Akademiker til ledelsesstøtte og sagsbehandling

Brøndby, Rigspolitiet, Politiskolen

Vi tilbyder en spændende mulighed for at arbejde med ledelsesunderstøttelse, sagsbehandling og administration på en dynamisk arbejdsplads i rivende udvikling. Du får et job, der kræver selvstændighed, helhedsforståelse og flair for at navigere i en politisk styret organisation, hvor opgaver med kort varsel stiller krav til dine kompetencer.

Administration og Ressourcestyring
Sektionen Administration og Ressourcestyring hører under Politiskolen i Rigspolitiet og beskæftiger ca. 25 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde herunder administrative medarbejdere, akademikere og polititjenestemænd. Vi løser mange forskellige opgaver, hvor vi understøtter ledelsen med administration og ressourcestyring.

Politiskolen står overfor en spændende tid, hvor den øverste ledelse skal træffe vigtige og afgørende beslutninger, der får indflydelse på hele politiet. Fra politisk side er der stort fokus på et øget optag af politistuderende samt de nye politikadetter, ligesom der skal etableres et nyt uddannelsescenter i Vejle. Samtidig er der fokus på løbende at sikre og højne uddannelsernes kvalitet og at leve op til stadig nye krav. Dette kræver, at vi kontinuerligt reviderer uddannelsernes struktur og opbygning.

Varieret hverdag med fokus på tværfagligt samarbejde
Du får en varieret hverdag, hvor du varetager opgaver, der dækker en bred palet indenfor ledelsesunderstøttelse, kommunikation og analyse. Gennem koordinering af opgaver og sager er du med til at skabe et godt styringsgrundlag for ledelsen, som dermed får det bedste fundament for at prioritere og træffe kvalificerede beslutninger.

Du bidrager til sektionens kerneopgave, som er at understøtte sektionen og ledelsen i fx udarbejdelsen af beslutningsoplæg, indstillinger, analyser, præsentationer, notater og andet materiale – alt på et højt fagligt niveau. Derudover bidrager du til ledelsesrapportering, understøttelse af strategi, økonomi- og ressourcestyring samt anden sagsbehandling.

Du har en bred berøringsflade i organisationen, er aktiv i forhold til at indhente viden og igangsætte processer og tager selv ansvar for dine opgaver,
Vores kultur er præget af faglig sparring og samarbejde i en travl og ofte uforudsigelig hverdag, hvorfor det er afgørende, at du ser dig som en del af teamet og ønsker at bidrage, hvor der er behov. Du trives med at arbejde i en organisation, der har stor politisk bevågenhed, og du er god til at sætte dig ind i og forstå de komplekse sammenhænge, som er en præmis for vores arbejde.

Ambitiøs akademiker med analytisk sans og stærke kommunikationskompetencer
Du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, fx cand.scient.pol., cand. merc. eller tilsvarende. Vi forestiller os, at du er nyuddannet med relevant erfaring fra fx et studiejob eller måske har du et par års erfaring efter endt studie med et eller flere af de ovennævnte arbejdsområder, gerne fra en statslig eller anden offentlig organisation.

Du skaber værdi gennem dit helhedsblik og dine stærke analytiske kompetencer, som gør dig i stand til at anskue komplekse problemstillinger i et 360 graders perspektiv samt at afdække relevante områder. Dit store overblik og evne til at tænke i helheder og sammenhænge på tværs gør, at du forstår at sætte dig ind i organisationens behov og navigerer smidigt på flere niveauer i en kompleks organisation. En hverdag, der rummer nye udfordringer og forskellige aktiviteter, motiverer dig, og du trives fint med, at tingene ofte forandrer sig.

Du er fagligt velfunderet og er særdeles god til at argumentere og kommunikere både skriftligt og mundtligt, når du fx udarbejder notater og præsentationer. Du har styr på power-point og mestrer til at formidle komplekse budskaber til forskellige modtagergrupper. Du behersker excel og forstår at strukturere, danne overblik over og udtrække det væsentlige fra større datasæt samt at udarbejde og formidle let tilgængelige analyser på baggrund heraf. Du har en veludviklet situationsfornemmelse og forstår vigtigheden af fortrolig materialehåndtering.

Det er naturligt for dig selvstændigt at planlægge, prioritere og administrere dine arbejdsopgaver, også når der er travlt. Dit faglige engagement og din arbejdsmoral gør, at du leverer resultater i høj kvalitet, ligesom du er dygtig til proaktivt at have blik for opgaver og problemstillinger, der kan opstå fremadrettet. Du er er hurtig til at sætte dig ind i nye områder, og du arbejder løsningsorienteret for at få tingene til at lykkes inden for de givne rammer.

Som person er du dygtig til at skabe gode relationer, og du trives med det tværfaglige samarbejde, hvor du gør brug af dine kollegers viden og forskellige fagligheder i din opgaveløsning, ligesom du gerne deler ud af egen viden. Det er vigtigt, at du har interesse for politiet og har lyst til at arbejde i en organisation med stærke fagligheder, ligesom du ønsker at bidrage til det positive arbejdsmiljø.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du vil blive indplaceret som fuldmægtig.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Politiskolen, Brøndbyøster Boulevard 30, 2605 Brøndby.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lotte Holdgaard Byman på 25 55 11 56. Du kan finde generel information om politiet på http://www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på http://www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du oploade dit eksamensbevis. Du skal oploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler tirsdag d. 20. marts 2018.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.


Politiskolen
Politiskolens hovedopgave er at uddanne Danmarks kommende politifolk. Vores undervisningsdel er organiseret i fire institutter. Derudover varetager vi videre- og efteruddannelse af alle ansatte i politiet.

Politiskolen er en del af Koncern HR i Rigspolitiet og har cirka 225 faste medarbejdere. Vi er en god blanding af primært polititjenestemænd, administrative medarbejdere og akademikere, som lægger vægt på at have en arbejdsdag præget af samarbejde, fleksibilitet, åbenhed, trivsel og et godt arbejdsmiljø.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:7. februar 2018
Udløbsdato:4. marts 2018

Juridisk konsulent

Glostrup Kommune

Brøndby
Har du mod på at arbejde tæt på den politiske og administrative topledelse i en kommune? Bliver du motiveret af at beskæftige dig med juraens discipliner i bred forstand? Og har du lyst til at blive en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor ikke ...
Indrykket:13. februar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

Fødevarestyrelsen søger fuldmægtig til etårig stilling i vores centrale økonomifunktion, Glostrup

Fødevarestyrelsen

Brøndby
Vil du være en del af den centrale styring af Fødevarestyrelsen? Har du interesse og evt. erfaring for arbejdet med finanslov, interne budgetter og budgetopfølgning samt projekter? Vil du understøtte styrelsens ambition at være blandt de absolut før...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:5. marts 2018

Ny kollega i fødevareberedskabet, Fødevarestyrelsen i Glostrup

Fødevarestyrelsen

Brøndby
Vil du arbejde med fødevaresikkerhed i en politisk styret organisation, hvor også resten af veterinær- og fødevareområdet står højt på dagsorden. Vil du være en del af det team, som bl.a. arbejder for at sikre, at farlige fødevarer kaldes tilbage fr...
Indrykket:15. februar 2018
Udløbsdato:14. marts 2018

Specialkonsulent til sekretariatsbetjening og projektarbejde i Direktionssekretariatet

Hospitalsdirektionen (afd.HD00)

Brøndby
Har du lyst til at arbejde med projektarbejde bl.a. koordination af it-projekter og levere høj faglig sekretariatsbetjening af Direktionen? Vil du være tæt på beslutningerne på et af Region Hovedstadens store akuthospitaler? Kan du planlægge, proces...
Indrykket:15. februar 2018
Udløbsdato:18. marts 2018

Oceanograf, meteorolog, ingeniør til Forsvarets Center for Operativ Oceanografi

Civile stillinger

Albertslund
Er du oceanograf, meteorolog eller ingeniør og har du lyst til at arbejde med udvikling af modeller og webbaseret formidling af vejr- og havprognoser i en anderledes virksomhed, så har vi stillingen til dig.Om os Forsvarets Center for Operativ Ocean...