Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk medarbejder med skarp profil til økonomistyringsopgaver på Københavns Rådhus - vikariat på 12 måneder

Vil du være med til at præge udviklingen i København? Er du fagligt stærk, og har du styr på tal? Er du analytisk med en skarp pen og har sans for arbejdet i en politisk styret organisation? Så har vi et job til dig i Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus.

Har du lyst til at være med?

Vi søger en akademisk medarbejder til stillingen som udvalgsansvarlig for teknik- og miljøområdet. Rollen som udvalgsansvarlig betyder, at du sammen med en kollega har ansvaret for at følge Teknik- og Miljøudvalgets dagsordener med særlig fokus på økonomien og bistår og controller forvaltningens budgetbidrag, budgetopfølgning, regnskab og øvrige forhold med økonomisk og/eller politisk betydning.
Desuden skal du klæde Økonomiforvaltningens direktion og overborgmesteren på i sager, der vedrører teknik- og miljøområdet. Derudover skal du understøtte en kollega, der har ansvaret for lignende opgaver på sundheds- og omsorgsområdet.

Vi tilbyder
Et arbejde, der er varieret og udviklende, hvor man kommer helt tæt på de politiske beslutningsprocesser og den øverste ledelse af Københavns Kommune. Derudover bliver du en del af et center, der i høj grad præger økonomistyringen på landets største arbejdsplads, og du vil som udvalgsansvarlig spille en vigtig rolle i forbindelse med de årlige budgetforhandlinger og få en finger på pulsen på nogle af Teknik- og Miljøudvalgets spændende dagsordener som fx klimatilpasning, byudvikling og takster.
Desuden vil du blive tilknyttet forskellige projekter indenfor økonomistyring, som teamet driver, alt efter kvalifikationer og interesse.

Vi er et ungt team, der har en uformel og humørfyldt omgangstone, og vi afholder i løbet af året forskellige faglige og sociale arrangementer. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder – både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i centret.

Stillingen omfatter følgende konkrete opgaver

  • Controlling – dvs. overvågning og vejledning – ifm. hhv. Teknik- og Miljøforvaltningens og Sundheds- og Omsorgsforvaltningens budgetter og indstillinger til Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til overborgmesteren og Økonomiforvaltningens direktion
  • Kvalitetssikring af forvaltningernes budgetønsker til politiske forhandlinger
  • Koordinering af processer og beslutningsoplæg i forbindelse med forhandlinger
  • Øvrige økonomistyringsopgaver afhængigt af dine kvalifikationer og interesser

Om dig
Du har en relevant lang videregående uddannelse i eksempelvis statskundskab, økonomi eller lignende. Du må gerne være nyuddannet, men kan også have nogle års erfaring med økonomistyring fra en kommune, et ministerium, en styrelse eller lignende og være frisk på at prøve kræfter med økonomistyring og budgetlægning i en kommunal kontekst.

Derudover lægger vi vægt på, at du

  • er god til at indgå i nye relationer og kan navigere i samarbejder med interessekonflikter
  • evner at formidle komplicerede problemstillinger kort og præcist
  • har lyst til at beskæftige dig med opgaver i snitfladen mellem økonomi og politik på Danmarks største arbejdsplads
  • har en skarp analytisk sans, solid talforståelse og kan strukturere store mængder information
  • har erfaring med at arbejde i Excel
  • har lyst og evne til at drive processer
  • er fleksibel og villig til at lægge en stor arbejdsindsats i de perioder, hvor der er travlt.

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen er et vikariat på 37 timer ugentligt i perioden fra den 1. august 2020 (eventuelt tidligere) til den 31. juli 2021.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Arbejdsstedet er Københavns Rådhus. Herudover tilbyder vi gratis frugtordning, god kantine, fitnessrum og mange sociale aktiviteter lige fra julefrokost i Rådhusets festsal, fredagsbarer i Snapstinget og hyggelige sammenkomster i teamet.

Vil du vide mere?  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jesper Ralfkiær Jørgensen på 2046 8967.
Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen og Center for Økonomi på Økonomiforvaltningens hjemmeside.

Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 11. juni 2020  
Der afholdes samtaler i uge 25. På grund af ændringer sfa. COVID-19 kan ansættelsessamtalerne evt. komme til at foregå elektronisk.

Økonomiforvaltningen  
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i – og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse. 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.