Afdelingsleder til Økonomi og Personale i By- og Landskabsforvaltningen

Attraktivt lederjob centralt placeret i forhold til den fysiske  udvikling af Aalborg Kommune 
 
Vi søger en afdelingsleder til Økonomi- og Personalefunktionen i By- og Landskabsforvaltningen. Afdelingen er en stabsfunktion, der betjener hele forvaltningen med ca. 540 medarbejdere. Der er cirka lige mange ansatte i henholdsvis administrationen og i udefunktioner som f.eks. Entreprenørenhed og færger/bro. 
  
By- og Landskabsforvaltningen har ansvaret for at sikre udviklingen af de fysiske rammer, der gør Aalborg til en endnu mere attraktiv, dynamisk og bæredygtig kommune.  
  
Der er tale om en central stilling med et tæt samspil med ledere og afdelinger i hele forvaltningen Du får en nøglerolle i det daglige arbejde med ressourcestyring og – optimering – herunder opfølgning på alle “bundlinjer”. 
  
Afdelingslederen for Økonomi og Personale refererer til direktøren i By- og Landskabsforvaltningen. 
  
Stillingsbeskrivelse 
Økonomi og Personale er placeret i stabsfunktionen  på linje med Juridisk afdeling og Kommunikation. 
Afdelingen Økonomi og Personale består af 3 teams med i alt 14 medarbejdere.  
 
Hovedopgaverne i afdelingen er:  
  • Budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse 
  • Bogføring, økonomisk administration og projektregnskaber 
  • Personaleadministrative og personalekonsulentopgaver samt snitfladeopgaver til Aalborg Kommunes lønkontor.  
  • BI/Ledelsesinformation 
  • Økonomiske styringsprincipper og nøgletal 
  • Statistik og prognoser 
  • Økonomiske analyser, redegørelser og rådgivning 
  • Udarbejdelse, sagsbehandling og kvalitetssikring af materialer til By- og Landskabsudvalget på det økonomiske område 
  • Økonomi- og projekt-/ressourcestyringssystem (vi bruger Prisme/SD)  
Afdelingslederen er By- og Landskabsforvaltningens repræsentant i Aalborg Kommunes tværgående Økonomi- og Planlægningsgruppe, og indgår også i andre tværgående samarbejder i Aalborg Kommune.  
 
I de første 100 dage vil du bl.a. særligt skulle arbejde med:  
  • Forberedelse af budget 2021-24 
  • Rapportering til By- og Landskabsudvalget  
  • Introduktion til afdelingsledere i By- og Landskabsforvaltningen  
  • Introduktion til personaleopgaver i samarbejde med personalekonsulenter og By- og Landskabsforvaltningens personalechef 
  • At blive en central del af vores projekt “Den digitale arbejdsplads”, hvor vi ruller Office 365 ud i forvaltningen – her får du en central rolle i at gå forrest i afdelingen.  
Din faglige profil 
Vi søger en leder med:  
  • Lyst til ledelse og gerne med ledererfaring  
  • En relevant videregående uddannelse – gerne på AC-niveau 
  • Stor indsigt i kommunal økonomi 
  • Kendskab til de kommunale personaleopgaver og ikke mindst lyst til på sigt at udvikle viden om og overblik over området  
  • Analytisk og strategisk skarpe kompetencer 
  • Erfaring fra en politisk ledet organisation 
  
Derudover lægges der vægt på, at du som person: 
  • Er handlings- og resultatorienteret 
  • Har “drive” og motivation til at “gøre en forskel” - også i “modvind” 
  • Viser retning og tør tage snakken – også om det, der er svært 
  • Formår at bringe medarbejdere og deres faglighed i spil – viser tillid og giver opbakning 
  • Har evne til at motivere og inspirere i samarbejdsrelationer såvel indadtil som udadtil 
  • Er tydelig og har gode kommunikative egenskaber 
  • Er empatisk og anerkendende 
  • Er optaget af tværgående samarbejde, der understøtter helhedsorientering  
Vi tilbyder  
  • Et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling, som kan lægge grunden for dit videre karriereforløb 
  • Et job, hvor du selv i høj grad er med til at udfylde rammerne og har mulighed for at påvirke udviklingen i en organisation i positiv forandring 
  • Et job, hvor du kommer tæt på beslutningstagerne i direktionen og By- og Landskabsudvalget  
  • Et inspirerende arbejdsmiljø præget af arbejdsglæde, humør og et højt tempo både i den centrale økonomifunktion og i afdelingerne  
  • En spændende hverdag med fokus på samarbejde og service  
Det praktiske
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Du får samtidig gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde. 
  
Arbejdsstedet adresse 
By- og Landskabsforvaltningen, Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby. 
  
Tidsplan 
Stillingen ønskes besat så hurtigt som muligt og senest pr. 1. juli 2020 
Ansøgningsfrist er den 22. april 2020. 
 
Ansættelsessamtaler 
Dato for ansættelsessamtaler er endnu ikke planlagt.
Ved rekruttering af ledere gennemføres en præferencetest.  
  
Læs mere om By- og Landskabsforvaltningen  
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere. Kig med på www.aalborg.dk/blf. 
 
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du meget velkommen til at kontakte direktør Anders Fokdal på 2520 2130. Alle henvendelser behandles fortroligt. 
 
Send ansøgning 
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.



Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Økonomikonsulent med gå-på-mod og skarpe skriftlige kompetencer søges til økonomiopgaver i Skoleforvaltningen

Økonomi og Personaleadministration

Nørresundby
Er du god til at skabe økonomisk sammenhæng og overblik? Kan du tænke dig at blive en del af og få indblik i økonomi og styring af Aalborg Kommunes skoleområde med et samlet budget på mere end 2 mia. kr.? Så er muligheden her, idet vi søger en økono...
Indrykket:20. marts 2020

Leder af VoksenBøgen

Børne- og Familieafdelingen

Aalborg
Ønsker du at udvikle tilbud i særklasse for borgere i udsatte positioner? Motiveres du af at gå nye fælles veje i brede samarbejder i Aalborg Kommune og tværkommunalt? Og kan du sætte strategisk retning, agere kulturbærer og udvise handlekraft?Så er...
Indrykket:18. marts 2020

Assisterende leder til botilbud Attruphøj

Botilbud Attruphøj

Vodskov
Ledelse er for mig, når jeg sammen med andre er med til at flytte på, hvordan noget kan lykkes. Velfærd er på n gang komplekst og basalt, og derfor er det så spændende at finde og sætte den retning, der giver størst værdi . Hvis du har det sådan, ku...
Indrykket:31. marts 2020

Assisterende leder til Solsidecentret i Nibe

Plejeboliger-ældresundhed

Vodskov
Drømmer du om at sikre Det Gode Liv for både borgere og medarbejdere på plejeboligområdet? Er du en ørn til arbejdstidsplanlægning? Kan du få ressourcer, grundrul og trivsel til at matche hinanden? Vil du arbejde med ledelse på et sted, hvor vi til ...
Indrykket:2. april 2020

Geodatastyrelsen søger medarbejder inden for ejendoms- og ejerområdet med fokus på forvaltning og samarbejde omkring data

Geodatastyrelsen

Nørresundby
Geodatastyrelsen søger medarbejder inden for ejendoms- og ejerområdet med fokus på forvaltning og samarbejde omkring dataVil du være med til at forbedre kvaliteten af en række samfundskritiske forvaltningsprocesser på ejendoms- og ejerområdet? Vil d...
Indrykket:20. marts 2020