Afdelingsleder til Myndighedsafdelingen (Genopslag)

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference


For at tiltrække et bredere ansøgningsfelt, genopslår vi hermed stillingen som afdelingsleder til Myndighedsafdelingen i Vejle Kommune.
 

Om jobbet

Vi er dygtige, vi er ambitiøse, og vi udvikler området samtidig med, at vi løfter kerneopgaven. Vi mangler kun én ting: Nemlig dig, vores nye leder og kollega til at udvikle, løfte og lede sammen med os.

I Velfærdsforvaltningen i Vejle ønsker vi en førerposition inden for velfærd, og derfor går vi efter at rekruttere dygtige, visionære ledere, der brænder for udvikling af velfærdsområderne.

Denne stilling er ingen undtagelse – som leder af team Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen i Vejle Kommune får du mulighed for at udvikle fremtidens boformer version 2.0 for borgere på området med fokus på rehabilitering og recovery. Du bliver leder af en afdeling med stort fagligt og økonomisk fokus. Du får dygtige lederkolleger til sparring og støtte. Og oveni hatten kommer det allervigtigste – du bliver leder for 35 kompetente og engagerede medarbejdere og faglige konsulenter.

Kerneopgaven er at sikre, at borgerne som har brug for en ydelse fra Myndighedsafdelingen oplever så høj kvalitet som muligt i det arbejde, teamet leverer.

Vi arbejder ud fra en målsætning om, at borgere og netværk skal føle sig set, hørt og hjulpet godt videre, når de henvender sig.

Samarbejdet med interne og eksterne leverandører af service fylder også meget, herunder sikring af, at den økonomiske ramme overholdes. Som led i dette er en vigtig opgave løbende at afstemme, at den politiske vedtagne kvalitetsstandard er i overensstemmelse med gældende lovgivning og samtidig gør det muligt at overholde den økonomiske ramme.

Teamet – og du som leder af dette, indgår i mange samarbejdsrum med de øvrige forvaltninger i kommunen. Det er vigtigt, at du ser denne opgave som værdiskabende for de borgere, vi er i berøring med.

Vi har løbende fokus på udvikling og arbejder aktivt med innovation. Både hverdagsinnovation og radikal innovation i form af f.eks. nye tilbud, hvilket vil være et arbejde, du forventes at kunne facilitere.
 

Vi forventer af dig

  • Vi er åbne overfor din uddannelsesmæssige baggrund. Det vigtigste er, at du har ledererfaring og forstår at formidle samarbejde på tværs af faggrupper og mange forskellige aktører.
  • Vi vil gerne ansætte en visionær, udviklingsorienteret og ambitiøs leder, der også formår at have øje på skal-opgaverne, driften og budgetoverholdelsen.
  • Viden om handicap og socialpsykiatriområdet og den tilhørende lovgivning er en fordel, men det vigtigste er, at du har evne, og vilje og ikke mindst lyst til at sætte dig ind i området på en sådan måde, at du kan være med til at fremme samarbejdet på tværs i organisationen og er i stand til at skabe resultater.
  • Det er vigtigt, at du formår at udøve tydelig ledelse og skabe rammebetingelserne, inden for hvilke medarbejderne kan udfolde deres faglighed.
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra myndighedsopgaver.
  • Det er en fordel, hvis du har arbejdet med store budgetter før og har erfaring med tilpasningsprocesser, da det specialiserede voksenområde også i Vejle kommune er under pres.
  • Som person forventer vi, at du lægger vægt på ordentlighed og besidder åbenhed, faglighed og gode samarbejdsevner. Vi ønsker os en leder, som er opmærksom på verden omkring os, så vi hele tiden kan tilpasse tilbuddene og vores måde at arbejde på til de krav og forventninger organisationen og borgerne måtte have.
  • Vi forventer, at du er en loyal holdspiller, som trives med at lykkes gennem andre i en organisation, som hviler på et systemisk grundlag og værdibaseret ledelse.


Vi tilbyder dig

Som afdelingsleder af team Handicap og Socialpsykiatri bliver du leder for et team bestående af to faglige konsulenter og 1 matchningskonsulent, 2 økonomimedarbejdere og 30 engagerede og fagligt velfunderede sagsbehandlere, hovedsagligt med en baggrund som socialrådgiver.

Teamet rådgiver og bevilger tilbud til borgere fra 18 år og op primært efter §§ 85, 97, 100, 103, 104, 105, 107 og 108 i Serviceloven. Rammebudgettet er cirka 550 mio. kr.
 

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen er på fuld tid. Løn og ansættelsesvilkår er efter overenskomsten og principperne i Ny Løn.
Tiltrædelse pr. 1. april 2022.
 

Om os

Vejle Kommune har viljen til at opnå førerposition inden for velfærd. Det er et tydeligt statement i Byrådets vision, og det sætter en klar retning for Velfærdsforvaltningen, som du bliver en del af.

Vejle skal være foregangskommune inden for borgernær velfærd med valgfrihed og fleksibilitet. Vejle skal være førende inden for brug af velfærdsteknologi, og så skal Vejle Kommune udvikle nye boformer og bysamfund, der har fokus på at styrke sammenhængskraften.
Velfærdsforvaltningen, som Myndighedsafdelingen en del af, består samlet af velfærdsområderne Senior, Handicap og Social/Psykiatri. Derudover er der et Kompetencecenter Velfærd og en Velfærdsstab. Velfærdsforvaltningen har et samlet budget på ca. 2 mia. kr. Der er ca. 2.800 fuldtidsstillinger i forvaltningen.

Velfærdsforvaltningens kerneopgave er at sikre, at voksne – handicappede, ældre, sindslidende og borgere med særlige sociale problemer – får den nødvendige hjælp fra kommunen.
 

Flere oplysninger

Flere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Myndighedschef Sri Sundarampillai på tlf. 24 91 18 04 eller mail srisu@vejle.dk.
 

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning senest 6. februar 2022.
1. ansættelsessamtale afholdes den 11. februar 2022. Eventuel 2. samtale den 21. februar 2022.
Forventet tiltrædelse den 1. april 2022.
 

Profilanalyse

Vi benytter cases i forbindelse med ansættelsen.
 

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Afdelingsleder til Myndighedsafdelingen (Genopslag)


For at tiltrække et bredere ansøgningsfelt, genopslår vi hermed stillingen som afdelingsleder til Myndighedsafdelingen i Vejle Kommune.
 

Om jobbet

Vi er dygtige, vi er ambitiøse, og vi udvikler området samtidig med, at vi løfter kerneopgaven. Vi mangler kun én ting: Nemlig dig, vores nye leder og kollega til at udvikle, løfte og lede sammen med os.

I Velfærdsforvaltningen i Vejle ønsker vi en førerposition inden for velfærd, og derfor går vi efter at rekruttere dygtige, visionære ledere, der brænder for udvikling af velfærdsområderne.

Denne stilling er ingen undtagelse – som leder af team Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen i Vejle Kommune får du mulighed for at udvikle fremtidens boformer version 2.0 for borgere på området med fokus på rehabilitering og recovery. Du bliver leder af en afdeling med stort fagligt og økonomisk fokus. Du får dygtige lederkolleger til sparring og støtte. Og oveni hatten kommer det allervigtigste – du bliver leder for 35 kompetente og engagerede medarbejdere og faglige konsulenter.

Kerneopgaven er at sikre, at borgerne som har brug for en ydelse fra Myndighedsafdelingen oplever så høj kvalitet som muligt i det arbejde, teamet leverer.

Vi arbejder ud fra en målsætning om, at borgere og netværk skal føle sig set, hørt og hjulpet godt videre, når de henvender sig.

Samarbejdet med interne og eksterne leverandører af service fylder også meget, herunder sikring af, at den økonomiske ramme overholdes. Som led i dette er en vigtig opgave løbende at afstemme, at den politiske vedtagne kvalitetsstandard er i overensstemmelse med gældende lovgivning og samtidig gør det muligt at overholde den økonomiske ramme.

Teamet – og du som leder af dette, indgår i mange samarbejdsrum med de øvrige forvaltninger i kommunen. Det er vigtigt, at du ser denne opgave som værdiskabende for de borgere, vi er i berøring med.

Vi har løbende fokus på udvikling og arbejder aktivt med innovation. Både hverdagsinnovation og radikal innovation i form af f.eks. nye tilbud, hvilket vil være et arbejde, du forventes at kunne facilitere.
 

Vi forventer af dig

  • Vi er åbne overfor din uddannelsesmæssige baggrund. Det vigtigste er, at du har ledererfaring og forstår at formidle samarbejde på tværs af faggrupper og mange forskellige aktører.
  • Vi vil gerne ansætte en visionær, udviklingsorienteret og ambitiøs leder, der også formår at have øje på skal-opgaverne, driften og budgetoverholdelsen.
  • Viden om handicap og socialpsykiatriområdet og den tilhørende lovgivning er en fordel, men det vigtigste er, at du har evne, og vilje og ikke mindst lyst til at sætte dig ind i området på en sådan måde, at du kan være med til at fremme samarbejdet på tværs i organisationen og er i stand til at skabe resultater.
  • Det er vigtigt, at du formår at udøve tydelig ledelse og skabe rammebetingelserne, inden for hvilke medarbejderne kan udfolde deres faglighed.
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra myndighedsopgaver.
  • Det er en fordel, hvis du har arbejdet med store budgetter før og har erfaring med tilpasningsprocesser, da det specialiserede voksenområde også i Vejle kommune er under pres.
  • Som person forventer vi, at du lægger vægt på ordentlighed og besidder åbenhed, faglighed og gode samarbejdsevner. Vi ønsker os en leder, som er opmærksom på verden omkring os, så vi hele tiden kan tilpasse tilbuddene og vores måde at arbejde på til de krav og forventninger organisationen og borgerne måtte have.
  • Vi forventer, at du er en loyal holdspiller, som trives med at lykkes gennem andre i en organisation, som hviler på et systemisk grundlag og værdibaseret ledelse.


Vi tilbyder dig

Som afdelingsleder af team Handicap og Socialpsykiatri bliver du leder for et team bestående af to faglige konsulenter og 1 matchningskonsulent, 2 økonomimedarbejdere og 30 engagerede og fagligt velfunderede sagsbehandlere, hovedsagligt med en baggrund som socialrådgiver.

Teamet rådgiver og bevilger tilbud til borgere fra 18 år og op primært efter §§ 85, 97, 100, 103, 104, 105, 107 og 108 i Serviceloven. Rammebudgettet er cirka 550 mio. kr.
 

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen er på fuld tid. Løn og ansættelsesvilkår er efter overenskomsten og principperne i Ny Løn.
Tiltrædelse pr. 1. april 2022.
 

Om os

Vejle Kommune har viljen til at opnå førerposition inden for velfærd. Det er et tydeligt statement i Byrådets vision, og det sætter en klar retning for Velfærdsforvaltningen, som du bliver en del af.

Vejle skal være foregangskommune inden for borgernær velfærd med valgfrihed og fleksibilitet. Vejle skal være førende inden for brug af velfærdsteknologi, og så skal Vejle Kommune udvikle nye boformer og bysamfund, der har fokus på at styrke sammenhængskraften.
Velfærdsforvaltningen, som Myndighedsafdelingen en del af, består samlet af velfærdsområderne Senior, Handicap og Social/Psykiatri. Derudover er der et Kompetencecenter Velfærd og en Velfærdsstab. Velfærdsforvaltningen har et samlet budget på ca. 2 mia. kr. Der er ca. 2.800 fuldtidsstillinger i forvaltningen.

Velfærdsforvaltningens kerneopgave er at sikre, at voksne – handicappede, ældre, sindslidende og borgere med særlige sociale problemer – får den nødvendige hjælp fra kommunen.
 

Flere oplysninger

Flere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Myndighedschef Sri Sundarampillai på tlf. 24 91 18 04 eller mail srisu@vejle.dk.
 

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning senest 6. februar 2022.
1. ansættelsessamtale afholdes den 11. februar 2022. Eventuel 2. samtale den 21. februar 2022.
Forventet tiltrædelse den 1. april 2022.
 

Profilanalyse

Vi benytter cases i forbindelse med ansættelsen.
 

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.