Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk medarbejder til projektteam i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Vil du sætte dit fingeraftryk på det nye Jobcenter København i Valby?  
 
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) i Københavns Kommune søger en akademisk medarbejder, som har lyst til at indgå i et projektteam. Projektteamet arbejder med etablering af et nyt jobcenter. Stillingen er en tidsbegrænset projektansættelse på 1½ år.  
 
I april 2019 flytter seks af vores nuværende job- og beskæftigelsescentre til Valby. Der etableres et helt nyt og moderne jobcenter, som skal danne rammerne for 1.000 medarbejdere og op mod 2.500 besøgende hver dag.  
 
Der er vedtaget fire pejlemærker for det nye center  
  • Borgerne skal træde ind i et professionelt og levende hus, som summer af job og uddannelse  
  • Borgerne skal opleve en sammenhængende indsats i vejen til job og uddannelse  
  • Vi skal opnå øget effektivitet ved at samarbejde om opgaver, så der frigøres ressourcer til kernedriften  
  • Vi vil skabe et fleksibelt og åbent kontormiljø, som understøtter videndeling 
Det nye jobcenter indrettes som aktivitetsbaseret arbejdsplads for at fremme videndeling og samarbejde til gavn for borgere og virksomheder i København.  
 
Et projektteam på fem medarbejdere i Centralforvaltningen er tovholder på samlokaliseringsprocessen og arbejder for, at de fire pejlemærker realiseres. Derudover er der etableret fem arbejdsgrupper med repræsentanter fra alle centrene samt en styregruppe med direktionen, centercheferne og medarbejderrepræsentanter. Du vil blive en del af projektteamet.  
 
Projektteamet arbejder blandt andet med  
  • Aktivitetsbaseret arbejdsplads (indretningsprocesser med medarbejdere, workshops om leveregler og kultur, design- og inventarvalg, afdækning af fleksible it-løsninger, udbudsmateriale mv.)  
  • Serviceoplevelse (kommunikation og budskaber, wayfinding, skiltning, fremmøde- og lokalebookning)  
  • Organisering (faglige synergier, facility management)  
  • Flytteproces (planlægning, logistik og processer)  
Dine opgaver i projektgruppen vil f.eks. indbefatte:  
  • udarbejde notater, oplæg og indstillinger til styregruppe og arbejdsgrupper  
  • undersøge og afdække nuværende praksis og behov i centrene  
  • planlægge processer og workshops  
  • understøtte arbejdsgrupper med dagsordner, oplæg og referater  
  • udarbejde forslag til indretningsmuligheder og plantegninger  
  • indgå i et tæt samarbejde med erfarne og kompetente kolleger på de konkrete opgaver   
Vi forestiller os, at du 
  • har en relevant akademisk uddannelse, fx statskundskab- eller arkitektuddannet  
  • er udadvendt og imødekommende  
  • kan styre processer og facilitere møder  
  • arbejder systematisk og struktureret med sans for detaljen  
  • kan arbejde selvstændigt  
  • er en kompetent og resultatorienteret samarbejdspartner  
  • kendskab til beskæftigelsesområdet er en fordel, men ikke et krav
Vores organisation  
BIF har ca. 1.800 medarbejdere fordelt på en centralforvaltning og ti decentrale centre. Forvaltningen er ledet af Beskæftigelses- og Integrationsborgmesteren og betjener Beskæftigelses- og Integrationsudvalget. Projektgruppen er forankret i 5. kontor (Økonomi og Resultater), som er en del af Centralforvaltningen. Vi er ca. 30 medarbejdere i kontoret, hvoraf projektgruppen udgør fem medarbejdere. Du vil blive mødt af kompetente kolleger med en uhøjtidelig omgangstone.  
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Stillingen er en tidsbegrænset projektansættelse på 1½ år. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Københavns Kommune og relevant faglig organisation. Lønnen er efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Tiltrædelse snarest.  
 
Vil du vide mere  
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen på www.kk.dk/bif  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte projektleder Marie Hertz på 2494 4527.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 21. februar 2018
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 23. februar 2018.  
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329756730Phoenix-f0f6548412018-02-07T15:06:22.820Akademisk medarbejder til projektteam i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Vil du sætte dit fingeraftryk på det nye Jobcenter København i Valby?  
 
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) i Københavns Kommune søger en akademisk medarbejder, som har lyst til at indgå i et projektteam. Projektteamet arbejder med etablering af et nyt jobcenter. Stillingen er en tidsbegrænset projektansættelse på 1½ år.  
 
I april 2019 flytter seks af vores nuværende job- og beskæftigelsescentre til Valby. Der etableres et helt nyt og moderne jobcenter, som skal danne rammerne for 1.000 medarbejdere og op mod 2.500 besøgende hver dag.  
 
Der er vedtaget fire pejlemærker for det nye center  
  • Borgerne skal træde ind i et professionelt og levende hus, som summer af job og uddannelse  
  • Borgerne skal opleve en sammenhængende indsats i vejen til job og uddannelse  
  • Vi skal opnå øget effektivitet ved at samarbejde om opgaver, så der frigøres ressourcer til kernedriften  
  • Vi vil skabe et fleksibelt og åbent kontormiljø, som understøtter videndeling 
Det nye jobcenter indrettes som aktivitetsbaseret arbejdsplads for at fremme videndeling og samarbejde til gavn for borgere og virksomheder i København.  
 
Et projektteam på fem medarbejdere i Centralforvaltningen er tovholder på samlokaliseringsprocessen og arbejder for, at de fire pejlemærker realiseres. Derudover er der etableret fem arbejdsgrupper med repræsentanter fra alle centrene samt en styregruppe med direktionen, centercheferne og medarbejderrepræsentanter. Du vil blive en del af projektteamet.  
 
Projektteamet arbejder blandt andet med  
  • Aktivitetsbaseret arbejdsplads (indretningsprocesser med medarbejdere, workshops om leveregler og kultur, design- og inventarvalg, afdækning af fleksible it-løsninger, udbudsmateriale mv.)  
  • Serviceoplevelse (kommunikation og budskaber, wayfinding, skiltning, fremmøde- og lokalebookning)  
  • Organisering (faglige synergier, facility management)  
  • Flytteproces (planlægning, logistik og processer)  
Dine opgaver i projektgruppen vil f.eks. indbefatte:  
  • udarbejde notater, oplæg og indstillinger til styregruppe og arbejdsgrupper  
  • undersøge og afdække nuværende praksis og behov i centrene  
  • planlægge processer og workshops  
  • understøtte arbejdsgrupper med dagsordner, oplæg og referater  
  • udarbejde forslag til indretningsmuligheder og plantegninger  
  • indgå i et tæt samarbejde med erfarne og kompetente kolleger på de konkrete opgaver   
Vi forestiller os, at du 
  • har en relevant akademisk uddannelse, fx statskundskab- eller arkitektuddannet  
  • er udadvendt og imødekommende  
  • kan styre processer og facilitere møder  
  • arbejder systematisk og struktureret med sans for detaljen  
  • kan arbejde selvstændigt  
  • er en kompetent og resultatorienteret samarbejdspartner  
  • kendskab til beskæftigelsesområdet er en fordel, men ikke et krav
Vores organisation  
BIF har ca. 1.800 medarbejdere fordelt på en centralforvaltning og ti decentrale centre. Forvaltningen er ledet af Beskæftigelses- og Integrationsborgmesteren og betjener Beskæftigelses- og Integrationsudvalget. Projektgruppen er forankret i 5. kontor (Økonomi og Resultater), som er en del af Centralforvaltningen. Vi er ca. 30 medarbejdere i kontoret, hvoraf projektgruppen udgør fem medarbejdere. Du vil blive mødt af kompetente kolleger med en uhøjtidelig omgangstone.  
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Stillingen er en tidsbegrænset projektansættelse på 1½ år. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Københavns Kommune og relevant faglig organisation. Lønnen er efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Tiltrædelse snarest.  
 
Vil du vide mere  
Du kan læse mere om Københavns Kommune og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen på www.kk.dk/bif  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte projektleder Marie Hertz på 2494 4527.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 21. februar 2018
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 23. februar 2018.  
 
 
2018-02-22T00:03:41.887 Vil du sætte dit fingeraftryk på det nye Jobcenter København i Valby? Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) i Københavns Kommune søger en akademisk medarbejder, som har lyst til at indgå i et projektteam. Projektteamet arbejder med etablering af et nyt jobcenter. Stillingen er en tidsbegrænset projektansættelse på 1½ år. I april 2019 flytter seks af vores nuværende job- og beskæftigelsescentre til Valby. Der etableres et helt nyt og moderne jobcenter, som skal danne rammerne for 1.000 medarbejdere og op mod 2.500 besøgende hver dag. Der er vedtaget fire pejlemærker for det nye center Borgerne skal træde ind i et professionelt og levende hus, som summer af job og uddannelse Borgerne skal opleve en sammenhængende indsats i vejen til job og uddannelse Vi skal opnå øget effektivitet ved at samarbejde om opgaver, så der frigøres ressourcer til kernedriften Vi vil skabe et fleksibelt og åbent kontormiljø, som understøtter videndeling Det nye jobcenter indrettes som aktivitetsbaseret arbejdsplads for at fremme videndeling og samarbejde til gavn for borgere og virksomheder i København. Et projektteam på fem medarbejdere i Centralforvaltningen er tovholder på samlokaliseringsprocessen og arbejder for, at de fire pejlemærker realiseres. Derudover er der etableret fem arbejdsgrupper med repræsentanter fra alle centrene samt en styregruppe med direktionen, centercheferne og medarbejderrepræsentanter. Du vil blive en del af projektteamet. Projektteamet arbejder blandt andet med Aktivitetsbaseret arbejdsplads (indretningsprocesser med medarbejdere, workshops om leveregler og kultur, design- og inventarvalg, afdækning af fleksible it-løsninger, udbudsmateriale mv.) Serviceoplevelse (kommunikation og budskaber, wayfinding, skiltning, fremmøde- og lokalebookning) Organisering (faglige synergier, facility management) Flytteproces (planlægning, logistik og processer) Dine opgaver i projektgruppen vil f.eks. indbefatte: udarbejde notater, oplæg og indstillinger til styregruppe og arbejdsgrupper undersøge og afdække nuværende praksis og behov i centrene planlægge processer og workshops understøtte arbejdsgrupper med dagsordner, oplæg og referater udarbejde forslag til indretningsmuligheder og plantegninger indgå i et tæt samarbejde med erfarne og kompetente kolleger på de konkrete opgaver Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse, fx statskundskab- eller arkitektuddannet er udadvendt og imødekommende kan styre processer og facilitere møder arbejder systematisk og struktureret med sans for detaljen kan arbejde selvstændigt er en kompetent og resultatorienteret samarbejdspartner kendskab til beskæftigelsesområdet er en fordel, men ikke et krav Vores organisation BIF har ca. 1.800 medarbejdere fordelt på en centralforvaltning og ti decentrale centre. Forvaltningen er ledet af Beskæftigelses- og Integrationsborgmesteren og betjener Beskæftigelses- og Integrationsudvalget. Projektgruppen er forankret i 5. kontor (Økonomi og Resultater), som er en del af Centralforvaltningen. Vi er ca. 30 medarbejdere i kontoret, hvoraf projektgruppen udgør fem medarbejdere. Du vil blive mødt af kompetente kolleger med en uhøjtidelig omgangstone. Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er en tidsbegrænset projektansættelse på 1½ år. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Københavns Kommune og relevant faglig organisation. Lønnen er efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Tiltrædelse snarest. Vil du vide mere Du kan læse mere om Københavns Kommune og Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen på www.kk.dk bif Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte projektleder Marie Hertz på 2494 4527. Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 21. februar 2018 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 23. februar 2018.10Phoenixf0f65484101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=149111&DepartmentId=18965&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3104234Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen11Rådhuspladsen 11550København VDKDanmarkORS/f0f65484_logo.pngORS/Small/f0f65484_logo.png155.6756370012.56954400
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset522401KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f0f65484https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f0f65484https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f0f65484&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f0f65484&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/10.jpgEr du en fagligt stærk Akademisk medarbejder?12008971Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration352877670importimport_f0f65484DKDanmarkDKDanmark329929144Research CoordinatorRobot We are seeking an all-round administrative, scientific secretary and project manager for the Section for Computational and RNA Biology, Department of Biology at Faculty of SCIENCE, University of Copenhagen (UCPH). The position is open from 1 April 2019. The section is a dynamic and high-profile research environment offering a broad interaction interface within the department and across UCPH as well as other national and international research institutions, companies and networks. Currently, the section consists of 12 international research groups, in total around 65 employees. We maintain an informal working environment with a large fraction of young researchers. The funding for the section is primarily derived from external sources. Your main focus will be support of the Head of Section as well as providing administrative support for the MSc programme in Bioinformatics and ongoing research projects, thereby helping the scientists to maximize time spent on research. You will work together with the administration at the department and be affiliated with colleagues in networks at both departmental and faculty level. Main tasks Assisting the Head of Section with activities in research, teaching and outreach Assisting scientists with project coordination and reporting Arrangements for meetings, visitors, travel etc. Responsible for section web-site and social media outreach Qualifications Academic degree (a relevant MSc or PhD science degree is an advantage, but not a requirement) Mature, responsible, independent and service- as well as collaboration-minded Systematic and focused Spoken and written English at a high level Terms of employment Employment will either be as an academic employee or senior consultant according to the qualifications and experience of the candidate of choice. The terms of conditions and payment are set in accordance with the collective agreement between the Danish Confederation of Professional Associations and the Danish Ministry of Finance. The salary for a fulltime academic employee is currently between DKK 359,058 and DKK 437,520 (including pension) and for a fulltime senior consultant between DKK 567,601 and DKK 594,692 (including pension). Negotiation for salary supplement is possible. The position is fulltime (37 hours a week), though employment for 30-37 hours a week can be negotiated. How to apply The application, in English, must be submitted electronically by clicking APPLY NOW below. Please include: Cover letter, stating your motivation and background for applying CV Diploma Deadline for application is 31 January 2019, 23.59 GMT 1. Applications received after the deadline will not be considered. The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background. For further questions Please contact Head of Section Jeppe Vinther, jvinther@bio.ku.dk. You may read more about the Faculty of SCIENCE at https: www.science.ku.dk english about-the-faculty .We are seeking an all-round administrative, scientific secretary and project manager for the Section for Computational and RNA Biology, Department of Biology at Faculty of SCIENCE, University of Copenhagen (UCPH). The position is open from 1 April 2019.

The section is a dynamic and high-profile research environment offering a broad interaction interface within the department and across UCPH as well as other national and international research institutions, companies and networks. Currently, the section consists of 12 international research groups, in total around 65 employees. We maintain an informal working environment with a large fraction of young researchers. The funding for the section is primarily derived from external sources.

Your main focus will be support of the Head of Section as well as providing administrative support for the MSc programme in Bioinformatics and ongoing research projects, thereby helping the scientists to maximize time spent on research. You will work together with the administration at the department and be affiliated with colleagues in networks at both departmental and faculty level.

Main tasks
  • Assisting the Head of Section with activities in research, teaching and outreach
  • Assisting scientists with project coordination and reporting
  • Arrangements for meetings, visitors, travel etc.
  • Responsible for section web-site and social media outreach
Qualifications
  • Academic degree (a relevant MSc or PhD science degree is an advantage, but not a requirement)
  • Mature, responsible, independent and service- as well as collaboration-minded
  • Systematic and focused
  • Spoken and written English at a high level
Terms of employment
Employment will either be as an academic employee or senior consultant according to the qualifications and experience of the candidate of choice. The terms of conditions and payment are set in accordance with the collective agreement between the Danish Confederation of Professional Associations and the Danish Ministry of Finance. The salary for a fulltime academic employee is currently between DKK 359,058 and DKK 437,520 (including pension) and for a fulltime senior consultant between DKK 567,601 and DKK 594,692 (including pension). Negotiation for salary supplement is possible.
The position is fulltime (37 hours a week), though employment for 30-37 hours a week can be negotiated.

How to apply
The application, in English, must be submitted electronically by clicking APPLY NOW below.

Please include:
  • Cover letter, stating your motivation and background for applying
  • CV
  • Diploma
Deadline for application is 31 January 2019, 23.59 GMT+1. Applications received after the deadline will not be considered.

The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background.

For further questions
Please contact Head of Section Jeppe Vinther, jvinther@bio.ku.dk.

You may read more about the Faculty of SCIENCE at https://www.science.ku.dk/english/about-the-faculty/.


KU - SCIENCE - BIOKøbenhavn Ø2018-12-17T00:00:002019-01-31T00:00:00
329926902Driftstekniker, maskinmester, ingeniør e.l. søges til styring på CTS o.a. tekniske anlægRobot Københavns Universitet søger en erfaren og struktureret medarbejder til styring af tekniske anlæg i driftsområde Søndre-City Om Campus Service Søndre City Campus Service Søndre City er en driftsfunktion, som servicerer bygninger og brugere i Søndre og City campusområder på Amager og i Københavns centrum. Du tilknyttes City som betjener to lokationer i det centrale København. City består af både det tidligere Kommunehospitalet samt universitetets historiske bygningskompleks i indre by. Bygningsmassen i City udgør ca. 110.000 m2 i primært ældre og fredede ejendomme. Om jobbet Du refererer til vedligeholdelseschefen på City og indgår i et team på 8 personer som drifter og vedligeholder bygningerne på City-lokationen. Dine opgaver vil koncentrere sig om styring på hhv, en Siemens og Honeywell platform, men omfatter derudover en strammere styring, dokumentation og struktur på de øvrige driftsanlæg i City. Der er generelt fokus på at generere større effektiviseringer på energisiden gennem styring og fokus på at få alle anlæg koblet på CTS. Der foregår herudover en generel udvikling af styrings- og afrapporteringsplatforme på hele universitetet ifm. implementering af et facilities management system MainManager samt MinEnergi. Driftsafdelingens overordnede mål er stabil og robust drift af bygninger og anlæg på campus. Herudover løser du opgaver ifm. den daglige drift, løbende udskiftnings- og ombygningsarbejder på anlæg, ledninger, forsyning mm., herunder kontakt til eksterne leverandører og rådgivere samt løbende kontrol ift. kvaliteten af leverede løsninger og leverancer. Din opgave er, sammen med vedligeholdelseschefen, at sikre optimering, vedligehold og styring af de tekniske anlæg og installationer, herunder at videreudvikle på arbejdsgange, struktur og dokumentation af servicearbejde på de tekniske anlæg. også i KUs Facility Management system (FM). Du tilbydes et job i en afdeling med bredt favnende opgaver som indebærer mulighed for udvikling og ansvar i stillingen. Der er et stærkt kollegialt sammenhold med en uformel omgangstone. Jobbet indebærer Foretage styring af bygningernes tekniske anlæg, herunder CTS Foretage overvågning og rapportering på tekniske anlæg Analyse af tekniske problemstillinger samt beskrive tekniske løsninger for udbud udvikling Tilsyn og styring af vedligeholdelsesprojekter ved eksterne leverandører Oplæg til optimering og modernisering af tekniske anlæg samt energiforbedringer Indgå i den fælles driftsorganisation og løse afdelingens opgaver herunder reparation og servicering af anlæg. Som ansøger forventer vi, at du er har Du forventes at være omhyggelig, struktureret og et absolut ordensmenneske med kendskab fra en tilsvarende driftsvirkelighed og minimum 3-5 års erfaring. En faglige relevant baggrund Erfaren IT bruger med forståelse og interesse for IT baseret opgaveløsning Erfaring med CTS-anlæg, styring og drift Tilstands- og kvalitetsvurdering af tekniske installationer Samarbejdsfokuseret ift. kollegaer og en positiv tilgang til opgaveløsning i samarbejde med vores brugere og i faglige fællesskaber på KU Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker efter reglerne i Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og Cirkulære om organisationsaftale for Håndværkere i staten eller Cirkulære om organisationsaftale for Maskinmestre i land. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Du kan læse mere om Københavns Universitet på www. ku.dk Hvis du har spørgsmål til stillingen er du er velkommen til at kontakte Vedligeholdelseschef Kasper Fløyel på tlf. 9356 5247. Ansøgning Send din ansøgning elektronisk vedlagt CV og evt. relevant dokumentation via jobportalen http: jobportal.ku.dk administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger administration-it-og-service (klik på Søg stillingen nederst i opslaget) Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etniske tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Ansøgningsfrist er d. 20. januar 2019. Ansættelsessamtaler afholdes i uge 5.Københavns Universitet søger en erfaren og struktureret medarbejder til styring af tekniske anlæg i driftsområde Søndre-City

Om Campus Service Søndre City
Campus Service Søndre City er en driftsfunktion, som servicerer bygninger og brugere i Søndre og City campusområder på Amager og i Københavns centrum.

Du tilknyttes ”City” som betjener to lokationer i det centrale København. City består af både det tidligere ”Kommunehospitalet” samt universitetets historiske bygningskompleks i indre by.

Bygningsmassen i City udgør ca. 110.000 m2 i primært ældre og fredede ejendomme.

Om jobbet
Du refererer til vedligeholdelseschefen på City og indgår i et team på 8 personer som drifter og vedligeholder bygningerne på City-lokationen.

Dine opgaver vil koncentrere sig om styring på hhv, en Siemens og Honeywell platform, men omfatter derudover en strammere styring, dokumentation og struktur på de øvrige driftsanlæg i City.

Der er generelt fokus på at generere større effektiviseringer på energisiden gennem styring og fokus på at få alle anlæg koblet på CTS.

Der foregår herudover en generel udvikling af styrings- og afrapporteringsplatforme på hele universitetet ifm. implementering af et facilities management system – MainManager samt MinEnergi.

Driftsafdelingens overordnede mål er stabil og robust drift af bygninger og anlæg på campus.

Herudover løser du opgaver ifm. den daglige drift, løbende udskiftnings- og ombygningsarbejder på anlæg, ledninger, forsyning mm., herunder kontakt til eksterne leverandører og rådgivere samt løbende kontrol ift. kvaliteten af leverede løsninger og leverancer.

Din opgave er, sammen med vedligeholdelseschefen, at sikre optimering, vedligehold og styring af de tekniske anlæg og installationer, herunder at videreudvikle på arbejdsgange, struktur og dokumentation af servicearbejde på de tekniske anlæg. – også i KUs Facility Management system (FM).

Du tilbydes et job i en afdeling med bredt favnende opgaver som indebærer mulighed for udvikling og ansvar i stillingen. Der er et stærkt kollegialt sammenhold med en uformel omgangstone.

Jobbet indebærer
  • Foretage styring af bygningernes tekniske anlæg, herunder CTS
  • Foretage overvågning og rapportering på tekniske anlæg
  • Analyse af tekniske problemstillinger samt beskrive tekniske løsninger for udbud/udvikling
  • Tilsyn og styring af vedligeholdelsesprojekter ved eksterne leverandører
  • Oplæg til optimering og modernisering af tekniske anlæg samt energiforbedringer
  • Indgå i den fælles driftsorganisation og løse afdelingens opgaver herunder reparation og servicering af anlæg.
Som ansøger forventer vi, at du er/har

Du forventes at være omhyggelig, struktureret og et absolut ordensmenneske med kendskab fra en tilsvarende driftsvirkelighed og minimum 3-5 års erfaring.
  • En faglige relevant baggrund
  • Erfaren IT bruger med forståelse og interesse for IT baseret opgaveløsning
  • Erfaring med CTS-anlæg, styring og drift
  • Tilstands- og kvalitetsvurdering af tekniske installationer
  • Samarbejdsfokuseret ift. kollegaer og en positiv tilgang til opgaveløsning i samarbejde med vores brugere og i faglige fællesskaber på KU

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker efter reglerne i Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og Cirkulære om organisationsaftale for Håndværkere i staten eller Cirkulære om organisationsaftale for Maskinmestre i land. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Du kan læse mere om Københavns Universitet på www. ku.dk

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du er velkommen til at kontakte Vedligeholdelseschef Kasper Fløyel på tlf. 9356 5247.

Ansøgning
Send din ansøgning elektronisk vedlagt CV og evt. relevant dokumentation via jobportalen http://jobportal.ku.dk/administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger/administration-it-og-service/ (klik på "Søg stillingen" nederst i opslaget)

Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etniske tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist er d. 20. januar 2019. Ansættelsessamtaler afholdes i uge 5.
KU - HUM - FakultetetKøbenhavn S2018-12-12T00:00:002019-01-20T00:00:00
329925553Teknologiinteresserede junior udviklere til DevOps teamRobot Vil du kickstarte din it-karriere og har du mod på at udforske nye teknologier og it-værktøjer? Er du træt af bare at læse om kuldsejlede offentlige it-projekter og ønsker i stedet at være med til at sætte en ny retning for udvikling af offentlig it? Er du interesseret i cloud og containerteknologi og brænder du for automatiseret udvikling, infrastructure as code? Så er det her jobbet for dig. Vi er i fuld gang med en ambitiøs opgave, hvor vi nytænker den måde, vi udvikler offentlig it på. Med vores DevOps-kontor er vi med til at skabe en fleksibel og effektiv intern leveranceorganisation, der får leverancer i produktion så hyppigt og hurtigt, som vores kunder har behov for. Vi er et kontor med både erfarne og yngre it-specialister og vi har et tæt samarbejde med interne udviklere, hvor mange er nyuddannet og arbejder for at gentænke it-udvikling. Vi anvender de nyeste teknologier, som f.eks. containerplatforme baseret på Openshift og Azure AKS, arbejder agilt og udvikler løsninger, som afspejler borgernes og virksomhedernes reelle behov og dagligdag bla. gennem en komplet Continous Development Continous Integration Continous Delivery pipeline. Vi fokuserer på at løse opgaven sammen og lære af hinanden, og du skal derfor være åben for at lære nye ting og naturligt dele din viden og erfaringer med dine kollegaer. Du får stor indflydelse på dine opgaver, egen hverdag og den retning Udviklings- og Forenklingsstyrelsens (UFST) agile rejse skal tage. Dit ansvar og dine arbejdsopgaver Du bliver en del af et kontor, hvor du får en vigtig rolle som drivkraft i den fortsatte implementering og forankring af DevOps værktøjer i UFST, og en central opgave i kontoret er at udstille en toolchain, der understøtter udviklingsprocesserne (f.eks. kodehåndtering, continuous delivery og testautomatisering). Som junior udvikler skal du være med til at: sikre at vores CI CD pipeline er moderne og relevant for udviklingsprojekter deltage i udviklingsprojekter og etablere, videreudvikle og vedligeholde deres release pipeline, samt understøtte deres behov for nye værktøjer udvikle, implementere og vedligeholde en samlet toolchain af værktøjer, som understøtter continuous integration (CI) og continuous delivery (CD) etablere DevOps-værktøjer i tæt samarbejde med udviklings- og hjemtagningsprojekter -opsøge og afprøve nye teknologier og udviklingsværktøjer rådgive projekter og udviklingsteams omkring teknologivalg. Som udvikler i DevOps arbejder du tæt sammen med andre udviklere, sikkerhedsspecialister, løsningsarkitekter, test managers og infrastrukturspecialister om at etablere continuous integration og continuous delivery til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens interne it-projekter. Kompetencer og erfaringer Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse og har arbejdet med værktøjer til automatisering af bygning af kode, deployment og test, og måske kender du til Jenkins, JFrog Artifactory, JFrog Xray, Github, OpenShift, AppDynamics, Jira og Confluence, som er de værktøjer vi anvender i dag. Kender du til andre værktøjer er det kun en fordel, idet vi løbende tilpasser og udvikler vores DevOps toolchain. Dine vigtigste egenskaber er: Du er teknologisk kompetent Du er god til at samarbejde med andre it-specialister, udviklere og kunder i en dynamisk organisation Du er nysgerrig af natur på de nyeste teknologier, rammeværk og metoder indenfor udvikling, DevOps og infrastruktur og har mod på at lære nye værktøjer. Vi lægger vægt på at du har: Mellemlang eller længerevarende uddannelse og har arbejdet med softwareudvikling og automatisering af byg af kode, test og deployment i forbindelse med dit studie eller evt. studiejob kendskab til generelle DevOps-metoder kendskab til automatisering af opsætning af miljøer, fx Ansible eller Terraform Du har lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø, hvor vi sammen udforsker nye teknologier, metoder og frameworks - ligesom vi investerer tid i at deltage i relevante konferencer for faglig inspiration. Ansøgning og kontakt Send ansøgning, cv og relevante dokumenter via linket Søg jobbet senest den 24. januar 2018. Spørgsmål besvares gerne af Eddy May på 72389691 eller Aske Jørgensen på 72375528. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er indtil videre Sluseholmen 8 B 2450 København SV men vil med udgangen af 2020 blive Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du kickstarte din it-karriere og har du mod på at udforske nye teknologier og it-værktøjer? Er du træt af bare at læse om kuldsejlede offentlige it-projekter og ønsker i stedet at være med til at sætte en ny retning for udvikling af offentlig it? Er du interesseret i cloud og containerteknologi og brænder du for automatiseret udvikling, infrastructure as code? Så er det her jobbet for dig.

Vi er i fuld gang med en ambitiøs opgave, hvor vi nytænker den måde, vi udvikler offentlig it på. Med vores DevOps-kontor er vi med til at skabe en fleksibel og effektiv intern leveranceorganisation, der får leverancer i produktion så hyppigt og hurtigt, som vores kunder har behov for.

Vi er et kontor med både erfarne og yngre it-specialister og vi har et tæt samarbejde med interne udviklere, hvor mange er nyuddannet og arbejder for at gentænke it-udvikling.

Vi anvender de nyeste teknologier, som f.eks. containerplatforme baseret på Openshift og Azure AKS, arbejder agilt og udvikler løsninger, som afspejler borgernes og virksomhedernes reelle behov og dagligdag bla. gennem en komplet Continous Development/Continous Integration/Continous Delivery pipeline.

Vi fokuserer på at løse opgaven sammen og lære af hinanden, og du skal derfor være åben for at lære nye ting og naturligt dele din viden og erfaringer med dine kollegaer. Du får stor indflydelse på dine opgaver, egen hverdag og den retning Udviklings- og Forenklingsstyrelsens (UFST) agile rejse skal tage.

Dit ansvar og dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af et kontor, hvor du får en vigtig rolle som drivkraft i den fortsatte implementering og forankring af DevOps værktøjer i UFST, og en central opgave i kontoret er at udstille en toolchain, der understøtter udviklingsprocesserne (f.eks. kodehåndtering, continuous delivery og testautomatisering).

Som junior udvikler skal du være med til at:

  • sikre at vores CI/CD pipeline er moderne og relevant for udviklingsprojekter
  • deltage i udviklingsprojekter og etablere, videreudvikle og vedligeholde deres release pipeline, samt understøtte deres behov for nye værktøjer
  • udvikle, implementere og vedligeholde en samlet toolchain af værktøjer, som understøtter continuous integration (CI) og continuous delivery (CD)
  • etablere DevOps-værktøjer i tæt samarbejde med udviklings- og hjemtagningsprojekter
  • -opsøge og afprøve nye teknologier og udviklingsværktøjer
  • rådgive projekter og udviklingsteams omkring teknologivalg.

Som udvikler i DevOps arbejder du tæt sammen med andre udviklere, sikkerhedsspecialister, løsningsarkitekter, test managers og infrastrukturspecialister om at etablere continuous integration og continuous delivery til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens interne it-projekter.

Kompetencer og erfaringer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse og har arbejdet med værktøjer til automatisering af bygning af kode, deployment og test, og måske kender du til Jenkins, JFrog Artifactory, JFrog Xray, Github, OpenShift, AppDynamics, Jira og Confluence, som er de værktøjer vi anvender i dag.

Kender du til andre værktøjer er det kun en fordel, idet vi løbende tilpasser og udvikler vores DevOps toolchain.

Dine vigtigste egenskaber er:

  • Du er teknologisk kompetent
  • Du er god til at samarbejde med andre it-specialister, udviklere og kunder i en dynamisk organisation
  • Du er nysgerrig af natur på de nyeste teknologier, rammeværk og metoder indenfor udvikling, DevOps og infrastruktur og har mod på at lære nye værktøjer.

Vi lægger vægt på at du har:


  • Mellemlang eller længerevarende uddannelse og har arbejdet med softwareudvikling og automatisering af byg af kode, test og deployment i forbindelse med dit studie eller evt. studiejob
  • kendskab til generelle DevOps-metoder
  • kendskab til automatisering af opsætning af miljøer, fx Ansible eller Terraform

Du har lyst til at være en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø, hvor vi sammen udforsker nye teknologier, metoder og frameworks - ligesom vi investerer tid i at deltage i relevante konferencer for faglig inspiration.

Ansøgning og kontakt
Send ansøgning, cv og relevante dokumenter via linket ”Søg jobbet” senest den 24. januar 2018. Spørgsmål besvares gerne af Eddy May på 72389691 eller Aske Jørgensen på 72375528.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.


Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er indtil videre Sluseholmen 8 B 2450 København SV men vil med udgangen af 2020 blive Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, KBH, SluseholmenKøbenhavn SV2019-01-04T00:00:002019-01-24T00:00:00
329929593Engageret medarbejder til forvaltningen af NemKonto i Center for systemforvaltningRobot Vil du bidrage til at drive et af Danmarks vigtigste it-systemer? Og trives du i et tværfagligt miljø, hvor løbende udvikling, drift og vedligehold er et fælles mål? Så er du måske vores nye kollega i NemKonto-teamet. Om stillingen Hverdagen er digital, og i Center for systemforvaltning i Digitaliseringsstyrelsen har vi ansvaret for de store fællesoffentlige it-løsninger. Heriblandt NemKonto-systemet, der sikrer, at udbetalinger fra eksempelvis offentlige myndigheder rammer NemKontoen hos borgere og virksomheder rettidigt. Driften af NemKonto-systemet er outsourcet til KMD, men styringen af kontrakten, interessenterne og andre spændende opgaver ligger i Digitaliseringsstyrelsen. Vi leder efter dig, der har lyst til at arbejde med leverandørstyring med udgangspunkt i en omfattende kontrakt. Du kommer til at spille en central rolle i at løse en række spændende udfordringer og kommer også i berøring med persondataforordningen og ISO 27001. Hos os får du sammen med teamet en vigtig rolle i at bidrage til: • et godt samarbejde om den daglige udvikling, forvaltning, support og drift af systemet via koordinering med interessenter og leverandører • at vi overholder og løbende opdaterer vores nuværende kontrakter samt sikrer smidige overgange til nye • at udføre tilsyn og sikre, at systemerne overholder gældende love og regler • analyseaktiviteter og opfølgende indsatser på NemKonto-området. Om dig Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau, fx inden for statskundskab eller fra IT-Universitetet. Som udgangspunkt søger vi en medarbejder med et par års erfaring eller mere, men vi hører også gerne fra den ambitiøse nyuddannede. Herudover leder vi efter dig, som har: • en energisk tilgang og lyst til at bidrage til analyse og løsning af it-relaterede problemstillinger. • erfaring med - eller mod på - leverandørstyring inden for komplekse it-løsninger • en god forståelse og interesse for at navigere i krydsfeltet mellem politiske, kontraktlige, lovgivningsmæssige og tekniske sammenhænge med mange interessenter • et struktureret mind-set, er analytisk stærk og god til at formidle komplicerede problemstillinger både på skrift og i tale • interesse for it-systemer i drift, herunder leverandørstyring Du bliver en del af et kontor med et godt kollegialt miljø med masser af engagement og gå-på-mod. Vi har ofte har travlt, men der er altid tid til at samarbejde og hjælpe hinanden. Om os Du bliver en del af Center for systemforvaltning, hvor vi er 45 engagerede medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige løsninger. I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 260 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på kompetence- og karriereudvikling. Du kan læse mere om vores arbejde på digst.dk It-loesninger. Ansættelsesvilkår Du bliver ansat efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Flere oplysninger Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rikke Saltoft Andersen på 4178 2207. Ansøgning Vil du søge stillingen, så klik ind på www.digst.dk, og send din ansøgning via vores online-system senest søndag d. 13. januar 2019. Vi holder samtaler i uge 4 og 5. Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.Vil du bidrage til at drive et af Danmarks vigtigste it-systemer? Og trives du i et tværfagligt miljø, hvor løbende udvikling, drift og vedligehold er et fælles mål? Så er du måske vores nye kollega i NemKonto-teamet.


Om stillingen
Hverdagen er digital, og i Center for systemforvaltning i Digitaliseringsstyrelsen har vi ansvaret for de store fællesoffentlige it-løsninger. Heriblandt NemKonto-systemet, der sikrer, at udbetalinger – fra eksempelvis offentlige myndigheder – rammer NemKontoen hos borgere og virksomheder rettidigt.

Driften af NemKonto-systemet er outsourcet til KMD, men styringen af kontrakten, interessenterne og andre spændende opgaver ligger i Digitaliseringsstyrelsen.

Vi leder efter dig, der har lyst til at arbejde med leverandørstyring med udgangspunkt i en omfattende kontrakt. Du kommer til at spille en central rolle i at løse en række spændende udfordringer og kommer også i berøring med persondataforordningen og ISO 27001.

Hos os får du – sammen med teamet – en vigtig rolle i at bidrage til:
• et godt samarbejde om den daglige udvikling, forvaltning, support og drift af systemet via
koordinering med interessenter og leverandører
• at vi overholder og løbende opdaterer vores nuværende kontrakter samt sikrer smidige overgange til
nye
• at udføre tilsyn og sikre, at systemerne overholder gældende love og regler
• analyseaktiviteter og opfølgende indsatser på NemKonto-området.

Om dig
Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau, fx inden for statskundskab eller fra IT-Universitetet. Som udgangspunkt søger vi en medarbejder med et par års erfaring eller mere, men vi hører også gerne fra den ambitiøse nyuddannede.

Herudover leder vi efter dig, som har:
• en energisk tilgang og lyst til at bidrage til analyse og løsning af it-relaterede problemstillinger.
• erfaring med - eller mod på - leverandørstyring inden for komplekse it-løsninger
• en god forståelse og interesse for at navigere i krydsfeltet mellem politiske, kontraktlige,
lovgivningsmæssige og tekniske sammenhænge med mange interessenter
• et struktureret mind-set, er analytisk stærk og god til at formidle komplicerede problemstillinger
både på skrift og i tale
• interesse for it-systemer i drift, herunder leverandørstyring

Du bliver en del af et kontor med et godt kollegialt miljø med masser af engagement og gå-på-mod. Vi har ofte har travlt, men der er altid tid til at samarbejde og hjælpe hinanden.

Om os
Du bliver en del af Center for systemforvaltning, hvor vi er 45 engagerede medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige løsninger.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 260 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på kompetence- og karriereudvikling.

Du kan læse mere om vores arbejde på digst.dk/It-loesninger.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Flere oplysninger
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Rikke Saltoft Andersen på 4178 2207.

Ansøgning
Vil du søge stillingen, så klik ind på www.digst.dk, og send din ansøgning via vores online-system senest søndag d. 13. januar 2019.

Vi holder samtaler i uge 4 og 5.

Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


DigitaliseringsstyrelsenKøbenhavn K2019-01-08T00:00:002019-01-31T00:00:00
329930900Ingeniør og økonomer til beregninger og analyse af energisystemetRobot Vi søger tre ingeniører eller økonomer til vores kontor i København. Er du vild med at arbejde med beregninger og analyser af energisystemet? Har du et kendskab til modeller, energiteknologier, effektvurderinger eller økonomiske analyser samt kendskab til energipolitik? Har du lyst til at omsætte politiske beslutninger om at omstille energisystemet til vedvarende energi og nedbringe Danmarks CO2-udledning til konkrete handlinger? Så er du måske en af de nye medarbejdere, vi søger til Energistyrelsens Enhed for Systemanalyse. Om jobbet Energistyrelsens Enhed for Systemanalyse søger analytisk stærke ingeniører økonomer med lyst til at forme den fremtidige udvikling af energisystemet i Danmark. Stillingerne er et led i at kunne efterleve, at regeringen sammen med alle Folketingets partier den 29. juni 2018 indgik en ny energiaftale. Med aftalen lægges sporene til at danskernes energiforbrug kan få en andel vedvarende energi på ca. 55 pct. i 2030 et vigtigt skridt på vejen mod at nå et kulstofneutralt samfund i 2050. Du bliver en del af en enhed, der har til opgave at kunne anvise en klog og omkostningseffektiv vej mod de langsigtede mål i klima- og energipolitikken - under hensyntagen til omverdenens udvikling og ageren. Du vil komme til at arbejde med at beskrive den aktuelle og forventede fremtidige tilstand i det danske energisystem. Det er et særkende i det faglige miljø i Enheden for Systemanalyse at se tingene i en sammenhæng, der inddrager hele energisystemet og samfundsøkonomiske hensyn og det sker ofte i tæt samarbejde med energifagligt stærke kollegaer fra andre fagcentre. Enheden har også ansvaret for at udarbejde Energistyrelsens årlige basisfremskrivning, udarbejdelsen af analyseforudsætninger til Energinet, input til Nationale Energi og Klimaplaner til EU, diverse analyser indenfor energiteknologi, -økonomi og -politik samt løbende udvikling af vores tekniske og økonomiske modeller af energisystemet og de forudsætninger, der anvendes i modellerne, fx i form af Teknologikataloget. Samtidig varetager vi også kortlægning af dagens energisystem gennem dataindsamling og statistik. Vi skal i de kommende år arbejde med implementering af energiaftalen i form af bl.a. analyser af kuludfasning, havvindanalyse, gasstrategi og støttemodeller til vedvarende energi og energieffektivisering. Vi har endvidere et tæt samarbejde med Global Rådgivning, og der kan i den forbindelse være mulighed for at anvende en del af sin tid på internationalt arbejde. Enheden består af ca. 50 medarbejdere og 2 kontorchefer. Vi har fagligt dygtige og engagerede medarbejdere og en uformel omgangstone, hvor forskelligheder respekteres i troen på, at det fører til en bedre udnyttelse af de enkeltes styrker. Om dig Du har formentlig en uddannelse som ingeniør eller økonom og kan svare ja til et eller flere af nedenstående udsagn: Jeg ved hvilke tekniske og økonomiske faktorer, der har betydning for udviklingen i energisystemet. Jeg har kendskab til effektvurderinger af tiltag. Jeg har ideer til, hvordan de svære dele af omstillingen af energisystemet løses. Jeg har kendskab til modellering af energisystemer. Jeg har fingeren på pulsen i forhold til dagens og morgendagens energiteknologier. Jeg har forståelse for infrastrukturens betydning i forhold til de samlede omkostninger ved energiforbrug og -forsyning. Jeg er orienteret mod at arbejde tværfagligt og i teams. Det er en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring fra energibranchen, konsulentvirksomheder, centraladministrationen eller lignende, men det er ikke et krav. Om Energistyrelsen Energistyrelsen har ansvaret for hele energisektorens værdikæde fra energiproduktion, herunder efterforskning og indvinding, energiforsyning til energiforbrug, energieffektivisering og besparelser samt energiøkonomi og teknologiovervågning. Vi har også ansvaret for at understøtte den økonomiske effektivisering af forsyningssektoren, som foruden energi omfatter vand, affald og telekommunikation, herunder brugerforhold, forsyningspligt og statistik på teleområdet samt regulering af vandforsyning og håndtering af affald. Energistyrelsen varetager Danmarks interesser på energi- og forsyningsområdet i EU og søger gennem målrettet samarbejde med enkeltlande og internationale institutioner at udbrede de danske erfaringer med energiomstillingen til gavn for danske eksportvirksomheder. Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og er en styrelse under Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Der er cirka 500 årsværk beskæftiget i Energistyrelsen. Løn og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til den gældende overenskomst for akademikere i staten, afhængig af kompetencer og erfaring som fulmægtig eller konsulent. Ansættelsesområdet er Energi- Forsynings- og Klimaministeriet med tilhørende institutioner. Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Jacob Krog Søbygaard på telefon 40 46 39 80 eller kontorchef Mikkel Sørensen på telefon 33 92 67 26. Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansøgning Du søger via www.ens.dk job. Benyt funktionen Søg stillingen på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest mandag den 21. januar 2019. Samtaler forventes primært afholdt i uge 4 og 5. Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en case opgave samt evt. en færdighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen.Vi søger tre ingeniører eller økonomer til vores kontor i København.
Er du vild med at arbejde med beregninger og analyser af energisystemet? Har du et kendskab til modeller, energiteknologier, effektvurderinger eller økonomiske analyser samt kendskab til energipolitik? Har du lyst til at omsætte politiske beslutninger om at omstille energisystemet til vedvarende energi og nedbringe Danmarks CO2-udledning til konkrete handlinger? Så er du måske en af de nye medarbejdere, vi søger til Energistyrelsens Enhed for Systemanalyse.


Om jobbet
Energistyrelsens Enhed for Systemanalyse søger analytisk stærke ingeniører/økonomer med lyst til at forme den fremtidige udvikling af energisystemet i Danmark.
Stillingerne er et led i at kunne efterleve, at regeringen sammen med alle Folketingets partier den 29. juni 2018 indgik en ny energiaftale. Med aftalen lægges sporene til at danskernes energiforbrug kan få en andel vedvarende energi på ca. 55 pct. i 2030 – et vigtigt skridt på vejen mod at nå et kulstofneutralt samfund i 2050.

Du bliver en del af en enhed, der har til opgave at kunne anvise en klog og omkostningseffektiv vej mod de langsigtede mål i klima- og energipolitikken - under hensyntagen til omverdenens udvikling og ageren. Du vil komme til at arbejde med at beskrive den aktuelle og forventede fremtidige tilstand i det danske energisystem. Det er et særkende i det faglige miljø i Enheden for Systemanalyse at se tingene i en sammenhæng, der inddrager hele energisystemet og samfundsøkonomiske hensyn – og det sker ofte i tæt samarbejde med energifagligt stærke kollegaer fra andre fagcentre.

Enheden har også ansvaret for at udarbejde Energistyrelsens årlige basisfremskrivning, udarbejdelsen af analyseforudsætninger til Energinet, input til Nationale Energi og Klimaplaner til EU, diverse analyser indenfor energiteknologi, -økonomi og -politik samt løbende udvikling af vores tekniske og økonomiske modeller af energisystemet og de forudsætninger, der anvendes i modellerne, fx i form af Teknologikataloget. Samtidig varetager vi også kortlægning af dagens energisystem gennem dataindsamling og statistik. Vi skal i de kommende år arbejde med implementering af energiaftalen i form af bl.a. analyser af kuludfasning, havvindanalyse, gasstrategi og støttemodeller til vedvarende energi og energieffektivisering. Vi har endvidere et tæt samarbejde med Global Rådgivning, og der kan i den forbindelse være mulighed for at anvende en del af sin tid på internationalt arbejde.

Enheden består af ca. 50 medarbejdere og 2 kontorchefer. Vi har fagligt dygtige og engagerede medarbejdere og en uformel omgangstone, hvor forskelligheder respekteres i troen på, at det fører til en bedre udnyttelse af de enkeltes styrker.


Om dig
Du har formentlig en uddannelse som ingeniør eller økonom og kan svare ja til et eller flere af nedenstående udsagn:

  • Jeg ved hvilke tekniske og økonomiske faktorer, der har betydning for udviklingen i energisystemet.
  • Jeg har kendskab til effektvurderinger af tiltag.
  • Jeg har ideer til, hvordan de svære dele af omstillingen af energisystemet løses.
  • Jeg har kendskab til modellering af energisystemer.
  • Jeg har fingeren på pulsen i forhold til dagens og morgendagens energiteknologier.
  • Jeg har forståelse for infrastrukturens betydning i forhold til de samlede omkostninger ved energiforbrug og -forsyning.
  • Jeg er orienteret mod at arbejde tværfagligt og i teams.

Det er en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring fra energibranchen, konsulentvirksomheder, centraladministrationen eller lignende, men det er ikke et krav.


Om Energistyrelsen
Energistyrelsen har ansvaret for hele energisektorens værdikæde fra energiproduktion, herunder efterforskning og indvinding, energiforsyning til energiforbrug, energieffektivisering og besparelser samt energiøkonomi og teknologiovervågning. Vi har også ansvaret for at understøtte den økonomiske effektivisering af forsyningssektoren, som foruden energi omfatter vand, affald og telekommunikation, herunder brugerforhold, forsyningspligt og statistik på teleområdet samt regulering af vandforsyning og håndtering af affald.

Energistyrelsen varetager Danmarks interesser på energi- og forsyningsområdet i EU og søger gennem målrettet samarbejde med enkeltlande og internationale institutioner at udbrede de danske erfaringer med energiomstillingen til gavn for danske eksportvirksomheder.

Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og er en styrelse under Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Der er cirka 500 årsværk beskæftiget i Energistyrelsen.



Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den gældende overenskomst for akademikere i staten, afhængig af kompetencer og erfaring som fulmægtig eller konsulent.

Ansættelsesområdet er Energi- Forsynings- og Klimaministeriet med tilhørende institutioner.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Jacob Krog Søbygaard på telefon 40 46 39 80 eller kontorchef Mikkel Sørensen på telefon 33 92 67 26.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



Ansøgning
Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest mandag den 21. januar 2019.

Samtaler forventes primært afholdt i uge 4 og 5.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en case opgave samt evt. en færdighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
EnergistyrelsenKøbenhavn K2018-12-19T00:00:002019-01-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Research Coordinator

KU - SCIENCE - BIO

København Ø
We are seeking an all-round administrative, scientific secretary and project manager for the Section for Computational and RNA Biology, Department of Biology at Faculty of SCIENCE, University of Copenhagen (UCPH). The position is open from 1 April 2...
Indrykket:17. december 2018
Udløbsdato:31. januar 2019

Driftstekniker, maskinmester, ingeniør e.l. søges til styring på CTS o.a. tekniske anlæg

KU - HUM - Fakultetet

København S
Københavns Universitet søger en erfaren og struktureret medarbejder til styring af tekniske anlæg i driftsområde Søndre-City Om Campus Service Søndre City Campus Service Søndre City er en driftsfunktion, som servicerer bygninger og brugere i Søndre ...
Indrykket:12. december 2018
Udløbsdato:20. januar 2019

Teknologiinteresserede junior udviklere til DevOps team

Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen

København SV
Vil du kickstarte din it-karriere og har du mod på at udforske nye teknologier og it-værktøjer? Er du træt af bare at læse om kuldsejlede offentlige it-projekter og ønsker i stedet at være med til at sætte en ny retning for udvikling af offentlig it...
Indrykket:4. januar 2019
Udløbsdato:24. januar 2019

Engageret medarbejder til forvaltningen af NemKonto i Center for systemforvaltning

Digitaliseringsstyrelsen

København K
Vil du bidrage til at drive et af Danmarks vigtigste it-systemer? Og trives du i et tværfagligt miljø, hvor løbende udvikling, drift og vedligehold er et fælles mål? Så er du måske vores nye kollega i NemKonto-teamet. Om stillingen Hverdagen er digi...
Indrykket:8. januar 2019
Udløbsdato:31. januar 2019

Ingeniør og økonomer til beregninger og analyse af energisystemet

Energistyrelsen

København K
Vi søger tre ingeniører eller økonomer til vores kontor i København. Er du vild med at arbejde med beregninger og analyser af energisystemet? Har du et kendskab til modeller, energiteknologier, effektvurderinger eller økonomiske analyser samt kendsk...
Indrykket:19. december 2018
Udløbsdato:21. januar 2019