godt tværfagligt samarbejde samt respekt og anerkendelse for hinanden.  
 
Akutplejeenheden er under forandring og i løbet af det kommende år, er vi i en spændende proces med at skulle samle flere af kommunens midlertidige pladser (MTO) på færre steder, hvoraf Vigerslevhus er et af disse steder. Du bliver som leder af APE en vigtig medspiller i en meget ambitiøs dagsorden om at tænke mere i forløb for borgerne og lede personalet igennem hele denne omstilling, som også foregår på tværs af alle de andre nuværende fem MTO’er.
 
Vigerslevhus består udover akutplejeenheden også af en palliativ afdeling og en rehabiliteringsafdeling og vi huser også København Kommunes nystartede udekørende akutteam. Som leder af APE samarbejder du hele tiden meget tæt med akutteamet om at undgå uhensigtsmæssige indlæggelser.  
 
En afdelingsleder, som har nedenstående kompetencer vil blive foretrukket  
  • ledelsesfaring på diplomniveau eller tilsvarende  
  • erfaring inden for det akutte område overblik og kan prioritere og effektuere  
  • gennemslagskraft og kan formidle klare budskaber, og som er robust og udviklingsorienteret  
  • en anerkendende og medinddragende tilgang til personalet og kan støtte, inspirere og motivere  
Vi tilbyder  
  • En spændende afdeling med faglige udfordringer, og hvor dagene aldrig er ens.   
  • Et udviklende og godt samarbejde i afdelingens ledergruppe.   
  • En grundig introduktion til afdelingen og specialerne.  
  • En afdeling, hvor vi prioriterer uddannelse og udvikling.   
  • En afdeling, hvor vi har fokus på det gode arbejdsmiljø. 
Ansættelsesvilkår  
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst for ledere på Sundhedskartellets område indgået mellem Sundhedskartellets parter, herunder Dansk Sygeplejeråd og KL  
 
Mere information
Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen, kan du kontakte centerleder Berit Juhl på 24917755. Se også vores film: https://youtu.be/th9sNHXiyfI og kig på vores hjemmeside: www.vigerslevhus.dk.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 22. januar 2019.
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngAktivitet VKV - VigerslevhusValby2019-01-07T11:00:43.0032019-01-22T00:00:00
329935106Afdelingsleder til bostøtte og udvikling af nye forebyggende og rehabiliterende indsatser i Borgercenter HandicapBasic Borgercenter Handicap søger en dynamisk afdelingsleder til at gå forrest i daglig ledelse og udvikling af den socialpædagogiske støtte til borgere med handicap i eget hjem. Da vores afdelingsleder gennem de sidste 3 år har fået nyt job, søger vi en fagligt stærk afdelingsleder, som vil gå forrest i opgaven med at omsætte Socialstrategien til virkelighed for borgere med handicap i eget hjem. Socialstrategien sigter mod at borgerne i København med handicap oplever at blive understøttet, så den enkeltes ressourcer aktiveres, og der opnås øget selvstændighed, mestring og social mobilitet. Derfor intensiverer vi nu arbejdet med at styrke de helt tidlige indsatser, som et stærkt alternativ til midlertidige og længerevarende botilbud. Ligesom vi vil styrke tilbuddet til borgere, der på vejen til egen bolig, har haft et kortere eller længerevarende botilbud og skal etablere en ny god hverdag i egen bolig. I Borgercenter Handicaps leverer vi i dag bostøtte til 550 borgere, som bor selvstændigt i egen lejlighed i Københavns Kommune. Bostøtten leveres af medarbejdere der fra den 1. februar 2019 er opdelt i fire distrikter. Vi søger en ny afdelingsleder til at implementere den nye organisering, samt udvikle nye socialpædagogiske støtteformer til fremtidens handicapindsats i Københavns Kommune. Dine vigtigste ledelsesmæssige opgaver i 2019 bliver således at sikre: Implementering af ny organisering Udvikling af nye forebyggende og rehabiliterende indsatser. I afdelingen for bostøtte er der ansat 27 hjemmevejledere, som leverer bostøtten, og fra 1. januar 2019 har vi iværksat et nyt projekt, hvor vi skal udvikle forebyggende og rehabiliterende indsatser. Til dette er der ansat en projektleder pr. 1. januar, og vi er i gang med at rekruttere en projektleder mere. Stillingen som afdelingsleder er en af to, i det vi kalder Udførerområdet, hvor den anden afdelingsleder er leder for bl.a. handicapledsagere og afløsere som løser opgaver for familier med børn med handicap i hjemmet. Derudover har Udførerområdet en socialfaglig koordinator til at understøtte opgaverne og den faglige udvikling i området. Du vil i stillingen som afdelingsleder for bostøtteområdet indgå i tæt ledelsesmæssigt samarbejde med ledergruppen af Udførerområdet, og du vil have et netværk på tværs af Borgercentrets myndighedsområde med de øvrige afdelingsledere. Din ledelsesmæssige opgave vil bestå i: at lede og understøtte bostøtteområdets nye organisering i fire selvstyrende teams at lede og sikre udvikling af nye indsatser indenfor det forebyggende og rehabiliterende område at samarbejde tæt med myndighedsområderne, særligt Unge- og Voksenområdet i Borgercenter Handicap at sikre at borgerne oplever høj kvalitet i opgaveløsningen, og vi derfor opnår høj brugertilfredshed. Stillingen er ledig fra den 1. februar 2019, vi forventer tiltrædelse den 1. marts 2019. Vi forventer, at du og dine medarbejdere samarbejder tæt med såvel myndighedsområdet, som de øvrige tilbud til borgere der er i eget hjem, eller hvor det er planen, at de vil skulle flytte i eget hjem, så borgerne oplever en sammenhængende og koordineret indsats. Ved stillingengen lægger vi vægt på, at du har relevant uddannelse, fx en pædagogisk, social- eller sygeplejefaglig baggrund suppleret med handicapfaglig viden har solid erfaring som leder af en driftsorganisation har en lederuddannelse, for eksempel diplomuddannelse i ledelse kan gå forrest og skabe mening for medarbejderne i opgaveløsningen og kan omsætte strategier til konkret forandring og praksis kan lede driften af ydelserne, så borgerne opnår høj tilfredshed er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen. Løn- og ansættelsesforhold Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Vi er beliggende på Thoravej, 2400 København NV. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte områdechef Merete Lefeldt på 2631 5137 eller socialfaglig koordinator Rikke Møller Eriksen på 6171 9429. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 24. januar 2019 Samtaler vil blive afholdt mandag den 28. januar 2019. Om Borgercenter Handicap Vores målgruppe er Københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og faglig stærk organisation. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk
Borgercenter Handicap søger en dynamisk afdelingsleder til at gå forrest i daglig ledelse og udvikling af den socialpædagogiske støtte til borgere med handicap i eget hjem.  
 
Da vores afdelingsleder gennem de sidste 3 år har fået nyt job, søger vi en fagligt stærk afdelingsleder, som vil gå forrest i opgaven med at omsætte Socialstrategien til virkelighed for borgere med handicap i eget hjem. Socialstrategien sigter mod at borgerne i København med handicap oplever at blive understøttet, så den enkeltes ressourcer aktiveres, og der opnås øget selvstændighed, mestring og social mobilitet. Derfor intensiverer vi nu arbejdet med at styrke de helt tidlige indsatser, som et stærkt alternativ til midlertidige og længerevarende botilbud. Ligesom vi vil styrke tilbuddet til borgere, der på vejen til egen bolig, har haft et kortere eller længerevarende botilbud og skal etablere en ny god hverdag i egen bolig.  
 
I Borgercenter Handicaps leverer vi i dag bostøtte til 550 borgere, som bor selvstændigt i egen lejlighed i Københavns Kommune. Bostøtten leveres af medarbejdere der fra den 1. februar 2019 er opdelt i fire distrikter. Vi søger en ny afdelingsleder til at implementere den nye organisering, samt udvikle nye socialpædagogiske støtteformer til fremtidens handicapindsats i Københavns Kommune.  
 
Dine vigtigste ledelsesmæssige opgaver i 2019 bliver således at sikre:  
  • Implementering af ny organisering  
  • Udvikling af nye forebyggende og rehabiliterende indsatser. 
I afdelingen for bostøtte er der ansat 27 hjemmevejledere, som leverer bostøtten, og fra 1. januar 2019 har vi iværksat et nyt projekt, hvor vi skal udvikle forebyggende og rehabiliterende indsatser. Til dette er der ansat en projektleder pr. 1. januar, og vi er i gang med at rekruttere en projektleder mere.  
Stillingen som afdelingsleder er en af to, i det vi kalder Udførerområdet, hvor den anden afdelingsleder er leder for bl.a. handicapledsagere og afløsere som løser opgaver for familier med børn med handicap i hjemmet. Derudover har Udførerområdet en socialfaglig koordinator til at understøtte opgaverne og den faglige udvikling i området. Du vil i stillingen som afdelingsleder for bostøtteområdet indgå i tæt ledelsesmæssigt samarbejde med ledergruppen af Udførerområdet, og du vil have et netværk på tværs af Borgercentrets myndighedsområde med de øvrige afdelingsledere.  
 
Din ledelsesmæssige opgave vil bestå i:  
  • at lede og understøtte bostøtteområdets nye organisering i fire selvstyrende teams  
  • at lede og sikre udvikling af nye indsatser indenfor det forebyggende og rehabiliterende område
  • at samarbejde tæt med myndighedsområderne, særligt Unge- og Voksenområdet i Borgercenter Handicap  
  • at sikre at borgerne oplever høj kvalitet i opgaveløsningen, og vi derfor opnår høj brugertilfredshed.  
Stillingen er ledig fra den 1. februar 2019, vi forventer tiltrædelse den 1. marts 2019.  
 
Vi forventer, at du og dine medarbejdere samarbejder tæt med såvel myndighedsområdet, som de øvrige tilbud til borgere der er i eget hjem, eller hvor det er planen, at de vil skulle flytte i eget hjem, så borgerne oplever en sammenhængende og koordineret indsats.  
 
Ved stillingengen lægger vi vægt på, at du  
  • har relevant uddannelse, fx en pædagogisk, social- eller sygeplejefaglig baggrund suppleret med handicapfaglig viden  
  • har solid erfaring som leder af en driftsorganisation  
  • har en lederuddannelse, for eksempel diplomuddannelse i ledelse  
  • kan gå forrest og skabe mening for medarbejderne i opgaveløsningen og kan omsætte strategier til konkret forandring og praksis  
  • kan lede driften af ydelserne, så borgerne opnår høj tilfredshed  
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen.
Løn- og ansættelsesforhold  
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Vi er beliggende på Thoravej, 2400 København NV. 
 
Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse.  
 
Yderligere oplysninger  
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte områdechef Merete Lefeldt på 2631 5137 eller socialfaglig koordinator Rikke Møller Eriksen på 6171 9429.  
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 24. januar 2019 
Samtaler vil blive afholdt mandag den 28. januar 2019.  
 
Om Borgercenter Handicap  
Vores målgruppe er Københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og faglig stærk organisation. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBorgercenter HandicapKøbenhavn V2019-01-03T11:00:41.3432019-01-24T00:00:00
329942043Afdelingsleder til Korsager SkoleBasic Korsager Skole søger en afdelingsleder til vores ledelsesteam. Et team, der består af skoleleder, souschef og to afdelingsledere. Du vil få ansvaret for skolens Ressourcecenter og skolens mellemtrin. Korsager Skole er en velfungerende folkeskole i Københavns Kommune. Vi er en tresporet skole med 730 aktive elever fordelt på 0.- 9. klasse samt to modtagehold. 90 engagerede medarbejdere og en konstruktiv skolebestyrelse samarbejder dagligt om at skabe de bedste rammer for elevernes sociale og faglige udvikling. Skolens elever kommer fra mange forskellige miljøer, hvilket giver en stor spændvidde, da de kommer fra såvel kommunikative stærke og svage hjem det skal du have interesse for. Vi er i de sidste fem år lykkedes med at løfte eleverne fagligt, uden at det bliver på bekostning af deres trivsel, da vi ser på den enkelte elev, der skal være medspiller i et velfungerende fællesskab. Tryghed, kammeratskab og faglighed er nøgleord for skolens arbejde, såvel i den enkelte klasse som i samarbejdet med hjemmene. Stillingen er på fuld tid 1924 1924 til besættelse pr. 1. april 2019 eller snarest derefter. Der kan læses mere om os på vores hjemmeside http: www.korsager.kk.dk. Som afdelingsleder på Korsager Skole bliver du en del af et aktivt, anerkendende og inkluderende skolemiljø præget af åbenhed og hjælpsomhed. Vi ønsker en afdelingsleder tæt på personalet, tæt på eleverne, tæt på hverdagen, med gode samarbejdsevner og med et stort hjerte for børn og unges trivsel og udvikling. Et menneske, der ser elever, medarbejdere og forældre som en ressource, og som er nærværende og tydelig i sin ledelsesstil. Vi ønsker en afdelingsleder som kan skabe sammenhængskraft i forhold til skolens mange tiltag og indsatsområder. Vi søger en afdelingsleder, der har et anerkendende pædagogisk og menneskeligt udgangspunkt har stærke kommunikative kompetencer kan skabe motivation og arbejdsglæde og fastholde fælles mål har handlekraft og pionerånd ikke er bange for at tage beslutninger har lyst til at tage lederuddannelse på diplomniveau er læreruddannet og som fortsat vil søge faglig og personlig udvikling Vi søger en afdelingsleder der har lyst til at arbejde med flg. Arbejde for at vores elever bliver endnu dygtigere At IT understøtter læring Ledelsen af Ressourcecenteret, såvel fagligt center som AKT Koordinering af møder i Ressourcecenteret sammen med den ene sekretær Sparring med koordinatorerne under Ressourcecenteret Opfølgning på elevfravær sammen med skolens socialrådgiver og familievejleder Ledelsen af mellemtrinnet og modtagerhold MUS TUS og sparring for personalet på skolens mellemtrin og modtagerhold Opfølgning på nationale test og trivselsundersøgelser på mellemtrinnet og modtagerhold Den daglige vikardækning sammen med ledelsesteamet Samt en masse andre opgaver Måske er du allerede leder, måske er du et ledertalent, der er på vej under alle omstændigheder glæder vi os til at høre fra dig. Ansættelsesvilkår Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skoleleder Peter Aksten på 3317 3970 eller se evt. skolens hjemmeside: www.korsager.kk.dk. Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 5. februar 2019
Korsager Skole søger en afdelingsleder til vores ledelsesteam. Et team, der består af skoleleder, souschef og to afdelingsledere. Du vil få ansvaret for skolens Ressourcecenter og skolens mellemtrin.  
 
Korsager Skole er en velfungerende folkeskole i Københavns Kommune. Vi er en tresporet skole med 730 aktive elever fordelt på 0.- 9. klasse samt to modtagehold.
 
90 engagerede medarbejdere og en konstruktiv skolebestyrelse samarbejder dagligt om at skabe de bedste rammer for elevernes sociale og faglige udvikling. Skolens elever kommer fra mange forskellige miljøer, hvilket giver en stor spændvidde, da de kommer fra såvel kommunikative stærke og svage hjem – det skal du have interesse for.  
 
Vi er i de sidste fem år lykkedes med at løfte eleverne fagligt, uden at det bliver på bekostning af deres trivsel, da vi ser på den enkelte elev, der skal være medspiller i et velfungerende fællesskab.  
 
Tryghed, kammeratskab og faglighed er nøgleord for skolens arbejde, såvel i den enkelte klasse som i samarbejdet med hjemmene.  
 
Stillingen er på fuld tid 1924/1924 til besættelse pr. 1. april 2019 eller snarest derefter.  
 
Der kan læses mere om os på vores hjemmeside http://www.korsager.kk.dk.  
 
Som afdelingsleder på Korsager Skole bliver du en del af et aktivt, anerkendende og inkluderende skolemiljø præget af åbenhed og hjælpsomhed.  
 
Vi ønsker en afdelingsleder tæt på personalet, tæt på eleverne, tæt på hverdagen, med gode samarbejdsevner og med et stort hjerte for børn og unges trivsel og udvikling. Et menneske, der ser elever, medarbejdere og forældre som en ressource, og som er nærværende og tydelig i sin ledelsesstil. Vi ønsker en afdelingsleder som kan skabe sammenhængskraft i forhold til skolens mange tiltag og indsatsområder.  
 
Vi søger en afdelingsleder, der  
  • har et anerkendende pædagogisk og menneskeligt udgangspunkt  
  • har stærke kommunikative kompetencer  
  • kan skabe motivation og arbejdsglæde og fastholde fælles mål  
  • har handlekraft og pionerånd  
  • ikke er bange for at tage beslutninger  
  • har lyst til at tage lederuddannelse på diplomniveau  
  • er læreruddannet  
  • og som fortsat vil søge faglig og personlig udvikling 
Vi søger en afdelingsleder der har lyst til at arbejde med flg. 
  • Arbejde for at vores elever bliver endnu dygtigere  
  • At IT understøtter læring  
  • Ledelsen af Ressourcecenteret, såvel fagligt center som AKT  
  • Koordinering af møder i Ressourcecenteret sammen med den ene sekretær  
  • Sparring med koordinatorerne under Ressourcecenteret  
  • Opfølgning på elevfravær sammen med skolens socialrådgiver og familievejleder  
  • Ledelsen af mellemtrinnet og modtagerhold  
  • MUS/TUS og sparring for personalet på skolens mellemtrin og modtagerhold  
  • Opfølgning på nationale test og trivselsundersøgelser på mellemtrinnet og modtagerhold  
  • Den daglige vikardækning sammen med ledelsesteamet  
  • Samt en masse andre opgaver  
Måske er du allerede leder, måske er du et ledertalent, der er på vej – under alle omstændigheder glæder vi os til at høre fra dig.  
 
Ansættelsesvilkår
Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst.
 
Yderligere oplysninger 
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte skoleleder Peter Aksten på 3317 3970 eller se evt. skolens hjemmeside: www.korsager.kk.dk.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest tirsdag den 5. februar 2019  
 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngKorsager SkoleBrønshøj2019-01-14T15:02:15.9532019-02-05T00:00:00
329944389Afdelingsleder til døgninstitutionen Ungehuset EmdrupBasic Brænder du for arbejdet med psykisk sårbare unge? Er du ambitiøs på dine egne, dine kollegaers og de unges vegne? Kan du sætte retning både strategisk og fagligt og dermed engagere og motivere ansatte og samarbejdspartnere? Så er du måske netop den afdelingsleder, vi leder efter til Ungehuset Emdrup. Ungehuset Emdrup er en behandlingsinstitution i rivende udvikling for unge mellem 13-18 (23 år) med svære psykosociale og psykiatriske vanskeligheder. Huset rummer 20 unge, som vi i stadig stigende grad støtter i inklusion i almenfællesskaber, så de får chance for at leve selvstændige og meningsfulde liv på lige kår med deres jævnaldrende. Det gør vi bl.a. gennem botræning, arbejdstræning, uddannelsesstøtte og ved at hjælpe den enkelte med at få skabt struktur og overblik over sin hverdag. Personalet arbejder både i den unges hjem her på institutionen, i skolen, hos familien eller i foreningslivet. Dette kræver stærke samarbejdsevner, omstillingsparathed og fleksibilitet. Noget du som leder skal være med til at styrke og understøtte i personalegruppen. Målgruppen I Ungehuset Emdrup bor unge med meget forskellige psykiatriske og psykosociale vanskeligheder. Gældende for dem alle er dog, at deres udfordringer er komplekse, selvom de kognitivt befinder sig indenfor normalområdet. Målgruppen er unge som lider af psykoser, skizofreni, bipolare lidelser, autismespektrum-forstyrrelser samt personlighedsforstyrrelser (dog ikke voldsomt udadreagerende). De kan have sidevanskeligheder (komobiditet) som angst, depression, OCD, spiseforstyrrelse eller ADHD. Unge som har adfærdsmæssige vanskeligheder, der kan vise sig ved selvskadende adfærd, selvmordstrusler eller selvmordsforsøg, affektlabilitet og et mindre brug af rusmidler, der ses som sekundær følge af deres psykiske og psykosociale vanskeligheder (selvmedicinering). Om Ungehuset Emdrup Ungehuset Emdrup rummer to døgnafdelinger Upstairs og Kollegiet. Hver af afdelinger er normeret til otte døgnpladser med mulighed for yderligere to pladser hver, i alt 20 pladser. Derudover rummer institutionen beskæftigelsestilbuddet In-Between. I In-Between støttes psykisk sårbare unge i at skabe struktur i deres hverdag, komme om op morgenen, løse mindre opgaver og i at afsøge, hvad der interesserer dem og kan motivere dem til at komme i beskæftigelse eller uddannelse. I Ungehuset Emdrup arbejder vi miljøterapeutisk ud fra kognitiv adfærdsterapi (KAT). Derudover arbejder vi med metoderne Low Arousal og MI (motiverende samtaler). Vi arbejder professionelt med dokumentation i dagligdagen ud fra en særligt udviklet metode, som vi kalder CSP:DoK (procesbaseret dokumentation). Ved brug af redskabet sætter vi sammen med den unge enkle, tydelige og handlingsrettede mål for behandlingsarbejdet. I Ungehuset er er ca. 50 medarbejdere fordelt på fast personale, faste afløsere og vikarer. Personalegruppen er meget engageret og består primært af pædagoger. Yderligere er der ansat sundhedsfagligt personale, socialrådgiver og psykolog. Som afdelingsleder i Ungehuset vil du arbejde tæt sammen med institutionslederen samt husets psykolog og socialrådgiver. Dine ledelsesopgaver vil dække begge døgnafdelinger samt beskæftigelsestilbuddet In-Between. Dine arbejdsopgaverne består i daglig ledelse og tilrettelæggelse af behandlingsarbejdet på Ungehusets afdelinger personaleledelse herunder vagtplanlægning, sparring med ansatte og afholdelse af MUS-samtaler at sikre godt arbejdsmiljø og trivsel herunder arbejde med forebyggelse af sygefravær og følelsesmæssige belastninger at deltage i det pædagogiske arbejde med de unge ude på afdelingerne at understøtte og udvikle relationer med eksterne samarbejdspartnere, herunder myndighedsområdet og deltagelse i netværk på tværs af CSP at indgå i CSPs bagvagtsrul hver 4. uge at understøtte, at opgaveløsning og kompetenceudvikling sker i overensstemmelse med de politiske visioner og fastsatte mål for området. Vi søger en fagligt og organisatorisk stærk afdelingsleder, som tager ansvar og leder med udgangspunkt i dialog, tillid og tydelige faglige refleksioner har en nysgerrig og anerkendende tilgang til personalets måde at løse opgaverne på er god til at organisere og arbejder struktureret og systematisk har et ressourcesyn, som betyder, at nye muligheder løbende identificeres og bringes i spil har et solidt og bredt kendskab til det psykiatriske felt og det socialpædagogiske arbejde er robust, har høj arbejdskapacitet og kan holde hovedet koldt i en til tider hektisk hverdag kan løse administrative opgaver (herunder vagtplanlægning og skriftlige opgaver). Det er en fordel, hvis du har erfaring fra døgninstitutionsområdet. Vi tilbyder et miljø præget af super engagerede medarbejdere, der arbejder målrettet og hårdt på at støtte nogle af Københavns mest udsatte unge en spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi går nye veje, skaber resultater og har høje ambitioner for de unge og familierne at blive en del af en arbejdsplads, hvor professionel ledelse vægtes højt i dagligdagen et velfungerende center og ledelsesgruppe, hvor opgaver løses på tværs af institutioner og center stor indflydelse på den daglige drift og faglige udvikling en velfungerende centeradministration, som arbejder for at understøtte institutionerne og har ansvaret for økonomi- og personaleopgaver for hele centret mulighed for kompetenceudvikling både inden for ledelse og faglige temaer. Organisering Ungehuset Emdrup er et tilbud i Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP), som er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning. CSP består af syv specialiserede dagbehandlings- og døgninstitutioner samt en række fleksible indsatstyper for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov herunder et tilbud til unge med spiseforstyrrelser. Centret rummer herudover en faglig enhed med fagspecialister indenfor det psykiatriske område. CSP er i konstant udvikling, og vi har høje ambitioner for vores opgaveløsning. Vores arbejde bygger på evidens og høj faglighed, og vi lægger vægt på, at opgaveløsningen sker med udgangspunkt i videns baserede metoder og kultur. Vi er optaget af at lave bæredygtige indsatser, der er så lidt indgribende i børnene og de unges liv som muligt, og vi lægger vægt på inddragelse af borgerne, deres familier og netværk i dette. Sammen arbejder vi på at skabe de allerbedste rammer for, at børnene og de unge kan tilegne sig de færdigheder, det kræver at kunne klare sig i vores samfund. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Stillingen er normeret til 37 timer om ugen og forventes besat senest den 1. april 2019. Derudover har du bagvagt aften nat i en uge af gangen hver 4. uge. Bagvagten deles mellem ledelserne på Ungehuset og institutionen Villa Kokkedal, hvorfor du også skal tage ledelsesmæssige beslutninger for Villa Kokkedal, når du har bagvagt. Center for Socialpædagogik og Psykiatri anvender udvidet børne- og straffeattest samt referencer, som led i rekrutteringen. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til institutionsleder Gitte Sander Holm på 2942 1792. Læs mere om centret og Ungehuset Emdrup her: www.csp.kk.dk Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 4. februar 2019 Der afholdes to runder af ansættelsessamtaler. Du skal derfor have mulighed for at kunne deltage ved 1. samtale onsdag den 6. februar 2019 samt 2. samtalerunde fredag den 8. februar 2019.
Brænder du for arbejdet med psykisk sårbare unge? Er du ambitiøs på dine egne, dine kollegaers og de unges vegne? Kan du sætte retning både strategisk og fagligt og dermed engagere og motivere ansatte og samarbejdspartnere?   
Så er du måske netop den afdelingsleder, vi leder efter til Ungehuset Emdrup.    
 
Ungehuset Emdrup er en behandlingsinstitution i rivende udvikling for unge mellem 13-18 (23 år) med svære psykosociale og psykiatriske vanskeligheder. Huset rummer 20 unge, som vi i stadig stigende grad støtter i inklusion i almenfællesskaber, så de får chance for at leve selvstændige og meningsfulde liv på lige kår med deres jævnaldrende. Det gør vi bl.a. gennem botræning, arbejdstræning, uddannelsesstøtte og ved at hjælpe den enkelte med at få skabt struktur og overblik over sin hverdag.  
 
Personalet arbejder både i den unges hjem her på institutionen, i skolen, hos familien eller i foreningslivet. Dette kræver stærke samarbejdsevner, omstillingsparathed og fleksibilitet. Noget du som leder skal være med til at styrke og understøtte i personalegruppen.  
 
Målgruppen  
I Ungehuset Emdrup bor unge med meget forskellige psykiatriske og psykosociale vanskeligheder. Gældende for dem alle er dog, at deres udfordringer er komplekse, selvom de kognitivt befinder sig indenfor normalområdet.
 
Målgruppen er unge som lider af psykoser, skizofreni, bipolare lidelser, autismespektrum-forstyrrelser samt personlighedsforstyrrelser (dog ikke voldsomt udadreagerende). De kan have sidevanskeligheder (komobiditet) som angst, depression, OCD, spiseforstyrrelse eller ADHD. Unge som har adfærdsmæssige vanskeligheder, der kan vise sig ved selvskadende adfærd, selvmordstrusler eller selvmordsforsøg, affektlabilitet og et mindre brug af rusmidler, der ses som sekundær følge af deres psykiske og psykosociale vanskeligheder (selvmedicinering).  
 
Om Ungehuset Emdrup  
Ungehuset Emdrup rummer to døgnafdelinger; Upstairs og Kollegiet. Hver af afdelinger er normeret til otte døgnpladser med mulighed for yderligere to pladser hver, i alt 20 pladser. Derudover rummer institutionen beskæftigelsestilbuddet In-Between. I In-Between støttes psykisk sårbare unge i at skabe struktur i deres hverdag, komme om op morgenen, løse mindre opgaver – og i at afsøge, hvad der interesserer dem og kan motivere dem til at komme i beskæftigelse eller uddannelse.  
I Ungehuset Emdrup arbejder vi miljøterapeutisk ud fra kognitiv adfærdsterapi (KAT). Derudover arbejder vi med metoderne Low Arousal og MI (motiverende samtaler).  
 
Vi arbejder professionelt med dokumentation i dagligdagen ud fra en særligt udviklet metode, som vi kalder CSP:DoK (procesbaseret dokumentation). Ved brug af redskabet sætter vi sammen med den unge enkle, tydelige og handlingsrettede mål for behandlingsarbejdet.  
 
I Ungehuset er er ca. 50 medarbejdere fordelt på fast personale, faste afløsere og vikarer. Personalegruppen er meget engageret og består primært af pædagoger. Yderligere er der ansat sundhedsfagligt personale, socialrådgiver og psykolog.  
 
Som afdelingsleder i Ungehuset vil du arbejde tæt sammen med institutionslederen samt husets psykolog og socialrådgiver.  
 
Dine ledelsesopgaver vil dække begge døgnafdelinger samt beskæftigelsestilbuddet In-Between.  
 
Dine arbejdsopgaverne består i
  • daglig ledelse og tilrettelæggelse af behandlingsarbejdet på Ungehusets afdelinger  
  • personaleledelse; herunder vagtplanlægning, sparring med ansatte og afholdelse af MUS-samtaler
  • at sikre godt arbejdsmiljø og trivsel; herunder arbejde med forebyggelse af sygefravær og følelsesmæssige belastninger
  • at deltage i det pædagogiske arbejde med de unge ude på afdelingerne
  • at understøtte og udvikle relationer med eksterne samarbejdspartnere, herunder myndighedsområdet og deltagelse i netværk på tværs af CSP
  • at indgå i CSPs bagvagtsrul hver 4. uge 
  • at understøtte, at opgaveløsning og kompetenceudvikling sker i overensstemmelse med de politiske visioner og fastsatte mål for området.
Vi søger en fagligt og organisatorisk stærk afdelingsleder, som    
  • tager ansvar og leder med udgangspunkt i dialog, tillid og tydelige faglige refleksioner
  • har en nysgerrig og anerkendende tilgang til personalets måde at løse opgaverne på
  • er god til at organisere og arbejder struktureret og systematisk
  • har et ressourcesyn, som betyder, at nye muligheder løbende identificeres og bringes i spil  
  • har et solidt og bredt kendskab til det psykiatriske felt og det socialpædagogiske arbejde  
  • er robust, har høj arbejdskapacitet og kan holde hovedet koldt – i en til tider hektisk hverdag  
  • kan løse administrative opgaver (herunder vagtplanlægning og skriftlige opgaver).
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra døgninstitutionsområdet.  
 
Vi tilbyder  
  • et miljø præget af super engagerede medarbejdere, der arbejder målrettet og hårdt på at støtte nogle af Københavns mest udsatte unge  
  • en spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor vi går nye veje, skaber resultater og har høje ambitioner for de unge og familierne  
  • at blive en del af en arbejdsplads, hvor professionel ledelse vægtes højt i dagligdagen  
  • et velfungerende center og ledelsesgruppe, hvor opgaver løses på tværs af institutioner og center  
  • stor indflydelse på den daglige drift og faglige udvikling  
  • en velfungerende centeradministration, som arbejder for at understøtte institutionerne og har ansvaret for økonomi- og personaleopgaver for hele centret  
  • mulighed for kompetenceudvikling; både inden for ledelse og faglige temaer.
Organisering  
Ungehuset Emdrup er et tilbud i Center for Socialpædagogik og Psykiatri (CSP), som er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning.  
 
CSP består af syv specialiserede dagbehandlings- og døgninstitutioner samt en række fleksible indsatstyper for børn og unge med sociale, psykologiske og psykiatriske behandlingsbehov; herunder et tilbud til unge med spiseforstyrrelser. Centret rummer herudover en faglig enhed med fagspecialister indenfor det psykiatriske område.  
 
CSP er i konstant udvikling, og vi har høje ambitioner for vores opgaveløsning. Vores arbejde bygger på evidens og høj faglighed, og vi lægger vægt på, at opgaveløsningen sker med udgangspunkt i videns baserede metoder og kultur. Vi er optaget af at lave bæredygtige indsatser, der er så lidt indgribende i børnene og de unges liv som muligt, og vi lægger vægt på inddragelse af borgerne, deres familier og netværk i dette. Sammen arbejder vi på at skabe de allerbedste rammer for, at børnene og de unge kan tilegne sig de færdigheder, det kræver at kunne klare sig i vores samfund.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Stillingen er normeret til 37 timer om ugen og forventes besat senest den 1. april 2019.
 
Derudover har du bagvagt aften/nat i en uge af gangen hver 4. uge. Bagvagten deles mellem ledelserne på Ungehuset og institutionen Villa Kokkedal, hvorfor du også skal tage ledelsesmæssige beslutninger for Villa Kokkedal, når du har bagvagt.  
 
Center for Socialpædagogik og Psykiatri anvender udvidet børne- og straffeattest samt referencer, som led i rekrutteringen.  
 
Yderligere oplysninger  
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til institutionsleder Gitte Sander Holm på 2942 1792.    
Læs mere om centret og Ungehuset Emdrup her: www.csp.kk.dk  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 4. februar 2019  
Der afholdes to runder af ansættelsessamtaler.  
Du skal derfor have mulighed for at kunne deltage ved 1. samtale onsdag den 6. februar 2019 samt 2. samtalerunde fredag den 8. februar 2019. 
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngUngehuset EmdrupKøbenhavn NV2019-01-17T16:03:00.1432019-02-04T00:00:00
329944007Afdelingsleder til vuggestuen i Haraldsgården (barselsvikariat)Profile Du er super kompetent til at lede Haraldsgårdens vuggestueafdelingVores afdelingsleder skal på barsel og vi søger derfor en afdelingsleder til vores vuggestueafdeling. Fremtiden spår vi ikke om og det er aldrig umuligt, at der er en stilling når barselsvikariatet er slut. Du bliver en del af en faglig stærk ledelse bestående af leder og tre afdelingsledere inklusive dig. Om dig Du er ikke nyuddannet men har enten ledelseserfaring eller en del års erfaring med vuggestuearbejde. Dine visioner for ledelsen er faglig, guidende og praksisnær ledelse.Du kender til Marte Meo og forstår at anvende principperne i praksis.Du er dygtig til at kommunikere i det direkte sprog og skriftligt. Du er modig og tør både lede foran, bagved og ved siden af. Din rygsæk er fuld af gejst, mod og livsglæde og det afspejler din personlighed i dit ledelsesarbejde.Du trives i en travl hverdag og er god til at have mange bolde i luften.Det er en selvfølge for dig, at deltage i hverdagspraksis på stuerne. Du kan forvente16 pædagoger og 2 medhjælpere der agerer på et højt fagligt niveau og som stiller store krav til dem selv og derfor også til deres ledelse. Et stærkt og fagligt ledelsesteam til at sparre med alle opgaver om og med daglige mikro-møder og ugentlige ledelsesmøder. Et stort hus med alle muligheder for udvikling. En dynamisk og kreativ personalegruppe på godt 50 medarbejdere, der tager ansvar for hinanden og vores arbejdsmiljø glæde, og som sætter nærvær, åbenhed og samarbejde højt. En personalegruppe som er villig til forandring og prioriterer pædagogisk struktur, der skaber forudsigelighed for alle. Et hus som holder fast i traditioner og samtidig er åbne overfor nye tiltag. En socialt engageret personalegruppe, der har mange fælles arrangementer, DHL, fester og fredagsøl.Du er ikke en del af normeringen på stuerne. Haraldsgården Målet er det bedste børneliv, midlet er et godt arbejdsmiljø, arbejdsglæde, engagement, nærvær og høj faglighed. Vi nytænker grundværdierne i handling, og ga°r nye veje.Vi tager altid udgangspunkt i barnets perspektiv. Vi er nysgerrige, faglige og omsorgsfulde. Forældrepartnerskab er en grundværdi hos os. Vi stiller høje faglige og personlige krav til vores kommende kollegaer, Vi griber ikke dagen men arbejder struktureret og fokuseret med handleplaner og læreplaner og inden for de rammer skaber vi rum for leg og spontanitet. Haraldsgården er mere end et job, det er en arbejdsplads hvor faglig udvikling, trivsel og fremdrift er kodeord.Vi har en god normering, orden i økonomien, ledelse der sætter rammer og skaber mulighed for frihed til forskellighed, samt en super engageret forældregruppe der aktivt vælger Haraldsgården til. RammerneVi har, når vi selv skal sige det, nogle af de bedste rammer set i København, et kæmpe hus med alle muligheder, hele tre haver legepladser, krearum, en sal og en stor boldbane. Vi har både rumlepot og minibus, der kan køre på skønne ture, vi har ladcykler og gå børnebusser, der tager på mindre og nærværende ture med de mindste og vi har to kolonihaver som vores minihave primært benytter. ProfilerHaraldsgårdens profil er pædagogisk idræt og natur og udeliv. Det er derfor vigtigt, at du har stor faglig interesse og gerne viden i disse områder.Normering65 vuggestuebørn, 25-30 Minihavebørn, 66 børnehavebørn og 12 basisbørn.Vi er endvidere en døgnåben institution for børn hvis forældre arbejder på skæve tider.Velkommen til digEr du blevet nysgerrig og vil du være med til at lave noget, der pa° mange ma°der er anderledes end du kender det fra andre institutioner? Brænder du for at have fokus pa° medarbejdernes trivsel, udvikling og læring? Ønsker du et arbejde hvor du har indflydelse, får indsigt og hvor du har alle muligheder for at præge fremtiden, så er dette job måske dit?Læs mere om os pa° vores hjemmeside www.haraldsgaarden.dkLøn og ansættelsesvilkår efter glædende regler og overenskomst.Stillingen er på 37 timer og er til besættelse marts 2019.Aftenmøder 2 gang om måneden kl. 17-20Vi er en røgfri institution og der må ikke ryges i arbejdstiden.Rundvisning ring til afdelingsleder Louise Søgaard på Tlf. 30 60 36 50AnsøgningenVi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 23.01.19 kl. 12:00, samtaler finder sted i uge 5 og 6Ansøgning med dokumentation for uddannelse og referencer samt cv sendes til job@haraldsgaarden.dk

Du er super kompetent til at lede Haraldsgårdens vuggestueafdeling

Vores afdelingsleder skal på barsel og vi søger derfor en afdelingsleder til vores vuggestueafdeling. 
Fremtiden spår vi ikke om og det er aldrig umuligt, at der er en stilling når barselsvikariatet er slut. 

Du bliver en del af en faglig stærk ledelse bestående af leder og tre afdelingsledere inklusive dig. 

Om dig

  • Du er ikke nyuddannet men har enten ledelseserfaring eller en del års erfaring med vuggestuearbejde. 
  • Dine visioner for ledelsen er faglig, guidende og praksisnær ledelse.
  • Du kender til Marte Meo og forstår at anvende principperne i praksis.
  • Du er dygtig til at kommunikere i det direkte sprog og skriftligt. 
  • Du er modig og tør både lede foran, bagved og ved siden af. 
  • Din rygsæk er fuld af gejst, mod og livsglæde og det afspejler din personlighed i dit ledelsesarbejde.
  • Du trives i en travl hverdag og er god til at have mange bolde i luften.
  • Det er en selvfølge for dig, at deltage i hverdagspraksis på stuerne. 
Du kan forvente
  • 16 pædagoger og 2 medhjælpere der agerer på et højt fagligt niveau og som stiller store krav til dem selv og derfor også til deres ledelse. 
  • Et stærkt og fagligt ledelsesteam til at sparre med alle opgaver om og med daglige mikro-møder og ugentlige ledelsesmøder. 
  • Et stort hus med alle muligheder for udvikling. 
  • En dynamisk og kreativ personalegruppe på godt 50 medarbejdere, der tager ansvar for hinanden og vores arbejdsmiljø/glæde, og som sætter nærvær, åbenhed og samarbejde højt. 
  • En personalegruppe som er villig til forandring og prioriterer pædagogisk struktur, der skaber forudsigelighed for alle. 
  • Et hus som holder fast i traditioner og samtidig er åbne overfor nye tiltag. 
  • En socialt engageret personalegruppe, der har mange fælles arrangementer, DHL, fester og fredagsøl.
  • Du er ikke en del af normeringen på stuerne. 

Haraldsgården 
Målet er det bedste børneliv, midlet er et godt arbejdsmiljø, arbejdsglæde, engagement, nærvær og høj faglighed. Vi nytænker grundværdierne i handling, og ga°r nye veje.

Vi tager altid udgangspunkt i barnets perspektiv. Vi er nysgerrige, faglige og omsorgsfulde. Forældrepartnerskab er en grundværdi hos os. Vi stiller høje faglige og personlige krav til vores kommende kollegaer, Vi griber ikke dagen men arbejder struktureret og fokuseret med handleplaner og læreplaner og inden for de rammer skaber vi rum for leg og spontanitet. Haraldsgården er mere end et job, det er en arbejdsplads hvor faglig udvikling, trivsel og fremdrift er kodeord.

Vi har en god normering, orden i økonomien, ledelse der sætter rammer og skaber mulighed for frihed til forskellighed, samt en super engageret forældregruppe der aktivt vælger Haraldsgården til. 

Rammerne
Vi har, når vi selv skal sige det, nogle af de bedste rammer set i København, et kæmpe hus med alle muligheder, hele tre haver/legepladser, krearum, en sal og en stor boldbane. Vi har både rumlepot og minibus, der kan køre på skønne ture, vi har ladcykler og gå børnebusser, der tager på mindre og nærværende ture med de mindste og vi har to kolonihaver som vores minihave primært benytter. 

Profiler
Haraldsgårdens profil er pædagogisk idræt og natur og udeliv. Det er derfor vigtigt, at du har stor faglig interesse og gerne viden i disse områder.

Normering
65 vuggestuebørn, 25-30 Minihavebørn, 66 børnehavebørn og 12 basisbørn.
Vi er endvidere en døgnåben institution for børn hvis forældre arbejder på skæve tider.

Velkommen til dig
Er du blevet nysgerrig og vil du være med til at lave noget, der pa° mange ma°der er anderledes end du kender det fra andre institutioner? Brænder du for at have fokus pa° medarbejdernes trivsel, udvikling og læring? Ønsker du et arbejde hvor du har indflydelse, får indsigt og hvor du har alle muligheder for at præge fremtiden, så er dette job måske dit?

Læs mere om os pa° vores hjemmeside www.haraldsgaarden.dk

Løn og ansættelsesvilkår efter glædende regler og overenskomst.
Stillingen er på 37 timer og er til besættelse marts 2019.
Aftenmøder 2 gang om måneden kl. 17-20
Vi er en røgfri institution og der må ikke ryges i arbejdstiden.

Rundvisning ring til afdelingsleder Louise Søgaard på Tlf. 30 60 36 50

Ansøgningen
Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 23.01.19 kl. 12:00, samtaler finder sted i uge 5 og 6
Ansøgning med dokumentation for uddannelse og referencer samt cv sendes til job@haraldsgaarden.dk

ORS/Small/7432de03_logo.pngHaraldsgårdenKøbenhavn Ø2019-01-16T21:00:00.8472019-02-08T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til akutplejeenhed på Vigerslevhus

Aktivitet VKV - Vigerslevhus

Valby
Vi søger en dygtig afdelingsleder med stort fagligt engagement og flair for ledelse, samt erfaring fra akutområdet. En leder, der vil være med til at gøre en forskel og præge udviklingen i akutplejeenheden ( APE ) og opretholde den høje faglige stan...
Indrykket:7. januar 2019
Udløbsdato:22. januar 2019

Afdelingsleder til bostøtte og udvikling af nye forebyggende og rehabiliterende indsatser i Borgercenter Handicap

Borgercenter Handicap

København V
Borgercenter Handicap søger en dynamisk afdelingsleder til at gå forrest i daglig ledelse og udvikling af den socialpædagogiske støtte til borgere med handicap i eget hjem. Da vores afdelingsleder gennem de sidste 3 år har fået nyt job, søger vi en ...
Indrykket:3. januar 2019
Udløbsdato:24. januar 2019

Afdelingsleder til Korsager Skole

Korsager Skole

Brønshøj
Korsager Skole søger en afdelingsleder til vores ledelsesteam. Et team, der består af skoleleder, souschef og to afdelingsledere. Du vil få ansvaret for skolens Ressourcecenter og skolens mellemtrin. Korsager Skole er en velfungerende folkeskole i K...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:5. februar 2019

Afdelingsleder til døgninstitutionen Ungehuset Emdrup

Ungehuset Emdrup

København NV
Brænder du for arbejdet med psykisk sårbare unge? Er du ambitiøs på dine egne, dine kollegaers og de unges vegne? Kan du sætte retning både strategisk og fagligt og dermed engagere og motivere ansatte og samarbejdspartnere? Så er du måske netop den ...
Indrykket:17. januar 2019
Udløbsdato:4. februar 2019

Afdelingsleder til vuggestuen i Haraldsgården (barselsvikariat)

Haraldsgården

København Ø
Du er super kompetent til at lede Haraldsgårdens vuggestueafdelingVores afdelingsleder skal på barsel og vi søger derfor en afdelingsleder til vores vuggestueafdeling. Fremtiden spår vi ikke om og det er aldrig umuligt, at der er en stilling når bar...
Indrykket:16. januar 2019
Udløbsdato:8. februar 2019