Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til indskolingen på Grønnevang Skole

Hillerød Kommune søger engageret leder, der sammen med personalet, eleverne, forældrene og lederteam vil arbejde for, at Grønnevang Skole fortsat er en rigtig god skole at gå - og arbejde på.

Om Grønnevang Skole
Grønnevang Skole ligger centralt i Hillerød og i Nødebo fordelt på tre matrikler. Centralt i Hillerød og i Nødebo har vi indskoling fra 0. til 5., og centralt i Hillerød har vi udskoling fra 6. til 9. klasse. I afdelingerne har vi også basisklasserne for nytilkomne og specialklasserække. Vi har omkring 1000 elever, og vi har plads til flere. Fritiden varetages af vores HFO, der består af både SFO og Klub. Vores inddeling i afdelinger, der også følger matrikler, giver os nogle unikke pædagogiske muligheder for at arbejde med at skabe et specialiseret børnemiljø og et ungemiljø – et arbejde vi ikke er færdige med, og som vi håber, at du vil være en del af.

Vi ser, at vores skole afspejler mangfoldigheden i vores samfund, og vi er en vigtig del det lokalsamfund, der omgiver os. En grundlæggende værdi i folkeskolen er at skabe sammenhængskraft i samfundet, ved at vi mødes på tværs af alle skel, og det er vi på Grønnevang Skole en meget vigtig del af, for vores skole er netop mangfoldig.

På Grønnevang Skole er en stor del af ledelsesopgaven for alle ledere, at alle børn og unge trives. Dermed udgør ledelsesopgaven med samarbejdet om alle elever en stor del af arbejdstiden, og heri ligger også arbejdet omkring at sikre, at alle børn indgår i faglige og sociale fællesskaber.
Elevernes faglige progression er i fokus, og vi forventer, at du som leder på Grønnevang Skole har ambitioner for såvel elevernes faglige udvikling som deres trivsel og kan lede personalet til at arbejde ud fra høje ambitioner for alle børn.
Som leder og medarbejder på Grønnevang Skole skal man brænde for at stå på tæerne for at gøre en positiv forskel for alle – også når det er svært.

Arbejdsopgaverne er mangfoldige og fordeles i samarbejde. Følgende indgår som udgangspunkt:

  • Samarbejde med personale og ledergruppe om klassernes og den enkeltes faglige udvikling og trivsel
  • Personaleledelse i samarbejde med de øvrige ledere
  • Nærmeste leder for en gruppe medarbejdere
  • Samarbejde med forældre i indskolingen
  • Administrative opgaver til gavn for personalet
  • Planlægning af året herunder arbejdstid, skemalægning og lignende

Vores afdeling i Nødebo skal have ny afdelingsleder. Når vi har fundet vores nye lederkollega, vil vi de kommende måneder finde frem til, om det er vores nye lederkollega eller en af de nuværende ledere, der får det ansvar og den spændende opgave.

Faglige kompetencer:
  • Kan lede møder, stå for opfølgning, arbejde systematisk med både overblik og sans for detaljer, og har lyst – og evne til at navigere inden for det serviceniveau, der er politisk besluttet, og hvor vi altid stræber mod det bedste af det mulige
  • Stærk og præcis i kommunikation – også skriftligt
  • Teknisk kunnen inden for administrative systemer, men ikke nødvendigvis erfaring
  • Uddannet inden for skoleverdenen og med diplomuddannelse i ledelse eller villig til at tage diplomuddannelsen ved siden af en travl hverdag

Personlige egenskaber:
  • Arbejdsom og får opgaverne fra hånden
  • Systematisk og god til at skabe og bevare overblik
  • Robust og rådsnar– også når travlheden er stor og uventede situationer opstår
  • Kan arbejde selvstændigt og loyalt ud fra de rammer, værdier og beslutninger, der er truffet.
  • Ordentlig med klare værdier både i forhold til elever, personale og forældre samt i forhold til at være ansat i offentlig forvaltning
  • Er du leder på vej og uden direkte ledererfaring, er du også meget velkommen til at søge. Forinden skal du gøre dig klart, at det at være ny leder er en stor opgave, der de første år, mens man samler erfaring, optager mere tid, end man umiddelbart forestiller sig.

Skoleleder i Hillerød Kommune
Som skoleleder i Hillerød Kommune er du en aktiv deltager i udviklingen af vores fælles skolevæsen, og vi arbejder sammen med alle andre ledere og medarbejdere på børneområdet ud fra ”Fælles Børn Fælles Ansvar”, som indeholder vores sammenhængende børne- og ungepolitik, de politisk fastsatte indikatorer samt procedurer for at sikre tidlig indsats og sammenhæng i børn og unges liv.

Ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat fra den 1. maj 2018.
Afdelingsledere i Hillerød Kommune indplaceres på grundlønstrin 48, og lønnen fastlægges ud fra kvalifikationer.
Interesserede ansøgere opfordres til at kontakte distriktsskoleleder Anja Athar på tlf. 72 32 73 40 eller mail aath@hillerod.dk eller viceskoleleder Grethe Juul på tlf. 72 32 73 60 eller mail grju@hillerod.dk

Ansøgning sendes elektronisk med CV, relevante eksamensbeviser samt relevante udtalelser.

Ansøgningsfristen er den 4. marts 2018, og vi holder første runde samtaler den 16. marts 2018.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her