Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademikere til udbudsfunktion

Har du erfaring med udbud og indkøb, og kan du din udbudsret? Har du en god forretningsforståelse, og tænker du kommercielt? Og har du lyst til at være med til at bringe Beskæftigelsesministeriet i front inden for strategisk udbud og indkøb? Så har vi to spændende stillinger i Koncernstyring.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  
 
Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner og får mærkbare konsekvenser for tusindvis af mennesker.  
 
Du kan læse mere om os på www.bm.dk.  
 
Vær med i front indenfor udbud og indkøb i staten  
I Koncernstyring har vi ansvaret for, hvordan hele Beskæftigelsesministeriet anvender og håndterer indkøb og udbud af alt fra bygningsomkostninger til konsulentydelser. Samlet køber vi i ministeriet ind for en halv milliard kr. om året. Vi vil være i front, når det gælder styring af offentlige midler. Det skal ske sideløbende med, at vi vil udvikle udbuds- og indkøbsområdet til et ledelsesværktøj, der frigør ressourcer til og skaber bedre understøttelse af kerneopgaverne. Derfor er vi i gang med at opbygge en ny funktion for udbud og indkøb.  
 
Som vores nye udbudskonsulent bliver du en del af den nye funktion ’Koncernindkøb’. Koncernindkøb består af fire medarbejdere, herunder en faglig leder. Du skal være med til at skabe rammen om koncernindkøbs aktiviteter samt i et tæt samspil med ministeriets styrelser sikre, at vi køber økonomisk forsvarligt og effektivt ind i ministeriet.  
 
Dine primære opgaver bliver at:  

  • være projektleder i hele udbudsprocessen fra markedsafdækning, udarbejdelse af udbudsmaterialet, gennemførsel af selve udbudsprocessen, til implementering og kontraktstyring  
  • indgå indkøbsaftaler og proaktivt understøtte ministeriets indkøbsaktiviteter  
  • rådgive medarbejdere i ministeriet om indkøb og udbud  
  • sekretariatsbetjene vores ministerium indenfor indkøb og udbud  
  • udarbejde indkøbsanalyser for at sikre strategiske og effektive indkøb  
  • føre tilsyn på området i hele ministeriet.
 
Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • er cand.merc.jur., cand.jur., cand.scient.pol. eller lignende  
  • gerne har erfaring med interne og eksterne forhandlinger i forbindelse med udbud og enkeltstående indkøb, så du kan din udbudsret og oversætte udbudsretlige principper til brugbare svar på konkrete spørgsmål  
  • har en kommerciel indstilling og erfaring med markedsdialog  
  • har lyst til sekretariatsbetjening og er god til at samarbejde og skabe relationer  
  • er analytisk stærk og kan tænke strategisk  
  • er god til at formidle komplekst materiale kort og let forståeligt.      
Det kan være, at du har flere års erfaring med udbud og indkøb, men vi hører også meget gerne fra fagligt dygtige nyuddannede med interesse for området.  
 
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingerne er faste fuldtidsstillinger. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. maj 2018.  
 
Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte faglig leder for Koncernindkøb Heidi Laanstra på tlf.nr. 7220 5155 eller mail hlaa@bm.dk eller kontorchef Stine Sørensen på tlf.nr. 7220 5221 eller mail ssl@bm.dk.  
 
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Julie Göte i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. 7220 5139.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.  
 
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest søndag den 4. marts 2018.
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 10 og 11.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her