Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademikere til finanslovsarbejde og strategisk økonomistyring i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vil du være med til at opbygge et nyt økonomikontor i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse? Kan du arbejde selvstændigt i en afvekslende hverdag, og søger du faglige udfordringer og dygtige kolleger? Så ser vi frem til at høre fra dig.   
 
Vi søger medarbejdere til et nyetableret team for budget og finanslov i økonomikontoret, der skal varetage den overordnede styring af bevillingerne til Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Økonomikontoret indgår som en del af fagdirektørområdet Stab og Styring, der leverer tværgående ledelsesinformation og understøtter udviklings- og driftsopgaverne i den nye styrelse.  
 
Teamets hovedopgaver er at:  
 

  • Koordinere og udarbejde bidrag til finanslovsprocessen  
  • Styre en stor it-driftsøkonomi og en kompliceret it-projektøkonomi med et betydeligt politisk fokus 
  • Udarbejde budgetanalyser  
  • Udarbejde beslutnings- og prioriteringsoplæg til styrelsens direktion  
  • Bidrage til at betjene centrale regeringsudvalg og Statens it-råd 
  • Bidrage til det lovforberedende arbejde gennem vurderinger af lovforslags økonomiske konsekvenser  
 
Vi søger både nyuddannede med interesse for økonomi og styring og erfarne medarbejdere med et indgående kendskab til finanslovsarbejde og statslig økonomistyring, der vil være med til at sætte retning for teamets arbejde. 
 
Om dig  
Du har en relevant videregående uddannelse - f.eks. cand. polit., cand.oecon., cand.scient.pol. eller lignende - med en stærk faglig profil. 
 
Vi lægger vægt på, at du: 
 
  • Er analytisk stærk og har evnen til både at bevare overblikket og grave dig ned i detaljerne   
  • Har politisk tæft og kan formulere dig kort og præcist 
  • Er talstærk og hurtig er i stand til at gennemskue komplekse problemstillinger  
  • Evner at håndtere mange aktører med interesser der til tider konflikter 
  • Er god til at samarbejde med alle i og udenfor kontoret 
  • Er ansvarlig og kvalitetsbevidst.  
 
Ansøgning og ansættelsesvilkår  
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest torsdag den 21. februar 2018. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Kim Bloch på tlf. nr. 4186 5913. Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren. Samtaler afholdes løbende.   
  
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. For ansøgere med de rette kvalifikationer kan ansættelse som special- eller chefkonsulent komme på tale. 
 
Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 
  
Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen    
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.   


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her