Afdelingsleder til team Plan & Trafik på Sydhavsøerne

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du viden og faglige styrker inden for plan og trafik, motiveres du af at lede fagligt dygtige medarbejdere, og er du en nysgerrig og tillidsvækkende person? Så kunne det være dig, som vi søger til at lede vores nye team Plan & Trafik i Guldborgsund Kommune.

Team Plan & Trafik skal bl.a. arbejde med lokalplanlægning, og hvordan vi tænker mobilitet for offentlig transport, biler og cykler sammen med byplanlægningen i en kommune, hvor der er mange spændende udviklingsprojekter i gang.

Har du lederambitioner og lyst til at indgå i en ny ledergruppe, hvor vi arbejder med at se muligheder for borgerne og virksomhederne på samme tid, som vi arbejder inden for rammerne af lovgivningen. Vil du være med til at præge udviklingen af en ny myndighedsafdeling med 2 helt nye teams, som både skal samarbejde internt og på tværs af organisationen? Så skal du søge stillingen som afdelingsleder til Plan & Trafik i Center for Teknik & Miljø.
Vi har samtidig med denne stilling slået en stilling op som afdelingsleder til team Bolig & Byggesag, som er det andet af 2 nyoprettede teams for at styrke begge områder.

Nykøbing er hovedbyen i Guldborgsund Kommune og er med sine 60.000 indbyggere, fordelt på 900 km2, en af Danmarks store landkommuner. I Guldborgsund Kommune oplever vi stor vækst i byggeriet, og den fysiske forandring af vores hovedby, Nykøbing Falster, får fart på i de kommende år med en netop vedtaget helhedsplan. Private investorer ønsker at bygge boliger i gamle erhvervsområder, og corona-året 2020 har betydet en enorm opmærksomhed på, hvordan vi kan udvikle sommerhusturismen i et af Danmarks største sommerhusområder, Marielyst.

Som afdelingsleder for Plan & Trafik leder du 13 medarbejdere med opgaver inden for lokalplaner, byfornyelse, parkering, landzoneadministration, trafiksikkerhed og mobilitetsplanlægning. Myndighedsopgaver fylder i teamet, og der er travlt, bl.a. med opgaver inden for vejloven og planloven. Du får det faglige ansvar for teamet samt personaleansvar efter nærmere aftale. Du får ikke det økonomiske ansvar. Dine opgaver bliver bl.a. prioritering og koordinering af opgaver, sparring og kvalitetssikring samt at sikre den fortsatte udvikling af teamet. Følgende udviklingsopgaver kommer du særligt til at arbejde med:
 

  • Hvordan vi arbejder med lokalplanlægning. I dag benytter teamet sig af Publisher til lokalplaner, som vi skal væk fra. Sammen med byplanlæggerne kommer du til at sikre overgangen fra Publisher til et nyt værktøj, som skal være mere effektivt og sikre lokalplaner, som er nemmere at forstå og administrere efter. Du er med til at udvikle, hvordan vi arbejder med lokalplanlægning og kommer med idéer til, hvordan vi sikrer bredt ejerskab i TM Myndighed til nye lokalplaner.
 
  • Mobilitetsplanlægning for offentlig transport, biler og cykler. Der er fokus på, hvordan vi udvikler den kollektive drift, så den betjener både hovedbyen Nykøbing, Marielyst sommerhusområde og vores landdistrikter. Alle offentlige busser, som kun kører inden for kommunegrænsen, er for nylig erstattet, så de alle kører på el. Vi har større byomdannelsesområder i Nykøbing, hvor det er vigtigt at arbejde med, hvordan kollektiv trafik, biler og cykler tænkes sammen for de nye byområder.
 
  • Kommuneplan og planstrategi. Projektledelsen ligger i Center for Politik & Personale, men de faglige input skal komme fra Center for Teknik & Miljø, hvor du som teamleder af plan og trafik har det faglige ansvar for at både planstrategi og kommuneplan sætter rammerne for den retning som byrådet ønsker.

Som afdelingsleder refererer du til leder for TM Myndighed, Casper Henriksen.




TM Myndighed er en del af Center for Teknik & Miljø med ca. 300 medarbejdere fordelt på 5 afdelinger, hvor TM Myndighed har ca. 45 medarbejdere fordelt på 3 teams, hvor vi søger afdelingsledere til 2 nyoprettede teams. Team Natur & Miljø, med Jakob Lysholdt som leder, dækker hele det natur- og miljøfaglige område med ca. 23 medarbejdere. Du kan se mere om vores organisation her, organisation.

Om dig:
  • Du har en relevant videregående uddannelse og en stærk faglighed i forhold til team Plan & Trafik. Som teamleder skal du have kendskab til hovedparten af teamets opgaver
  • Du har erfaring med offentlig forvaltning og kan det forvaltningsmæssige/
    administrative håndværk. Vi er en myndighedsafdeling, og det er vigtigt, at du har forståelse for god forvaltningsskik
  • Du har lederambitioner. Enten er du leder i dag, projektleder eller en fagligt stærk medarbejder, som har ambitionen om at blive leder
  • Du kan trives og navigere sikkert i et miljø, hvor der er mange forskellige interessenter og ofte stærke og modsatrettede interesser
  • Du er som person robust og velafbalanceret, som evner at bevare roen selv i pressede situationer
  • Du evner at støtte og bakke medarbejdere op, når det er nødvendigt som både fag- og personaleleder
  • Du har gode relationelle kompetencer og kan læse og forstå andre mennesker
  • Du kan se dig sig selv og teamet som en del af en større helhed og har blik for den værdi, der skabes for borgere og samfund.
     
Ansættelsesvilkår:
Efter gældende overenskomst.

Stillingen er en fastansættelse med start 1. januar eller hurtigst muligt.

Løn afhænger af kvalifikationer. Du ansættes som niveau 4 leder (niveau 1 leder: direktør, niveau 2 leder: centerchef, niveau 3 leder: afdelingsleder og niveau 4 leder: teamleder).

Vi er en fleksibel arbejdsplads, der tror på, at digitaliseringen skal komme både medarbejdere og arbejdsgiver til gode. Derfor tilbyder vi gode muligheder for hjemmearbejdsplads, og vi har flextid, så vi får medarbejdere, som trives.

Ansøgningsfrist:
Er du interesseret i jobbet, skal vi have modtaget din ansøgning senest tirsdag den 9. november  2021.
Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV samt eventuelle andre relevante dokumenter. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Samtaler:
Vi forventer at afholde samtaler med de udvalgte kandidater den 17. november. Vi regner med at gennemføre en anden samtalerunde den 24. november. Inden 2. samtale udleverer vi en opgave til dig, som du præsenterer til samtalen.

Mere information:
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Leder Casper Henriksen, tlf. 25181891, e-mail: cahe@guldborgsund.dk

Du kan læse mere om vores by- og turismestrategiske mål i Kommuneplan2019

Mere om Guldborgsund Kommune:
Hvis du ikke er fra lokalområdet og ønsker at flytte hertil, så tilbyder Business Lolland-Falster hjælp til at finde job til din ægtefælle eller partner. Det kan du læse mere om på http://www.businesslf.dk/move2lf/

Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Afdelingsleder til team Plan & Trafik på Sydhavsøerne

Har du viden og faglige styrker inden for plan og trafik, motiveres du af at lede fagligt dygtige medarbejdere, og er du en nysgerrig og tillidsvækkende person? Så kunne det være dig, som vi søger til at lede vores nye team Plan & Trafik i Guldborgsund Kommune.

Team Plan & Trafik skal bl.a. arbejde med lokalplanlægning, og hvordan vi tænker mobilitet for offentlig transport, biler og cykler sammen med byplanlægningen i en kommune, hvor der er mange spændende udviklingsprojekter i gang.

Har du lederambitioner og lyst til at indgå i en ny ledergruppe, hvor vi arbejder med at se muligheder for borgerne og virksomhederne på samme tid, som vi arbejder inden for rammerne af lovgivningen. Vil du være med til at præge udviklingen af en ny myndighedsafdeling med 2 helt nye teams, som både skal samarbejde internt og på tværs af organisationen? Så skal du søge stillingen som afdelingsleder til Plan & Trafik i Center for Teknik & Miljø.
Vi har samtidig med denne stilling slået en stilling op som afdelingsleder til team Bolig & Byggesag, som er det andet af 2 nyoprettede teams for at styrke begge områder.

Nykøbing er hovedbyen i Guldborgsund Kommune og er med sine 60.000 indbyggere, fordelt på 900 km2, en af Danmarks store landkommuner. I Guldborgsund Kommune oplever vi stor vækst i byggeriet, og den fysiske forandring af vores hovedby, Nykøbing Falster, får fart på i de kommende år med en netop vedtaget helhedsplan. Private investorer ønsker at bygge boliger i gamle erhvervsområder, og corona-året 2020 har betydet en enorm opmærksomhed på, hvordan vi kan udvikle sommerhusturismen i et af Danmarks største sommerhusområder, Marielyst.

Som afdelingsleder for Plan & Trafik leder du 13 medarbejdere med opgaver inden for lokalplaner, byfornyelse, parkering, landzoneadministration, trafiksikkerhed og mobilitetsplanlægning. Myndighedsopgaver fylder i teamet, og der er travlt, bl.a. med opgaver inden for vejloven og planloven. Du får det faglige ansvar for teamet samt personaleansvar efter nærmere aftale. Du får ikke det økonomiske ansvar. Dine opgaver bliver bl.a. prioritering og koordinering af opgaver, sparring og kvalitetssikring samt at sikre den fortsatte udvikling af teamet. Følgende udviklingsopgaver kommer du særligt til at arbejde med:
 

  • Hvordan vi arbejder med lokalplanlægning. I dag benytter teamet sig af Publisher til lokalplaner, som vi skal væk fra. Sammen med byplanlæggerne kommer du til at sikre overgangen fra Publisher til et nyt værktøj, som skal være mere effektivt og sikre lokalplaner, som er nemmere at forstå og administrere efter. Du er med til at udvikle, hvordan vi arbejder med lokalplanlægning og kommer med idéer til, hvordan vi sikrer bredt ejerskab i TM Myndighed til nye lokalplaner.
 
  • Mobilitetsplanlægning for offentlig transport, biler og cykler. Der er fokus på, hvordan vi udvikler den kollektive drift, så den betjener både hovedbyen Nykøbing, Marielyst sommerhusområde og vores landdistrikter. Alle offentlige busser, som kun kører inden for kommunegrænsen, er for nylig erstattet, så de alle kører på el. Vi har større byomdannelsesområder i Nykøbing, hvor det er vigtigt at arbejde med, hvordan kollektiv trafik, biler og cykler tænkes sammen for de nye byområder.
 
  • Kommuneplan og planstrategi. Projektledelsen ligger i Center for Politik & Personale, men de faglige input skal komme fra Center for Teknik & Miljø, hvor du som teamleder af plan og trafik har det faglige ansvar for at både planstrategi og kommuneplan sætter rammerne for den retning som byrådet ønsker.

Som afdelingsleder refererer du til leder for TM Myndighed, Casper Henriksen.




TM Myndighed er en del af Center for Teknik & Miljø med ca. 300 medarbejdere fordelt på 5 afdelinger, hvor TM Myndighed har ca. 45 medarbejdere fordelt på 3 teams, hvor vi søger afdelingsledere til 2 nyoprettede teams. Team Natur & Miljø, med Jakob Lysholdt som leder, dækker hele det natur- og miljøfaglige område med ca. 23 medarbejdere. Du kan se mere om vores organisation her, organisation.

Om dig:
  • Du har en relevant videregående uddannelse og en stærk faglighed i forhold til team Plan & Trafik. Som teamleder skal du have kendskab til hovedparten af teamets opgaver
  • Du har erfaring med offentlig forvaltning og kan det forvaltningsmæssige/
    administrative håndværk. Vi er en myndighedsafdeling, og det er vigtigt, at du har forståelse for god forvaltningsskik
  • Du har lederambitioner. Enten er du leder i dag, projektleder eller en fagligt stærk medarbejder, som har ambitionen om at blive leder
  • Du kan trives og navigere sikkert i et miljø, hvor der er mange forskellige interessenter og ofte stærke og modsatrettede interesser
  • Du er som person robust og velafbalanceret, som evner at bevare roen selv i pressede situationer
  • Du evner at støtte og bakke medarbejdere op, når det er nødvendigt som både fag- og personaleleder
  • Du har gode relationelle kompetencer og kan læse og forstå andre mennesker
  • Du kan se dig sig selv og teamet som en del af en større helhed og har blik for den værdi, der skabes for borgere og samfund.
     
Ansættelsesvilkår:
Efter gældende overenskomst.

Stillingen er en fastansættelse med start 1. januar eller hurtigst muligt.

Løn afhænger af kvalifikationer. Du ansættes som niveau 4 leder (niveau 1 leder: direktør, niveau 2 leder: centerchef, niveau 3 leder: afdelingsleder og niveau 4 leder: teamleder).

Vi er en fleksibel arbejdsplads, der tror på, at digitaliseringen skal komme både medarbejdere og arbejdsgiver til gode. Derfor tilbyder vi gode muligheder for hjemmearbejdsplads, og vi har flextid, så vi får medarbejdere, som trives.

Ansøgningsfrist:
Er du interesseret i jobbet, skal vi have modtaget din ansøgning senest tirsdag den 9. november  2021.
Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV samt eventuelle andre relevante dokumenter. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.

Samtaler:
Vi forventer at afholde samtaler med de udvalgte kandidater den 17. november. Vi regner med at gennemføre en anden samtalerunde den 24. november. Inden 2. samtale udleverer vi en opgave til dig, som du præsenterer til samtalen.

Mere information:
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Leder Casper Henriksen, tlf. 25181891, e-mail: cahe@guldborgsund.dk

Du kan læse mere om vores by- og turismestrategiske mål i Kommuneplan2019

Mere om Guldborgsund Kommune:
Hvis du ikke er fra lokalområdet og ønsker at flytte hertil, så tilbyder Business Lolland-Falster hjælp til at finde job til din ægtefælle eller partner. Det kan du læse mere om på http://www.businesslf.dk/move2lf/

Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.