Gem job

akademisk medarbejder til opgaver med billedkunst

Centeret søger en akademisk medarbejder til udvalgsbetjening af Statens Kunstfonds kunstfaglige udvalg for billedkunst, herunder sekretariatsbetjening, koordinering og igangsættelse af initiativer, samt understøttelse af udvalgene strategisk, politisk og fagligt. Din hovedopgave vil være sekretariatsbetjening af Statens Kunstfonds udvalg for billedkunst.

Herudover vil du som en del af Center for Kunst og Biblioteker indgå i tværgående arbejde vedrørende Statens Kunstfond og øvrig opgavevaretagelse i Slots- og Kulturstyrelsen.

Opgaverne kan bl.a. omfatte:

  • Ansvar for puljer og tilskudsadministration
  • Planlægning, afvikling og evaluering af projekter og initiativer i udvalgene
  • Programmer for udenlandske kuratorers besøg i Danmark
  • Arbejde med ”Kunst i det offentlige rum”
  • Bidrag til departementsbetjening
  • Udvikling af teamets øvrige opgaver inden for billedkunst
Om os

Slots- og Kulturstyrelsen er en dynamisk arbejdsplads, hvor du vil få omkring 500 kolleger, der er fagligt dedikerede og højt specialiserede inden for en lang række områder. Vores hovedkontor er i hjertet af København.

Billedkunstområdet er tilknyttet Center for Kunst og Biblioteker. Billedkunstområdet varetager sekretariatsbetjening af Statens Kunstfonds kunstfaglige udvalg inden for billedkunst samt for Statens Kunstfonds bestyrelse. Vi har et stærkt fællesskab præget af fagligt engagement, arbejdsomhed og hjælpsomhed, og vi prioriterer et sundt arbejdsmiljø.

Om dig

Du har en faglig profil inden for billedkunst og et overblik over områdets interessenter. Du har en relevant videregående uddannelse (fx kandidatgrad i kunsthistorie eller moderne kultur) og kendskab til eller lyst til at få erfaring med at arbejde med sekretariatsbetjening af et armslængdeorgan, herunder forvaltning af tilskud og i en politisk styret organisation. Du må gerne tidligere have beskæftiget dig med administration inden for billedkunstområdet, men det er ikke et krav. Nyligt uddannede er også velkomne til at søge. Du vil blive en aktiv del af en dynamisk arbejdsplads med et godt kollegialt fællesskab og stort ansvar.

Foranderlighed og omskiftelighed er en del af vores arbejde, og det er derfor vigtigt, at du kan trives med dette og husker at få bundet sløjfe på de løse ender.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • trives med at arbejde i teams
  • har erfaring med eller lyst til sekretariatsbetjening
  • er fleksibel, systematisk, omhyggelig og ansvarsfuld.
  • har gode skriftlige formidlingsevner - både på dansk og engelsk
  • kan bidrage med at udvikle opgaverne med fokus på effektivitet og kvalitet
  • har flair for tal og it systemer
Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling som fuldmægtig. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne.

Information og ansøgning

Du kan læse mere om os på www.slks.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Lotte Lederballe Pedersen på tlf. 33 74 45 37 / lsl@slks.dk fra og med den 25. juli 2022 eller områdechef Anne Marie Abildskov på tlf. 40 25 81 20 / amfa@slks.dk fra og med den 1. august 2022.

Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest d. 11. august. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde samtaler i uge 33.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Slots- og Kulturstyrelsen

Slots- og Kulturstyrelsen yder faglig rådgivning til kulturministeren og bidrager til udformning og gennemførelse af regeringens målsætninger på kulturområdet. Ligeledes udmøntes tilskudsmidler til såvel enkeltpersoner som organisationer og institutioner, og vi indsamler, bearbejder og formidler oplysninger og resultater, der bidrager til at udvikle kulturlivet. Slots- og Kulturstyrelsen driver og vedligeholder desuden statens slotte, haver og kulturejendomme, og gennem faglighed og innovation skaber vi en bedre udnyttelse af ressourcerne således, at der bliver mere kultur for pengene.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Generalist til håndtering af nationale og internat...

Trafikstyrelsen

København V
Trives du i et dynamisk miljø med stor variation i opgaver, der stiller krav til din omstillingsparathed? Vi søger en generalist med gå-på-mod og interesse for luftfart, som struktureret og selvstændigt kan bidrage til kontorets arbejde med regulerin...
12. juli 2022

IAM medarbejder

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du bidrage til forebyggelse af intern svindel og være med til løsningen af it adgangs-, brugerstyrings- og sikkerhedsopgaver og projekter med høj samfundsrelevans? Vil du arbejde med adgangsstyring og sikkerhed i en kompleks organisation med stor...
27. juli 2022

Statens Center for Ledelse og Rekruttering søger a...

Medarbejder- og Kompetencestyrelsen

København K
Vil du være en del af Center for Ledelse og Rekruttering og være med til at sikre, at staten rekrutterer de bedste ledere? Og har du lyst og drive til at være med til at videreudvikle vores ydelser og tilbud, så de matcher statens udfordringer samt H...
27. juli 2022

akademisk medarbejder til opgaver med billedkunst

Centeret søger en akademisk medarbejder til udvalgsbetjening af Statens Kunstfonds kunstfaglige udvalg for billedkunst, herunder sekretariatsbetjening, koordinering og igangsættelse af initiativer, samt understøttelse af udvalgene strategisk, politisk og fagligt. Din hovedopgave vil være sekretariatsbetjening af Statens Kunstfonds udvalg for billedkunst.

Herudover vil du som en del af Center for Kunst og Biblioteker indgå i tværgående arbejde vedrørende Statens Kunstfond og øvrig opgavevaretagelse i Slots- og Kulturstyrelsen.

Opgaverne kan bl.a. omfatte:

  • Ansvar for puljer og tilskudsadministration
  • Planlægning, afvikling og evaluering af projekter og initiativer i udvalgene
  • Programmer for udenlandske kuratorers besøg i Danmark
  • Arbejde med ”Kunst i det offentlige rum”
  • Bidrag til departementsbetjening
  • Udvikling af teamets øvrige opgaver inden for billedkunst
Om os

Slots- og Kulturstyrelsen er en dynamisk arbejdsplads, hvor du vil få omkring 500 kolleger, der er fagligt dedikerede og højt specialiserede inden for en lang række områder. Vores hovedkontor er i hjertet af København.

Billedkunstområdet er tilknyttet Center for Kunst og Biblioteker. Billedkunstområdet varetager sekretariatsbetjening af Statens Kunstfonds kunstfaglige udvalg inden for billedkunst samt for Statens Kunstfonds bestyrelse. Vi har et stærkt fællesskab præget af fagligt engagement, arbejdsomhed og hjælpsomhed, og vi prioriterer et sundt arbejdsmiljø.

Om dig

Du har en faglig profil inden for billedkunst og et overblik over områdets interessenter. Du har en relevant videregående uddannelse (fx kandidatgrad i kunsthistorie eller moderne kultur) og kendskab til eller lyst til at få erfaring med at arbejde med sekretariatsbetjening af et armslængdeorgan, herunder forvaltning af tilskud og i en politisk styret organisation. Du må gerne tidligere have beskæftiget dig med administration inden for billedkunstområdet, men det er ikke et krav. Nyligt uddannede er også velkomne til at søge. Du vil blive en aktiv del af en dynamisk arbejdsplads med et godt kollegialt fællesskab og stort ansvar.

Foranderlighed og omskiftelighed er en del af vores arbejde, og det er derfor vigtigt, at du kan trives med dette og husker at få bundet sløjfe på de løse ender.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • trives med at arbejde i teams
  • har erfaring med eller lyst til sekretariatsbetjening
  • er fleksibel, systematisk, omhyggelig og ansvarsfuld.
  • har gode skriftlige formidlingsevner - både på dansk og engelsk
  • kan bidrage med at udvikle opgaverne med fokus på effektivitet og kvalitet
  • har flair for tal og it systemer
Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling som fuldmægtig. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne.

Information og ansøgning

Du kan læse mere om os på www.slks.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Lotte Lederballe Pedersen på tlf. 33 74 45 37 / lsl@slks.dk fra og med den 25. juli 2022 eller områdechef Anne Marie Abildskov på tlf. 40 25 81 20 / amfa@slks.dk fra og med den 1. august 2022.

Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest d. 11. august. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde samtaler i uge 33.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Slots- og Kulturstyrelsen

Slots- og Kulturstyrelsen yder faglig rådgivning til kulturministeren og bidrager til udformning og gennemførelse af regeringens målsætninger på kulturområdet. Ligeledes udmøntes tilskudsmidler til såvel enkeltpersoner som organisationer og institutioner, og vi indsamler, bearbejder og formidler oplysninger og resultater, der bidrager til at udvikle kulturlivet. Slots- og Kulturstyrelsen driver og vedligeholder desuden statens slotte, haver og kulturejendomme, og gennem faglighed og innovation skaber vi en bedre udnyttelse af ressourcerne således, at der bliver mere kultur for pengene.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Generalist til håndtering af nationale og internat...

Trafikstyrelsen

København V
Trives du i et dynamisk miljø med stor variation i opgaver, der stiller krav til din omstillingsparathed? Vi søger en generalist med gå-på-mod og interesse for luftfart, som struktureret og selvstændigt kan bidrage til kontorets arbejde med regulerin...
12. juli 2022

IAM medarbejder

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du bidrage til forebyggelse af intern svindel og være med til løsningen af it adgangs-, brugerstyrings- og sikkerhedsopgaver og projekter med høj samfundsrelevans? Vil du arbejde med adgangsstyring og sikkerhed i en kompleks organisation med stor...
27. juli 2022

Statens Center for Ledelse og Rekruttering søger a...

Medarbejder- og Kompetencestyrelsen

København K
Vil du være en del af Center for Ledelse og Rekruttering og være med til at sikre, at staten rekrutterer de bedste ledere? Og har du lyst og drive til at være med til at videreudvikle vores ydelser og tilbud, så de matcher statens udfordringer samt H...
27. juli 2022