Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsledere til OK-Fondens enheder i Odense - Dyruphus og Gurli-Vibeke

Nærværende, praksisnær afdelingsledere der kan understøtte medarbejdernes forståelse af opgavernes retning, rammer, råderum og centrale relationer søges til OK-Fondens enheder i Odense - Dyruphus og Gurli-Vibeke.

Sammen med os skal du arbejde for, at vores beboere har et indholdsrigt liv med baggrund i OK-Fondens vision om, at

Livet skal leves  - hele livet

Vores afdelingsleder har rykket teltpælene op og er flyttet på den anden side af Storebælt. Vi ønsker fremadrettet en afdelingsleder til hver enhed til vores organisation i OK-Fonden Odense.

OK-Fonden Odense består af to demensenheder med henholdsvis 27 beboere på Dyruphus samt et dagcenter og 26 beboere på Gurli-Vibeke. 

OK-Fonden Odense er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Odense Kommune, hvorfor Odense kommune er en central samarbejdspartner.

OK-Fonden og Odense Kommune samarbejder omkring Danmarks første Demenslandsby, ”Byen for Livet”.

 Kerneopgaven

 ”At skabe et meningsfuldt og værdigt liv med oplevelsen af tryghed og omsorg for den enkelte beboer”

Vores fokus er beboerne. Retten til at fortsætte med at leve sit liv, som man ønsker, selv om man bor på institution.

Du bliver medansvarlig for fortsat at fokuserer på den gode udvikling organisationen er i. Dette med blik for helheden og med udgangspunkt i den anerkendende og faglige tilgang.

Vi forventer, at du gennem en åben, tillidsfuld og involverende kommunikation engagerer dig i de fastsatte visioner og strategier og er med til at skabe arbejdsglæde og trivsel i de nuværende mål og rammer.

Du formår at være agil og forandringsparat og kan gå forrest for at definere og motivere medarbejdeteamet i den daglige opgaveløsning. Du kan fremme og udleve organisationens værdier, skabe helhed og sammenhæng og værdsætte succeser.

Dine kompetencer

  • Du har en sundhedsfaglig viden, som du formår at omsætte i din faglige ledelse.
  • Du har lyst til nærværende personaleledelse.
  • Du kan skabe værdi i kraft af følgeskab.
  • Du har en motiverende, støttende og anerkendende ledelsesstil.
  • Du har et rummeligt menneskesyn og skaber relationer præget af respekt, gensidighed og ligeværdighed.
  • Du kan samarbejde på tværs i vores egne enheder og ind i den samlede organisation, OK-Fonden 
  • Du er klar og tydelig i din kommunikation og benytter feedback.
  • Du kan understøtte og videreudvikle faglighed og kvalitet.
  • Du har kendskab til, og interesse for arbejdet i den psykiatriske snitflade.
  • Du har erfaring med IT og sundhedsfaglig dokumentation.

Den samlede organisation, OK-Fonden Odense tilbyder

  • Tværfaglig medarbejdergruppe hvor du blandt andet møder fysio- og ergoterapeuter, sygeplejersker, SSA, SSH, serviceassistent, pedel, pædagoger, administrativ. medarbejder, økonoma, kok og en integreret gruppe på 45 fleksjobbere der varetager praktiske opgaver.
  • Mulighed for bredt ledelsesrum
  • En arbejdsplads, hvor du vil få stor medindflydelse.
  • En organisation, hvor der er højt til loftet og plads til at tænke nyt og kreativt.
  • Et uformelt miljø, der er baseret på ansvar, tillid, respekt og trivsel.
  • Supervision ved Marte Meo terapeut for medarbejdere og pårørende.
  • Uddannelsessted for sygeplejestuderende og psykiatrisk praktiksted for SSA elever.

 Kvalifikationer – faglig profil 

  • Relevant sundhedsfaglig baggrund så som sygeplejerske eller terapeut.
  • Erfaring med lignende stilling evt. suppleret med relevant lederuddannelse.
  • Viden og erfaring med personaleledelse.
  • Gerne erfaring med psykiatri, demens, pleje og omsorg.

 Vi tilbyder dig

  • Et arbejdsklima med korte beslutningsveje og nærhed til nærmeste leder.
  • Sparring og dialog med centerchef.
  • Sparring og vidensdeling med kollegaer i den samlede organisation, OK-Fonden.
  • Inddragelse i den fortsatte udvikling i organisationen,
  • Et trygt og tillidsfuldt samarbejdsmiljø.
  • En bred ledelsesplatform.
  • Et åbent, rummeligt og uhøjtideligt arbejdsmiljø.
  • En arbejdsplads med engagerede og dedikerede medarbejdere og ledere.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Jobprofil kan rekvireres på abo@ok-fonden.dk

Ansøgning samt CV sendes til: abo@ok-fonden.dk

Ansøgningsfristen er onsdag 22. februar 2018 kl. 10.00.

Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 23. februar 2018 samt mandag den 26. februar 2018

For yderligere oplysninger kontaktes: Centerchef Anne Mulberg Dahl,  tlf: 4277 6971, anda@ok-fonden.dk

 

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329753859Phoenix-b7c7dc5a12018-02-02T19:00:30.723Afdelingsledere til OK-Fondens enheder i Odense - Dyruphus og Gurli-Vibeke

Nærværende, praksisnær afdelingsledere der kan understøtte medarbejdernes forståelse af opgavernes retning, rammer, råderum og centrale relationer søges til OK-Fondens enheder i Odense - Dyruphus og Gurli-Vibeke.

Sammen med os skal du arbejde for, at vores beboere har et indholdsrigt liv med baggrund i OK-Fondens vision om, at

Livet skal leves  - hele livet

Vores afdelingsleder har rykket teltpælene op og er flyttet på den anden side af Storebælt. Vi ønsker fremadrettet en afdelingsleder til hver enhed til vores organisation i OK-Fonden Odense.

OK-Fonden Odense består af to demensenheder med henholdsvis 27 beboere på Dyruphus samt et dagcenter og 26 beboere på Gurli-Vibeke. 

OK-Fonden Odense er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Odense Kommune, hvorfor Odense kommune er en central samarbejdspartner.

OK-Fonden og Odense Kommune samarbejder omkring Danmarks første Demenslandsby, ”Byen for Livet”.

 Kerneopgaven

 ”At skabe et meningsfuldt og værdigt liv med oplevelsen af tryghed og omsorg for den enkelte beboer”

Vores fokus er beboerne. Retten til at fortsætte med at leve sit liv, som man ønsker, selv om man bor på institution.

Du bliver medansvarlig for fortsat at fokuserer på den gode udvikling organisationen er i. Dette med blik for helheden og med udgangspunkt i den anerkendende og faglige tilgang.

Vi forventer, at du gennem en åben, tillidsfuld og involverende kommunikation engagerer dig i de fastsatte visioner og strategier og er med til at skabe arbejdsglæde og trivsel i de nuværende mål og rammer.

Du formår at være agil og forandringsparat og kan gå forrest for at definere og motivere medarbejdeteamet i den daglige opgaveløsning. Du kan fremme og udleve organisationens værdier, skabe helhed og sammenhæng og værdsætte succeser.

Dine kompetencer

  • Du har en sundhedsfaglig viden, som du formår at omsætte i din faglige ledelse.
  • Du har lyst til nærværende personaleledelse.
  • Du kan skabe værdi i kraft af følgeskab.
  • Du har en motiverende, støttende og anerkendende ledelsesstil.
  • Du har et rummeligt menneskesyn og skaber relationer præget af respekt, gensidighed og ligeværdighed.
  • Du kan samarbejde på tværs i vores egne enheder og ind i den samlede organisation, OK-Fonden 
  • Du er klar og tydelig i din kommunikation og benytter feedback.
  • Du kan understøtte og videreudvikle faglighed og kvalitet.
  • Du har kendskab til, og interesse for arbejdet i den psykiatriske snitflade.
  • Du har erfaring med IT og sundhedsfaglig dokumentation.

Den samlede organisation, OK-Fonden Odense tilbyder

  • Tværfaglig medarbejdergruppe hvor du blandt andet møder fysio- og ergoterapeuter, sygeplejersker, SSA, SSH, serviceassistent, pedel, pædagoger, administrativ. medarbejder, økonoma, kok og en integreret gruppe på 45 fleksjobbere der varetager praktiske opgaver.
  • Mulighed for bredt ledelsesrum
  • En arbejdsplads, hvor du vil få stor medindflydelse.
  • En organisation, hvor der er højt til loftet og plads til at tænke nyt og kreativt.
  • Et uformelt miljø, der er baseret på ansvar, tillid, respekt og trivsel.
  • Supervision ved Marte Meo terapeut for medarbejdere og pårørende.
  • Uddannelsessted for sygeplejestuderende og psykiatrisk praktiksted for SSA elever.

 Kvalifikationer – faglig profil 

  • Relevant sundhedsfaglig baggrund så som sygeplejerske eller terapeut.
  • Erfaring med lignende stilling evt. suppleret med relevant lederuddannelse.
  • Viden og erfaring med personaleledelse.
  • Gerne erfaring med psykiatri, demens, pleje og omsorg.

 Vi tilbyder dig

  • Et arbejdsklima med korte beslutningsveje og nærhed til nærmeste leder.
  • Sparring og dialog med centerchef.
  • Sparring og vidensdeling med kollegaer i den samlede organisation, OK-Fonden.
  • Inddragelse i den fortsatte udvikling i organisationen,
  • Et trygt og tillidsfuldt samarbejdsmiljø.
  • En bred ledelsesplatform.
  • Et åbent, rummeligt og uhøjtideligt arbejdsmiljø.
  • En arbejdsplads med engagerede og dedikerede medarbejdere og ledere.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Jobprofil kan rekvireres på abo@ok-fonden.dk

Ansøgning samt CV sendes til: abo@ok-fonden.dk

Ansøgningsfristen er onsdag 22. februar 2018 kl. 10.00.

Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 23. februar 2018 samt mandag den 26. februar 2018

For yderligere oplysninger kontaktes: Centerchef Anne Mulberg Dahl,  tlf: 4277 6971, anda@ok-fonden.dk

 

 

2018-02-12T12:15:20.600 Nærværende, praksisnær afdelingsledere der kan understøtte medarbejdernes forståelse af opgavernes retning, rammer, råderum og centrale relationer søges til OK-Fondens enheder i Odense - Dyruphus og Gurli-Vibeke. Sammen med os skal du arbejde for, at vores beboere har et indholdsrigt liv med baggrund i OK-Fondens vision om, at Livet skal leves - hele livet Vores afdelingsleder har rykket teltpælene op og er flyttet på den anden side af Storebælt. Vi ønsker fremadrettet en afdelingsleder til hver enhed til vores organisation i OK-Fonden Odense. OK-Fonden Odense består af to demensenheder med henholdsvis 27 beboere på Dyruphus samt et dagcenter og 26 beboere på Gurli-Vibeke. OK-Fonden Odense er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Odense Kommune, hvorfor Odense kommune er en central samarbejdspartner. OK-Fonden og Odense Kommune samarbejder omkring Danmarks første Demenslandsby, Byen for Livet . Kerneopgaven At skabe et meningsfuldt og værdigt liv med oplevelsen af tryghed og omsorg for den enkelte beboer Vores fokus er beboerne. Retten til at fortsætte med at leve sit liv, som man ønsker, selv om man bor på institution. Du bliver medansvarlig for fortsat at fokuserer på den gode udvikling organisationen er i. Dette med blik for helheden og med udgangspunkt i den anerkendende og faglige tilgang. Vi forventer, at du gennem en åben, tillidsfuld og involverende kommunikation engagerer dig i de fastsatte visioner og strategier og er med til at skabe arbejdsglæde og trivsel i de nuværende mål og rammer. Du formår at være agil og forandringsparat og kan gå forrest for at definere og motivere medarbejdeteamet i den daglige opgaveløsning. Du kan fremme og udleve organisationens værdier, skabe helhed og sammenhæng og værdsætte succeser. Dine kompetencer Du har en sundhedsfaglig viden, som du formår at omsætte i din faglige ledelse.Du har lyst til nærværende personaleledelse.Du kan skabe værdi i kraft af følgeskab.Du har en motiverende, støttende og anerkendende ledelsesstil.Du har et rummeligt menneskesyn og skaber relationer præget af respekt, gensidighed og ligeværdighed.Du kan samarbejde på tværs i vores egne enheder og ind i den samlede organisation, OK-Fonden Du er klar og tydelig i din kommunikation og benytter feedback.Du kan understøtte og videreudvikle faglighed og kvalitet.Du har kendskab til, og interesse for arbejdet i den psykiatriske snitflade.Du har erfaring med IT og sundhedsfaglig dokumentation. Den samlede organisation, OK-Fonden Odense tilbyder Tværfaglig medarbejdergruppe hvor du blandt andet møder fysio- og ergoterapeuter, sygeplejersker, SSA, SSH, serviceassistent, pedel, pædagoger, administrativ. medarbejder, økonoma, kok og en integreret gruppe på 45 fleksjobbere der varetager praktiske opgaver.Mulighed for bredt ledelsesrumEn arbejdsplads, hvor du vil få stor medindflydelse.En organisation, hvor der er højt til loftet og plads til at tænke nyt og kreativt.Et uformelt miljø, der er baseret på ansvar, tillid, respekt og trivsel.Supervision ved Marte Meo terapeut for medarbejdere og pårørende.Uddannelsessted for sygeplejestuderende og psykiatrisk praktiksted for SSA elever. Kvalifikationer faglig profil Relevant sundhedsfaglig baggrund så som sygeplejerske eller terapeut.Erfaring med lignende stilling evt. suppleret med relevant lederuddannelse.Viden og erfaring med personaleledelse.Gerne erfaring med psykiatri, demens, pleje og omsorg. Vi tilbyder dig Et arbejdsklima med korte beslutningsveje og nærhed til nærmeste leder.Sparring og dialog med centerchef.Sparring og vidensdeling med kollegaer i den samlede organisation, OK-Fonden.Inddragelse i den fortsatte udvikling i organisationen,Et trygt og tillidsfuldt samarbejdsmiljø.En bred ledelsesplatform.Et åbent, rummeligt og uhøjtideligt arbejdsmiljø.En arbejdsplads med engagerede og dedikerede medarbejdere og ledere. Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Jobprofil kan rekvireres på abo@ok-fonden.dk Ansøgning samt CV sendes til: abo@ok-fonden.dk Ansøgningsfristen er onsdag 22. februar 2018 kl. 10.00. Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 23. februar 2018 samt mandag den 26. februar 2018 For yderligere oplysninger kontaktes: Centerchef Anne Mulberg Dahl, tlf: 4277 6971, anda@ok-fonden.dk11Jobnetb7c7dc5a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-22T00:00:0000110EuropaDanmarkEuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3098209OK- Fonden Odense11Faaborgvej 3555250Odense SVDKDanmark155.3508500010.33801100
abo@ok-fonden.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent520026JobNet47535151000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b7c7dc5ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b7c7dc5ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b7c7dc5a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b7c7dc5a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgEr du en fagligt stærk Afdelingsleder?12008001Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse352729736Anne Mulberg Dahlabo@ok-fonden.dkDKDanmarkDKDanmark329974326Afdelingsleder til Børn og FamilieBasic Vil du være med til at fortsætte udviklingen af området for børn og unge i Assens Kommune? Har du erfaring med forandringsprocesser og tværorganisatorisk samarbejde, og er du samarbejdsorienteret? Så er du måske vores nye afdelingsleder til området Børn og Familie. Assens Kommune søger pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter en afdelingsleder, der vil være med til at fastholde og videreudvikle de igangsatte processer inden for området for børn og unge i samarbejde med teamlederne. Hvem er vi Indsatserne på området for udsatte børn og unge ændrer sig i disse år med større fokus på forskning, evidens og effekt. I Assens Kommune har vi siden 2016 arbejdet målrettet med nye tiltag for børn og unge og deres familier. Til at understøtte dette initiativ har Assens Kommune igangsat en spændende udviklingsproces. Assens Kommunes udviklingsfokus er beskrevet i det, vi kalder for Assensmodellen, som er et projekt initieret med støtte fra Socialstyrelsen. Projektet er inspireret af Sverigesmodellen og lignende projekter og har fokus på at integrere den mere gennemprøvede metode Familierådslagning, metoden dialogbaseret underretning samt etablering af forposter i dagtilbud og skoler, på tværs af det almene og specialiserede område. Fælles for metoderne er, at de fokuserer på forebyggelse samt tidligere, mere sammenhængende og netværksbaserede indsatser. Sideløbende med disse initiativer arbejder vi i Assens Kommune med et mere helhedsorienteret projekt med støtte fra den A.P. Møllerske Støttefond under titlen Job og Familie. De erfaringer og metoder, som dette arbejde giver organisationen, skal implementeres i de arbejdsgange, der bliver fremtidens tilgang til børn og familier i Assens Kommune. Assens Kommunes vision 2030 Med vilje og hjerte forventes vedtaget i byrådet i marts. Samtidig påbegyndes arbejdet med en ny Børne- og Ungepolitik. Visionen og politikken vil tilsammen danne grundlag for strategier og indsatser i forhold til udsatte børn og unge i Assens Kommune. Om jobbet Vi søger en afdelingsleder til Børn og Familie med indsatser for børn i alderen 0-14 år, der vil være med til at udvikle området i henhold til ovenstående i samarbejde med det eksisterende hold af teamledere, medarbejdere samt afdelingsledere på tværs af Børn, Unge og Uddannelse. Du vil referere til vicedirektørområdet Børn, Unge og Uddannelse, som er en del af det samlede velfærdsområde. I Assens Kommune er området for udsatte børn og unge delt i to tæt samarbejdende funktionsområder: Afdelingen Børn og Familie med indsatser for børn 0 14 år. Afdelingen Ungeenheden, som samler indsatserne på Servicelovsområdet for 15 18 23 årige og uddannelses- og beskæftigelsesindsatser for 15 30 årige. Se organisationsdiagram for Assens Kommune. Som det fremgår, er der tale om en lederstilling med mange spændende muligheder og perspektiver, og for den rette ansøger vil der derfor være mulighed for at kunne forme og sætte sit præg på området for udsatte børn og unge. Du bliver en del af en dygtig ledergruppe med meget kompetente ledere på hver deres fagområder. Vi arbejder aktivt og målrettet på at forene de monofaglige kompetencer på fagområderne i det tværfaglige udviklingsperspektiv og opgavefokus. Hvem er du Den ideelle ansøger: har gode kompetencer ift. forandringsledelse og forandringsprocesser i faglige kulturer har erfaring med implementeringsopgaver kan indgå kompetent i tværorganisatoriske processer og understøtte byrådets målsætninger for udvikling af ny velfærd ved Prof på Tværs er samarbejdsorienteret og inddragende agerer meget praktisk i forhold til overblik, support og støtte til medarbejderne har erfaring med Servicelovens bestemmelser på området for udsatte børn og unge kan selvstændigt varetage faglige ledelsesopgaver på området kan sikre stabilitet og effektivitet både ift. økonomi, det faglige niveau og personalet har arbejdet aktivt med ledelsesinformation og datastyring. Herudover er det en fordel, hvis du: har kendskab til enten Sverigesmodellen eller Familierådslagning har erfaringer fra andre medinddragende og netværksbaserede metoder har viden om ungeområdet og uddannelsesindsatser. Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at straffe- og børneattest indhentes, før ansættelsen kan finde sted. Vil du vide mere Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Esben Krægpøth på tlf. 20 69 18 19. Ansættelsesprocedure Ansøgningsfristen er søndag den 24. marts 2019. Første samtale med ansættelsesudvalget afvikles torsdag den 4. april 2019. Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus den 11. 12. april 2019. Anden samtalerunde med ansættelsesudvalget afvikles onsdag den 24. april 2019. Vi glæder os til at modtage din ansøgning!

Vil du være med til at fortsætte udviklingen af området for børn og unge i Assens Kommune? Har du erfaring med forandringsprocesser og tværorganisatorisk samarbejde, og er du samarbejdsorienteret? Så er du måske vores nye afdelingsleder til området Børn og Familie.

Assens Kommune søger pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter en afdelingsleder, der vil være med til at fastholde og videreudvikle de igangsatte processer inden for området for børn og unge i samarbejde med teamlederne.
 
Hvem er vi   
Indsatserne på området for udsatte børn og unge ændrer sig i disse år med større fokus på forskning, evidens og effekt. I Assens Kommune har vi siden 2016 arbejdet målrettet med nye tiltag for børn og unge og deres familier.    
 
Til at understøtte dette initiativ har Assens Kommune igangsat en spændende udviklingsproces.    
 
Assens Kommunes udviklingsfokus er beskrevet i det, vi kalder for Assensmodellen, som er et projekt initieret med støtte fra Socialstyrelsen.  
 
Projektet er inspireret af Sverigesmodellen og lignende projekter og har fokus på at integrere den mere gennemprøvede metode Familierådslagning, metoden dialogbaseret underretning samt etablering af forposter i dagtilbud og skoler, på tværs af det almene og specialiserede område. Fælles for metoderne er, at de fokuserer på forebyggelse samt tidligere, mere sammenhængende og netværksbaserede indsatser.    
 
Sideløbende med disse initiativer arbejder vi i Assens Kommune med et mere helhedsorienteret projekt med støtte fra den A.P. Møllerske Støttefond under titlen Job og Familie.  
 
De erfaringer og metoder, som dette arbejde giver organisationen, skal implementeres i de arbejdsgange, der bliver fremtidens tilgang til børn og familier i Assens Kommune.  
 
Assens Kommunes vision 2030 ”Med vilje og hjerte” forventes vedtaget i byrådet i marts. Samtidig påbegyndes arbejdet med en ny Børne- og Ungepolitik. Visionen og politikken vil tilsammen danne grundlag for strategier og indsatser i forhold til udsatte børn og unge i Assens Kommune.    
 
Om jobbet   
Vi søger en afdelingsleder til Børn og Familie med indsatser for børn i alderen 0-14 år, der vil være med til at udvikle området i henhold til ovenstående i samarbejde med det eksisterende hold af teamledere, medarbejdere samt afdelingsledere på tværs af Børn, Unge og Uddannelse.  
 
Du vil referere til vicedirektørområdet Børn, Unge og Uddannelse, som er en del af det samlede velfærdsområde.  
 
I Assens Kommune er området for udsatte børn og unge delt i to tæt samarbejdende funktionsområder:  
  • Afdelingen Børn og Familie med indsatser for børn 0–14 år.
  • Afdelingen Ungeenheden, som samler indsatserne på Servicelovsområdet for 15–18/23 årige og uddannelses- og beskæftigelsesindsatser for 15–30 årige.  
 
Som det fremgår, er der tale om en lederstilling med mange spændende muligheder og perspektiver, og for den rette ansøger vil der derfor være mulighed for at kunne forme og sætte sit præg på området for udsatte børn og unge.   
 
Du bliver en del af en dygtig ledergruppe med meget kompetente ledere på hver deres fagområder. Vi arbejder aktivt og målrettet på at forene de monofaglige kompetencer på fagområderne i det tværfaglige udviklingsperspektiv og opgavefokus. 
Hvem er du   
Den ideelle ansøger:  
  • har gode kompetencer ift. forandringsledelse og forandringsprocesser i faglige kulturer
  • har erfaring med implementeringsopgaver  
  • kan indgå kompetent i tværorganisatoriske processer og understøtte byrådets målsætninger for udvikling af ny velfærd ved Prof på Tværs    
  • er samarbejdsorienteret og inddragende  
  • agerer meget praktisk i forhold til overblik, support og støtte til medarbejderne  
  • har erfaring med Servicelovens bestemmelser på området for udsatte børn og unge  
  • kan selvstændigt varetage faglige ledelsesopgaver på området  
  • kan sikre stabilitet og effektivitet både ift. økonomi, det faglige niveau og personalet
  • har arbejdet aktivt med ledelsesinformation og datastyring.  
Herudover er det en fordel, hvis du:  
  • har kendskab til enten Sverigesmodellen eller Familierådslagning  
  • har erfaringer fra andre medinddragende og netværksbaserede metoder
  • har viden om ungeområdet og uddannelsesindsatser.   
Løn og ansættelsesvilkår   
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at straffe- og børneattest indhentes, før ansættelsen kan finde sted.    
 
Vil du vide mere  
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Esben Krægpøth på tlf. 20 69 18 19.   
 
Ansættelsesprocedure  
Ansøgningsfristen er søndag den 24. marts 2019.  
 
Første samtale med ansættelsesudvalget afvikles torsdag den 4. april 2019.  
 
Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus den 11./12. april 2019.
 
Anden samtalerunde med ansættelsesudvalget afvikles onsdag den 24. april 2019.   
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!  
ORS/Small/f2671713_logo.pngAssens Kommune - Børn, Unge og UddannelseAssens2019-03-08T14:02:04.9402019-03-24T00:00:00
329973694Socialcenter Lillebælt søger afdelingsleder til lederteamet på Syrenparken.Basic Socialcenter Lillebælt søger en velreflekteret afdelingsleder til Syrenparken, der i samarbejde med centrets øvrige afdelingsledere, på en strategisk og positiv måde kan sikre centrets fremtidige udvikling. Syrenparken er et socialpsykiatrisk botilbud, der yder tilbud til 50 voksne borgere med alvorlige sindslidelser efter SEL §§ 107 og 108. Din daglige opgave er på Syrenparken, hvor du sammen med 2 andre afdelingsledere har ledelse af ca. 80 medarbejdere. Socialcenter Lillebælts grundtanker er høj faglighed, professionelt samarbejde og rehabilitering. Som afdelingsleder i Socialcenter Lillebælt indgår du i ledelsen, som består af i alt 9 afdelingsledere, 2 ledere for kvalitet og udvikling og 1 centerchef. Socialcenter Lillebælt er en del af Region Syddanmarks Socialområde. Vi søger en afdelingsleder der Leder og fremmer udviklende lærings og forandringsprocesser Fokuserer på mål og skaber resultater Omsætter og oversætter komplekse strategier til operationelle mål, ved at gøre det indviklede enkelt Formidler effektivt i såvel skrift som tale Samarbejder med interne og eksterne aktører Strukturerer driften Leder ud fra et solidt psykiatrifagligt fundament Er team player og fokuserer ledelse hele vejen rundt i forhold til leder, kollegaer og medarbejdere Vi forventer At du har en relevant mellemlang videregående uddannelse, samt en kompetencegivende lederuddannelse på diplomniveau. At du ideelt set har en solid erfaring med målgruppen og ledelse i den offentlige sektor Vi tilbyder Udfordrende og komplekse opgaver, socialfagligt og ledelsesfagligt Mulighed for at præge udviklingen i centret Engagerede og dygtige medarbejdere og kollegaer Teamtræning, coaching og faglig udvikling En løsnings orienteret organisation, der tænker borgeren først Ansøgningen Der er ansøgningsfrist søndag den 31. marts 2019. Vi afholder 1. samtale fredag den 5. april 2019 og 2. samtale onsdag den 24. april 2019. Du vil blive bedt om at udfylde en profilanalyse, hvis du kommer i betragtning til 2. samtale. Nysgerrig på at høre mere Så kig på vores hjemmeside http: SCL.rsyd.dk Ring til centerchef Susanne Peyk på tlf. 20 55 39 45 eller leder for kvalitet og udvikling Helle Friedrichsen på tlf. 29 17 56 38. Tiltrædelse 1. juni 2019. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation.
Socialcenter Lillebælt søger en velreflekteret afdelingsleder til Syrenparken, der i samarbejde med centrets øvrige afdelingsledere, på en strategisk og positiv måde kan sikre centrets fremtidige udvikling.  
 
Syrenparken er et socialpsykiatrisk botilbud, der yder tilbud til 50 voksne borgere med alvorlige sindslidelser efter SEL §§ 107 og 108.  
 
Din daglige opgave er på Syrenparken, hvor du sammen med 2 andre afdelingsledere har ledelse af ca. 80 medarbejdere.  
Socialcenter Lillebælts grundtanker er høj faglighed, professionelt samarbejde og rehabilitering.  
Som afdelingsleder i Socialcenter Lillebælt indgår du i ledelsen, som består af i alt 9 afdelingsledere, 2 ledere for kvalitet og udvikling og 1 centerchef.  
 
Socialcenter Lillebælt er en del af Region Syddanmarks Socialområde.  
 
Vi søger en afdelingsleder der
  • Leder og fremmer udviklende lærings – og forandringsprocesser  
  • Fokuserer på mål og skaber resultater  
  • Omsætter og oversætter komplekse strategier til operationelle mål, ved at gøre det indviklede enkelt  
  • Formidler effektivt i såvel skrift som tale  
  • Samarbejder med interne og eksterne aktører  
  • Strukturerer driften  
  • Leder ud fra et solidt psykiatrifagligt fundament  
  • Er team player og fokuserer ledelse hele vejen rundt i forhold til leder, kollegaer og medarbejdere  
 
Vi forventer
  •  At du har en relevant mellemlang videregående uddannelse, samt en kompetencegivende lederuddannelse på diplomniveau.          
  • At du ideelt set har en solid erfaring med målgruppen og ledelse i den offentlige sektor  
 
Vi tilbyder
  • Udfordrende og komplekse opgaver, socialfagligt og ledelsesfagligt  
  • Mulighed for at præge udviklingen i centret  
  • Engagerede og dygtige medarbejdere og kollegaer  
  • Teamtræning, coaching og faglig udvikling  
  • En løsnings orienteret organisation, der tænker borgeren først  
 
Ansøgningen
   
Der er ansøgningsfrist søndag den 31. marts 2019.  
Vi afholder 1. samtale fredag den 5. april 2019 og 2. samtale onsdag den 24. april 2019.  
Du vil blive bedt om at udfylde en profilanalyse, hvis du kommer i betragtning til 2. samtale.  
 
 
Nysgerrig på at høre mere  
  • Så kig på vores hjemmeside http://SCL.rsyd.dk  
  • Ring til centerchef Susanne Peyk på tlf. 20 55 39 45 eller leder for kvalitet og udvikling Helle Friedrichsen på tlf. 29 17 56 38.    

Tiltrædelse 1. juni 2019.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation.

ORS/Small/fd06c4df_logo.pngSocialcenter Lillebælt, Region SyddanmarkGelsted2019-03-07T17:03:04.5432019-03-31T00:00:00
329972050Autismecenter Syddanmark søger afdelingsleder til botilbuddet HolmehøjBasic Ønsker du et lederjob tæt på kerneopgaven i et velfungerende center med faglige ambitioner og klare værdier? Og kan du med en anerkendende ledelsesstil og faglig gejst, bidrage til en kultur med høj arbejdsglæde og lyst til faglig udvikling? Så er det måske dig vi søger til en stilling som afdelingsleder til ledelsesteamet for botilbuddet, Holmehøj. Vi søger en visionær afdelingsleder, der brænder for at skabe en meningsfuld hverdag for mennesker med autisme, udviklingshæmning, og psykiske lidelser, og som i tæt samarbejde med den øvrige ledelse kan stå i spidsen for driften og den videre udvikling af bo- og aktivitetstilbuddet, Holmehøj. Holmehøj er et bo- og aktivitetstilbud til voksne borgere med autisme og nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Målgruppen har både autisme, udviklingshæmning, lavt psykisk udviklingsniveau og psykiske diagnoser såsom angst, manier mv. Enkelte borgere er kendetegnet ved behov for støtte 24 timer i døgnet og gerne én til én. Afdelingsleder med en anerkendende ledelsesstil Som afdelingsleder har du primært ansvar for: Personaleledelse Faglig udvikling og kvalitet Økonomi og løbende driftsopgaver Samarbejde med pårørende og øvrige samarbejdspartnere I forhold til medarbejderne er det vigtigt, at du har en åben og personlig tilgang og tør bringe dig selv i spil. Din ledelsesstil skal være anerkendende dvs. åben, ærlig og direkte, så personalet føler sig set og hørt. Dette gør sig ligeledes gældende over for de pårørende og øvrige samarbejdspartnere. Desuden skal din ledelsesstil afspejle kompetencerne i Den sundeste ledelse. Som afdelingsleder på Holmehøj indgår du i et tæt samarbejde med en anden afdelingsleder om daglig drift og udvikling. I skal lykkes med den samlede ledelsesopgave på Holmehøj, og det er vigtigt, du ønsker at indgå i et forpligtende ledelsesfællesskab, hvor ansvaret og opgaver, kan skal deles på tværs, men hvor du samtidig skal være i stand til at handle selvstændigt. Dine styrker skal komme dine kollegaer og den fælles ledelsesopgave til gavn og omvendt. Det daglige pædagogiske arbejde understøttes af en række medarbejdere, der alle har et højt fagligt niveau og som brænder for at gøre en forskel. Det giver lederteamet plads til at fokusere på ledelse, tværgående samarbejde og på at understøtte, at vi følger vores pædagogiske tilgang til autisme, udviklingshæmning samt psykiske lidelser og hele tiden udvikler den til gavn for borgerne. Hvem er du? Vi forestiller os, at den ideelle kandidat har en pædagogisk uddannelse og ledererfaring fra socialområdet, kombineret med en diplomuddannelse i ledelse eller lyst til at tage en. Der kan dog også være andre veje til jobbet. Det vigtigste for os er, at du er en kompetent leder, der kan stå fast, være åben og personlig i din tilgang til ledelse. Som person er du desuden en dygtig sparringspartner, der lytter til dine lederkollegaer, medarbejdere og samarbejdspartnere. Derudover er det vigtigt med stærke kommunikative kompetencer, da vi i de kommende år skal blive endnu bedre til at profilere Autismecenter Syddanmark i forhold til eksterne samarbejdspartnere og kommuner. Ligeså at du brænder for at gå på arbejde og sætte retning for, at vi giver borgerne med udviklingshæmning, autisme og psykiske lidelser muligheder for trivsel, udvikling og forandring. Vi tilbyder Et spændende lederjob tæt på kerneopgaven i et center med faglige ambitioner og klare værdier. En fast kerne af kompetente og imødekommende kolleger, og et miljø med en uformel og anerkendende omgangstone. Gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Attraktive løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation. Om os Holmehøj er en del af Autismecenter Syddanmark i Region Syddanmark. Centeret tilbyder bolig og beskæftigelse til børn, unge og voksne med autisme, børn voksne, som har gavn af en meget struktureret og forudsigelig hverdag. Holmehøj er desuden VISO leverandør på voksenområdet. Centret har afdelinger i Ringe, Kværndrup. Odense, Middelfart og Kolding og beskæftiger i alt ca. 200 medarbejdere og har et årligt budget på ca. 100 mio. kr. Du kan også læse mere om Autismecenter Syddanmark og Holmehøj på vores hjemmeside. Yderligere oplysninger Du vil få fast arbejdsplads i Hus B på Holmehøj i Ringe. Vi afholder jævnligt møder på andre matrikler, så derfor er det nødvendigt, at du har kørekort og bil. Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Niels Christian Fruergaard Hansen tlf.: 4043 4618 eller leder af kvalitet og udvikling Lene Stentoft tlf.: 21679835. Sådan søger du Send din ansøgning sammen med relevante bilag via nedenstående link. Ansøgningsfristen er den 3. april 2019. Første samtalerunde forventes afholdt 8. april 2019 og anden samtalerunde forventes afholdt 12. april 2019. Mellem første og anden samtalerunde vil vi evt. anvende tests. Der vil også være mulighed for at besøge centeret mellem første og anden samtalerunde.
Ønsker du et lederjob tæt på kerneopgaven i et velfungerende center med faglige ambitioner og klare værdier? Og kan du med en anerkendende ledelsesstil og faglig gejst, bidrage til en kultur med høj arbejdsglæde og lyst til faglig udvikling? Så er det måske dig vi søger til en stilling som afdelingsleder til ledelsesteamet for botilbuddet, Holmehøj.  
 
Vi søger en visionær afdelingsleder, der brænder for at skabe en meningsfuld hverdag for mennesker med autisme, udviklingshæmning, og psykiske lidelser, og som i tæt samarbejde med den øvrige ledelse kan stå i spidsen for driften og den videre udvikling af bo- og aktivitetstilbuddet, Holmehøj.  
 
Holmehøj er et bo- og aktivitetstilbud til voksne borgere med autisme og nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Målgruppen har både autisme, udviklingshæmning, lavt psykisk udviklingsniveau og psykiske diagnoser såsom angst, manier mv. Enkelte borgere er kendetegnet ved behov for støtte 24 timer i døgnet og gerne én til én.
 
Afdelingsleder med en anerkendende ledelsesstil 
Som afdelingsleder har du primært ansvar for: 
  • Personaleledelse 
  • Faglig udvikling og kvalitet 
  • Økonomi og løbende driftsopgaver 
  • Samarbejde med pårørende og øvrige samarbejdspartnere 
 
I forhold til medarbejderne er det vigtigt, at du har en åben og personlig tilgang og tør bringe dig selv i spil. Din ledelsesstil skal være anerkendende – dvs. åben, ærlig og direkte, så personalet føler sig set og hørt. Dette gør sig ligeledes gældende over for de pårørende og øvrige samarbejdspartnere. Desuden skal din ledelsesstil afspejle kompetencerne i Den sundeste ledelse
 
Som afdelingsleder på Holmehøj indgår du i et tæt samarbejde med en anden afdelingsleder om daglig drift og udvikling. I skal lykkes med den samlede ledelsesopgave på Holmehøj, og det er vigtigt, du ønsker at indgå i et forpligtende ledelsesfællesskab, hvor ansvaret og opgaver, kan/skal deles på tværs, men hvor du samtidig skal være i stand til at handle selvstændigt. Dine styrker skal komme dine kollegaer og den fælles ledelsesopgave til gavn og omvendt.  
 
Det daglige pædagogiske arbejde understøttes af en række medarbejdere, der alle har et højt fagligt niveau og som brænder for at gøre en forskel. Det giver lederteamet plads til at fokusere på ledelse, tværgående samarbejde og på at understøtte, at vi følger vores pædagogiske tilgang til autisme, udviklingshæmning samt psykiske lidelser og hele tiden udvikler den til gavn for borgerne.  
 
Hvem er du? 
Vi forestiller os, at den ideelle kandidat har en pædagogisk uddannelse og ledererfaring fra socialområdet, kombineret med en diplomuddannelse i ledelse eller lyst til at tage en. Der kan dog også være andre veje til jobbet. Det vigtigste for os er, at du er en kompetent leder, der kan stå fast, være åben og personlig i din tilgang til ledelse.  
 
Som person er du desuden en dygtig sparringspartner, der lytter til dine lederkollegaer, medarbejdere og samarbejdspartnere. Derudover er det vigtigt med stærke kommunikative kompetencer, da vi i de kommende år skal blive endnu bedre til at profilere Autismecenter Syddanmark i forhold til eksterne samarbejdspartnere og kommuner. Ligeså at du brænder for at gå på arbejde og sætte retning for, at vi giver borgerne med udviklingshæmning, autisme og psykiske lidelser muligheder for trivsel, udvikling og forandring. 
 
Vi tilbyder 
  • Et spændende lederjob tæt på kerneopgaven i et center med faglige ambitioner og klare værdier. 
  • En fast kerne af kompetente og imødekommende kolleger, og et miljø med en uformel og anerkendende omgangstone. 
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.  
  • Attraktive løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation. 
 
Om os  
Holmehøj er en del af Autismecenter Syddanmark i Region Syddanmark. Centeret tilbyder bolig og beskæftigelse til børn, unge og voksne med autisme, børn/voksne, som har gavn af en meget struktureret og forudsigelig hverdag. Holmehøj er desuden VISO leverandør på voksenområdet. Centret har afdelinger i Ringe, Kværndrup. Odense, Middelfart og Kolding og beskæftiger i alt ca. 200 medarbejdere og har et årligt budget på ca. 100 mio. kr. Du kan også læse mere om Autismecenter Syddanmark og Holmehøj på vores hjemmeside
 
Yderligere oplysninger 
Du vil få fast arbejdsplads i Hus B på Holmehøj i Ringe. Vi afholder jævnligt møder på andre matrikler, så derfor er det nødvendigt, at du har kørekort og bil. 
 
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Niels Christian Fruergaard Hansen tlf.: 4043 4618 eller leder af kvalitet og udvikling Lene Stentoft tlf.: 21679835.  
 
Sådan søger du 
Send din ansøgning sammen med relevante bilag via nedenstående link. Ansøgningsfristen er den 3. april 2019.  Første samtalerunde forventes afholdt 8. april 2019 og anden samtalerunde forventes afholdt 12. april 2019. Mellem første og anden samtalerunde vil vi evt. anvende tests. Der vil også være mulighed for at besøge centeret mellem første og anden samtalerunde. 
ORS/Small/d9145c70_logo.pngAutismecenter Syddanmark, Region SyddanmarkMiddelfart2019-03-06T10:01:02.0032019-04-03T00:00:00
329966259Afdelingsleder til Center DøgnBasic Center Døgn søger en afdelingsleder til Guldregnen. Center Døgn er botilbuddene i Middelfart kommune, og består af Teglgårdshuset, Bromsmae, Skovbakken, Fælleshåb og Guldregnen. Teglgårdshuset er et § 107 og § 108 botilbud. De øvrige er bo-lignende tilbud under almenboliglovgivningen § 105, hvor borgerne får støtte efter SEL: § 85 og § 83. Endvidere forefindes der 2 § 107 tilbud og et aflastningstilbud. Borgerne har forskellige former for psykiske og fysiske funktionsnedsættelser, misbrug og psykiatriske diagnoser.Der er ca. 150 ansatte, og vi er uddannelsesinstitution for SSA er, pædagoger og ergoterapeuter. Vi har mange ambitioner om at sætte os på landkortet for vores etiske tilgang til borgerne igennem vores høje faglighed. Vi arbejder på at blive Danmarks bedste botilbud for borgerne og Danmarks bedste arbejdsplads for de ansatte. Vi vil have, at borgerne har en oplevelse af, at de bor det rette sted og får den bedste støtte i de perioder af deres liv, hvor de har brug for at bo på botilbud.I Middelfart Kommune tror vi på, at velfærd ikke er noget, der er - det er noget, der sker, når vi gør noget sammen med andre.I tråd med byrådets vision Broerne begynder her og i direkte forlængelse af strategien for fremtidens velfærd, har ledelsen i Social- og sundhedsforvaltningen formuleret en ambition om at udvikle sig til en rehabiliterende organisation. Denne ambition er skudt i gang på alle tilbuddene i Center Døgn. Vi er ikke i mål, og vi har brug for kompetent afdelingsledelse til at fastholde retningen og tilgangen, så vi sikrer implementering. Derfor søger vi en afdelingsleder, som kan vedkende sig et menneskesyn, der falder i hak med den habiliterende og rehabiliterende tilgang til borgerne, og som kan motivere sine medarbejdere i samme retning. Du behøver ikke nødvendigvis have lang ledererfaring, men du skal føle dig godt hjemme i dig selv og være en person med høj metalliseringsevne og stort engagement. Hvis du tillige kan genkende dig i flere af nedenstående ting, hører vi gerne fra dig. Ved noget om recovery og impowerment eller andre teorier der understøtter forståelsen og respekten for borgernes personlige processer i livet Har erfaring inden for arbejdet med borgergrupperne Kan bevare overblikket og ved noget om konfliktnedtrapning Har lyst til samarbejde og tror på pårørende som vigtige samarbejdspartnere Ser forandringer som et spændende og udviklende vilkår i arbejdsrummet Kan overholde struktur og instrukser og stadig være kreativ i opgaveløsningen Kender arbejdstidsreglerne for døgnområdet Kan have mange bolde i luften og gribe og afslutte mange opgaver, men også lade nogen bolde falde eller flyve Kan være tydelig og inspirerende, og befinder dig godt for bordenden, i mødeledelse Din ledelsesstil er tillidsbaseret og båret af ansvar og dialog i alle dimensioner Du er udpræget teamplayer i ledergruppen og er loyal mod din arbejdsplads Kan transformere politiske beslutninger igennem din personlighed og din ledelsesadfærd I den nye centerstruktur skal vi arbejde målrettet med rehabiliterings- og forløbstankegangen og den politiske vedtagne strategi for fremtidens velfærd. Du kan finde mere om dette på Middelfart Kommunes hjemmeside. I Center Døgn skal den rehabiliterende tilgang afspejle sig i en værdibaseret tilgang, hvor vi i særdeleshed lægger vægt på den ordentlige dialog, høj faglighed og tydelighed. Omdrejningspunktet er vores kerneopgave og individuelle tilgange til borgernes forskelligheder. Som noget nyt arbejder vi med dialogbaserede skriftlige aftaler og evaluering heraf. Denne model bruger vi for at sikre, at vi hele tiden er på vej i den aftalte retning, og at vi har en fælles forståelse for hvilken retning vi arbejder mod, sammen med borgerne og deres pårørende. Vi arbejder med en høj grad af borger- og pårørende-involvering og samarbejde. Du er velkommen til at søge stillingen, hvis du har en grunduddannelse på bachelorniveau og gerne med en overbygning af diplom i ledelse, eller interesse i at tage diplomuddannelse. Du kan se bl.a. vores ledelses- og medarbejdergrundlag samt øvrige personalepolitik på Middelfart Kommunes hjememside.Praktiske oplysninger Ansøgningsfristen er den 22. marts 2019.Første samtale afholdes den 25. marts. Anden samtale afholdes den 27. marts. Der udtages to kandidater til anden samtalerunde. De to kandidater indbydes til at gennemgå en jobprofilanalyse, som man får en personlig tilbagemelding på. Man skal være opmærksom på at afsætte tid til analysen, da den skal besvares eftermiddag aften den 25. marts 2019. Lønniveauet vil være i omegnen af 435.000 kr. årligt, dertil kommer pension. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Janne Kruse telefon 23 26 52 48 på hverdage imellem 15.00 -17.00. Der indhentes straffeattest forinden ansættelse.

Center Døgn søger en afdelingsleder til Guldregnen.

Center Døgn er botilbuddene i Middelfart kommune, og består af Teglgårdshuset, Bromsmae, Skovbakken, Fælleshåb og Guldregnen.

Teglgårdshuset er et § 107 og § 108 botilbud. De øvrige er bo-lignende tilbud under almenboliglovgivningen § 105, hvor borgerne får støtte efter SEL: § 85 og § 83. Endvidere forefindes der 2 § 107 tilbud og et aflastningstilbud.

Borgerne har forskellige former for psykiske og fysiske funktionsnedsættelser, misbrug og psykiatriske diagnoser.

Der er ca. 150 ansatte, og vi er uddannelsesinstitution for SSA’er, pædagoger og ergoterapeuter. Vi har mange ambitioner om at sætte os på landkortet for vores etiske tilgang til borgerne igennem vores høje faglighed. Vi arbejder på at blive Danmarks bedste botilbud for borgerne og Danmarks bedste arbejdsplads for de ansatte. Vi vil have, at borgerne har en oplevelse af, at de bor det rette sted og får den bedste støtte i de perioder af deres liv, hvor de har brug for at bo på botilbud.

I Middelfart Kommune tror vi på, at velfærd ikke er noget, der er - det er noget, der sker, når vi gør noget sammen med andre.

I tråd med byrådets vision "Broerne begynder her" og i direkte forlængelse af strategien for fremtidens velfærd, har ledelsen i Social- og sundhedsforvaltningen formuleret en ambition om at udvikle sig til en rehabiliterende organisation.

Denne ambition er skudt i gang på alle tilbuddene i Center Døgn. Vi er ikke i mål, og vi har brug for kompetent afdelingsledelse til at fastholde retningen og tilgangen, så vi sikrer implementering.

Derfor søger vi en afdelingsleder, som kan vedkende sig et menneskesyn, der ” falder i hak” med den habiliterende og rehabiliterende tilgang til borgerne, og som kan motivere sine medarbejdere i samme retning.

Du behøver ikke nødvendigvis have lang ledererfaring, men du skal føle dig ”godt hjemme” i dig selv og være en person med høj metalliseringsevne og stort engagement.

Hvis du tillige kan genkende dig i flere af nedenstående ting, hører vi gerne fra dig. 

  • Ved noget om recovery og impowerment eller andre teorier der understøtter forståelsen og respekten for borgernes personlige processer i livet

  • Har erfaring inden for arbejdet med borgergrupperne

  • Kan bevare overblikket og ved noget om konfliktnedtrapning

  • Har lyst til samarbejde og tror på pårørende som vigtige samarbejdspartnere

  • Ser forandringer som et spændende og udviklende vilkår i arbejdsrummet

  • Kan overholde struktur og instrukser og stadig være kreativ i opgaveløsningen

  • Kender arbejdstidsreglerne for døgnområdet

  • Kan have mange bolde i luften og gribe og afslutte mange opgaver, men også lade nogen bolde falde eller flyve

  • Kan være tydelig og inspirerende, og befinder dig godt for bordenden, i mødeledelse

  • Din ledelsesstil er tillidsbaseret og båret af ansvar og dialog i alle dimensioner

  • Du er udpræget teamplayer i ledergruppen og er loyal mod din arbejdsplads

  • Kan transformere politiske beslutninger igennem din personlighed og din ledelsesadfærd

I den nye centerstruktur skal vi arbejde målrettet med rehabiliterings- og forløbstankegangen og den politiske vedtagne strategi for fremtidens velfærd.

Du kan finde mere om dette på Middelfart Kommunes hjemmeside.

I Center Døgn skal den rehabiliterende tilgang afspejle sig i en værdibaseret tilgang, hvor vi i særdeleshed lægger vægt på den ordentlige dialog, høj faglighed og tydelighed. Omdrejningspunktet er vores kerneopgave og individuelle tilgange til borgernes forskelligheder.

Som noget nyt arbejder vi med dialogbaserede skriftlige aftaler og evaluering heraf. Denne model bruger vi for at sikre, at vi hele tiden er på vej i den aftalte retning, og at vi har en fælles forståelse for hvilken retning vi arbejder mod, sammen med borgerne og deres pårørende. Vi arbejder med en høj grad af borger- og pårørende-involvering og samarbejde.

Du er velkommen til at søge stillingen, hvis du har en grunduddannelse på bachelorniveau og gerne med en overbygning af diplom i ledelse, eller interesse i at tage diplomuddannelse.

Du kan se bl.a. vores ledelses- og medarbejdergrundlag samt øvrige personalepolitik på Middelfart Kommunes hjememside.

Praktiske oplysninger

Ansøgningsfristen er den  22. marts 2019.

Første samtale afholdes den 25. marts. Anden samtale afholdes den 27. marts. 

Der udtages to kandidater til anden samtalerunde. De to kandidater indbydes til at gennemgå en jobprofilanalyse, som man får en personlig tilbagemelding på.

Man skal være opmærksom på at afsætte tid til analysen, da den skal besvares eftermiddag/aften den 25. marts 2019.

Lønniveauet vil være i omegnen af 435.000 kr. årligt, dertil kommer pension.


Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Janne Kruse telefon 23 26 52 48 på hverdage imellem 15.00 -17.00.

Der indhentes straffeattest forinden ansættelse.

ORS/Small/13af6dd9_logo.gifMiddelfart KommuneMiddelfart2019-02-26T12:01:03.0102019-03-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til Børn og Familie

Assens Kommune - Børn, Unge og Uddannelse

Assens
Vil du være med til at fortsætte udviklingen af området for børn og unge i Assens Kommune? Har du erfaring med forandringsprocesser og tværorganisatorisk samarbejde, og er du samarbejdsorienteret? Så er du måske vores nye afdelingsleder til området ...
Indrykket:8. marts 2019
Udløbsdato:24. marts 2019

Socialcenter Lillebælt søger afdelingsleder til lederteamet på Syrenparken.

Socialcenter Lillebælt, Region Syddanmark

Gelsted
Socialcenter Lillebælt søger en velreflekteret afdelingsleder til Syrenparken, der i samarbejde med centrets øvrige afdelingsledere, på en strategisk og positiv måde kan sikre centrets fremtidige udvikling. Syrenparken er et socialpsykiatrisk botilb...
Indrykket:7. marts 2019
Udløbsdato:31. marts 2019

Autismecenter Syddanmark søger afdelingsleder til botilbuddet Holmehøj

Autismecenter Syddanmark, Region Syddanmark

Middelfart
Ønsker du et lederjob tæt på kerneopgaven i et velfungerende center med faglige ambitioner og klare værdier? Og kan du med en anerkendende ledelsesstil og faglig gejst, bidrage til en kultur med høj arbejdsglæde og lyst til faglig udvikling? Så er d...
Indrykket:6. marts 2019
Udløbsdato:3. april 2019

Afdelingsleder til Center Døgn

Middelfart Kommune

Middelfart
Center Døgn søger en afdelingsleder til Guldregnen. Center Døgn er botilbuddene i Middelfart kommune, og består af Teglgårdshuset, Bromsmae, Skovbakken, Fælleshåb og Guldregnen. Teglgårdshuset er et § 107 og § 108 botilbud. De øvrige er bo-lignende ...
Indrykket:26. februar 2019
Udløbsdato:22. marts 2019