Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Center for Social Rehabilitering

Drømmer du om at stå i spidsen for Vejles bedste og stærkeste aktivitets- og væresteder for borgere med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer? Så har vi jobbet til dig her! 
 
Om jobbet 
Vi søger en visionær afdelingsleder, der brænder for at videreudvikle § 104 – området i Center for Social Rehabilitering (CSR).  
 
Afdelingen består af 16 medarbejdere fordelt på 6 matrikler i Vejle Kommune. Personalet består af et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement, som tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for borgerne. 
 
Ud over samværs- og aktivitetstilbuddene på Papirfa­brikken, Gulkrog 1-3, driver CSR Huset i Vesterbrogade 13 i Vejle, som retter sig mod psykisk sårbare, mens Himmelblå på Langelinje er for tidligere misbrugere.  
I Give er der Parkhuset og i Egtved Dalhuset og Egetoft.  
Tilbuddene i aktivitets- og værestederne har åbent i dagtimerne på hverdage samt åbningstider aftener og weekender.  
 
Vi har en rehabiliterende tilgang til arbejdet og har fokus på borgerens opretholdelse eller forbedring af personlige færdigheder eller livsvilkår. Borgerne har oftest egen bo­lig og vælger selv, hvilke tilbud de vil tage del i. Man skal ikke visiteres for at komme i vores tilbud, men blot møde op. Vi har en cafe og mange forskellige aktiviteter og mulighe­der for at være sammen med andre i samme situation.  
 
Tiltrædelse 1. august 2019 eller efter aftale. 
 
 
Vi forventer af dig 
  • Du har en pædagogisk uddannelse og gerne en lederuddannelse. Du har erfaringer med personale- og faglig ledelse. 
  • Du er en tydelig og omsorgsfuld leder, der har gode kommunikative kompetencer.  
  • Du er udadvendt, initiativrig og vægter relationel ledelse. 
  • Du er modig og kan stå fast, når det gynger. 
  • Du vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø. 
  • Du vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde. 
  • Du er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen. 
  • Du vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. 
  • Du betragter faglighed, dokumentation, opfølgning, struktur og overblik som en naturlig del af egen/andres praksis. 
  • Du har erfaringer med vagtplanlægning og er villig til at indgå i en lederbagvagtordning. 
  • Du er udviklingsorienteret og har mod på at blive en del af en udviklingsproces, hvor vi nytænker og gentænker §104 området. 
  • At du har kørekort, da der ofte forekommer samarbejdsmøder mv. ude af huset. 
 
Vi tilbyder dig 
  • Et center, som er i rivende udvikling 
  • En central rolle i udviklingen af § 104 inden for Center for Social Rehabilitering 
  • Spændende og udviklende ledelsesopgaver  
  • 8 gode lederkollegaer og et stærkt fagligt fællesskab 
  • Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på faglig sparring og udvikling 
 
Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn.  
 
Stillingen er en afdelingslederstilling på 37 timer uden højeste arbejdstid. 
 
Om os 
CSR er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. CSR er ét af tre centre i Social & Psykiatri, der har i alt 350 ansatte. CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer. Centrets hovedopgaver er:  
  • At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b. Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper.  
  • At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede.  
  • At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99.  
  • At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret.  
  • At løse mentoropgaver for Jobcentret.  
  • At ansætte medarbejdere i Ledsageordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94 
  • At administrere/udbetale plejevederlag, SEL §§ 118 & 119-120.  
Medarbejderne har primært en socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD/autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning. 
 
Afdelingslederen vil få sin faste base på Papirfabrikken, Gulkrog 1-3, Vejle. 
 
 
Flere oplysninger 
Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte centerleder, Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 51 86 22. 
 
 
Ansøgningsfrist 
Vi skal have din ansøgning senest den 9. juni.  
Ansættelsesudvalget mødes den 12. juni, hvorefter indkaldelserne finder sted. 
Vi forventer at afholde 1. samtale den 18. juni og 2. samtale afholdes den 20. juni.  
 
 
Børneattest 
Vi indhenter børne- og straffeattest.   

 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.  
 

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015546Phoenix-84d98c0912019-05-02T16:00:43.917Afdelingsleder til Center for Social Rehabilitering
Drømmer du om at stå i spidsen for Vejles bedste og stærkeste aktivitets- og væresteder for borgere med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer? Så har vi jobbet til dig her! 
 
Om jobbet 
Vi søger en visionær afdelingsleder, der brænder for at videreudvikle § 104 – området i Center for Social Rehabilitering (CSR).  
 
Afdelingen består af 16 medarbejdere fordelt på 6 matrikler i Vejle Kommune. Personalet består af et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement, som tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for borgerne. 
 
Ud over samværs- og aktivitetstilbuddene på Papirfa­brikken, Gulkrog 1-3, driver CSR Huset i Vesterbrogade 13 i Vejle, som retter sig mod psykisk sårbare, mens Himmelblå på Langelinje er for tidligere misbrugere.  
I Give er der Parkhuset og i Egtved Dalhuset og Egetoft.  
Tilbuddene i aktivitets- og værestederne har åbent i dagtimerne på hverdage samt åbningstider aftener og weekender.  
 
Vi har en rehabiliterende tilgang til arbejdet og har fokus på borgerens opretholdelse eller forbedring af personlige færdigheder eller livsvilkår. Borgerne har oftest egen bo­lig og vælger selv, hvilke tilbud de vil tage del i. Man skal ikke visiteres for at komme i vores tilbud, men blot møde op. Vi har en cafe og mange forskellige aktiviteter og mulighe­der for at være sammen med andre i samme situation.  
 
Tiltrædelse 1. august 2019 eller efter aftale. 
 
 
Vi forventer af dig 
  • Du har en pædagogisk uddannelse og gerne en lederuddannelse. Du har erfaringer med personale- og faglig ledelse. 
  • Du er en tydelig og omsorgsfuld leder, der har gode kommunikative kompetencer.  
  • Du er udadvendt, initiativrig og vægter relationel ledelse. 
  • Du er modig og kan stå fast, når det gynger. 
  • Du vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø. 
  • Du vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde. 
  • Du er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen. 
  • Du vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. 
  • Du betragter faglighed, dokumentation, opfølgning, struktur og overblik som en naturlig del af egen/andres praksis. 
  • Du har erfaringer med vagtplanlægning og er villig til at indgå i en lederbagvagtordning. 
  • Du er udviklingsorienteret og har mod på at blive en del af en udviklingsproces, hvor vi nytænker og gentænker §104 området. 
  • At du har kørekort, da der ofte forekommer samarbejdsmøder mv. ude af huset. 
 
Vi tilbyder dig 
  • Et center, som er i rivende udvikling 
  • En central rolle i udviklingen af § 104 inden for Center for Social Rehabilitering 
  • Spændende og udviklende ledelsesopgaver  
  • 8 gode lederkollegaer og et stærkt fagligt fællesskab 
  • Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på faglig sparring og udvikling 
 
Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn.  
 
Stillingen er en afdelingslederstilling på 37 timer uden højeste arbejdstid. 
 
Om os 
CSR er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. CSR er ét af tre centre i Social & Psykiatri, der har i alt 350 ansatte. CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer. Centrets hovedopgaver er:  
  • At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b. Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper.  
  • At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede.  
  • At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99.  
  • At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret.  
  • At løse mentoropgaver for Jobcentret.  
  • At ansætte medarbejdere i Ledsageordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94 
  • At administrere/udbetale plejevederlag, SEL §§ 118 & 119-120.  
Medarbejderne har primært en socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD/autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning. 
 
Afdelingslederen vil få sin faste base på Papirfabrikken, Gulkrog 1-3, Vejle. 
 
 
Flere oplysninger 
Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte centerleder, Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 51 86 22. 
 
 
Ansøgningsfrist 
Vi skal have din ansøgning senest den 9. juni.  
Ansættelsesudvalget mødes den 12. juni, hvorefter indkaldelserne finder sted. 
Vi forventer at afholde 1. samtale den 18. juni og 2. samtale afholdes den 20. juni.  
 
 
Børneattest 
Vi indhenter børne- og straffeattest.   

 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.  
 

 
2019-06-10T00:51:16.290 Drømmer du om at stå i spidsen for Vejles bedste og stærkeste aktivitets- og væresteder for borgere med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer? Så har vi jobbet til dig her! Om jobbet Vi søger en visionær afdelingsleder, der brænder for at videreudvikle § 104 området i Center for Social Rehabilitering (CSR). Afdelingen består af 16 medarbejdere fordelt på 6 matrikler i Vejle Kommune. Personalet består af et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement, som tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for borgerne. Ud over samværs- og aktivitetstilbuddene på Papirfa brikken, Gulkrog 1-3, driver CSR Huset i Vesterbrogade 13 i Vejle, som retter sig mod psykisk sårbare, mens Himmelblå på Langelinje er for tidligere misbrugere. I Give er der Parkhuset og i Egtved Dalhuset og Egetoft. Tilbuddene i aktivitets- og værestederne har åbent i dagtimerne på hverdage samt åbningstider aftener og weekender. Vi har en rehabiliterende tilgang til arbejdet og har fokus på borgerens opretholdelse eller forbedring af personlige færdigheder eller livsvilkår. Borgerne har oftest egen bo lig og vælger selv, hvilke tilbud de vil tage del i. Man skal ikke visiteres for at komme i vores tilbud, men blot møde op. Vi har en cafe og mange forskellige aktiviteter og mulighe der for at være sammen med andre i samme situation. Tiltrædelse 1. august 2019 eller efter aftale. Vi forventer af dig Du har en pædagogisk uddannelse og gerne en lederuddannelse. Du har erfaringer med personale- og faglig ledelse. Du er en tydelig og omsorgsfuld leder, der har gode kommunikative kompetencer. Du er udadvendt, initiativrig og vægter relationel ledelse. Du er modig og kan stå fast, når det gynger. Du vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø. Du vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde. Du er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen. Du vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. Du betragter faglighed, dokumentation, opfølgning, struktur og overblik som en naturlig del af egen andres praksis. Du har erfaringer med vagtplanlægning og er villig til at indgå i en lederbagvagtordning. Du er udviklingsorienteret og har mod på at blive en del af en udviklingsproces, hvor vi nytænker og gentænker §104 området. At du har kørekort, da der ofte forekommer samarbejdsmøder mv. ude af huset. Vi tilbyder dig Et center, som er i rivende udvikling En central rolle i udviklingen af § 104 inden for Center for Social Rehabilitering Spændende og udviklende ledelsesopgaver 8 gode lederkollegaer og et stærkt fagligt fællesskab Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på faglig sparring og udvikling Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn. Stillingen er en afdelingslederstilling på 37 timer uden højeste arbejdstid. Om os CSR er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. CSR er ét af tre centre i Social & Psykiatri, der har i alt 350 ansatte. CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer. Centrets hovedopgaver er: At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b. Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper. At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede. At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99. At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret. At løse mentoropgaver for Jobcentret. At ansætte medarbejdere i Ledsageordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94 At administrere udbetale plejevederlag, SEL §§ 118 & 119-120. Medarbejderne har primært en socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning. Afdelingslederen vil få sin faste base på Papirfabrikken, Gulkrog 1-3, Vejle. Flere oplysninger Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte centerleder, Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 51 86 22. Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest den 9. juni. Ansættelsesudvalget mødes den 12. juni, hvorefter indkaldelserne finder sted. Vi forventer at afholde 1. samtale den 18. juni og 2. samtale afholdes den 20. juni. Børneattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.10Phoenix84d98c09101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-09T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1377&ProjectId=145886&DepartmentId=20161&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3518523Center for Social Rehabilitering11Vestre Engvej 51 B, 4. sal7100VejleDKDanmarkORS/84d98c09_logo.pngORS/Small/84d98c09_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent752936VejlePremium14588601102-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=84d98c09https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=84d98c09https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=84d98c09&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=84d98c09&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/4.jpgAfdelingsleder til Center for Social Rehabilitering12007991Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361659104guggr@vejle.dkDanmarkDanmark330076996Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på DjurslandBasic Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på DjurslandSkolen ved Kløvhøj på Djursland har brug for en leder til at sikre og udvikle et stabilt skoletilbud til målgruppen. Skolen blev startet i august 2018, er fortsat i sin opstartsfase, og har hen over sommeren gennemgået en større ombygning.Du vil indgå i et samlet ledelsesteam med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, og opgaven bliver, sammen med personalet, at udvikle Danmarks bedste skoletilbud for målgruppen.Hvem er du?Vi søger en skoleleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med ledelse på skoleområdet, mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.Da du skal indgå i et tæt samarbejde med den afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, er det essentielt, at du ikke kun har øjne for dit eget område, men forstår at prioritere det fælles ansvar i forhold til hele institutionen. For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.Endvidere lægger vi vægt på, at: du vil og mestrer personaleledelse du har en grundlæggende fokus på at sikre barnets den unges trivsel du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt du er vedholdende du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur du er uddannet lærer og har lederuddannelse du har erfaring med drift og ledelse af en skole, gerne en intern skole du har erfaring med faglig drift af en skole, herunder bl.a. udarbejdelse af årsplaner, elevplaner og med afholdelse af eksamener. Om stillingenAfdelingslederen er ansvarlig for driften af skolen ved Kløvhøj, men indgår i et tæt ledelsesmæssigt samarbejde med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud. Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes af den fælles administration, både fagligt og administrativt.Den centrale opgave er at sikre barnets den unges trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads, bl.a. fagligheden hos lærere og pædagoger på skolen, som har 5 medarbejdere og pt. 3 elever, med et mål om 10 elever.Hvem er vi?SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http: www.sbu.rm.dk Skolen ved Kløvhøj er en intern skole med elever primært fra Kløvhøj Døgntilbud, hvor målgruppen er kendetegnet ved at have gennemgribende mentale udviklingsforstyrrelser. Fælles for alle er, at de har brug for hjælp og støtte til flere aspekter i hverdagen. Afdelingen er et højt specialiseret tilbud, hvor det pædagogiske personale specifikt er uddannet til at arbejde med lige netop denne målgruppe.Yderligere oplysningerDer er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.Stillingen ønskes besat 1. januar 2020.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069 eller viceområdechef Jannie Falk Bjerregaard 2046 3126.AnsøgningsfristAnsøgningsfristen er søndag den 29. september 2019.Første samtalerunde finder sted den 8. oktober 2019 og 2. samtalerunde den 28.oktober 2019. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 43 (efter aftale).Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtaleAfdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på Djursland

Skolen ved Kløvhøj på Djursland har brug for en leder til at sikre og udvikle et stabilt skoletilbud til målgruppen. Skolen  blev startet i august 2018, er fortsat i sin opstartsfase, og har hen over sommeren gennemgået en større ombygning.

Du vil indgå i et samlet ledelsesteam med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, og opgaven bliver, sammen med personalet, at udvikle Danmarks bedste skoletilbud for målgruppen.

Hvem er du?
Vi søger en skoleleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med ledelse på skoleområdet, mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.

Da du skal indgå i et tæt samarbejde med den afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud, er det essentielt, at du ikke kun har øjne for dit eget område, men forstår at prioritere det fælles ansvar i forhold til hele institutionen. For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.

Endvidere lægger vi vægt på, at:
  • du vil og mestrer personaleledelse
  • du har en grundlæggende fokus på at sikre barnets/den unges trivsel
  • du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt
  • du er vedholdende
  • du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur
  • du er uddannet lærer og har lederuddannelse
  • du har erfaring med drift og ledelse af en skole, gerne en intern skole
  • du har erfaring med faglig drift af en skole, herunder bl.a. udarbejdelse af årsplaner, elevplaner og med afholdelse af eksamener.
Om stillingen
Afdelingslederen er ansvarlig for driften af skolen ved Kløvhøj, men indgår i et tæt ledelsesmæssigt samarbejde med afdelingslederen for Kløvhøj Døgntilbud. Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes af den fælles administration, både fagligt og administrativt.

Den centrale opgave er at sikre barnets/den unges trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads, bl.a. fagligheden hos lærere og pædagoger på skolen, som har 5 medarbejdere og pt. 3 elever, med et mål om 10 elever.

Hvem er vi?
SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http://www.sbu.rm.dk/

Skolen ved Kløvhøj er en intern skole med elever primært fra Kløvhøj Døgntilbud, hvor målgruppen er kendetegnet ved at have gennemgribende mentale udviklingsforstyrrelser. Fælles for alle er, at de har brug for hjælp og støtte til flere aspekter i hverdagen. Afdelingen er et højt specialiseret tilbud, hvor det pædagogiske personale specifikt er uddannet til at arbejde med lige netop denne målgruppe.

Yderligere oplysninger
Der er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.

Stillingen ønskes besat 1. januar 2020.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069 eller viceområdechef Jannie Falk Bjerregaard 2046 3126.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er  søndag den 29. september 2019.

Første samtalerunde finder sted den 8. oktober 2019 og 2. samtalerunde den 28.oktober 2019. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 43 (efter aftale).

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale
 

ORS/Small/c4ed5a4f_logo.gifAdministrationen SBURisskov2019-08-22T10:00:10.6002019-09-29T00:00:00
330090478Afdelingsleder til Bifrost, afdeling BygdenProfile Bifrost er på udkig efter en ny afdelingsleder til afdeling Bygden. Vi søger dig der kan se værdien og mulighederne i at arbejde tæt sammen med afdelingsleder- kollega i en delt ledelsesfunktion. Du vil i tæt samarbejde med afdelingsleder- kollega skulle dele ledelsen mellem afdelingerne Mælkevejen og Storebjørn. Vi søger en afdelingsleder som motiveres af, at inspirere og videreudvikle medarbejdernes kompetencer og derigennem sikre vores anbragte børn den bedst mulige hverdag. Vi har i Bifrost fokus på autismepædagogik og neuropædagogik som metodisk tilgang og er pt i gang med at implementere dette i hele organisationen. Vi søger derfor en afdelingsleder med kendskab til autisme og neuropædagogik. Vi søger en afdelingsleder der har fokus på et godt arbejdsmiljø. Én som kan videreføre det gode pædagogiske fundament, tænke langsigtet på organisationens vegne, og være med til at videreudvikle vores unikke tilbud. Vi søger netop dig, som kender vigtigheden af at lytte og anerkende. Dig som med ordentlighed, faglig styrke og en naturlig autoritet, kan opnå følgeskab, få det bedste frem i medarbejderne, og skabe en positiv fællesfaglig kultur, der skal kendetegne de afdelinger, hvor du vil blive afdelingsleder. Om jobbet Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Du skal lede vores afdeling, som har fokus på at skabe gode bo-og aflastningsvilkår for børn med handicap. Opgaven er kompleks børnenes unikke behov er mangeartede, forældrenes forventninger er store, og rådgiverne efterspørger individuelle løsninger. Til at løse denne opgave er en gruppe af pædagoger og medhjælpere, som har faglige ambitioner, som individuelt bidrager til det gode arbejdsmiljø, og som er loyale over for organisationen. Tiltrædelse Den 1. december 2019. Vi forventer af dig Du har fagligt fokus, kan skabe overblik og bevare dit gode humør, når der er fart på Du har kendskab til autismepædagogik og neuropædagogik som metodisk tilgang Du er parat til at gribe nye opgaver, og du kan holde fast i dem, indtil der er fundet gode løsninger Du kender dine egne begrænsninger og kan bede om sparring i ledelsesteamet og blandt medarbejderne, når der er behov for det du formår altså at forblive autentisk Du er stærk i din kommunikation, og du er skarp på, hvad der kræver proces, og hvad der kræver beslutning Du er udforsker, og tør lede på grundlag af kvalificerede fornemmelser og anelser frem for udelukkende på grundlag af manualer og retningslinjer. Du er ikke bange for at være tydelig om usikkerheden Du udfordrer og udvikler forskellige greb og teknologier og får (midlertidig) styr på det ustyrlige Dine primære opgaver vil være: At bedrive faglig ledelse herunder at udøve faglig ledelse ift. medarbejdere og teams gennem støtte og sparring, samt være ansvarlig for at personaleressourcerne udnyttes så effektivt og fleksibelt som muligt i afdelingen Medansvarlig for at afdelingens budget overholdes At udvikle eget lederskab ved at praktisere anerkendende, værdibaseret ledelse i overensstemmelse med kommunens værdigrundlag At bidrage til godt samarbejde med alle relevante samarbejdspartnere Vi tilbyder dig At blive del af et velfungerende ledelsesteam i en udviklingsorienteret organisation Et afvekslende job med gode udviklingsmuligheder Engagerede medarbejdere, der tilskriver det faglige fællesskab og loyalitet stor betydning En systemisk og anerkendende arbejdsplads Administrative støttefunktioner til bl.a. arbejdsplanlægning o.a. Kontinuerlig supervision individuelt og i grupper Det forventes at du indgår i en plan med 7 kollegaer, hvor du kan kontaktes en akutfunktion for medarbejdere i tjeneste i weekender. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn. Om os Bifrost Fleksible tilbud til børn og unge med handicap, består af Kilden, Bygden og Gården. Kilden er et bo- og aflastningstilbud til børn med multiple funktionsnedsættelser. Bygden og Gården er aflastningstilbud til hjemmeboende børn med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser samt botilbud for børn og unge med autismespektrumforstyrrelser. Flere oplysninger Flere oplysninger kan fås hos Centerleder Lars Jarle Mikkelsen, tlf. 20 27 66 23 eller på mail: lajmi@vejle.dk. Link til egen hjemmeside Du kan læse mere om os på www.bifrost.vejle.dk Ansøgningsfrist Det skal oplyses at vi alene ønsker at modtage dit CV. Vi skal have dit CV senest den 20. oktober 2019. Vi har ansættelsessamtaler den 23. og 29. oktober 2019. Profilanalyse Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. Børneattest og offentlig straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Bifrost er på udkig efter en ny afdelingsleder til afdeling Bygden.

Vi søger dig der kan se værdien og mulighederne i at arbejde tæt sammen med afdelingsleder- kollega i en delt ledelsesfunktion.

Du vil i tæt samarbejde med afdelingsleder- kollega skulle dele ledelsen mellem afdelingerne Mælkevejen og Storebjørn.

Vi søger en afdelingsleder som motiveres af, at inspirere og videreudvikle medarbejdernes kompetencer og derigennem sikre vores anbragte børn den bedst mulige hverdag.

Vi har i Bifrost fokus på autismepædagogik og neuropædagogik som metodisk tilgang og er pt i gang med at implementere dette i hele organisationen. Vi søger derfor en afdelingsleder med kendskab til autisme og neuropædagogik.

Vi søger en afdelingsleder der har fokus på et godt arbejdsmiljø. Én som kan videreføre det gode pædagogiske fundament, tænke langsigtet på organisationens vegne, og være med til at videreudvikle vores unikke tilbud.

Vi søger netop dig, som kender vigtigheden af at lytte og anerkende. Dig som med ordentlighed, faglig styrke og en naturlig autoritet, kan opnå følgeskab, få det bedste frem i medarbejderne, og skabe en positiv fællesfaglig kultur, der skal kendetegne de afdelinger, hvor du vil blive afdelingsleder.

Om jobbet

Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Du skal lede vores afdeling, som har fokus på at skabe gode bo-og aflastningsvilkår for børn med handicap. Opgaven er kompleks; børnenes unikke behov er mangeartede, forældrenes forventninger er store, og rådgiverne efterspørger individuelle løsninger. Til at løse denne opgave er en gruppe af pædagoger og medhjælpere, som har faglige ambitioner, som individuelt bidrager til det gode arbejdsmiljø, og som er loyale over for organisationen.

Tiltrædelse

Den 1. december 2019.

Vi forventer af dig

  • Du har fagligt fokus, kan skabe overblik og bevare dit gode humør, når der er fart på
  • Du har kendskab til autismepædagogik og neuropædagogik som metodisk tilgang
  • Du er parat til at gribe nye opgaver, og du kan holde fast i dem, indtil der er fundet gode løsninger
  • Du kender dine egne begrænsninger og kan bede om sparring i ledelsesteamet og blandt medarbejderne, når der er behov for det – du formår altså at forblive autentisk
  • Du er stærk i din kommunikation, og du er skarp på, hvad der kræver proces, og hvad der kræver beslutning
  • Du er udforsker, og tør lede på grundlag af kvalificerede fornemmelser og anelser frem for udelukkende på grundlag af manualer og retningslinjer. Du er ikke bange for at være tydelig om usikkerheden
  • Du udfordrer og udvikler forskellige greb og teknologier og får (midlertidig) styr på det ustyrlige

Dine primære opgaver vil være:

  • At bedrive faglig ledelse; herunder at udøve faglig ledelse ift. medarbejdere og teams gennem støtte og sparring, samt være ansvarlig for at personaleressourcerne udnyttes så effektivt og fleksibelt som muligt i afdelingen
  • Medansvarlig for at afdelingens budget overholdes
  • At udvikle eget lederskab ved at praktisere anerkendende, værdibaseret ledelse i overensstemmelse med kommunens værdigrundlag
  • At bidrage til godt samarbejde med alle relevante samarbejdspartnere

Vi tilbyder dig

  • At blive del af et velfungerende ledelsesteam i en udviklingsorienteret organisation
  • Et afvekslende job med gode udviklingsmuligheder
  • Engagerede medarbejdere, der tilskriver det faglige fællesskab og loyalitet stor betydning
  • En systemisk og anerkendende arbejdsplads
  • Administrative støttefunktioner til bl.a. arbejdsplanlægning o.a.
  • Kontinuerlig supervision; individuelt og i grupper

Det forventes at du indgår i en plan med 7 kollegaer, hvor du kan kontaktes; en akutfunktion for medarbejdere i tjeneste i weekender.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn.

Om os

Bifrost – Fleksible tilbud til børn og unge med handicap, består af Kilden, Bygden og Gården.

Kilden er et bo- og aflastningstilbud til børn med multiple funktionsnedsættelser.

Bygden og Gården er aflastningstilbud til hjemmeboende børn med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser samt botilbud for børn og unge med autismespektrumforstyrrelser.

Flere oplysninger

Flere oplysninger kan fås hos Centerleder Lars Jarle Mikkelsen, tlf. 20 27 66 23 eller på mail: lajmi@vejle.dk.

Link til egen hjemmeside

Du kan læse mere om os på www.bifrost.vejle.dk

Ansøgningsfrist

Det skal oplyses at vi alene ønsker at modtage dit CV.

Vi skal have dit CV senest den 20. oktober 2019.

Vi har ansættelsessamtaler den 23. og 29. oktober 2019.

Profilanalyse
Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen. 

Børneattest og offentlig straffeattest

Vi indhenter børne- og straffeattest. 
Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

 

 

ORS/Small/f69c37a0_logo.pngBifrostBørkop2019-09-16T13:00:20.8232019-10-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på Djursland

Administrationen SBU

Risskov
Afdelingsleder for den nye skole ved Kløvhøj på DjurslandSkolen ved Kløvhøj på Djursland har brug for en leder til at sikre og udvikle et stabilt skoletilbud til målgruppen. Skolen blev startet i august 2018, er fortsat i sin opstartsfase, og har he...
Indrykket:22. august 2019
Udløbsdato:29. september 2019

Afdelingsleder til Bifrost, afdeling Bygden

Bifrost

Børkop
Bifrost er på udkig efter en ny afdelingsleder til afdeling Bygden. Vi søger dig der kan se værdien og mulighederne i at arbejde tæt sammen med afdelingsleder- kollega i en delt ledelsesfunktion. Du vil i tæt samarbejde med afdelingsleder- kollega s...
Indrykket:16. september 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019