Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademiker til arkivopgaver

Vi søger en kommunearkivar med stærke koordinerende og kommunikative kompetencer til en stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse pr. 1. juni 2021 eller snarest derefter.
Det drejer sig om en delt stilling, hvor du vil have ensartede opgaver i både Favrskov Kommune og Syddjurs Kommune.

Gennem de seneste år har der været et tæt samarbejde mellem de to kommuner på it- og digitaliseringsområdet om en række opgaver og projekter. Det er i forlængelse af dette samarbejde, at ønsket om en fælles medarbejder er opstået. Først og fremmest fordi synergieffekten vil være markant, idet arkivopgaven på de fleste områder er ens i de to kommuner.

Både Syddjurs og Favrskov har eget kommunearkiv og opgaverne med bl.a. udarbejdelse af arkivinstrukser, arkiveringsversioner og årsplaner er stort set de samme. Opgaverne vil primært omfatte digitale arkiver, men begge kommuner har besluttet, at papirarkiver ligeledes indgår i opgaveløsningen. I øvrigt forventer begge kommuner at digitalisere papirarkiverne inden for få år og derefter alene arbejde med digitale arkiver.

Om kommunearkiv-opgaven
Kommunearkivernes væsentligste opgaver er at sikre, at Syddjurs og Favrskov kommuner opfylder arkivlovens bestemmelser i forhold til at indsamle og bevare digitale arkivalier. Hertil er der en række løbende opgaver, som blandt andet består i justering og vedligehold af kommunens plan for arkivering, bevarings- og kassationsvurderinger af data i kommunens systemer i takt med, at systemlandskabet eller arkivlovgivningen ændrer sig, Det tætte samarbejde med leverandører og systemejere er et vigtigt omdrejningspunkt i dagligdagen.

Organisering af opgaven
Den daglige opgavevaretagelse placeres hos kommunearkivaren med reference til arkivlederen og forankring i informationssikkerhedsteamet og Informationssikkerhedsudvalget.

Informationssikkerhedsteamet er en del af IT-afdelingen, som varetager drift, udvikling og vedligeholdelse af kommunens it-systemer.
Ansættelsessted er Favrskov Kommune. Opgaverne mellem Syddjurs og Favrskov kommuner vil være ligeligt fordelt mellem de to kommuner og med delt fysisk placering. Dog vil den primære opgavevaretagelse i det første halve år af ansættelsen være i Favrskov Kommune.

Kommunearkivarens opgaver
De væsentligste opgaver vil være:

  • Tovholderfunktion i forhold til at udarbejde arkivplan for arkivering af de enkelte systemer – herunder strategi og årsplaner, samt gennemføre planerne
  • Udarbejde oversigt over de to kommuners samlede antal af systemer med særligt ansvar for at bevarings- og kassationsvurdere de enkelte systemer
  • Udarbejde vejledninger og arkivinstrukser i samarbejde med systemejere
  • Samarbejde med KOMDA om udarbejdelse af arkiveringsversioner og årsplaner
  • Samarbejde med eksterne leverandører, it-afdelingen og systemejere
  • Løbende opdatering omkring ændringer i lovgivningen
  • Skabe netværk og samarbejde internt i kommunen og eksternt med andre arkiver og samarbejdspartnere
  • Lokalisering, indsamling og registrering af papirarkivalier i administration og institutioner og indsamling til centralt arkiv.

Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse. Du er god til at opbygge relationer, og du kan samarbejde på tværs af kommunens fagområder og med ledelse og medarbejdere med forskellige fagligheder. Derudover vil det være en fordel, at du har følgende kompetencer:
  • Har eller kan tilegne dig viden om relevante myndighedsopgaver, arkivloven, databeskyttelsesloven og forvaltningsloven
  • Har en god fornemmelse for kommunale strukturer, organisering og sagsbehandling
  • Har lyst til at arbejde med digital arkivering
  • Er dygtig til at kommunikere mundtligt og skriftligt til forskellige målgrupper
  • Har gode digitale kompetencer
  • Kan holde mange bolde i luften samtidig, herunder at kunne skifte mellem drifts- og udviklingsopgaver
  • Er selvstændig, systematisk og energisk.

Til gengæld tilbyder vi et job med:
  • Personlige og faglige udviklingsmuligheder
  • Et selvstændigt ansvarsområde
  • Mulighed for løbende kompetenceudvikling
  • Gode kolleger og en arbejdsplads præget af høj faglig kompetence og en uhøjtidelig omgangstone
  • Fleksible arbejdsforhold.

Arbejdssted
Du bliver ansat i Favrskov Kommune med aktuelt arbejdssted i IT og Digitalisering, Skovvej 20, 8382 Hinnerup. Arbejdssted i Syddjurs Kommune vil være i It og Digitalisering, Tingvej 17, 8543 Hornslet. Du må forvente nogen kørsel til møder på flere af de to kommuners adresser/administrationsbygninger.

Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en fast stilling med en arbejdstid på 37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat pr. 1. juni 2021 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst samt principperne om Ny Løn.

Ansættelsesprocedure
Ansøgning sendes til www.favrskov.dk/job
Frist for at sende en ansøgning er den 12. april 2021.
Samtaler afholdes den 23. april 2021.
Der vil efter nærmere aftale blive indhentet referencer.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte Eva Due (evad@favrskov.dk), 30 27 69 91 eller IT og Digitaliseringschef, Henrik Brix (hbr@favrskov.dk), 20 29 50 04.

Favrskov Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.