Akademiker til sekretariatsbetjening af regeringens Implementeringsråd

Er du stærk på proces og har du erfaring med sekretariatsbetjening? Har du interesse for og kendskab til implementering af EU-regulering? Så har vi en spændende stilling i kontoret for Arbejdsmarkedsrekruttering.   
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked   
I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.   
 
Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt hvad vi beskæftiger os med kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på en gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.   
 
Du kan læse mere om os på http://www.star.dk  
 
Sekretariatsbetjening af Implementeringsrådet 
Regeringens Implementeringsråd er et uafhængigt organ, der rådgiver regeringen om, hvordan EU-regulering kan udformes og implementeres på den mindst muligt byrdefulde måde for danske virksomheder. Medlemmerne i Implementeringsrådet kommer fra en række erhvervs-, forbruger- og arbejdstagerorganisationer samt sagkyndige med særlig ekspertise inden for EU-systemet. Læs mere her.  
 
Implementeringsrådet betjenes af et sekretariat i Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering og leverer anbefalinger til EU-Implementeringsudvalget som sekretariatsbetjenes af Beskæftigelsesministeriets departement. 
 
Sekretariatet er organisatorisk placeret i kontoret for Arbejdsmarkedsrekruttering. Her er vi ansvarlige for politikudvikling, ministerbetjening og udvikling af rammer for virksomhedsindsatsen i jobcentrene. Vi arbejder for at understøtte virksomhedernes adgang til kvalificeret arbejdskraft fra ind- og udland og forebygge mangelsituationer på arbejdsmarkedet. Vi er også National Coordination Office (NCO) for det europæiske samarbejde om jobformidling (EURES). 
 
Du bliver del af kontorets internationale team og du skal i tæt samarbejde med to kollegaer i teamet sekretariatsbetjene Implementeringsrådet.  
 
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:  

  • varetage den løbende dialog med rådets medlemmer og de ansvarlige ministerier om udarbejdelse af forslag og materiale til  de fire årlige rådsmøder 
  • arbejde med at følge Implementeringsrådets anbefalinger til dørs, bl.a. gennem offentliggørelse på rådets hjemmeside og kontakt til de ansvarlige ministerier 
  • betjening af rådets formand i forbindelse med rådets møder og udarbejdelse af oplæg og materiale ved deltagelse i konferencer, møder mv.    
  • indgå i et tæt samarbejde med medarbejderne i sekretariatet for Folketingets EU-Implementeringsudvalg i Beskæftigelsesministeriets departement  
  • deltage i videreudvikling af arbejdet med Implementeringsrådet i forhold til at sikre bedst udbytte af indsatsen på området.  
 
Udover sekretariatsbetjening vil du få opgaver relateret til kontorets generelle arbejde med at understøtte virksomhedernes adgang til kvalificeret arbejdskraft fra ind- og udland. 
 
Blev vores nye medarbejder 
Vi forestiller os, at du:  
  • er cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.jur. eller tilsvarende 
  • har interesse for og gerne erfaring med sekretariatsbetjening og/eller implementering af EU-regulering 
  • er en stærk koordinator, der kan styre komplekse processer med mange aktører og tidsfrister 
  • er god til at samarbejde og skabe relationer til eksterne parter 
  • har et højt fagligt niveau og politisk tæft og interesse 
  • hurtigt kan sætte dig ind i nye faglige problemstillinger og identificere kernen i disse 
  • er god til at formidle komplekst materiale kort og let forståeligt. 
 
Vi finder løsninger sammen   
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.   
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.   
 
Løn- og ansættelsesvilkår   
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. maj 2018.   
 
Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.   
 
Dit daglige arbejdssted er Njalsgade 72 A, 2300 København S.   
 
Spørgsmål og ansøgning   
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Louise Seidler Johansen på tlf. nr. 7221 7480.   
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. nr. 7220 5012.   
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.   
 
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest torsdag den 1. marts 2018.   


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:31. januar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Forretningsudvikler til årsopgørelsen i den kommende Skattestyrelse

SKAT

Vil du hjælpe med at servicere 5 millioner skatteydere? Brænder du for udvikling og for at skabe gode processer? Så har du muligheden nu, hvor du sammen med dygtige kollegaer i vores lønmodtagerteam skal drive udviklingen af årsopgørelsen. Spændende...
Indrykket:6. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Teknisk specialist med interesse for offshore og arbejdsmiljø

Arbejdstilsynet

København
Er du ingeniør, maskinmester el. lign. med viden om indvinding og produktion af olie og gas? Vil du arbejde med sikkerhed og sundhed i forbindelse med olie- og gas aktiviteter offshore? Og er du god til at samarbejde og dele din viden? Så har vi en ...
Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:2. marts 2018

International koordinator

Den Danske Scenekunstskole

København
Den Danske Scenekunstskole søger en koordinator på det internationale område, der får til opgave at formulere overordnede strategier og konkrete handlingsplaner for skolens internationale aktiviteter. Koordinatoren skal desuden rådgive på det intern...
Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Talstærke AC-medarbejdere til Undervisningsministeriet

Undervisningsministeriet

København
Elsker du at arbejde med data, tal og analyser? Så er du måske en af vores nye kolleger i ministeriets Kontor for Analyse og Implementering. Om kontoret Kontor for Analyse og Implementering er organisatorisk placeret i ministeriets departement og be...
Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:4. marts 2018

Rådgiver til Operation Resolute Support i Afghanistan

Civile stillinger

København
Hjemmeværnet søger rådgiver til Operation Resolute Support i Afghanistan. Er du økonom eller har en anden relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, f.eks. bac.soc, cand.scient.adm., cand. polit, cand.oecon. eller cand.scient.pol, og samtidig er akt...