Motiveres du af at have stort ansvar? Trives du med at have en finger på pulsen? Og kan du endvidere se dig selv arbejde med processer og IT-systemer? Så søger vi lige nu en ny afdelingsleder til Materielplanlægning, der skal sikre en fortsat høj kvalitet i DSB’s Materielplan.
Jernbanen vil i de kommende år være en byggeplads med meget sporarbejde og tilpasning af vores materielplan. Det giver mange ændringer i materielplanen, hvor vi skal sikre det rette udbud af pladser til kunderne, så kundetilfredsheden forbliver høj og DSB’s økonomi fortsat er sund.
Hvem er vi? Vi søger en afdelingsleder til Materielplanlægning, der vil være med til at skabe procesforbedringer og implementere vores nye Planlægningssystem til materielplanlægning og -afvikling. I Materielplanlægning vil du blive ansvarlig for en afdeling på 12 dedikerede og erfarne planlæggere, der er motiverede for at levere det bedst mulige produkt til kunderne. Samtidig vil du blive ansvarlig for at sikre samarbejde på tværs i planprocessen ift. bl.a. køreplanlægning, personaleplanlægning og vores driftscenter.
Du kommer til at referere til afdelingschefen for Materiel, Stationer og Pladser.
Vi vægter samarbejde højt både på medarbejderniveau og lederplan, hvor vi ugentligt afholder fælles faglige møder i ledergruppen, hvor vi sparre og koordinerer den fælles indsats såvel som de individuelle problemstillinger.
Vi tilbyder altså et spændende job med mulighed for at sparre med kolleger fra mange forskellige fagområder herunder andre ledere i Planlægning.
Hvad kommer du til at lave? Som leder for Materielplanlægning bliver det dit hovedansvar at sikre en afbalanceret materielplan for DSB’s toge, der tager højde for de mange behov i DSB, blandt andet:
- økonomiske bæredygtighed og kommercielle behov
- samarbejdet med Vedligehold om opgraderingen af vores togflåde
- eksekveringen af den daglige drift med vores Driftscentre.
Du bidrager til at planprocessen er i kontrol, så der leveres planer med den nødvendige kvalitet, samtidig med løbende ændringer og prioriteringer rammer. Ligeledes bliver du ansvarlig for at eje og drive procesforbedringstiltag, blandt andet for at sikre ensartede leverancer og standardiserede arbejdsgange.
DSB er i færd med indkøb af et nyt integreret system til planlægning og afvikling af materiel og personale. En af dine opgaver, vil være at indgå i projektet ift. den del af systemet, som skal anvendes til materielplanlægning.
Du støtter afdelingschefen for Materiel, Stationer og Pladser med følgende - forvalte kravejerskabet
- tage medansvar for involvering af brugere og
- sikrer dig, at kravspecifikationen er opfyldt og testet, så systemet kan godkendes.
Det er vigtigt, at lederen formår at balancere hensynet til - brugernes behov
- den overordnede planproces
- projektets økonomi
så både tid til udvikling og tid til daglig drift i afdelingen sikres. Du vil ligeledes indgå i arbejdet om at sikre tilpasningen af den nuværende planproces til det nye system, så DSB får udnyttet systemets maksimale potentiale.
Er det dig, vi leder efter? For at lykkes i stillingen, skal du være god til at lytte til brugernes behov, og til at se muligheder inden for et standardsystem, som kan konfigureres. Du skal forstå planprocessen og have lyst til at arbejde med forandringsledelse, da implementering af et nyt system både kræver systemudvikling og organisatorisk forandring. Derfor skal du kunne arbejde sammen med mange forskellige funktions- og fagområder.
Dine færdigheder - Du har erfaring med at lede videnstunge medarbejdere
- Du har erfaring med- og lyst til at lave analyser f.eks. til opfølgning på afviklet drift sammenholdt med det planlagte ift. at forbedre planforudsætninger
- Det er en fordel hvis du har erfaring med planlægning fra trafikområdet eller andet relevant område
- Du forstår at arbejde med processer og kan indgå i samarbejde på tværs af organisationen for at sikre de fælles, gode løsninger
- Gode analytiske og kommunikative evner ift. at nå hele vejen rundt om en problemstilling
- En vilje til at skære igennem, når en løsning skal vælges
Hvad kan DSB tilbyde dig? En moderne arbejdsplads i Høje Taastrup i lyse og indbydende kontorer, tæt på offentlig transport.
Du kan se frem til - Udvikling af dine færdigheder gennem kurser, uddannelse og "learning-by-doing"
- Fleksible arbejdstider og muligheden for at arbejde hjemmefra op til to dage om ugen
- At blive en del af et stort fællesskab og en mangfoldig organisationskultur - hos os er der plads til alle uanset køn, etnisk baggrund, handicap, alder, seksuel orientering og religion
Vores personalegoder omfatter - Gratis transport med DSB til og fra arbejde, mulighed for at bruge dit togkort i fritiden og fire årlige rejser med din familie
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og et fuldt medlemskab til alle centre i Fitness World – du betaler bare skatteværdien.
- Pension og sundhedsforsikring med både forebyggelse og behandling
- Sund og lækker frokostordning
Løn- og ansættelsesforhold Du ansættes i henhold til overenskomst mellem AC-organisationerne og Finansministeriet.
Kontakt Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef, Jakob Ugelvig Meinhardt på 2468 9034.
Ansøgning Ansøgningsfristen er den
5. februar 2023. Vi holder løbende samtaler, så send os CV/ansøgning og (gerne) eksamensbevis snarest. Du kan også vælge at uploade din ansøgning som en kort videopræsentation.
Vi ser frem til at læse om dig og hvorfor, du finder jobbet interessant.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk