Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Driftsafdelingen

Kunne du tænke dig en central rolle i den videre udvikling af Driftsafdelingen i Teknik og Miljø?
 
Og kan du fastholde fokus på det tværgående samarbejde, hvor fælles retning og koordinering har stor prioritet, så har Teknik og Miljø, Haderslev Kommune jobbet til dig! 
 
Vores tidligere afdelingsleder for driftsområdet har valgt at gå på pension efter mange års tro tjeneste, og vi søger derfor en ny ambitiøs afdelingsleder med stærke relationelle og kommunikative evner til ledergruppen i Teknik og Miljø pr. 1. december 2020.
 
Indflydelse i en ambitiøs organisation
Du trækker på dine gode samarbejds- og formidlingsevner, når du i hverdagen arbejder tæt sammen med den øvrige ledelse. Med din ledererfaring ved du, at du trives godt med opgaver og projekter, der er i søgelyset og af og til haster. Det giver dig energi at navigere i en ambitiøs organisation, som også giver dig gode udviklingsmuligheder.
 
Dialog som omdrejningspunkt
I Haderslev Kommune har vi gennem de senere år haft særligt fokus på, at vi arbejder for den retning som politikerne sætter, og at vi har en dialogbaseret tilgang i vores arbejde – eksternt som internt. Vi anerkender at et godt resultat skabes ved, at vi på en kompetent måde forstår at bringe vores faglighed i spil for den enkelte borger og for borgerne som en helhed.
 
Udviklingsopgaver og særlige indsatsområder
I Driftsafdelingen arbejder vi ud fra helhedsorienteret drift (HOD) som er det grundlæggende element for driften i Haderslev Kommune. HOD i dagligdagen er et samarbejde mellem alle aktører i driften, og det vil være dit ansvar som afdelingsleder at de fire ben i HOD – borgertilfredshed, medarbejdertilfredshed, faglig kvalitet og økonomisk effektivitet kommer i spil. Dette gælder også i det interne samarbejde fordi vi bare lykkes bedst i fællesskab. Driftsafdelingen består af 76 medarbejdere, 60 arbejder ”i marken”, syv arbejder som driftsplanlæggere, tre arbejder med administrative opgaver og fire fungerer som formænd og en teamleder.
 
Målrettet og meningsgivende
Afdelingslederen for Driftsafdelingen refererer til chefen for Teknik og Miljø og skal varetage den overordnede ledelse, planlægning og styring af Driftsafdelingen indenfor eget område. Samtidig er det afgørende at se både sig selv og afdelingen som en del af et samlet hold i Teknik og Miljø, hvor det tværgående samarbejde og koordinering har stor prioritet.
 
Sammen med den øvrige ledergruppe skaber du den røde tråd fra byrådets vision til medarbejdernes daglige opgaver, og den anden vej kan du omsætte konkrete problemstillinger til generelle dilemmaer med synliggørelse af handlerummet for opgaveløsningen.
 
Vi ønsker en åben og dynamisk tilgang til tværgående ledelsessamarbejde
Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor værdierne ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er omdrejningspunktet. Vi har en åben og uformel omgangstone. Du vil komme til at indgå i en dynamisk ledergruppe, der ønsker at agere som et team, og som målrettet arbejder på, at: 

  • fastholde den gode gænge Teknik og Miljø har vist de senere år, og samtidig fortsætte udviklingen af vores kultur og helhedsorienteret opgaveløsning 
  • mål og rammer er tydelige og forventningerne afstemte, og der bedrives nærværende, tydelig ledelse med tillid som omdrejningspunkt   
  • skabe det optimale afsæt for glade, motiverede medarbejdere, der bruger deres kompetencer til at skabe gode løsninger sammen med og for borgere og virksomheder. 
Vi ønsker os meget af dig
Ingen ansøgere kan det hele, men vi vil lægge særlig vægt på, at du er en fagligt kompetent og ambitiøs leder, som besidder personlig gennemslagskraft, der kan styre i rørte vande.
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og at du har ledelsesmæssig erfaring. Vi ønsker os en ny afdelingsleder for driftsområdet, der udviser overblik og evner at fastholde den rette holdånd. Du skal kunne begejstre og have mod og styrke til konstruktivt at udfordre det eksisterende.
 
Du kender den kommunale kontekst og:
  • Trives med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har kendskab til at arbejde med et driftsområde
  • Har erfaring med ledelse af ledere
  • Kan navigere i komplekse opgaver og finde mulighederne
  • Har stærke analytiske kompetencer
  • Har en integritet og åbenhed, så medarbejdere nemt kan drøfte problemstillinger
  • Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
  • Kan bevare overblikket når det går stærkt, herunder evner hurtigt fokusskifte
  • Har øje for medarbejderne som gruppe og for den enkelte medarbejder og bidrager til at opretholde en god trivsel
  • Er løsningsorienteret og griber bolden.
Har du ikke en lederuddannelse, vil Haderslev Kommune tilbyde dig en.
 
Sæt dit eget aftryk
Vi har så få regler som muligt med afsæt i værdibaseret ledelse og samarbejde. Vi søger tværfaglige løsninger i en virkelighed, der hele tiden forandrer sig. Vores værdier er pejlemærker for en kultur, som vi tror på sikrer trivsel og resultater.
 
Løn og ansættelsesforhold:
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelsestidspunkt:
1. december 2020.  

Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig chef for Teknik og Miljø, Jonna Tveskov på telefon 29 37 90 92, mail.: jotv@haderslev.dk
 
Læs mere i job- og kompetenceprofilen her.
 
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag senest den 18. oktober 2020, kl. 12.00.

1. runde ansættelsessamtaler afholdes 20. oktober 2020 og 2. runde den 27. oktober 2020. Der gennemføres test mellem 1. og 2. samtale.
 
OBS. Grundet efterårsferien får de ansøgere, der bliver udvalgt til 1. samtale, først besked den 19. oktober om eftermiddagen.
 
Om Haderslev Kommune
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.
 
Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Haderslev Kommune har røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.