Akademisk medarbejder til Strategi- og Direktionssekretariatet

Har du stærke kommunikations- og analysekompetencer og vil du kunne navigere i en kompleks politisk organisation? Så søger vi lige nu en akademisk medarbejder til et barselsvikariat.

Vækst og positiv udvikling
Lolland Kommune står midt i en positiv udvikling, hvor der er vækst i erhvervslivet, vækst i beskæftigelsen og hvor befolkningstilbagegangen er bremset. Med udsigt til anlægsstart på Femerntunnellen forventes den positive udvikling at fortsætte i de kommende år. Det er Byrådets ambition at få mest muligt ud af de nye udviklingsmuligheder, hvilket afføder en række strategiske indsatser som skal eksekveres. Det kræver vedholdenhed, handlekraft og ressourcer. Og det er her, at du kan få muligheden for at udnytte og udvikle dine kompetencer.
 
I første omgang er der tale om en tidsbegrænset ansættelse på 1 år, da en af vores dygtige medarbejdere går på barsel fra primo april i år og ca. et år frem.
 
Om jobbet 
Du bliver placeret i Strategi- og Direktionssekretariatet, der er en stabssektor med ca. 30 medarbejdere. Sektoren har en sammensat opgaveportefølje, der er kendetegnet ved tværgående og strategiske opgaver både internt i organisationen og i samspil med omverdenen, herunder strategiudvikling, turisme, erhvervsudvikling, interessevaretagelse etc.
 
Jobbet indebærer, at du trives med både nogle af de mere enkle opgaver i dagligdagen og de mere tidskrævende og komplekse opgaver. Du er motiveret for at tilrettelægge og gennemføre processer, der understøtter gode resultater. Og du kan både arbejde selvstændigt og i samspil med kollegaer og samarbejdspartnere. Det er en forudsætning, at du besidder situationsfornemmelse og forståelse for det at arbejde i en politisk organisation. 
 
Blandt de mangeartede arbejdsopgaver, du forventes at løse kan nævnes:

  • udarbejdelse af strategidokumenter, præsentationer, notater, beslutningsoplæg, dagsordner, referater og lignende forberedende arbejde
  • tilrettelæggelse og gennemførsel af både kvalitative og kvantitative analyser
  • mødeforberedelse og procesfacilitering herunder udarbejdelse af procesplaner og drejebøger til gennemførelse af møder og seminarer med borgere og eksterne samarbejdspartnere
 
Specifikt vil du bl.a. skulle overtage en opgaveportefølje, der indeholder forskellige tiltag og projekter vedrørende rekruttering af udenlandske og danske medarbejdere til Lolland Kommune. Indsatsen retter sig både mod de lokale virksomheder og kommunen selv.
 
Vi forventer af dig, at du: 
  • har en relevant videregående uddannelse (AC’er) og gerne erfaring fra en lignende stilling
  • er udadvendt og udviklingsorienteret og har et positivt livssyn og god humor
  • er initiativrig, løsnings- og procesorienteret
  • er stærk analytisk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige
  • har stærke kommunikative evner både i skrift og tale
  • kan skabe gode relationer - både internt og eksternt
  • har stor selvdisciplin og kan sikre at opgaverne færdiggøres og leveres med høj kvalitet - til tiden 
 
Vi tilbyder dig 
Et job, hvor du vil få et stort manøvrerum og tilsvarende stor indflydelse på måden Lolland Kommune griber udviklingsmulighederne.

Muligheden for at blive en del af et stærkt hold, hvor vi løfter opgaverne i fællesskab, og hvor du har mulighed for at sparre med kolleger og ledelse, når opgaverne skal konkretiseres og udmøntes.
 
Du vil blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed og vi forventer, at du møder os med samme værdier. Du vil opleve kompetente og respektfulde kolleger, og en organisation, der er gennemsyret af høje ambitioner og topmotiverede ledere og medarbejdere. 
 
Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist torsdag den 12. marts 2020.
Der afholdes samtaler den 19. marts, hvor du får en konkret case at forholde dig til. En evt. 2. samtale afholdes den 23. marts. Tiltrædelse hurtigst muligt. 
 
Løn og ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Stillingen er tidsbegrænset med mulighed for forlængelse eller fastansættelse. 

Flere oplysninger 
Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sektorchef  Birgitte Rønnow, mobil 29 38 83 19 eller Souschef Henrik Madsen, mobil 24 82 90 88.

Vi ser frem til at høre fra dig!
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330163677Phoenix-f28e6add12020-01-23T18:01:32.100Akademisk medarbejder til Strategi- og DirektionssekretariatetHar du stærke kommunikations- og analysekompetencer og vil du kunne navigere i en kompleks politisk organisation? Så søger vi lige nu en akademisk medarbejder til et barselsvikariat.

Vækst og positiv udvikling
Lolland Kommune står midt i en positiv udvikling, hvor der er vækst i erhvervslivet, vækst i beskæftigelsen og hvor befolkningstilbagegangen er bremset. Med udsigt til anlægsstart på Femerntunnellen forventes den positive udvikling at fortsætte i de kommende år. Det er Byrådets ambition at få mest muligt ud af de nye udviklingsmuligheder, hvilket afføder en række strategiske indsatser som skal eksekveres. Det kræver vedholdenhed, handlekraft og ressourcer. Og det er her, at du kan få muligheden for at udnytte og udvikle dine kompetencer.
 
I første omgang er der tale om en tidsbegrænset ansættelse på 1 år, da en af vores dygtige medarbejdere går på barsel fra primo april i år og ca. et år frem.
 
Om jobbet 
Du bliver placeret i Strategi- og Direktionssekretariatet, der er en stabssektor med ca. 30 medarbejdere. Sektoren har en sammensat opgaveportefølje, der er kendetegnet ved tværgående og strategiske opgaver både internt i organisationen og i samspil med omverdenen, herunder strategiudvikling, turisme, erhvervsudvikling, interessevaretagelse etc.
 
Jobbet indebærer, at du trives med både nogle af de mere enkle opgaver i dagligdagen og de mere tidskrævende og komplekse opgaver. Du er motiveret for at tilrettelægge og gennemføre processer, der understøtter gode resultater. Og du kan både arbejde selvstændigt og i samspil med kollegaer og samarbejdspartnere. Det er en forudsætning, at du besidder situationsfornemmelse og forståelse for det at arbejde i en politisk organisation. 
 
Blandt de mangeartede arbejdsopgaver, du forventes at løse kan nævnes:
  • udarbejdelse af strategidokumenter, præsentationer, notater, beslutningsoplæg, dagsordner, referater og lignende forberedende arbejde
  • tilrettelæggelse og gennemførsel af både kvalitative og kvantitative analyser
  • mødeforberedelse og procesfacilitering herunder udarbejdelse af procesplaner og drejebøger til gennemførelse af møder og seminarer med borgere og eksterne samarbejdspartnere
 
Specifikt vil du bl.a. skulle overtage en opgaveportefølje, der indeholder forskellige tiltag og projekter vedrørende rekruttering af udenlandske og danske medarbejdere til Lolland Kommune. Indsatsen retter sig både mod de lokale virksomheder og kommunen selv.
 
Vi forventer af dig, at du: 
  • har en relevant videregående uddannelse (AC’er) og gerne erfaring fra en lignende stilling
  • er udadvendt og udviklingsorienteret og har et positivt livssyn og god humor
  • er initiativrig, løsnings- og procesorienteret
  • er stærk analytisk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige
  • har stærke kommunikative evner både i skrift og tale
  • kan skabe gode relationer - både internt og eksternt
  • har stor selvdisciplin og kan sikre at opgaverne færdiggøres og leveres med høj kvalitet - til tiden 
 
Vi tilbyder dig 
Et job, hvor du vil få et stort manøvrerum og tilsvarende stor indflydelse på måden Lolland Kommune griber udviklingsmulighederne.

Muligheden for at blive en del af et stærkt hold, hvor vi løfter opgaverne i fællesskab, og hvor du har mulighed for at sparre med kolleger og ledelse, når opgaverne skal konkretiseres og udmøntes.
 
Du vil blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed og vi forventer, at du møder os med samme værdier. Du vil opleve kompetente og respektfulde kolleger, og en organisation, der er gennemsyret af høje ambitioner og topmotiverede ledere og medarbejdere. 
 
Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist torsdag den 12. marts 2020.
Der afholdes samtaler den 19. marts, hvor du får en konkret case at forholde dig til. En evt. 2. samtale afholdes den 23. marts. Tiltrædelse hurtigst muligt. 
 
Løn og ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Stillingen er tidsbegrænset med mulighed for forlængelse eller fastansættelse. 

Flere oplysninger 
Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sektorchef  Birgitte Rønnow, mobil 29 38 83 19 eller Souschef Henrik Madsen, mobil 24 82 90 88.

Vi ser frem til at høre fra dig!
 
 

Har du stærke kommunikations- og analysekompetencer og vil du kunne navigere i en kompleks politisk organisation? Så søger vi lige nu en akademisk medarbejder til et barselsvikariat.Vækst og positiv udviklingLolland Kommune står midt i en positiv udvikling, hvor der er vækst i erhvervslivet, vækst i beskæftigelsen og hvor befolkningstilbagegangen er bremset. Med udsigt til anlægsstart på Femerntunnellen forventes den positive udvikling at fortsætte i de kommende år. Det er Byrådets ambition at få mest muligt ud af de nye udviklingsmuligheder, hvilket afføder en række strategiske indsatser som skal eksekveres. Det kræver vedholdenhed, handlekraft og ressourcer. Og det er her, at du kan få muligheden for at udnytte og udvikle dine kompetencer. I første omgang er der tale om en tidsbegrænset ansættelse på 1 år, da en af vores dygtige medarbejdere går på barsel fra primo april i år og ca. et år frem. Om jobbet Du bliver placeret i Strategi- og Direktionssekretariatet, der er en stabssektor med ca. 30 medarbejdere. Sektoren har en sammensat opgaveportefølje, der er kendetegnet ved tværgående og strategiske opgaver både internt i organisationen og i samspil med omverdenen, herunder strategiudvikling, turisme, erhvervsudvikling, interessevaretagelse etc. Jobbet indebærer, at du trives med både nogle af de mere enkle opgaver i dagligdagen og de mere tidskrævende og komplekse opgaver. Du er motiveret for at tilrettelægge og gennemføre processer, der understøtter gode resultater. Og du kan både arbejde selvstændigt og i samspil med kollegaer og samarbejdspartnere. Det er en forudsætning, at du besidder situationsfornemmelse og forståelse for det at arbejde i en politisk organisation. Blandt de mangeartede arbejdsopgaver, du forventes at løse kan nævnes: udarbejdelse af strategidokumenter, præsentationer, notater, beslutningsoplæg, dagsordner, referater og lignende forberedende arbejde tilrettelæggelse og gennemførsel af både kvalitative og kvantitative analyser mødeforberedelse og procesfacilitering herunder udarbejdelse af procesplaner og drejebøger til gennemførelse af møder og seminarer med borgere og eksterne samarbejdspartnere Specifikt vil du bl.a. skulle overtage en opgaveportefølje, der indeholder forskellige tiltag og projekter vedrørende rekruttering af udenlandske og danske medarbejdere til Lolland Kommune. Indsatsen retter sig både mod de lokale virksomheder og kommunen selv. Vi forventer af dig, at du: har en relevant videregående uddannelse (AC er) og gerne erfaring fra en lignende stilling er udadvendt og udviklingsorienteret og har et positivt livssyn og god humor er initiativrig, løsnings- og procesorienteret er stærk analytisk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige har stærke kommunikative evner både i skrift og tale kan skabe gode relationer - både internt og eksternt har stor selvdisciplin og kan sikre at opgaverne færdiggøres og leveres med høj kvalitet - til tiden Vi tilbyder dig Et job, hvor du vil få et stort manøvrerum og tilsvarende stor indflydelse på måden Lolland Kommune griber udviklingsmulighederne.Muligheden for at blive en del af et stærkt hold, hvor vi løfter opgaverne i fællesskab, og hvor du har mulighed for at sparre med kolleger og ledelse, når opgaverne skal konkretiseres og udmøntes. Du vil blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed og vi forventer, at du møder os med samme værdier. Du vil opleve kompetente og respektfulde kolleger, og en organisation, der er gennemsyret af høje ambitioner og topmotiverede ledere og medarbejdere. AnsøgningsprocesAnsøgningsfrist torsdag den 12. marts 2020.Der afholdes samtaler den 19. marts, hvor du får en konkret case at forholde dig til. En evt. 2. samtale afholdes den 23. marts. Tiltrædelse hurtigst muligt. Løn og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.Stillingen er tidsbegrænset med mulighed for forlængelse eller fastansættelse. Flere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sektorchef Birgitte Rønnow, mobil 29 38 83 19 eller Souschef Henrik Madsen, mobil 24 82 90 88.Vi ser frem til at høre fra dig!10Phoenixf28e6add101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-27T00:00:000010https://lolland.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=be89662d-f22d-4c89-90c1-a7936cac5de80EuropaDanmarkSjælland & øerLolland & FalsterLollandEuropaDanmarkSjælland & øerLolland & FalsterGuldborgsund3697391Strategi- og Direktionssekretariatet11Jernbanegade 74930MariboDKDanmarkORS/f28e6add_logo.pngORS/Small/f28e6add_logo.png0biro@lolland.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset10001890700EmplyMinimuma5cd43a4-9265-48be-b41d-4e78ec6a8c92_470100023-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f28e6addhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f28e6addhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f28e6add&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f28e6add&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/241210-61-1.jpgAkademisk medarbejder til Strategi- og Direktionssekretariatet120010671Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration363983416Birgitte Rønnowbiro@lolland.dkDanmarkDanmarkda-DK