Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk nøglemedarbejder til projektstyring og sagsbehandling på driftsområdet i Folketingets Administration


Du har en akademisk uddannelse og dokumenteret erfaring med sagsbehandling og styring af tværgående driftsopgaver og projekter i en politisk styret organisation.

Dine primære arbejdsopgaver

Din hovedopgave bliver at udføre og koordinere tværgående opgaver og projekter primært i Folketingets Service- og Administrationsafdeling. Du bliver ansat i Folketingets Byggesekretariat, og vil arbejde på tværs af de øvrige enheder i afdelingen med opgaver, der berører bygningsdrift, it, logistik samt sikkerheds- og servicefunktioner.

Du er en akademisk nøglemedarbejder, der løser udviklings- og administrative opgaver for flere enheder og, som:

  • projektstyrer udviklingsopgaver og koordinerer strategiske indsatser
  • koordinerer med samarbejdspartnere i og udenfor organisationen
  • skriver notater til direktions- og præsidiemøder
  • sagsbehandler Folketingets myndighedsgodkendelser m.m.
  • kvalitetssikrer leverancer og processer
  • styrer økonomien i dine projekter og opgaver

Din arbejdsplads

Byggesekretariatet har ansvaret for at vedligeholde og forny Folketingets bygningsmasse. Her bliver du en del af et team med to arkitekter, en bygningskonstruktør, en ingeniør, en juridisk konsulent, en kunstfaglig medarbejder og en administrativ koordinator. Vi arbejder tæt sammen med især husets øvrige driftsenheder og eksterne leverandører om at løse de mange forskelligartede opgaver, der følger med at vedligeholde og forny historiske bygninger. Folketinget anvender en Prince II lignende projektmodel til gennemførelse af de store, tværgående eller strategiske opgaver.

Vi er helhedstænkende, selvledende og medlemsorienterede. Vi løser de mangeartede opgaver i en travl hverdag med godt humør og på et højt fagligt niveau. Du referer til chefen for Byggesekretariatet.

Din profil

  • Du kan se helheder, samtidig med at du har et rigtigt godt blik for detaljen
  • Du er diplomatisk og venlig i din tilgang til brugere, samarbejdspartnere og kolleger
  • Du er god til at inddrage dem, du samarbejder med, og forventningsafstemme, hvem der laver hvad, hvorfor og hvornår
  • Du er løsningsorienteret, struktureret og har fokus på at optimere og digitalisere processer
  • Du er vant til at kommunikere på alle niveauer i en organisation, derfor er du bl.a. rigtig god til at skrive direktionsnotater, indstillinger og projektbeskrivelser
  • Du trives med, at ikke to dage er ens, og at du løbende må prioritere i dine opgaver
  • Du har erfaring med projektledelse af logistik-, drifts- og byggeopgaver
  • Du har gode it-kundskaber og er vant til at arbejde i et digitaliseret arbejdsmiljø
  • Du har erfaring med strategisk planlægning

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling. Du bliver ansat i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelsestidspunktet er den 1. oktober 2018.

Arbejdspladsen giver gode muligheder for faglig og personlig udvikling og efteruddannelse.

Du skal være indstillet på, at du skal sikkerhedsgodkendes ved en eventuel ansættelse.

Information og ansøgning

Ring eller skriv til chef for Byggesekretariatet Kasper Jacoby på telefon 3337 3018 eller kasper.jacoby@ft.dk (er på tjenesterejse i uge 25), hvis du vil vide mere om jobbet.

Ansøgningsfristen er fredag den 3. august 2018 kl. 12.00.

Ansættelsessamtalerne bliver holdt i uge 33 og 34.










Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her