Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til Miljøområdet

Kunne du tænke dig en central rolle i den videre udvikling af Teknik og Miljø? Og kan du sikre den fortsatte udvikling af en kompetent og udviklingsorienteret miljøafdeling, så har Teknik og Miljø, Haderslev Kommune jobbet til dig
 
Vores tidligere afdelingsleder for Miljø har takket ja til stillingen som Chef for Teknik og Miljø, og vi søger derfor en ny ambitiøs afdelingsleder med stærke relationelle og kommunikative evner til ledergruppen i Teknik og Miljø pr. august 2019.
 
Indflydelse i en ambitiøs organisation
Du trækker på dine gode samarbejds- og formidlingsevner, når du i hverdagen arbejder tæt sammen med den øvrige ledelse. Med din ledererfaring ved du, at du trives godt med opgaver og projekter, der er i søgelyset og af og til haster. Det giver dig energi at navigere i en ambitiøs organisation, som også giver dig gode udviklingsmuligheder.
 
Dialog som omdrejningspunkt
I Haderslev Kommune går miljø og erhverv hånd i hånd. Vi har gennem de senere år haft særligt fokus på, at vi arbejder for den retning som politikerne sætter, og at vi har en dialogbaseret tilgang i vores arbejde – eksternt som internt. Vi anerkender at et godt resultat skabes ved, at vi på en intelligent måde forstår at bringe vores faglighed i spil for den enkelte borger og for borgerne som en helhed.
 
Afdelingen består af 23 kompetente medarbejdere, som tilsammen besidder en bred vifte af faglighed og har et bredt spekter af opgaver inden for miljøområdet, bl.a. med landbrug, industri, affald, jord, grundvand, spildevand samt vandløb. Afdelingen fungerer godt, har en uhøjtidelig omgangstone og alle har øje for at hjælpe hinanden.  
 
Målrettet og meningsgivende
Afdelingslederen for Miljø refererer til Chefen for Teknik og Miljø og skal varetage den overordnede ledelse, planlægning og styring af driften indenfor eget område. Samtidig er det afgørende at se både sig selv og afdelingen som en del af et samlet hold i Teknik og Miljø, hvor det tværgående samarbejde og koordinering har stor prioritet.
 
Du sikrer, at der arbejdes ud fra synlige strategier og mål ud fra et ønske om at skabe meningsfulde og helhedsorienterede løsninger sammen med borgerne. Sammen med den øvrige ledergruppe skaber du den røde tråd fra Byrådets vision til medarbejdernes daglige opgaver, og den anden vej kan du omsætte konkrete problemstillinger til generelle dilemmaer med synliggørelse af handlerummet for opgaveløsningen.
 
Vi ønsker en åben og dynamisk tilgang til tværgående ledelsessamarbejde
Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor værdierne ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er omdrejningspunktet. Vi har en åben og uformel omgangstone. Du vil komme til at indgå i en dynamisk ledergruppe, der ønsker at agere som et team, og som målrettet arbejder på, at:
 

  • fastholde den gode gænge Teknik og Miljø har vist de senere år, og samtidig fortsætte udviklingen af vores kultur og helhedsorienteret opgaveløsning
     
  • mål og rammer er tydelige og forventningerne afstemte, og der bedrives nærværende, tydelig ledelse med tillid som omdrejningspunkt 
 
  • skabe det optimale afsæt for glade, motiverede medarbejdere, der bruger deres kompetencer til at skabe gode løsninger sammen med og for borgere og virksomheder. 
Vi ønsker os meget af dig
Ingen ansøgere kan det hele, men vi vil lægge særlig vægt på, at du er en fagligt kompetent og ambitiøs leder, som besidder personlig gennemslagskraft der kan styre i rørte vande. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne inden for miljøområdet og at du har ledelsesmæssig erfaring. Vi ønsker os en ny afdelingsleder for Miljø, der udviser overblik og evner at fastholde den rette holdånd. Du skal kunne begejstre og have mod og styrke til konstruktivt at udfordre det eksisterende.
 
Du:
  • Trives med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har kendskab til at arbejde med et myndighedsområde
  • Kan navigere i komplekse opgaver og finde mulighederne
  • Har stærke analytiske kompetencer
  • Har en integritet og åbenhed, så medarbejdere nemt kan drøfte problemstilligner med dig
  • Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
  • Kan bevare overblikket når det går stærkt, herunder evner hurtigt fokusskifte
  • Har øje for medarbejderne som gruppe og for den enkelte medarbejder og bidrager til at opretholde en god trivsel.
Har du ikke en lederuddannelse, vil Haderslev Kommune tilbyde dig en.
 
Sæt dit eget aftryk
Vi har så få regler som muligt med afsæt i værdibaseret ledelse og samarbejde. Vi søger tværfaglige løsninger i en virkelighed, der hele tiden forandrer sig. Vores værdier er pejlemærker for en kultur, som vi tror på sikrer trivsel og resultater.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelsestidspunkt
August 2019.

Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig Chef for Teknik og Miljø, Jonna Tveskov, telefon 29 37 90 92, mail.: jotv@haderslev.dk
 
Læs mere i Job- og kompetenceprofilen her.

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag via linket senest 2. juni 2019.

1. runde ansættelsessamtaler afholdes 12. juni 2019 og 2. runde den 17. juni 2019. De ansøgere, der bliver udvalgt til 1. samtale, får besked senest den 4. juni 2019. Der gennemføres test mellem 1. og 2. samtale.
 
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.
 
Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.
 
Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330017730Phoenix-3a0232ac12019-05-06T16:01:33.880Afdelingsleder til MiljøområdetKunne du tænke dig en central rolle i den videre udvikling af Teknik og Miljø? Og kan du sikre den fortsatte udvikling af en kompetent og udviklingsorienteret miljøafdeling, så har Teknik og Miljø, Haderslev Kommune jobbet til dig
 
Vores tidligere afdelingsleder for Miljø har takket ja til stillingen som Chef for Teknik og Miljø, og vi søger derfor en ny ambitiøs afdelingsleder med stærke relationelle og kommunikative evner til ledergruppen i Teknik og Miljø pr. august 2019.
 
Indflydelse i en ambitiøs organisation
Du trækker på dine gode samarbejds- og formidlingsevner, når du i hverdagen arbejder tæt sammen med den øvrige ledelse. Med din ledererfaring ved du, at du trives godt med opgaver og projekter, der er i søgelyset og af og til haster. Det giver dig energi at navigere i en ambitiøs organisation, som også giver dig gode udviklingsmuligheder.
 
Dialog som omdrejningspunkt
I Haderslev Kommune går miljø og erhverv hånd i hånd. Vi har gennem de senere år haft særligt fokus på, at vi arbejder for den retning som politikerne sætter, og at vi har en dialogbaseret tilgang i vores arbejde – eksternt som internt. Vi anerkender at et godt resultat skabes ved, at vi på en intelligent måde forstår at bringe vores faglighed i spil for den enkelte borger og for borgerne som en helhed.
 
Afdelingen består af 23 kompetente medarbejdere, som tilsammen besidder en bred vifte af faglighed og har et bredt spekter af opgaver inden for miljøområdet, bl.a. med landbrug, industri, affald, jord, grundvand, spildevand samt vandløb. Afdelingen fungerer godt, har en uhøjtidelig omgangstone og alle har øje for at hjælpe hinanden.  
 
Målrettet og meningsgivende
Afdelingslederen for Miljø refererer til Chefen for Teknik og Miljø og skal varetage den overordnede ledelse, planlægning og styring af driften indenfor eget område. Samtidig er det afgørende at se både sig selv og afdelingen som en del af et samlet hold i Teknik og Miljø, hvor det tværgående samarbejde og koordinering har stor prioritet.
 
Du sikrer, at der arbejdes ud fra synlige strategier og mål ud fra et ønske om at skabe meningsfulde og helhedsorienterede løsninger sammen med borgerne. Sammen med den øvrige ledergruppe skaber du den røde tråd fra Byrådets vision til medarbejdernes daglige opgaver, og den anden vej kan du omsætte konkrete problemstillinger til generelle dilemmaer med synliggørelse af handlerummet for opgaveløsningen.
 
Vi ønsker en åben og dynamisk tilgang til tværgående ledelsessamarbejde
Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor værdierne ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er omdrejningspunktet. Vi har en åben og uformel omgangstone. Du vil komme til at indgå i en dynamisk ledergruppe, der ønsker at agere som et team, og som målrettet arbejder på, at:
 
  • fastholde den gode gænge Teknik og Miljø har vist de senere år, og samtidig fortsætte udviklingen af vores kultur og helhedsorienteret opgaveløsning
     
  • mål og rammer er tydelige og forventningerne afstemte, og der bedrives nærværende, tydelig ledelse med tillid som omdrejningspunkt 
 
  • skabe det optimale afsæt for glade, motiverede medarbejdere, der bruger deres kompetencer til at skabe gode løsninger sammen med og for borgere og virksomheder. 
Vi ønsker os meget af dig
Ingen ansøgere kan det hele, men vi vil lægge særlig vægt på, at du er en fagligt kompetent og ambitiøs leder, som besidder personlig gennemslagskraft der kan styre i rørte vande. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne inden for miljøområdet og at du har ledelsesmæssig erfaring. Vi ønsker os en ny afdelingsleder for Miljø, der udviser overblik og evner at fastholde den rette holdånd. Du skal kunne begejstre og have mod og styrke til konstruktivt at udfordre det eksisterende.
 
Du:
  • Trives med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har kendskab til at arbejde med et myndighedsområde
  • Kan navigere i komplekse opgaver og finde mulighederne
  • Har stærke analytiske kompetencer
  • Har en integritet og åbenhed, så medarbejdere nemt kan drøfte problemstilligner med dig
  • Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
  • Kan bevare overblikket når det går stærkt, herunder evner hurtigt fokusskifte
  • Har øje for medarbejderne som gruppe og for den enkelte medarbejder og bidrager til at opretholde en god trivsel.
Har du ikke en lederuddannelse, vil Haderslev Kommune tilbyde dig en.
 
Sæt dit eget aftryk
Vi har så få regler som muligt med afsæt i værdibaseret ledelse og samarbejde. Vi søger tværfaglige løsninger i en virkelighed, der hele tiden forandrer sig. Vores værdier er pejlemærker for en kultur, som vi tror på sikrer trivsel og resultater.
 
Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelsestidspunkt
August 2019.

Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig Chef for Teknik og Miljø, Jonna Tveskov, telefon 29 37 90 92, mail.: jotv@haderslev.dk
 
Læs mere i Job- og kompetenceprofilen her.

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag via linket senest 2. juni 2019.

1. runde ansættelsessamtaler afholdes 12. juni 2019 og 2. runde den 17. juni 2019. De ansøgere, der bliver udvalgt til 1. samtale, får besked senest den 4. juni 2019. Der gennemføres test mellem 1. og 2. samtale.
 
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.
 
Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.
 
Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.
 

2019-06-03T00:54:36.980 Kunne du tænke dig en central rolle i den videre udvikling af Teknik og Miljø? Og kan du sikre den fortsatte udvikling af en kompetent og udviklingsorienteret miljøafdeling, så har Teknik og Miljø, Haderslev Kommune jobbet til dig! Vores tidligere afdelingsleder for Miljø har takket ja til stillingen som Chef for Teknik og Miljø, og vi søger derfor en ny ambitiøs afdelingsleder med stærke relationelle og kommunikative evner til ledergruppen i Teknik og Miljø pr. august 2019. Indflydelse i en ambitiøs organisationDu trækker på dine gode samarbejds- og formidlingsevner, når du i hverdagen arbejder tæt sammen med den øvrige ledelse. Med din ledererfaring ved du, at du trives godt med opgaver og projekter, der er i søgelyset og af og til haster. Det giver dig energi at navigere i en ambitiøs organisation, som også giver dig gode udviklingsmuligheder. Dialog som omdrejningspunktI Haderslev Kommune går miljø og erhverv hånd i hånd. Vi har gennem de senere år haft særligt fokus på, at vi arbejder for den retning som politikerne sætter, og at vi har en dialogbaseret tilgang i vores arbejde eksternt som internt. Vi anerkender at et godt resultat skabes ved, at vi på en intelligent måde forstår at bringe vores faglighed i spil for den enkelte borger og for borgerne som en helhed. Afdelingen består af 23 kompetente medarbejdere, som tilsammen besidder en bred vifte af faglighed og har et bredt spekter af opgaver inden for miljøområdet, bl.a. med landbrug, industri, affald, jord, grundvand, spildevand samt vandløb. Afdelingen fungerer godt, har en uhøjtidelig omgangstone og alle har øje for at hjælpe hinanden. Målrettet og meningsgivendeAfdelingslederen for Miljø refererer til Chefen for Teknik og Miljø og skal varetage den overordnede ledelse, planlægning og styring af driften indenfor eget område. Samtidig er det afgørende at se både sig selv og afdelingen som en del af et samlet hold i Teknik og Miljø, hvor det tværgående samarbejde og koordinering har stor prioritet. Du sikrer, at der arbejdes ud fra synlige strategier og mål ud fra et ønske om at skabe meningsfulde og helhedsorienterede løsninger sammen med borgerne. Sammen med den øvrige ledergruppe skaber du den røde tråd fra Byrådets vision til medarbejdernes daglige opgaver, og den anden vej kan du omsætte konkrete problemstillinger til generelle dilemmaer med synliggørelse af handlerummet for opgaveløsningen. Vi ønsker en åben og dynamisk tilgang til tværgående ledelsessamarbejde Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor værdierne ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er omdrejningspunktet. Vi har en åben og uformel omgangstone. Du vil komme til at indgå i en dynamisk ledergruppe, der ønsker at agere som et team, og som målrettet arbejder på, at: fastholde den gode gænge Teknik og Miljø har vist de senere år, og samtidig fortsætte udviklingen af vores kultur og helhedsorienteret opgaveløsning mål og rammer er tydelige og forventningerne afstemte, og der bedrives nærværende, tydelig ledelse med tillid som omdrejningspunkt skabe det optimale afsæt for glade, motiverede medarbejdere, der bruger deres kompetencer til at skabe gode løsninger sammen med og for borgere og virksomheder. Vi ønsker os meget af digIngen ansøgere kan det hele, men vi vil lægge særlig vægt på, at du er en fagligt kompetent og ambitiøs leder, som besidder personlig gennemslagskraft der kan styre i rørte vande. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne inden for miljøområdet og at du har ledelsesmæssig erfaring. Vi ønsker os en ny afdelingsleder for Miljø, der udviser overblik og evner at fastholde den rette holdånd. Du skal kunne begejstre og have mod og styrke til konstruktivt at udfordre det eksisterende. Du: Trives med at arbejde i en politisk styret organisation Har kendskab til at arbejde med et myndighedsområde Kan navigere i komplekse opgaver og finde mulighederne Har stærke analytiske kompetencer Har en integritet og åbenhed, så medarbejdere nemt kan drøfte problemstilligner med dig Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale med blik for målgruppen Kan bevare overblikket når det går stærkt, herunder evner hurtigt fokusskifte Har øje for medarbejderne som gruppe og for den enkelte medarbejder og bidrager til at opretholde en god trivsel. Har du ikke en lederuddannelse, vil Haderslev Kommune tilbyde dig en. Sæt dit eget aftrykVi har så få regler som muligt med afsæt i værdibaseret ledelse og samarbejde. Vi søger tværfaglige løsninger i en virkelighed, der hele tiden forandrer sig. Vores værdier er pejlemærker for en kultur, som vi tror på sikrer trivsel og resultater. Løn og ansættelsesforholdLøn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.TiltrædelsestidspunktAugust 2019.Vil du vide mere?Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig Chef for Teknik og Miljø, Jonna Tveskov, telefon 29 37 90 92, mail.: jotv@haderslev.dk Læs mere i Job- og kompetenceprofilen her.AnsøgningsfristSend din ansøgning, CV og bilag via linket senest 2. juni 2019.1. runde ansættelsessamtaler afholdes 12. juni 2019 og 2. runde den 17. juni 2019. De ansøgere, der bliver udvalgt til 1. samtale, får besked senest den 4. juni 2019. Der gennemføres test mellem 1. og 2. samtale. Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation. Vores fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave. Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.10Phoenix3a0232ac101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-02T00:00:000010https://haderslev.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=38d6a02a-d7b9-4ead-836e-fc5c8095cddd0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandHaderslev3521158Teknik og Miljø11Simmerstedvej 16100HaderslevDKDanmarkORS/3a0232ac_logo.gifORS/Small/3a0232ac_logo.gif0
tilb@haderslev.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent754829EmplyOfir Minimumeeb3493b-79f4-4d5b-be4d-c8ee04b030ca_350300006-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a0232achttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a0232achttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a0232ac&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3a0232ac&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgEr du den nye Afdelingsleder i Teknik og Miljø?12008001Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361711475Jonna Tveskovtilb@haderslev.dkDanmarkDanmark330037029Afdelingsleder til Fjordskolens autismeområdeBasic Brænder du for børn med særlige behov? Er du dialogskabende, og kan du understøtte et godt samarbejde, så vi fastholder autismeområdets høje faglige niveau sammen med vores dygtige medarbejdere på vores nye skole i Kruså? Vi søger en afdelingsleder til Fjordskolens afdeling A pr. 1. oktober 2019, som har særlig interesse i det specialpædagogiske arbejde for børn med særlige behov, og som har lyst til at være en del af at skabe en fælles kultur, når vi flytter sammen på en nyrenoveret skole i august 2019. Den nye afdelingsleder bliver omdrejningspunkt for vores arbejde med at skabe en skole, hvor alle børn lærer, trives og udvikler sig. På afdeling A undervises elever med diagnoser inden for autisme-spektrumsforstyrrelser (ASF) og elever, som har behov for den forudsigelige og visuelle pædagogik. Elevgruppen er, målt på funktionsniveau, fra svagt fungerende til meget velfungerende hvor flere tager afgangsprøver i udvalgte fag. Pædagogikken og de pædagogiske metoder tager afsæt i aktuel viden og forskning på autismeområdet. Den nye afdelingsleder skal bygge videre på det høje faglige niveau i afdelingen. Fjordskolen er en af Aabenraa Kommunes 20 folkeskoler og er kommunens skole for børn i folkeskolealderen med behov for vidtgående specialundervisning. Vi underviser børn med autismespektrumsforstyrrelser, multiple funktionsnedsættelser, generelle indlæringsvanskeligheder, fysiske handicaps og indlæringsvanskeligheder kombineret med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder. Med ca. 235 elever og 165 dygtige ansatte fra en bred række af professioner er Fjordskolens vision at være Danmarks bedste og mest progressive specialskole et specialpædagogisk kraftcenter i konstant udvikling båret af medarbejdernes høje faglighed og engagement. Her vil vi løbende skabe de bedste, mest udviklende og tidssvarende læringsmiljøer for børn og unge med særlige behov. Fjordskolen bidrager også til at udbrede metoder til andre special- og almenmiljøer og skabe anerkendelse omkring disse. Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer: Læreruddannet. Erfaring med personaleledelse. Kendskab til specialområdet. Gerne erfaring med udskoling og eksamen. Diplom i ledelse (hvis du ikke har det, skal du være indstillet på at tage det). Til dine personlige kompetencer har vi følgende forventninger: Du er dialogskabende, evner at se en situation fra flere perspektiver og at gå konstruktivt ind i uenigheder. Du evner at holde overblikket, når du delegerer til dine medarbejdere og giver plads til, at de kan finde de gode løsninger. Du er god til at se, hvordan beslutninger får konsekvens for andre mennesker, og du tager højde for deres behov og følelser. Du er vedholdende, stabil og forstår betydningen af tålmodighed i ledelse. Du kan facilitere en involverende proces ved at bryde den op i delementer, afprøve forskellige metoder og sikre fremdrift i et godt samarbejde. Du har en god økonomisk forståelse og kan i dagligdagen foretage de nødvendige ressourcemæssige prioriteringer inden for de givne ressource- og lovgivningsmæssige rammer. Pejlemærker for god skoleledelse i Aabenraa Kommune tager udgangspunkt i, at god skoleledelse har afgørende betydning for skolens trivsel: Skoleledelsen løser opgaverne på et højt professionelt niveau Skoleledelsen varetager de administrative opgaver effektivt, professionelt og med gennemsigtighed og åbenhed Skoleledelsen påtager sig det pædagogiske lederskab Skoleledelsen synliggør skolen i forhold til samarbejdspartnere og lokalsamfund Skoleledelsen inddrages i udviklingen af hele skoleområdet og kan agere i en politisk styret organisation Dine første opgaver: Sikre afdeling A og afdelingens SFO en god opstart i Kruså. Udarbejde og implementere proces for uddannelsesparathedsvurderinger for alle 8. kl. elever på afdeling A. Etablere arbejdsgange for vurdering af prøve- og eksamensparathed i det samlede skoleforløb. Læs mere om Fjordskolen og de faste løbende ledelsesopgaver i Job- ogkompetenceprofilen ogStillingsbeskrivelsen. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne om Lokal Løn. Vi før opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende. Ansøgning Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 11. august 2019. Første samtalerunde afvikles den 19. august 2019. Anden samtalerunde gennemføres den 27. august 2019. Forventet tiltrædelse pr. 1. oktober 2019. Vil du vide mere Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte skoleleder for Fjordskolen, Jens Boddum på tlf. 20 52 85 21 med spørgsmål om stillingen og forventningerne til den kommende afdelingsleder.

Brænder du for børn med særlige behov? 
 
Er du dialogskabende, og kan du understøtte et godt samarbejde, så vi fastholder autismeområdets høje faglige niveau sammen med vores dygtige medarbejdere på vores nye skole i Kruså?   
 
Vi søger en afdelingsleder til Fjordskolens afdeling A pr. 1. oktober 2019, som har særlig interesse i det specialpædagogiske arbejde for børn med særlige behov, og som har lyst til at være en del af at skabe en fælles kultur, når vi flytter sammen på en nyrenoveret skole i august 2019.  Den nye afdelingsleder bliver omdrejningspunkt for vores arbejde med at skabe en skole, hvor alle børn lærer, trives og udvikler sig.  
 
På afdeling A undervises elever med diagnoser inden for autisme-spektrumsforstyrrelser (ASF) og elever, som har behov for den forudsigelige og visuelle pædagogik. Elevgruppen er, målt på funktionsniveau, fra svagt fungerende til meget velfungerende – hvor flere tager afgangsprøver i udvalgte fag. Pædagogikken og de pædagogiske metoder tager afsæt i aktuel viden og forskning på autismeområdet. Den nye afdelingsleder skal bygge videre på det høje faglige niveau i afdelingen. 
 
Fjordskolen er en af Aabenraa Kommunes 20 folkeskoler og er kommunens skole for børn i folkeskolealderen med behov for vidtgående specialundervisning. Vi underviser børn med autismespektrumsforstyrrelser, multiple funktionsnedsættelser, generelle indlæringsvanskeligheder, fysiske handicaps og indlæringsvanskeligheder kombineret med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder.  
 
Med ca. 235 elever og 165 dygtige ansatte fra en bred række af professioner er Fjordskolens vision at være Danmarks bedste og mest progressive specialskole – et specialpædagogisk kraftcenter i konstant udvikling båret af medarbejdernes høje faglighed og engagement. Her vil vi løbende skabe de bedste, mest udviklende og tidssvarende læringsmiljøer for børn og unge med særlige behov. Fjordskolen bidrager også til at udbrede metoder til andre special- og almenmiljøer og skabe anerkendelse omkring disse.  
 
Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer:  
  • Læreruddannet. 
  • Erfaring med personaleledelse.  
  • Kendskab til specialområdet. 
  • Gerne erfaring med udskoling og eksamen.  
  • Diplom i ledelse (hvis du ikke har det, skal du være indstillet på at tage det). 
Til dine personlige kompetencer har vi følgende forventninger:   
  • Du er dialogskabende, evner at se en situation fra flere perspektiver og at gå konstruktivt ind i uenigheder.  
  • Du evner at holde overblikket, når du delegerer til dine medarbejdere og giver plads til, at de kan finde de gode løsninger.  
  • Du er god til at se, hvordan beslutninger får konsekvens for andre mennesker, og du tager højde for deres behov og følelser.  
  • Du er vedholdende, stabil og forstår betydningen af tålmodighed i ledelse. 
  • Du kan facilitere en involverende proces ved at bryde den op i delementer, afprøve forskellige metoder og sikre fremdrift i et godt samarbejde.  
  • Du har en god økonomisk forståelse og kan i dagligdagen foretage de nødvendige ressourcemæssige prioriteringer inden for de givne ressource- og lovgivningsmæssige rammer. 
”Pejlemærker for god skoleledelse i Aabenraa Kommune” tager udgangspunkt i, at god skoleledelse har afgørende betydning for skolens trivsel: 
  • Skoleledelsen løser opgaverne på et højt professionelt niveau  
  • Skoleledelsen varetager de administrative opgaver effektivt, professionelt og med gennemsigtighed og åbenhed  
  • Skoleledelsen påtager sig det pædagogiske lederskab  
  • Skoleledelsen synliggør skolen i forhold til samarbejdspartnere og lokalsamfund  
  • Skoleledelsen inddrages i udviklingen af hele skoleområdet og kan agere i en politisk styret organisation  
Dine første opgaver:  
  • Sikre afdeling A og afdelingens SFO en god opstart i Kruså. 
  • Udarbejde og implementere proces for uddannelsesparathedsvurderinger for alle 8. kl. elever på afdeling A. 
  • Etablere arbejdsgange for vurdering af prøve- og eksamensparathed i det samlede skoleforløb. 
Læs mere om Fjordskolen og de faste løbende ledelsesopgaver i Job- ogkompetenceprofilen ogStillingsbeskrivelsen.  
 
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne om Lokal Løn. Vi før opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende. 
 
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 11. august 2019. Første samtalerunde afvikles den 19. august 2019. Anden samtalerunde gennemføres den 27. august 2019. Forventet tiltrædelse pr. 1. oktober 2019. 
 
Vil du vide mere 
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte skoleleder for Fjordskolen, Jens Boddum på tlf. 20 52 85 21 med spørgsmål om stillingen og forventningerne til den kommende afdelingsleder.  
ORS/Small/34047fdc_logo.pngFjordskolenAabenraa2019-06-04T11:04:51.7002019-07-09T00:00:00
330040911Afdelingsleder til indskolingen på PetersmindeskolenProfile Petersmindeskolen er kendt for at være en udviklingsorienteret skole med særdeles god elevtrivsel samt gode forberedelsesfaciliteter og et utrolig godt kollegialt fællesskab. Vil du gerne være en del af dette, så læs videre. Om jobbet som afdelingsleder til indskolingen (0.-3.) på Petersmindeskolen Som afdelingsleder får du en central rolle i udviklingen af Petersmindeskolens pædagogiske arbejde. Du er en person, der kan lede og har erfaring med ledelse. Du har forstand på og viden om pædagogik og kan lede medarbejdere og udviklingsprocesser. Det er dig, der samler trådene, skaber overblik og sammenhæng for medarbejderne i indskolingen. Det er dig, der sikrer, at medarbejderne har fokus på kerneopgaven og deres rolle i løsningen af den. Du vil være en daglig faciliterende sparringspartner for afdelingens medarbejdere på et fagligt og samarbejdsmæssigt plan. Hvor du er den rammesættende figur på afdelingsmøder og den samlende rollemodel til afdelingens morgensamlinger mm. Du kommer til at stå bag en stab af dygtige medarbejdere som en del af et progressivt ledelsesteam. Som en del af ledelsen på Petersmindeskolen oplever du egen succes, når vi alle lykkes med at alle elever uddannes og dannes. Du vil blive... del af et lederteam med øverste leder og 4 afdelingsledere, som har en professionel og humoristisk tilgang til samarbejdet, og hvor der er plads (og forventning) om forskellige holdninger, leder for en afdeling med tre klasser på hver årgang, hvor der er dygtige medarbejdere, som er gode til at se de enkelte elever, og samtidig er opsatte på at videreudvikle på en fælles afdelingskultur, en tæt samarbejdspartner med skolens ledende pædagog, del af ledelsen for en organisation, hvor der er plads til forskellighed og de gode idéer. Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både årgangsteamet, men også organisationens øvrige samarbejdsrelationer, del af et lokalområde, som er i rivende udvikling med flere nye byggegrunde og et i forvejen stort veletableret boligkvarter, hvor forældrene er engagerede i børnenes skolegang og fritidsliv. Vi tilbyder mulighed for at definere sig som afdelingsleder i sin egen afdeling, et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger, fokus på muligheden for at udvikle sig og trives som leder. Vi forventer at du har lyst til ledelse af medarbejdere og sammen med medarbejdere med fokus på skole og SFO s kerneopgave, at du har fokus på at facilitere medarbejdernes løsning af kerneopgaven, så vi spiller hinanden gode til gavn for den enkelte elev, at du er en tydelig lederfigur i afdelingen overfor medarbejdere, børn og forældre, så skolens værdier og ledelsens rammesætning til daglig ses i din ledelsestilgang, at du enten har, eller vil læse en relevant lederuddannelse på diplom niveau, at du er robust og humoristisk, at du søger sparring, når du har behov. Ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtid stilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn. Om os Petersmindeskolen har i skoleåret 2018-19 ca. 720 elever primært i 3 spor samt ca. 80 medarbejdere. Skolen er velholdt med en sund økonomi, gode fysiske rammer og et godt arbejdsmiljø. Petersmindeskolen - Vores indsatområder i 2019 20 er Arbejde med holddannelse i årgang og afdeling både i den daglige undervisning og i emneuger. At understøtte udviklingen af de professionelle læringsfællesskaber bl.a. igennem arbejdet med principperne i Ledelse tæt på, Elevcentreret ledelse samt videreuddannelse af teamkoordinatorer. Hovedfokus er at videreudvikle på Det gode Læringsmiljø for alle . Flere oplysninger Vil du vide mere, så klik dig rundt på skolens hjemmeside www.petersmindeskolen.aula.dk og kontakt skoleleder Anders Hyltoft på tlf. 7681 4343, mobil 2916 8667 eller viceleder Gitte D. Rosenlund på tlf. 5128 4547. Vi opfordrer ansøgere til at besøge skolen efter aftale frem til 2. juli eller mellem 7. august og 14. august 2019. Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest 15. august 2019. 1. og 2. samtalerunde holdes i uge 34 og 35 2019. Børne- og straffeattest Vi indhenter børne- og straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.

Petersmindeskolen er kendt for at være en udviklingsorienteret skole med særdeles god elevtrivsel samt gode forberedelsesfaciliteter og et utrolig godt kollegialt fællesskab.

Vil du gerne være en del af dette, så læs videre.

Om jobbet som afdelingsleder til indskolingen (0.-3.) på Petersmindeskolen
Som afdelingsleder får du en central rolle i udviklingen af Petersmindeskolens pædagogiske arbejde. Du er en person, der kan lede og har erfaring med ledelse. Du har forstand på og viden om pædagogik og kan lede medarbejdere og udviklingsprocesser. Det er dig, der samler trådene, skaber overblik og sammenhæng for medarbejderne i indskolingen. Det er dig, der sikrer, at medarbejderne har fokus på kerneopgaven og deres rolle i løsningen af den. Du vil være en daglig faciliterende sparringspartner for afdelingens medarbejdere på et fagligt og samarbejdsmæssigt plan. Hvor du er den rammesættende figur på afdelingsmøder og den samlende rollemodel til afdelingens morgensamlinger mm.

Du kommer til at stå bag en stab af dygtige medarbejdere som en del af et progressivt ledelsesteam. Som en del af ledelsen på Petersmindeskolen oplever du egen succes, når vi alle lykkes med at alle elever uddannes og dannes.

Du vil blive...

  • del af et lederteam med øverste leder og 4 afdelingsledere, som har en professionel og humoristisk tilgang til samarbejdet, og hvor der er plads (og forventning) om forskellige holdninger,
  • leder for en afdeling med tre klasser på hver årgang, hvor der er dygtige medarbejdere, som er gode til at se de enkelte elever, og samtidig er opsatte på at videreudvikle på en fælles afdelingskultur,
  • en tæt samarbejdspartner med skolens ledende pædagog,
  • del af ledelsen for en organisation, hvor der er plads til forskellighed og de gode idéer. Hvor der er fokus på videreudviklingen af en kultur med professionelle læringsfællesskaber i både årgangsteamet, men også organisationens øvrige samarbejdsrelationer,
  • del af et lokalområde, som er i rivende udvikling med flere nye byggegrunde og et i forvejen stort veletableret boligkvarter, hvor forældrene er engagerede i børnenes skolegang og fritidsliv.

Vi tilbyder

  • mulighed for at definere sig som afdelingsleder i sin egen afdeling,
  • et godt samarbejde i ledelsesteamet, hvor vi sparrer med hinanden omkring vores fælles opgaver og de enkelte afdelinger,
  • fokus på muligheden for at udvikle sig og trives som leder.

Vi forventer

  • at du har lyst til ledelse af medarbejdere og sammen med medarbejdere med fokus på skole og SFO’s kerneopgave,
  • at du har fokus på at facilitere medarbejdernes løsning af kerneopgaven, så vi spiller hinanden gode til gavn for den enkelte elev,
  • at du er en tydelig lederfigur i afdelingen overfor medarbejdere, børn og forældre, så skolens værdier og ledelsens rammesætning til daglig ses i din ledelsestilgang,
  • at du enten har, eller vil læse en relevant lederuddannelse på diplom niveau,
  • at du er robust og humoristisk,
  • at du søger sparring, når du har behov.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtid stilling. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.

Om os
Petersmindeskolen har i skoleåret 2018-19 ca. 720 elever primært i 3 spor samt ca. 80 medarbejdere. Skolen er velholdt med en sund økonomi, gode fysiske rammer og et godt arbejdsmiljø.

Petersmindeskolen - Vores indsatområder i 2019/20 er

  • Arbejde med holddannelse i årgang og afdeling både i den daglige undervisning og i emneuger.
  • At understøtte udviklingen af de professionelle læringsfællesskaber bl.a. igennem arbejdet med principperne i Ledelse tæt på, Elevcentreret ledelse samt videreuddannelse af teamkoordinatorer.
  • Hovedfokus er at videreudvikle på ”Det gode Læringsmiljø for alle”.

Flere oplysninger
Vil du vide mere, så klik dig rundt på skolens hjemmeside www.petersmindeskolen.aula.dk og kontakt skoleleder Anders Hyltoft på tlf. 7681 4343, mobil 2916 8667 eller viceleder Gitte D. Rosenlund på tlf. 5128 4547.
Vi opfordrer ansøgere til at besøge skolen efter aftale frem til 2. juli eller mellem 7. august og 14. august 2019.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest 15. august 2019. 1. og 2. samtalerunde holdes i uge 34 og 35 2019.

Børne- og straffeattest
Vi indhenter børne- og straffeattest. 

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

ORS/Small/25fdef5f_logo.pngPetersmindeskolenVejle2019-06-11T15:01:03.7002019-08-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til Fjordskolens autismeområde

Fjordskolen

Aabenraa
Brænder du for børn med særlige behov? Er du dialogskabende, og kan du understøtte et godt samarbejde, så vi fastholder autismeområdets høje faglige niveau sammen med vores dygtige medarbejdere på vores nye skole i Kruså? Vi søger en afdelingsleder ...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:9. juli 2019

Afdelingsleder til indskolingen på Petersmindeskolen

Petersmindeskolen

Vejle
Petersmindeskolen er kendt for at være en udviklingsorienteret skole med særdeles god elevtrivsel samt gode forberedelsesfaciliteter og et utrolig godt kollegialt fællesskab. Vil du gerne være en del af dette, så læs videre. Om jobbet som afdelingsl...
Indrykket:11. juni 2019
Udløbsdato:10. august 2019