Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk funktionsleder med samfundsvidenskabelig baggrund søges ved Blodprøver og Biokemi, Aarhus Universitetshospital

Blodprøver og Biokemi ved Aarhus Universitetshospital (AUH) søger en dygtig funktionsleder med en samfundsvidenskabelig baggrund.

Funktionslederen har reference til afdelingsledelsen, der består af en ledende bioanalytiker og en ledende overlæge. Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse den 1. juni 2021 eller snarest derefter. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Om jobbet og afdelingen
Blodprøver og Biokemi er en af landets største klinisk-biokemiske afdelinger og er placeret i nye fysiske rammer i Skejby. Afdelingen har i alt omkring 300 ansatte – bioanalytikere, læger, biokemikere, sekretærer, IT/data medarbejdere, laboratorieteknikere mm. Den akademiske funktionsleder vil sammen med en afdelingsbioanalytiker udgøre ledelsen for afdelingens administrative stab som løser opgaver indenfor områderne økonomi, IT, data, kvalitetsstyring og sekretariat (administrativt og klinisk).

Funktionslederne vil desuden indgå i et tæt samarbejde med afdelingsledelsen og få en vigtig rolle ift. at understøtte den strategiske udvikling, driften og ledelsesopgaven i afdelingen.

Afdelingen er opdelt i sektioner, der hver for sig ledes af et team bestående af en speciallæge, en biokemiker og en afdelingsbioanalytiker. Afdelingen varetager prøvetagning og analysearbejde på såvel basis-, regions- og højtspecialiseret niveau, hvor afdelingen har ansvar for diagnostik og rådgivning indenfor mange forskellige sygdomsområder. Afdelingen udfører årligt ca. 13 mio. analyser og har ca. 1,1 mio. patientkontakter (blodprøvetagninger). Afdelinger bidrager med undervisning og uddannelse indenfor flere faggrupper og udfører forskning og udvikling indenfor afdelingens lægefaglige områder på højt niveau. Afdelingen har et tæt samarbejde med hospitalets mange kliniske afdelinger, de biokemiske afdelinger i regionen, øvrige laboratoriespecialer og lægepraksis i Aarhus området.

Opgaver for den akademiske funktionsleder for staben
Funktionslederen udfører sine opgaver i nært samarbejde med afdelingens ledelse. Kerneopgaven er at sikre, at staben understøtter afdelingen, så der kan træffes hurtige og rigtige beslutninger i en varieret hverdag præget af forandring. En central opgave er derfor at tilvejebringe rettidig, korrekt og bearbejdet information til afdelingens ledelse. Opgaverne relaterer sig bl.a. til økonomiopfølgning, ressource- og aktivitetsstyring, samt sagsbehandling/-fremstilling. Hertil kommer opgaver med et udviklingsmæssigt og strategisk perspektiv.
 
Du vil som akademisk funktionsleder komme til at spille en central rolle i forhold til at sikre et godt planlægnings- og beslutningsgrundlag for afdelingen - specielt i sager, der vedrører budgetter og aktivitet samt udviklingstiltag. Du kan samtidig få opgaver med at sekretariatsbetjene tværgående arbejdsgrupper og andre mødefora, herunder være ansvarlig for indhentelse af dagsordenspunkter, udarbejdelse af sagsfremstilling med indstilling m.v. Processtyring vil være en vigtig del af dit daglige arbejde. Det er derfor afgørende, at du har vilje, engagement og kvalifikationer i forhold til at indtage en proaktiv rolle i alle sagens eller projektets forskellige faser.
 
Du vil med dine opgaver komme helt tæt på den kliniske hverdag, hvor du vil få ansvaret for selvstændigt at løse løbende driftsopgaver såsom udarbejdelse af prognoser, generel opfølgning og sagsbehandling knyttet til afdelingens driftsøkonomi og planlægningsmæssige udfordringer. Du vil samtidig få mulighed for at indgå i mere langsigtede og strategiske opgaver i afdelingen. Dine opgaver vil spænde bredt og have både et drifts- og udviklingsperspektiv, og du vil skulle samarbejde med mange faggrupper og med en bred kreds af funktionsledere og medarbejdere i afdelingen.
 
Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du har en samfundsvidenskabelig baggrund som cand.scient.pol. el. lign. Relevant erfaring med forvaltningsarbejde vil være en fordel. Du skal være god til at gennemskue tal og sammenhænge, som har betydning for tilrettelæggelsen af driften. Samtidig er det vigtigt, at du har en veludviklet organisationsforståelse, er god til processtyring, samt kan prioritere information og lave en præcis og struktureret sagsfremstilling.
 
Vi forudsætter derfor, at du
  • kan formulere resultater præcist, og præsentere komplekse sager på en let forståelig måde
  • kan kommunikere klart og ordentligt både mundtligt og skriftligt
  • selvstændigt kan varetage ansvaret for både drifts- og udviklingsopgaver samt sekretariatsbetjening
  • kan varetage processtyring i forhold til komplekse sagsområder med forskellige interessenter
  • har gode evner for at koordinere og planlægge og lyst til at arbejde i tværfaglige teams, hvor du vil have en koordinerende rolle og være den som ”samler trådene”
  • evner at samarbejde under pres og i en hverdag præget af forandring og mange deadlines
  • arbejder struktureret, selvstændigt og målrettet
  • har en udpræget talforståelse og interesse for at udarbejde økonomiske oversigter/analyser
  • har gode IT-kundskaber med flair og interesse for databehandling, analyse og formidling af store mængder data.
     
Som person forventer vi, at du er
  • ansvarsbevidst og vedholdende i forhold til at få opgaver løst
  • arbejdsom, robust og kan bevare overblik i en travl hverdag
  • udadvendt, positiv og opsøgende
  • samarbejdsorienteret med en dialogbaseret tilgang til tværfaglig opgaveløsning
  • proaktiv og innovativ tænkende.

Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø, hvor tonen er uformel i et inspirerende og udviklende miljø på en stor og kompleks arbejdsplads, hvor fagligheden er høj.
 
Lønforhold, ansøgningsfrist, afvikling af samtaler samt yderligere information om stillingen
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsen er betinget af en tilfredsstillende børneattest.
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende overlæge Mie Samson på miesam@rm.dk eller ledende bioanalytiker Kate Juul Strandgaard på katstran@rm.dk.

Ansøgningsfristen er søndag den 11. april 2021.
 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 16, 2021.
 
Ansøgning, inkl. relevante bilag stiles til afdelingsledelsen, Blodprøver og Biokemi og sendes elektronisk via nedenstående link.



Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


ellerDownload

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.