Afdelingsleder til fogedretten ved Retten i Hillerød

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til fogedretten ved Retten i Hillerød

Retten i Hillerød søger en afdelingsleder til Fogedretten.

Retten i Hillerød er en af Danmarks 24 byretter og dækker geografisk et område, der omfatter Hillerød, Allerød, Egedal, Frederikssund og Halsnæs kommuner. Vi er i alt ca. 60 medarbejdere – heraf 15 jurister.

Sammen med funktionschefen for fogedretten, vil du have ledelsesansvaret for de 5 medarbejdere i fogedretten. Afdelingslederen forestår den daglige personaleledelse samt deltager i afdelingens opgaveløsning.

Som afdelingsleder indgår du i ledergruppen, som udover dig og byretspræsidenten består af en administrationschef, 3 funktionschefer, to afdelingsledere og en dommer.

Du bliver en del af en arbejdsplads hvor vi vægter trivsel og arbejdsglæde højt. Vi har fokus på løbende udvikling af arbejdsgange og kompetenceudvikling af medarbejderne.

Du vil blandt andet få til opgave at:

  • Tilrettelægge arbejdet ved at sikre passende bemanding og optimal ressourceudnyttelse
  • Sikre målopfyldelse, høj produktivitet og høj kvalitet i opgaveløsningen
  • Udvikle fogedretten, herunder sikre overgang til en væsentligt højere grad af digitalisering
  • Sikre den løbende kompetenceudvikling af afdelingens kontoruddannede medarbejdere blandt andet i forbindelse med afholdelse af MUS
  • Udarbejde bidrag til rettens handlingsplan og opfølgning på denne.
  • Generel sagsbehandling
Vi tilbyder

  • En attraktiv arbejdsplads med et højt fagligt niveau og god trivsel
  • Et selvstændigt og afvekslende arbejde
  • Mulighed for indflydelse både på eget job og på retten som helhed
  • En plads i en ledergruppe, hvor vi har fokus på at styrke gruppen som helhed og understøtte hinanden
  • Mulighed for relevant efteruddannelse
Vi lægger vægt på:

  • At du har ledererfaring og lyst til at udvikle dig som leder
  • At du kan prioritere i en travl hverdag
  • At du har lyst til et job med både ledelse og driftsopgaver
  • At du er kontoruddannet og løbende har udviklet dine kvalifikationer
  • At du har blik for retten som helhed og opgaveløsningen på tværs
  • At du kan og vil understøtte en udvikling mod digitalisering og brug af IT
  • At du har fokus på både udvikling af teamet som helhed, samt på hvordan den enkelte medarbejder kan udvikle sine kompetencer
  • Det er en stor fordel, hvis du har kendskab til Danmarks Domstoles rolle og hvis du har erfaring med fogedret – meget gerne som sagsbehandler
Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO-S samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/stat om kontorfunktionærer i statens tjeneste.

Stillingen er omfattet af ny løn og er som udgangspunkt indplaceret i løngruppe 3, sats 4 (der p.t udgør 34.220,25 kr. pr. måned) med tillæg af pension. Der vil kunne forhandles om tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere om stillingen kan du kontakte funktionschef Trine Nørhede på telefon 51278942 eller administrationschef Kirsten Granhøj på telefon 61389068

Det er en forudsætning for ansættelse at vi må indhente en straffeattest, og at du kan godkendes på baggrund af denne.

Ansøgningsfrist

Der er ansøgningsfrist den 11. oktober 2021 kl. 12.00. Vi forventer at afholde 1 runde ansættelsessamtaler den 14. oktober 2021. Du kan blive bedt om at deltage i en test ved en ekstern konsulent.

Stillingen søges online via vores hjemmeside www.domstol.dk/hilleroed under ”job”. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden med stillingsopslaget. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV og eventuelle relevante bilag.

Alle interesserede - uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold - opfordres til at søge stillingen.





Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Afdelingsleder til fogedretten ved Retten i Hillerød

Afdelingsleder til fogedretten ved Retten i Hillerød

Retten i Hillerød søger en afdelingsleder til Fogedretten.

Retten i Hillerød er en af Danmarks 24 byretter og dækker geografisk et område, der omfatter Hillerød, Allerød, Egedal, Frederikssund og Halsnæs kommuner. Vi er i alt ca. 60 medarbejdere – heraf 15 jurister.

Sammen med funktionschefen for fogedretten, vil du have ledelsesansvaret for de 5 medarbejdere i fogedretten. Afdelingslederen forestår den daglige personaleledelse samt deltager i afdelingens opgaveløsning.

Som afdelingsleder indgår du i ledergruppen, som udover dig og byretspræsidenten består af en administrationschef, 3 funktionschefer, to afdelingsledere og en dommer.

Du bliver en del af en arbejdsplads hvor vi vægter trivsel og arbejdsglæde højt. Vi har fokus på løbende udvikling af arbejdsgange og kompetenceudvikling af medarbejderne.

Du vil blandt andet få til opgave at:

  • Tilrettelægge arbejdet ved at sikre passende bemanding og optimal ressourceudnyttelse
  • Sikre målopfyldelse, høj produktivitet og høj kvalitet i opgaveløsningen
  • Udvikle fogedretten, herunder sikre overgang til en væsentligt højere grad af digitalisering
  • Sikre den løbende kompetenceudvikling af afdelingens kontoruddannede medarbejdere blandt andet i forbindelse med afholdelse af MUS
  • Udarbejde bidrag til rettens handlingsplan og opfølgning på denne.
  • Generel sagsbehandling
Vi tilbyder

  • En attraktiv arbejdsplads med et højt fagligt niveau og god trivsel
  • Et selvstændigt og afvekslende arbejde
  • Mulighed for indflydelse både på eget job og på retten som helhed
  • En plads i en ledergruppe, hvor vi har fokus på at styrke gruppen som helhed og understøtte hinanden
  • Mulighed for relevant efteruddannelse
Vi lægger vægt på:

  • At du har ledererfaring og lyst til at udvikle dig som leder
  • At du kan prioritere i en travl hverdag
  • At du har lyst til et job med både ledelse og driftsopgaver
  • At du er kontoruddannet og løbende har udviklet dine kvalifikationer
  • At du har blik for retten som helhed og opgaveløsningen på tværs
  • At du kan og vil understøtte en udvikling mod digitalisering og brug af IT
  • At du har fokus på både udvikling af teamet som helhed, samt på hvordan den enkelte medarbejder kan udvikle sine kompetencer
  • Det er en stor fordel, hvis du har kendskab til Danmarks Domstoles rolle og hvis du har erfaring med fogedret – meget gerne som sagsbehandler
Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO-S samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/stat om kontorfunktionærer i statens tjeneste.

Stillingen er omfattet af ny løn og er som udgangspunkt indplaceret i løngruppe 3, sats 4 (der p.t udgør 34.220,25 kr. pr. måned) med tillæg af pension. Der vil kunne forhandles om tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere om stillingen kan du kontakte funktionschef Trine Nørhede på telefon 51278942 eller administrationschef Kirsten Granhøj på telefon 61389068

Det er en forudsætning for ansættelse at vi må indhente en straffeattest, og at du kan godkendes på baggrund af denne.

Ansøgningsfrist

Der er ansøgningsfrist den 11. oktober 2021 kl. 12.00. Vi forventer at afholde 1 runde ansættelsessamtaler den 14. oktober 2021. Du kan blive bedt om at deltage i en test ved en ekstern konsulent.

Stillingen søges online via vores hjemmeside www.domstol.dk/hilleroed under ”job”. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden med stillingsopslaget. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV og eventuelle relevante bilag.

Alle interesserede - uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold - opfordres til at søge stillingen.





Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.