Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til indskolingen på Petersmindeskolen

Petersmindeskolen er kendt for at være en udviklingsorienteret skole med særdeles god elevtrivsel samt gode forberedelsesfaciliteter og et utrolig godt kollegialt fællesskab.

Vil du gerne være en del af dette, så læs videre.

Om jobbet som afdelingsleder til indskolingen (0.-3.) på Petersmindeskolen
Som afdelingsleder får du en central rolle i udviklingen af Petersmindeskolens pædagogiske arbejde. Du er en person, der kan lede og har erfaring med ledelse. Du har forstand på og viden om pædagogik og kan lede medarbejdere og udviklingsprocesser. Det er dig, der samler trådene, skaber overblik og sammenhæng for medarbejderne i indskolingen. Det er dig, der sikrer, at medarbejderne har fokus på kerneopgaven og deres rolle i løsningen af den. Du vil være en daglig faciliterende sparringspartner for afdelingens medarbejdere på et fagligt og samarbejdsmæssigt plan. Hvor du er den rammesættende figur på afdelingsmøder og den samlende rollemodel til afdelingens morgensamlinger mm.

Du kommer til at stå bag en stab af dygtige medarbejdere som en del af et progressivt ledelsesteam. Som en del af ledelsen på Petersmindeskolen oplever du egen succes, når vi alle lykkes med at alle elever uddannes og dannes.

Du vil blive...

  • del af et lederteam med øverste leder og 4 afdelingsledere, som har en professionel og humoristisk tilgang til samarbejdet, og hvor der er plads (og forventning) om forskellige holdninger,
  • leder for en afdeling med tre klasser på hver årgang, hvor der er dygtige medarbejdere, som er gode til at se de enkelte elever, og samtidig er opsatte på at videreudvikle på en fælles afdelingskultur,
  • en tæt samarbejdspartner med skolens ledende pædagog,
  • del af ledelsen for en organisation, hvor der er plads til forskellighed og de gode idéer. Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både årgangsteamet, men også organisationens øvrige samarbejdsrelationer,
  • del af et lokalområde, som er i rivende udvikling med flere nye byggegrunde og et i forvejen stort veletableret boligkvarter, hvor forældrene er engagerede i børnenes skolegang og fritidsliv.

Vi tilbyder

  • mulighed for at definere sig som afdelingsleder i sin egen afdeling,
  • et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger,
  • fokus på muligheden for at udvikle sig og trives som leder.

Vi forventer

  • at du har lyst til ledelse af medarbejdere og sammen med medarbejdere med fokus på skole og SFO’s kerneopgave,
  • at du har fokus på at facilitere medarbejdernes løsning af kerneopgaven, så vi spiller hinanden gode til gavn for den enkelte elev,
  • at du er en tydelig lederfigur i afdelingen overfor medarbejdere, børn og forældre, så skolens værdier og ledelsens rammesætning til daglig ses i din ledelsestilgang,
  • at du enten har, eller vil læse en relevant lederuddannelse på diplom niveau,
  • at du er robust og humoristisk,
  • at du søger sparring, når du har behov.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtid stilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.

Om os
Petersmindeskolen har i skoleåret 2018-19 ca. 720 elever primært i 3 spor samt ca. 80 medarbejdere. Skolen er velholdt med en sund økonomi, gode fysiske rammer og et godt arbejdsmiljø.

Petersmindeskolen - Vores indsatområder i 2019/20 er

  • Arbejde med holddannelse i årgang og afdeling både i den daglige undervisning og i emneuger.
  • At understøtte udviklingen af de professionelle læringsfællesskaber bl.a. igennem arbejdet med principperne i Ledelse tæt på, Elevcentreret ledelse samt videreuddannelse af teamkoordinatorer.
  • Hovedfokus er at videreudvikle på ”Det gode Læringsmiljø for alle”.

Flere oplysninger
Vil du vide mere, så klik dig rundt på skolens hjemmeside www.petersmindeskolen.aula.dk og kontakt skoleleder Anders Hyltoft på tlf. 7681 4343, mobil 2916 8667 eller viceleder Gitte D. Rosenlund på tlf. 5128 4547.
Vi opfordrer ansøgere til at besøge skolen efter aftale frem til 2. juli eller mellem 7. august og 14. august 2019.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest 15. august 2019. 1. og 2. samtalerunde holdes i uge 34 og 35 2019.

Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest. 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330040911Phoenix-25fdef5f12019-06-11T15:01:03.700Afdelingsleder til indskolingen på Petersmindeskolen

Petersmindeskolen er kendt for at være en udviklingsorienteret skole med særdeles god elevtrivsel samt gode forberedelsesfaciliteter og et utrolig godt kollegialt fællesskab.

Vil du gerne være en del af dette, så læs videre.

Om jobbet som afdelingsleder til indskolingen (0.-3.) på Petersmindeskolen
Som afdelingsleder får du en central rolle i udviklingen af Petersmindeskolens pædagogiske arbejde. Du er en person, der kan lede og har erfaring med ledelse. Du har forstand på og viden om pædagogik og kan lede medarbejdere og udviklingsprocesser. Det er dig, der samler trådene, skaber overblik og sammenhæng for medarbejderne i indskolingen. Det er dig, der sikrer, at medarbejderne har fokus på kerneopgaven og deres rolle i løsningen af den. Du vil være en daglig faciliterende sparringspartner for afdelingens medarbejdere på et fagligt og samarbejdsmæssigt plan. Hvor du er den rammesættende figur på afdelingsmøder og den samlende rollemodel til afdelingens morgensamlinger mm.

Du kommer til at stå bag en stab af dygtige medarbejdere som en del af et progressivt ledelsesteam. Som en del af ledelsen på Petersmindeskolen oplever du egen succes, når vi alle lykkes med at alle elever uddannes og dannes.

Du vil blive...

  • del af et lederteam med øverste leder og 4 afdelingsledere, som har en professionel og humoristisk tilgang til samarbejdet, og hvor der er plads (og forventning) om forskellige holdninger,
  • leder for en afdeling med tre klasser på hver årgang, hvor der er dygtige medarbejdere, som er gode til at se de enkelte elever, og samtidig er opsatte på at videreudvikle på en fælles afdelingskultur,
  • en tæt samarbejdspartner med skolens ledende pædagog,
  • del af ledelsen for en organisation, hvor der er plads til forskellighed og de gode idéer. Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både årgangsteamet, men også organisationens øvrige samarbejdsrelationer,
  • del af et lokalområde, som er i rivende udvikling med flere nye byggegrunde og et i forvejen stort veletableret boligkvarter, hvor forældrene er engagerede i børnenes skolegang og fritidsliv.

Vi tilbyder

  • mulighed for at definere sig som afdelingsleder i sin egen afdeling,
  • et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger,
  • fokus på muligheden for at udvikle sig og trives som leder.

Vi forventer

  • at du har lyst til ledelse af medarbejdere og sammen med medarbejdere med fokus på skole og SFO’s kerneopgave,
  • at du har fokus på at facilitere medarbejdernes løsning af kerneopgaven, så vi spiller hinanden gode til gavn for den enkelte elev,
  • at du er en tydelig lederfigur i afdelingen overfor medarbejdere, børn og forældre, så skolens værdier og ledelsens rammesætning til daglig ses i din ledelsestilgang,
  • at du enten har, eller vil læse en relevant lederuddannelse på diplom niveau,
  • at du er robust og humoristisk,
  • at du søger sparring, når du har behov.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtid stilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.

Om os
Petersmindeskolen har i skoleåret 2018-19 ca. 720 elever primært i 3 spor samt ca. 80 medarbejdere. Skolen er velholdt med en sund økonomi, gode fysiske rammer og et godt arbejdsmiljø.

Petersmindeskolen - Vores indsatområder i 2019/20 er

  • Arbejde med holddannelse i årgang og afdeling både i den daglige undervisning og i emneuger.
  • At understøtte udviklingen af de professionelle læringsfællesskaber bl.a. igennem arbejdet med principperne i Ledelse tæt på, Elevcentreret ledelse samt videreuddannelse af teamkoordinatorer.
  • Hovedfokus er at videreudvikle på ”Det gode Læringsmiljø for alle”.

Flere oplysninger
Vil du vide mere, så klik dig rundt på skolens hjemmeside www.petersmindeskolen.aula.dk og kontakt skoleleder Anders Hyltoft på tlf. 7681 4343, mobil 2916 8667 eller viceleder Gitte D. Rosenlund på tlf. 5128 4547.
Vi opfordrer ansøgere til at besøge skolen efter aftale frem til 2. juli eller mellem 7. august og 14. august 2019.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest 15. august 2019. 1. og 2. samtalerunde holdes i uge 34 og 35 2019.

Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest. 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

2019-08-11T00:50:31.167 Petersmindeskolen er kendt for at være en udviklingsorienteret skole med særdeles god elevtrivsel samt gode forberedelsesfaciliteter og et utrolig godt kollegialt fællesskab. Vil du gerne være en del af dette, så læs videre. Om jobbet som afdelingsleder til indskolingen (0.-3.) på Petersmindeskolen Som afdelingsleder får du en central rolle i udviklingen af Petersmindeskolens pædagogiske arbejde. Du er en person, der kan lede og har erfaring med ledelse. Du har forstand på og viden om pædagogik og kan lede medarbejdere og udviklingsprocesser. Det er dig, der samler trådene, skaber overblik og sammenhæng for medarbejderne i indskolingen. Det er dig, der sikrer, at medarbejderne har fokus på kerneopgaven og deres rolle i løsningen af den. Du vil være en daglig faciliterende sparringspartner for afdelingens medarbejdere på et fagligt og samarbejdsmæssigt plan. Hvor du er den rammesættende figur på afdelingsmøder og den samlende rollemodel til afdelingens morgensamlinger mm. Du kommer til at stå bag en stab af dygtige medarbejdere som en del af et progressivt ledelsesteam. Som en del af ledelsen på Petersmindeskolen oplever du egen succes, når vi alle lykkes med at alle elever uddannes og dannes. Du vil blive... del af et lederteam med øverste leder og 4 afdelingsledere, som har en professionel og humoristisk tilgang til samarbejdet, og hvor der er plads (og forventning) om forskellige holdninger, leder for en afdeling med tre klasser på hver årgang, hvor der er dygtige medarbejdere, som er gode til at se de enkelte elever, og samtidig er opsatte på at videreudvikle på en fælles afdelingskultur, en tæt samarbejdspartner med skolens ledende pædagog, del af ledelsen for en organisation, hvor der er plads til forskellighed og de gode idéer. Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både årgangsteamet, men også organisationens øvrige samarbejdsrelationer, del af et lokalområde, som er i rivende udvikling med flere nye byggegrunde og et i forvejen stort veletableret boligkvarter, hvor forældrene er engagerede i børnenes skolegang og fritidsliv. Vi tilbyder mulighed for at definere sig som afdelingsleder i sin egen afdeling, et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger, fokus på muligheden for at udvikle sig og trives som leder. Vi forventer at du har lyst til ledelse af medarbejdere og sammen med medarbejdere med fokus på skole og SFO s kerneopgave, at du har fokus på at facilitere medarbejdernes løsning af kerneopgaven, så vi spiller hinanden gode til gavn for den enkelte elev, at du er en tydelig lederfigur i afdelingen overfor medarbejdere, børn og forældre, så skolens værdier og ledelsens rammesætning til daglig ses i din ledelsestilgang, at du enten har, eller vil læse en relevant lederuddannelse på diplom niveau, at du er robust og humoristisk, at du søger sparring, når du har behov. Ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtid stilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn. Om os Petersmindeskolen har i skoleåret 2018-19 ca. 720 elever primært i 3 spor samt ca. 80 medarbejdere. Skolen er velholdt med en sund økonomi, gode fysiske rammer og et godt arbejdsmiljø. Petersmindeskolen - Vores indsatområder i 2019 20 er Arbejde med holddannelse i årgang og afdeling både i den daglige undervisning og i emneuger. At understøtte udviklingen af de professionelle læringsfællesskaber bl.a. igennem arbejdet med principperne i Ledelse tæt på, Elevcentreret ledelse samt videreuddannelse af teamkoordinatorer. Hovedfokus er at videreudvikle på Det gode Læringsmiljø for alle . Flere oplysninger Vil du vide mere, så klik dig rundt på skolens hjemmeside www.petersmindeskolen.aula.dk og kontakt skoleleder Anders Hyltoft på tlf. 7681 4343, mobil 2916 8667 eller viceleder Gitte D. Rosenlund på tlf. 5128 4547. Vi opfordrer ansøgere til at besøge skolen efter aftale frem til 2. juli eller mellem 7. august og 14. august 2019. Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest 15. august 2019. 1. og 2. samtalerunde holdes i uge 34 og 35 2019. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.10Phoenix25fdef5f101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-10T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1377&ProjectId=146007&DepartmentId=20064&MediaId=4618&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandVejleEuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3545050Petersmindeskolen11Petersmindevej 25A7100VejleDKDanmarkORS/25fdef5f_logo.pngORS/Small/25fdef5f_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent776164VejlePremium14600701111-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=25fdef5fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=25fdef5fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=25fdef5f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=25fdef5f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonAfdelingsleder til indskolingen på Petersmindeskolen1Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse362070391Anbhy@vejle.dkDanmarkDanmark330124552Afdelingsleder til Center for Social RehabiliteringBasic Center for Social Rehabilitering søger en visionær afdelingsleder, der går forrest, når retningen skal sættes for et engageret personale, hvis primære målgruppe er borgere med ADHD og ASF. Afdelingen består pt. af 16 medarbejdere og er et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement. Personalet tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for vores borgere. Personalet brænder for at gøre en forskel for unge 18 med ASF ADHD og dobbeltdiagnoser. Personalet møder de unge, hvor de er, - eksempelvis i deres lejlighed, værelse, hos forældrene eller hvor de har behov, også selv om uret viser aften eller weekend. Der er plads til sjov, alvor og fælles løsninger. Vi tilbyder Center for Social Rehabilitering er blandt andet optaget af meningsfulde fællesskaber, relevant netværk, egenomsorg, struktur og rehabilitering. Vi har et fagligt fokus på vores målgrupper og ønsker at være på forkant med den seneste viden inden for området. Center for Social Rehabilitering har i de sidste 3 år arbejdet målrettet med læringsforløb i grupper af 4 12 personer. Vi er optaget af, hvorledes vi kan udbygge allerede gode erfaringer gennem idræt og bevægelse, Green Care (dyr og natur), Sundhedsskoven alt sammen i forhold til stressreduktion og struktur. Herudover benytter vi os bl.a. af Metakognitiv tilgang samt KRAP og har ligeledes fokus på, hvorledes digitale løsninger kan være en del af vores praksis. Tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale. Vi forventer, at du: har en pædagogisk uddannelse, ledererfaring og gerne en lederuddannelse har erfaring fra arbejdet med udsatte unge borgere, hvor angst og selvmedicinering er en del af hverdagen, enten på grund af deres autismespektrumsforstyrrelse eller ADHD kan arbejde facilliterende i forhold til at understøtte personalet i arbejdet med de unge er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen kan arbejde selvstændigt og struktureret samt bevare overblikket i pressede situationer. vil faglig- og metodeudvikling kan reflektere over egen praksis og er indstillet på at deltage aktivt i ledergruppen., hvor der er fokus på at få alle kompetencer i spil og løfte i flok har en åben, ærlig og respektfuld kommunikationsform både i forhold til medarbejdere, samarbejdspartnere og lederkollegaer vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde vil driften lige så meget udviklingsarbejdet er omstillingsparat, transparent og fleksibel ift. opgaveløsningen har et organisatorisk perspektiv og har lyst til at være en del af en større politisk styret organisation har mod på implementering af digitale løsninger og skærmbesøg vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. er i besiddelse af gyldigt kørekort til personbil Vi tilbyder: En organisation i udvikling som er i gang med en spændende forandringsproces, som du vil blive en del af En eftertragtet afdeling, der har rygende travlt med nye opgaver Et lederjob med mulighed for ledelsesfaglig og personlig udvikling En organisation, hvor der er fokus på det gode arbejdsmiljø og worklife balance Engagerede lederkolleger og en ambitiøs centerleder Coaching og faglig sparring i forbindelse med lederfunktionen Gode muligheder for supervision og vidensdeling internt som eksternt En ledergruppe på 8 og et stærkt fagligt fællesskab Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på ledelsesfaglighed og nytænkning Ansøgningsfrist 1. december 2019. Ansættelsesudvalget mødes den 2. december, hvor indkaldelserne også finder sted. Første ansættelsessamtale afholdes 5. dec. 2019 Anden ansættelsessamtale afholdes 9. dec. 2019 Flere oplysninger Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Centerleder Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 15 86 22 51 18 94 98. Om os Center for Social Rehabilitering (CSR) er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. Der ca. 300 ansatte i centret. CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer. Centrets hovedopgaver er: At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b. Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper. At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede. At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere, som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99. At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret. At løse mentoropgaver for Jobcentret. At ansætte medarbejdere i ledsagerordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94 At administrere udbetale plejevederlag SEL §§ 118 & 119-120. Medarbejderne har primært en pædagogisk, socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning. Ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i ny løn. Stillingen er på 37 timer og uden højeste arbejdstid. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Center for Social Rehabilitering søger en visionær afdelingsleder, der går forrest, når retningen skal sættes for et engageret personale, hvis primære målgruppe er borgere med ADHD og ASF.
 

Afdelingen består pt. af 16 medarbejdere og er et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement. Personalet tager et kæmpe ansvar for sikre de bedste rammer for vores borgere.

Personalet brænder for at gøre en forskel for unge 18+ med ASF/ADHD og dobbeltdiagnoser. Personalet møder de unge, hvor de er, - eksempelvis i deres lejlighed, værelse, hos forældrene – eller hvor de har behov, også selv om uret viser aften eller weekend.
Der er plads til sjov, alvor og fælles løsninger.


Vi tilbyder
Center for Social Rehabilitering er blandt andet optaget af meningsfulde fællesskaber, relevant netværk, egenomsorg, struktur og rehabilitering. Vi har et fagligt fokus på vores målgrupper og ønsker at være på forkant med den seneste viden inden for området.
Center for Social Rehabilitering har i de sidste 3 år arbejdet målrettet med læringsforløb i grupper af 4 – 12 personer. Vi er optaget af, hvorledes vi kan udbygge allerede gode erfaringer gennem idræt og bevægelse, Green Care (dyr og natur), Sundhedsskoven – alt sammen i forhold til stressreduktion og struktur. Herudover benytter vi os bl.a. af Metakognitiv tilgang samt KRAP og har ligeledes fokus på, hvorledes digitale løsninger kan være en del af vores praksis.

Tiltrædelse 1. februar 2020 eller efter aftale.

 

Vi forventer, at du:

  • har en pædagogisk uddannelse, ledererfaring og gerne en lederuddannelse
  • har erfaring fra arbejdet med udsatte unge/borgere, hvor angst og selvmedicinering er en del af hverdagen, enten på grund af deres autismespektrumsforstyrrelse eller ADHD
  • kan arbejde facilliterende i forhold til at understøtte personalet i arbejdet med de unge
  • er kreativ, modig og tænker gerne ud af boksen
  •  kan arbejde selvstændigt og struktureret samt bevare overblikket i pressede situationer.
  • vil faglig- og metodeudvikling
  • kan reflektere over egen praksis og er indstillet på at deltage aktivt i ledergruppen., hvor der er fokus på at få alle kompetencer i spil og løfte i flok
  • har en åben, ærlig og respektfuld kommunikationsform både i forhold til medarbejdere, samarbejdspartnere og lederkollegaer
  • vægter egen som andres trivsel, udvikling og arbejdsmiljø 
  • vægter borgerinddragelse og har fokus på det tværfaglige samarbejde 
  • vil driften lige så meget udviklingsarbejdet
  • er omstillingsparat, transparent og fleksibel ift. opgaveløsningen
  • har et organisatorisk perspektiv og har lyst til at være en del af en større politisk styret organisation 
  • har mod på implementering af digitale løsninger og skærmbesøg
  • vægter og understøtter sammenhængskraften i CSR. Du kører ikke kun solo, men er også loyal mod ledelsesteamet og ikke mindst organisationen. Du har en god organisationsforståelse. 
  • er i besiddelse af gyldigt kørekort til personbil

  

Vi tilbyder:

  • En organisation i udvikling som er i gang med en spændende forandringsproces, som du vil blive en del af
  • En eftertragtet afdeling, der har rygende travlt med nye opgaver
  • Et lederjob med mulighed for ledelsesfaglig og personlig udvikling
  • En organisation, hvor der er fokus på det gode arbejdsmiljø og worklife balance
  • Engagerede lederkolleger og en ambitiøs centerleder
  • Coaching og faglig sparring i forbindelse med lederfunktionen
  • Gode muligheder for supervision og vidensdeling internt som eksternt
  • En ledergruppe på 8 og et stærkt fagligt fællesskab
  • Et uformelt og humoristisk miljø, hvor vi lægger vægt på ledelsesfaglighed og nytænkning

  

Ansøgningsfrist
1. december 2019.
Ansættelsesudvalget mødes den 2. december, hvor indkaldelserne også finder sted.
Første ansættelsessamtale afholdes 5. dec. 2019
Anden ansættelsessamtale afholdes 9. dec. 2019


Flere oplysninger
Ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Centerleder Gülcan Güven Grud på tlf. 30 63 61 97 eller afdelingsleder Karen Iversen på tlf. 30 15 86 22 / 51 18 94 98.


Om os
Center for Social Rehabilitering (CSR) er en del af Social & Psykiatri, som organisatorisk er placeret i Velfærdsforvaltningen i Vejle Kommune. Der ca. 300 ansatte i centret.
CSR er Vejle Kommunes tilbud til borgere, der har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller sociale problemer.


Centrets hovedopgaver er:

  • At give støtte, hjælp, omsorg og genoptræning til borgere efter SEL § 85 og § 82 b.
    Støtten foregår i borgernes hjem, i Sundhedscenter Vejle, centrets øvrige lokaler rundt i kommunen, eller hvor medarbejderne aftaler at mødes med borgerne. Støtten kan foregå individuelt eller i grupper.
  • At skabe meningsfulde aktivitets- og samværstilbud efter SEL § 104, hvor borgerne kan henvende sig direkte og møde andre ligestillede.
  • At opsøge og give hjælp og støtte til borgere med særlige sociale problemer, herunder borgere, som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig, SEL § 99.
  • At tilbyde sundhedsscreening til alle borgere, der modtager et tilbud i centret.
  • At løse mentoropgaver for Jobcentret.
  • At ansætte medarbejdere i ledsagerordningen efter SEL § 97 og Hjælperordningen efter SEL § 94
  • At administrere/udbetale plejevederlag SEL §§ 118 & 119-120.

Medarbejderne har primært en pædagogisk, socialfaglig eller en sundhedsuddannelse. Derudover er der administrative medarbejdere og et afdelingslederteam. Medarbejderne er specialiserede i teams inden for ADHD/autisme, erhvervet hjerneskadede, spiseforstyrrelser, opsøgende sygepleje, sindslidelse og udviklingshæmning.


Ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i ny løn.
Stillingen er på 37 timer og uden højeste arbejdstid.


Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest. 
 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

 

 

 

ORS/Small/0cdd403d_logo.pngCenter for Social RehabiliteringVejle2019-11-14T12:01:41.0172019-12-01T00:00:00
330118186Specialområde Børn og Unge søger afdelingsleder til Hald Ege ved ViborgBasic Specialområde Børn og Unge søger afdelingsleder til Hald Ege ved ViborgSpecialområde Børn og Unge (SBU) vil noget særligt med ledelse, og søger derfor en afdelingsleder til døgninstitutionen Hald Ege ved Viborg. Opgaven bliver sammen med personalet at udvikle Danmarks bedste døgntilbud for målgruppen.Hvem er du?Vi søger en robust afdelingsleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med i en politisk styret organisation, at du mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.Endvidere lægger vi vægt på, at: du har et grundlæggende fokus på at sikre barnets den unges trivsel du vil og mestrer personaleledelse du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt du er vedholdende du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur du har erfaring med implementering af Lov om Voksensansvar du er har en relevant, faglig uddannelse og lederuddannelse du har faglige kompetencer, der matcher målgruppens du har erfaring med drift og ledelse af et døgntilbud Om stillingenAfdelingslederen er ansvarlig for driften af Hald Ege, som også har tilknyttet 2 teamledere og en socialrådgiver. Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes desuden af den fælles administration, både fagligt og administrativt.Den centrale opgave er at sikre barnets den unges trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads, bl.a. fagligheden hos medarbejderne, som pt. har 28 medarbejdere ansat, hovedsageligt pædagoger.Hvem er vi?SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http: www.sbu.rm.dk Hald Ege tilbyder døgnpladser til børn og unge i alderen 5 til 18 år, (SEL 66 stk. 1) med mulighed for efterværn til det 23. år.På Hald Ege er der plads til 15 børn og unge, som alle har behov for en længerevarende anbringelse. Målgruppen er kendetegnet ved at have udviklingsforstyrrelser, psykiske vanskeligheder og adfærdsforstyrrelser som ADHD, OCD, Tourette.Afdelingen er et højt specialiseret tilbud, hvor det pædagogiske personale specifikt er uddannet til at arbejde med lige netop denne målgruppe.Yderligere oplysningerDer er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.Stillingen ønskes besat 1. februar 2020.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til viceområdechef Simon Eg Severinsen på telefonnr. 2045 8101 eller til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069.AnsøgningsfristAnsøgningsfristen er onsdag den 27. november 2019 kl. 23.59.Første samtalerunde finder sted den 2. december 2019 og 2. samtalerunde den 11. december 2019 2019. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 49-50.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtaleSpecialområde Børn og Unge søger afdelingsleder til Hald Ege ved Viborg

Specialområde Børn og Unge (SBU) vil noget særligt med ledelse, og søger derfor en afdelingsleder til døgninstitutionen Hald Ege ved Viborg. Opgaven bliver sammen med personalet at udvikle Danmarks bedste døgntilbud for målgruppen.

Hvem er du?
Vi søger en robust afdelingsleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med i en politisk styret organisation, at du mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.

For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.

Endvidere lægger vi vægt på, at:
  • du har et grundlæggende fokus på at sikre barnets/den unges trivsel
  • du vil og mestrer personaleledelse
  • du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt
  • du er vedholdende
  • du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur
  • du har erfaring med implementering af Lov om Voksensansvar
  • du er har en relevant, faglig uddannelse  og lederuddannelse
  • du har faglige kompetencer, der matcher målgruppens
  • du har erfaring med drift og ledelse af et døgntilbud
Om stillingen
Afdelingslederen er ansvarlig for driften af Hald Ege, som også har tilknyttet 2  teamledere og en socialrådgiver. Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes desuden af den fælles administration, både fagligt og administrativt.

Den centrale opgave er at sikre barnets/den unges trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads, bl.a. fagligheden hos medarbejderne, som pt. har 28 medarbejdere ansat, hovedsageligt pædagoger.

Hvem er vi?
SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http://www.sbu.rm.dk/
Hald Ege tilbyder døgnpladser til børn og unge i alderen 5 til 18 år, (SEL § 66 stk. 1) med mulighed for efterværn til det 23. år.

På Hald Ege er der plads til 15 børn og unge, som alle har behov for en længerevarende anbringelse. Målgruppen er kendetegnet ved at have udviklingsforstyrrelser, psykiske vanskeligheder og adfærdsforstyrrelser som ADHD, OCD, Tourette.
Afdelingen er et højt specialiseret tilbud, hvor det pædagogiske personale specifikt er uddannet til at arbejde med lige netop denne målgruppe.

Yderligere oplysninger
Der er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.

Stillingen ønskes besat 1. februar 2020.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til viceområdechef Simon Eg Severinsen på telefonnr. 2045 8101 eller til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er  onsdag den 27. november 2019 kl. 23.59.

Første samtalerunde finder sted den 2. december 2019 og 2. samtalerunde den 11. december 2019  2019. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 49-50.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale

ORS/Small/a403c7bf_logo.gifHald EgeViborg2019-11-05T15:01:22.9502019-11-27T00:00:00
330126452Specialområde Børn og Unge søger sundhedsfaglig afdelingsleder til Fenrishus i AarhusBasic Specialområde Børn og Unge søger sundhedsfaglig afdelingsleder til Fenrishus i AarhusDa vores afdelingsleder har søgt nye udfordringer indenfor vores specialområde, søger vi en der har lyst til at overtage stafetten til en spændende afdelingslederstilling i en visionær organisation i udvikling. Specialområde Børn og Unge (SBU) vil noget særligt med ledelse, og søger derfor en afdelingsleder til døgninstitutionen Fenrishus i Aarhus. Opgaven bliver sammen med personalet at udvikle Danmarks bedste døgntilbud for målgruppen.Hvem er du?Vi søger en robust afdelingsleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med at lede i en politisk styret organisation, at du mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.Endvidere lægger vi vægt på, at: du har et grundlæggende fokus på at sikre barnets den unges trivsel du vil og mestrer personaleledelse du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt du er vedholdende og tydelig du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur du har erfaring med implementering af Lov om Voksensansvar du har en relevant, videregående sundhedsfaglig uddannelse og gerne lederuddannelse du har erfaring med drift og ledelse af et døgntilbud Om stillingenAfdelingslederen er i tæt samarbejde med to engagerede teamledere ansvarlig for driften af Fenrishus, som består af en døgn- og aflastningsafdeling, en ungdomsafdeling og en specialbørnehave. Afdelingslederen sætter strategisk ramme og retning for den videre udvikling af Fenrishus og understøttes i daglig praksis af teamlederne.Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes desuden af den fælles administration, både fagligt og administrativt.Vi brænder for at gøre en forskel for børnene og de unge på Fenrishus, og den centrale opgave er derfor at sikre deres trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads herunder bl.a. fagligheden hos medarbejderne, som består af et dedikeret tværfagligt team bestående af sygeplejersker, sosu-assistenter, fysioterapeuter og pædagoger. Der er ca. 65 medarbejdere ansat.Hvem er vi?SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http: www.sbu.rm.dk .Fenrishus er en døgn- og aflastningsafdeling for børn og unge i alderen 0-18 (23) år (SEL 66 stk. 1). Afdelingen har 15 døgnpladser (SEL 66), 5 aflastningspladser og et børnehavetilbud. Fenrishus har 3 døgnpladser til unge i alderen 15-26 år (SEL 107) - pladserne er fleksible, og kan også anvendes til børn og unge ( 66 pladser).Målgruppen er børn og unge, der er kendetegnet ved, at de har komplekse multiple funktionsnedsættelser, herunder børn og unge med behov for palliation og børn der kan være i den terminale fase. Fenrishus er et helhedsorienteret tilbud, hvor tværfagligheden skal sikre, at vi understøtter barnets den unges trivsel og udvikling bedst muligt. Vi har et tæt samarbejde med team for lindrende behandling, Børn og Unge på AUH, og har tilknyttet en overlæge i neuropædiatri, som fast kommer på afdelingen.Fenrishus er et højt specialiseret tilbud, hvor det sundhedsfaglige og pædagogiske personale har en specifik og bred erfaring i at arbejde med lige netop denne målgruppe.Yderligere oplysningerDer er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.Stillingen ønskes besat 1. marts 2020, gerne tidligere.Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til viceområdechef Jannie Falk Bjerregaard på telefonnr. 2046 3126 eller til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069.AnsøgningsfristAnsøgningsfristen er søndag den 15. december kl. 23.59.Første samtalerunde finder sted den 20. december 2019 og 2. samtalerunde den 17. januar 2020. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 2.Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale
Specialområde Børn og Unge søger sundhedsfaglig afdelingsleder til Fenrishus i Aarhus

Da vores afdelingsleder har søgt nye udfordringer indenfor vores specialområde, søger vi en der har lyst til at overtage stafetten til en spændende afdelingslederstilling i en visionær organisation i udvikling.
 
Specialområde Børn og Unge (SBU) vil noget særligt med ledelse, og søger derfor en afdelingsleder til døgninstitutionen Fenrishus i Aarhus. Opgaven bliver sammen med personalet at udvikle Danmarks bedste døgntilbud for målgruppen.

Hvem er du?
Vi søger en robust afdelingsleder, som står solidt på egne ben både fagligt og ledelsesmæssigt. Vi forventer, at du har erfaring med at lede i en politisk styret organisation, at du mestrer dialogbaseret ledelse og formår at være handlekraftig og tydelig som leder.

For at kunne lykkes med det forventer vi, at du har faglig indsigt i målgruppens udfordringer og behov.

Endvidere lægger vi vægt på, at:
  • du har et grundlæggende fokus på at sikre barnets/den unges trivsel
  • du vil og mestrer personaleledelse
  • du prioriterer at udvikle dine medarbejdere fagligt
  • du er vedholdende og tydelig
  • du er motiveret af at lede både drift- og udviklingsopgaver og kultur
  • du har erfaring med implementering af Lov om Voksensansvar
  • du har en relevant, videregående sundhedsfaglig uddannelse og gerne lederuddannelse
  • du har erfaring med drift og ledelse af et døgntilbud
Om stillingen
Afdelingslederen er i tæt samarbejde med to engagerede teamledere ansvarlig for driften af Fenrishus, som består af en døgn- og aflastningsafdeling, en ungdomsafdeling og en specialbørnehave. Afdelingslederen sætter strategisk ramme og retning for den videre udvikling af Fenrishus og understøttes i daglig praksis af teamlederne.
Afdelingslederen refererer til SBUs viceområdechefniveau. Afdelingslederen understøttes desuden af den fælles administration, både fagligt og administrativt.

Vi brænder for at gøre en forskel for børnene og de unge på Fenrishus, og den centrale opgave er derfor at sikre deres trivsel og udvikling, og at rammerne for dette er på plads – herunder  bl.a. fagligheden hos medarbejderne, som består af et dedikeret tværfagligt team bestående af sygeplejersker, sosu-assistenter, fysioterapeuter og pædagoger. Der er ca. 65 medarbejdere ansat.

Hvem er vi?
SBU er karakteriseret ved en høj, faglig kvalitet målrettet børn og unge med komplekse handicap og særlige behov. Læs mere om SBU på hjemmesiden http://www.sbu.rm.dk/.

Fenrishus er en døgn- og aflastningsafdeling for børn og unge i alderen 0-18 (23) år (SEL § 66 stk. 1). Afdelingen har 15 døgnpladser (SEL §66), 5 aflastningspladser og et børnehavetilbud. Fenrishus har 3 døgnpladser til unge i alderen 15-26 år (SEL §107) - pladserne er fleksible, og kan også anvendes til børn og unge (§66 pladser).

Målgruppen er børn og unge, der er kendetegnet ved, at de har komplekse multiple funktionsnedsættelser, herunder børn og unge med behov for palliation og børn der kan være i den terminale fase. Fenrishus er et helhedsorienteret tilbud, hvor tværfagligheden skal sikre, at vi understøtter barnets/den unges trivsel og udvikling bedst muligt. Vi har et tæt samarbejde med team for lindrende behandling, Børn og Unge på AUH, og har tilknyttet en overlæge i neuropædiatri, som fast kommer på afdelingen.

Fenrishus er et højt specialiseret tilbud, hvor det sundhedsfaglige og pædagogiske personale har en specifik og bred erfaring i at arbejde med lige netop denne målgruppe.

Yderligere oplysninger
Der er tale om en fast stilling med løn- og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst mellem den faglige organisation og Region Midtjylland. Vi forventer, at du har kørekort og adgang til bil, da møder i hele regionen forekommer.

Stillingen ønskes besat 1. marts 2020, gerne tidligere.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved kontakt til viceområdechef Jannie Falk Bjerregaard på telefonnr. 2046 3126  eller til områdechef Ole Christian Graversen på telefonnr. 2388 6069.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er  søndag den 15. december  kl. 23.59.

Første samtalerunde finder sted den 20. december 2019 og 2. samtalerunde den 17. januar 2020. Begge samtaler finder sted i Aarhus. Ansøgere, der udvælges til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde Garuda Kompetenceprofil og møde til tilbagelæsning i Viborg i uge 2.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale


 

ORS/Small/20e41f90_logo.gifFenrishusAarhus V2019-11-18T17:03:51.9532019-12-15T00:00:00
330117108Afdelingsleder til Øsby BørnehusBasic Skal du være vores kommende afdelingsleder for Øsby Børnehus? Har du lysten til at øge sammenhængene mellem daginstitution, SFO og skole?Vi er et børnehus i rivende udvikling og søger stillingen besat pr. 1. februar 2020 eller før.Du har en pædagogisk uddannelse og solid erfaring med ledelse af en institution.Du skal indgå i et ledelsesteam med 5 andre fra skoleafdelingerne og SFO. Din rolle er ekspertisen i drift af daginstitution og SFO indadtil, og børnehusets ansigt udadtil.Stillingens indhold er præget af stor, faglig ledelsesfrihed. Du tænker i et pædagogisk og ledelsesmæssigt vi , hvor teamsamarbejde og institutionskultur er nøglebegreber for dig Du kan agere i spændingsfeltet mellem egen identitet og fælles identitet i en kompleks organisation Du tænker daginstitution, SFO og skole som et hele, der nok rummer forskellige fagligheder i spil med det enkelte barns alder og udvikling, men hvor langt mere samler, end adskiller Du er optaget af at skabe rammer for det gode børneliv og sætte dit personales færdigheder i spil på utraditionelle måder Du formår at inspirere dit personale til omsorg og nærvær Du værdsætter en pædagogik, der er optaget af, hvilke færdigheder barnet har opnået og hvor det er på vej hen. Du vil et børneliv med vilje Du er optaget af og god til et tillidsfuldt samarbejde med hjemmene Du forstår værdien i at udvikle daginstitution, SFO og skoles rolle i et lokalsamfund, hvor mange gode kræfter støtter og samarbejder. Øsby Børnehus indgår, sammen med Øsby Skole, i en landsbyordning under fælles ledelse med Starup Skole. Vi stræber efter udvikling af en pædagogik, hvor leg og læring følges ad gennem børnenes første 12 år, uden markante overgange. Vores mål er, at barnets forståelse af sig selv og omverdenen tilegnes med alle sanser og gennem mange aktiviteter.Vi er et lille sted med store visioner for vores børn og for børnehuset og skolens rolle i det aktive lokalsamfund, vi er en integreret del af. Det skal du være med til at præge.Børnehuset, med vuggestue og børnehave, flyttede ind i nyrenoverede lokaler i august 2018 og har siden nydt stor medvind. Børnetallet er gået dramatisk op og der er pt knap 60 børn i gang eller på vej ind i huset. Starup og Øsby Skole har små 500 elever fordelt på to matrikler, ca. en tredjedel går i SFO.Øsby Børnehus ligger lige midt i landsbyen, lige midt på Haderslev Næs. Forankret i det lokale og med udsyn til det globale. Vi arbejder aktivt med fællesskabet, naturen, udeliv og kroppen. Vi integrerer arbejdet med karakter styrker, mindfulness og kropsbevidsthed (KaMiBe) i hverdagen og tænker i miljøbevidsthed og respekt for alt levende.Vil du vide mere?Så kontakt os gerne for en snak og en rundvisning. Skoleleder Kim Christiansen kan træffes på telefon 31 37 04 44.Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer.Vi gør opmærksom på, at børne- og straffeattest skal indhentes, før ansættelse kan finde sted.Ansøgningsfrist:Send din ansøgning, CV og relevante bilag via knappen Send ansøgning , senest den 5. december 2019 kl. 12:00.Samtaler forventes afholdt den 12. december 2019.Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.Vores fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.Skal du være vores kommende afdelingsleder for Øsby Børnehus? Har du lysten til at øge sammenhængene mellem daginstitution, SFO og skole?

Vi er et børnehus i rivende udvikling og søger stillingen besat pr. 1. februar 2020 eller før.

Du har en pædagogisk uddannelse og solid erfaring med ledelse af en institution.
Du skal indgå i et ledelsesteam med 5 andre fra skoleafdelingerne og SFO. Din rolle er ekspertisen i drift af daginstitution og SFO indadtil, og børnehusets ansigt udadtil.
Stillingens indhold er præget af stor, faglig ledelsesfrihed.
 
  • Du tænker i et ”pædagogisk og ledelsesmæssigt vi”, hvor teamsamarbejde og institutionskultur er nøglebegreber for dig
  • Du kan agere i spændingsfeltet mellem egen identitet og fælles identitet i en kompleks organisation
  • Du tænker daginstitution, SFO og skole som et hele, der nok rummer forskellige fagligheder i spil med det enkelte barns alder og udvikling, men hvor langt mere samler, end adskiller
  • Du er optaget af at skabe rammer for det gode børneliv og sætte dit personales færdigheder i spil på utraditionelle måder
  • Du formår at inspirere dit personale til omsorg og nærvær
  • Du værdsætter en pædagogik, der er optaget af, hvilke færdigheder barnet har opnået og hvor det er på vej hen. Du vil et børneliv med vilje
  • Du er optaget af – og god til – et tillidsfuldt samarbejde med hjemmene
  • Du forstår værdien i at udvikle daginstitution, SFO og skoles rolle i et lokalsamfund, hvor mange gode kræfter støtter og samarbejder.
Øsby Børnehus indgår, sammen med Øsby Skole, i en landsbyordning under fælles ledelse med Starup Skole. Vi stræber efter udvikling af en pædagogik, hvor leg og læring følges ad gennem børnenes første 12 år, uden markante overgange. Vores mål er, at barnets forståelse af sig selv og omverdenen tilegnes med alle sanser og gennem mange aktiviteter.
Vi er et lille sted med store visioner for vores børn og for børnehuset og skolens rolle i det aktive lokalsamfund, vi er en integreret del af. Det skal du være med til at præge.

Børnehuset, med vuggestue og børnehave, flyttede ind i nyrenoverede lokaler i august 2018 og har siden nydt stor medvind. Børnetallet er gået dramatisk op og der er pt knap 60 børn i gang eller på vej ind i huset. Starup og Øsby Skole har små 500 elever fordelt på to matrikler, ca. en tredjedel går i SFO.

Øsby Børnehus ligger lige midt i landsbyen, lige midt på Haderslev Næs. Forankret i det lokale og med udsyn til det globale. Vi arbejder aktivt med fællesskabet, naturen, udeliv og kroppen. Vi integrerer arbejdet med karakter styrker, mindfulness og kropsbevidsthed (KaMiBe) i hverdagen og tænker i miljøbevidsthed og respekt for alt levende.

Vil du vide mere?
Så kontakt os gerne for en snak og en rundvisning. Skoleleder Kim Christiansen kan træffes på telefon 31 37 04 44.

Stillingen er på 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer.
Vi gør opmærksom på, at børne- og straffeattest skal indhentes, før ansættelse kan finde sted.

Ansøgningsfrist:
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via knappen ” Send ansøgning”, senest den 5. december 2019 kl. 12:00.
Samtaler forventes afholdt den 12. december 2019.

Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen. 

ORS/Small/2eb0434a_logo.gifØsby BørnehuseHaderslev2019-11-04T11:00:31.9472019-12-05T00:00:00
330106629Videnskabelig assistent i dansk sprog - 2016Robot En stilling som videnskabelig assistent i dansk sprog på Afdeling for Nordiske Studier og Oplevelsesøkonomi, Institut for Kommunikation og Kultur, Aarhus Universitet, er til besættelse i perioden 01.02.2020-30.06.2020 med mulighed for forlængelse.Stillingen er 37 timer ugentligt.Ansøgeren forventes at besidde brede kvalifikationer, gerne på ph.d.-niveau eller tilsvarende, inden for dansk og nordisk sprogforskning. Ansøgere med undervisningserfaring vil blive foretrukket.Det forventes, at ansøgeren i foråret kan påtage sig undervisning i følgende discipliner:Sprogbrugsanalyse (Bacheloruddannelsens 4. semester)Mundtligt og skriftligt dansk 2 (BA tilvalgets 2. semester)Sprogbrugsanalyse (Efter og videreuddannelse (EVU))Der henvises til studieordningernes beskrivelse af de pågældende kurser.Stillingen kræver jævn tilstedeværelse på afdelingen, samt deltagelse i medarbejdermøder og underviserteammøder. Der vil blive stillet kontorfaciliteter til rådighed.Ansøgningen vedlægges eksamensbeviser samt dokumentation for evt. undervisningserfaring (kursusplaner samt evalueringsrapporter fra tidligere undervisningsforløb m.v.)Institut for Kommunikation og KulturInstituttet hører under hovedområdet Arts. På denne hjemmeside kan du finde relevante informationer om instituttet og dets mange aktiviteter.Institut for Kommunikation og Kultur danner ramme om international forskning og uddannelser fra BA- til ph.d.-niveau inden for en bred kulturfaglig vifte: Nordisk studier, Litteraturstudier, informations- og medievidenskab, lingvistik, vesteuropæiske sprog- og kulturfag samt æstetikfagene er alle fagområder, der hører under vores institut.Stillingen vil være primært tilknyttet Afdelingen for Nordiske Studier og Oplevelsesøkonomi, men der vil være mulighed for relevante undervisnings- og vejledningsopgaver på en af instituttets andre afdelinger.Yderligere oplysninger om stillingen fås hos afdelingsleder Stefan Kjerkegaard, norsk@cc.au.dkFormaliaFaculty of Arts henviser til bekendtgørelse om ansættelsesproceduren er yderligere beskrevet i ministeriets Bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteterAnsættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.Vedrørende kvalifikationskrav og stillingsindhold henvises til stillingsstrukturen.Vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere vedrørende videnskabelige stillinger ved Arts.Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Faculty of ArtsArts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet.Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.Læs mere på www.arts.au.dkAnsøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside. Om Aarhus UniversitetAarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dkAnsøgningsfrist:2. december 2019En stilling som videnskabelig assistent i dansk sprog på Afdeling for Nordiske Studier og Oplevelsesøkonomi, Institut for Kommunikation og Kultur, Aarhus Universitet, er til besættelse i perioden 01.02.2020-30.06.2020 med mulighed for forlængelse.

Stillingen er 37 timer ugentligt.

Ansøgeren forventes at besidde brede kvalifikationer, gerne på ph.d.-niveau eller tilsvarende, inden for dansk og nordisk sprogforskning. Ansøgere med undervisningserfaring vil blive foretrukket.

Det forventes, at ansøgeren i foråret kan påtage sig undervisning i følgende discipliner:
  • Sprogbrugsanalyse (Bacheloruddannelsens 4. semester)
  • Mundtligt og skriftligt dansk 2 (BA tilvalgets 2. semester)
  • Sprogbrugsanalyse (Efter og videreuddannelse (EVU))

Der henvises til studieordningernes beskrivelse af de pågældende kurser.
Stillingen kræver jævn tilstedeværelse på afdelingen, samt deltagelse i medarbejdermøder og underviserteammøder. Der vil blive stillet kontorfaciliteter til rådighed.

Ansøgningen vedlægges eksamensbeviser samt dokumentation for evt. undervisningserfaring (kursusplaner samt evalueringsrapporter fra tidligere undervisningsforløb m.v.)

Institut for Kommunikation og Kultur
Instituttet hører under hovedområdet Arts. På denne hjemmeside kan du finde relevante informationer om instituttet og dets mange aktiviteter.

Institut for Kommunikation og Kultur danner ramme om international forskning og uddannelser fra BA- til ph.d.-niveau inden for en bred kulturfaglig vifte: Nordisk studier, Litteraturstudier, informations- og medievidenskab, lingvistik, vesteuropæiske sprog- og kulturfag samt æstetikfagene er alle fagområder, der hører under vores institut.

Stillingen vil være primært tilknyttet Afdelingen for Nordiske Studier og Oplevelsesøkonomi, men der vil være mulighed for relevante undervisnings- og vejledningsopgaver på en af instituttets andre afdelinger.

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos afdelingsleder Stefan Kjerkegaard, norsk@cc.au.dk

Formalia
Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Faculty of Arts
Arts er et af fire hovedområder på Aarhus Universitet.
Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.
Med omkring 500 videnskabelige medarbejdere, 260 ph.d.-studerende, 10.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.
Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.
Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.

Læs mere på www.arts.au.dk

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
2. december 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-10-14T00:00:002019-12-02T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til Center for Social Rehabilitering

Center for Social Rehabilitering

Vejle
Center for Social Rehabilitering søger en visionær afdelingsleder, der går forrest, når retningen skal sættes for et engageret personale, hvis primære målgruppe er borgere med ADHD og ASF. Afdelingen består pt. af 16 medarbejdere og er et tværfaglig...
Indrykket:14. november 2019
Udløbsdato:1. december 2019

Specialområde Børn og Unge søger afdelingsleder til Hald Ege ved Viborg

Hald Ege

Viborg
Specialområde Børn og Unge søger afdelingsleder til Hald Ege ved ViborgSpecialområde Børn og Unge (SBU) vil noget særligt med ledelse, og søger derfor en afdelingsleder til døgninstitutionen Hald Ege ved Viborg. Opgaven bliver sammen med personalet ...
Indrykket:5. november 2019
Udløbsdato:27. november 2019

Specialområde Børn og Unge søger sundhedsfaglig afdelingsleder til Fenrishus i Aarhus

Fenrishus

Aarhus V
Specialområde Børn og Unge søger sundhedsfaglig afdelingsleder til Fenrishus i AarhusDa vores afdelingsleder har søgt nye udfordringer indenfor vores specialområde, søger vi en der har lyst til at overtage stafetten til en spændende afdelingslederst...
Indrykket:18. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Afdelingsleder til Øsby Børnehus

Øsby Børnehuse

Haderslev
Skal du være vores kommende afdelingsleder for Øsby Børnehus? Har du lysten til at øge sammenhængene mellem daginstitution, SFO og skole?Vi er et børnehus i rivende udvikling og søger stillingen besat pr. 1. februar 2020 eller før.Du har en pædagogi...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:5. december 2019

Videnskabelig assistent i dansk sprog - 2016

Aarhus Universitet

Aarhus C
En stilling som videnskabelig assistent i dansk sprog på Afdeling for Nordiske Studier og Oplevelsesøkonomi, Institut for Kommunikation og Kultur, Aarhus Universitet, er til besættelse i perioden 01.02.2020-30.06.2020 med mulighed for forlængelse.St...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:2. december 2019