Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademiske medarbejdere til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol i Skattestyrelsen

Kunne du tænke dig at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og understøtte indsatsen mod organiseret og grænseoverskridende kriminalitet? Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer og trives du godt med at arbejde med både praktiske og juridiske problemstillinger af skiftende karakter? Så er du måske den profil, vi søger til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol, Skattestyrelsen


Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol
Fagområdet Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende svindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol har til formål at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og underdirektørerne i forhold til den daglige drift og strategiske udvikling, at arbejde med styring og planlægning samt koordinere og sikre udførelse af tværgående opgaver for hele fagområdet Særlig Kontrol. Vi er p.t. 10 medarbejdere og en student.


Juridiske problemstillinger som omdrejningspunkt for mange forskellige og udfordrende opgaver
Som en af vores nye medarbejdere kommer du til at arbejde med mange forskellige og udfordrende opgaver, herunder blandt andet spørgsmål fra Skatteudvalget, høringer fra Skatteministeriet, Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand samt andre både interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du får endvidere et tæt samarbejde med de sagsbehandlende afdelinger under Særlig Kontrol, når du arbejder med juridiske problemstillinger i forhold til fagområdet, beslutningsoplæg til ledelsen af området og koordinering inden for f.eks. lovforberedende arbejde, vedligeholdelse af interne retningslinjer og opfølgning på eksterne undersøgelser. Deltagelse i udviklingsprojekter på området vil også være en del af din opgaveportefølje.

Opgaverne vil også omfatte juridisk klagesagsbehandling og behandling af aktindsigtssager i forhold til forretningsområdet.


Formidlingsstærk juridisk profil med en struktureret tilgang til opgaveløsningen
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en juridisk profil som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med et solidt juridisk fundament. Vi ser helst, at du har mindst et par års erfaring fra den offentlige forvaltning. Dine forvaltningsretlige kompetencer står skarpt, og skriftligt kan du klart, kort og præcist formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper, myndigheder og borgere.

Du trives med at arbejde med korte deadlines, og du er indstillet på at løse alle typer af opgaver sammen med resten af ledelsessekretariatet. Din arbejdsstil er kendetegnet ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger, samtidig med at du søger og er åben for input. Du fungerer godt både med selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde på tværs af faggrupper, områder og opgaver.

Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at handle ud fra et helhedssyn. Du bringer godt humør ind i sekretariatet, og du evner at agere i en flad struktur, hvor du dagligt kommunikerer på alle niveauer. Du trives i en sekretariatsfunktion, der udover opgaveløsningen prioriterer synlighed og gode relationer ud i organisationen og derfor også jævnligt mødes med enhederne i Særlig Kontrol, der geografisk er placeret på lokationer i hele landet.

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

  • har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater
  • har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere
  • trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring
  • motiveres af at finde løsninger
  • trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag
  • tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet.


Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest 16. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Tiltrædelse snarest muligt derefter.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72.

Vi forventer, at der vil indgå en personanalyse og en logisk analyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Høje Taastrup.



Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330164324Phoenix-8728a4b212020-01-24T00:00:00Akademiske medarbejdere til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol i SkattestyrelsenKunne du tænke dig at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og understøtte indsatsen mod organiseret og grænseoverskridende kriminalitet? Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer og trives du godt med at arbejde med både praktiske og juridiske problemstillinger af skiftende karakter? Så er du måske den profil, vi søger til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol, Skattestyrelsen


Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol
Fagområdet Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende svindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol har til formål at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og underdirektørerne i forhold til den daglige drift og strategiske udvikling, at arbejde med styring og planlægning samt koordinere og sikre udførelse af tværgående opgaver for hele fagområdet Særlig Kontrol. Vi er p.t. 10 medarbejdere og en student.


Juridiske problemstillinger som omdrejningspunkt for mange forskellige og udfordrende opgaver
Som en af vores nye medarbejdere kommer du til at arbejde med mange forskellige og udfordrende opgaver, herunder blandt andet spørgsmål fra Skatteudvalget, høringer fra Skatteministeriet, Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand samt andre både interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du får endvidere et tæt samarbejde med de sagsbehandlende afdelinger under Særlig Kontrol, når du arbejder med juridiske problemstillinger i forhold til fagområdet, beslutningsoplæg til ledelsen af området og koordinering inden for f.eks. lovforberedende arbejde, vedligeholdelse af interne retningslinjer og opfølgning på eksterne undersøgelser. Deltagelse i udviklingsprojekter på området vil også være en del af din opgaveportefølje.

Opgaverne vil også omfatte juridisk klagesagsbehandling og behandling af aktindsigtssager i forhold til forretningsområdet.


Formidlingsstærk juridisk profil med en struktureret tilgang til opgaveløsningen
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en juridisk profil som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med et solidt juridisk fundament. Vi ser helst, at du har mindst et par års erfaring fra den offentlige forvaltning. Dine forvaltningsretlige kompetencer står skarpt, og skriftligt kan du klart, kort og præcist formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper, myndigheder og borgere.

Du trives med at arbejde med korte deadlines, og du er indstillet på at løse alle typer af opgaver sammen med resten af ledelsessekretariatet. Din arbejdsstil er kendetegnet ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger, samtidig med at du søger og er åben for input. Du fungerer godt både med selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde på tværs af faggrupper, områder og opgaver.

Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at handle ud fra et helhedssyn. Du bringer godt humør ind i sekretariatet, og du evner at agere i en flad struktur, hvor du dagligt kommunikerer på alle niveauer. Du trives i en sekretariatsfunktion, der udover opgaveløsningen prioriterer synlighed og gode relationer ud i organisationen og derfor også jævnligt mødes med enhederne i Særlig Kontrol, der geografisk er placeret på lokationer i hele landet.

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

  • har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater
  • har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere
  • trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring
  • motiveres af at finde løsninger
  • trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag
  • tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet.


Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest 16. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Tiltrædelse snarest muligt derefter.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72.

Vi forventer, at der vil indgå en personanalyse og en logisk analyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Høje Taastrup.



Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2020-02-17T00:56:35.390 Kunne du tænke dig at arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser og understøtte indsatsen mod organiseret og grænseoverskridende kriminalitet? Er du detaljeorienteret, har du sans for kvalitet i skriftlige leverancer og trives du godt med at arbejde med både praktiske og juridiske problemstillinger af skiftende karakter? Så er du måske den profil, vi søger til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol, Skattestyrelsen Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol Fagområdet Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for, at organiseret og grænseoverskridende svindel opdages og forebygges. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen. Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol har til formål at yde ledelsesstøtte til fagdirektøren og underdirektørerne i forhold til den daglige drift og strategiske udvikling, at arbejde med styring og planlægning samt koordinere og sikre udførelse af tværgående opgaver for hele fagområdet Særlig Kontrol. Vi er p.t. 10 medarbejdere og en student. Juridiske problemstillinger som omdrejningspunkt for mange forskellige og udfordrende opgaver Som en af vores nye medarbejdere kommer du til at arbejde med mange forskellige og udfordrende opgaver, herunder blandt andet spørgsmål fra Skatteudvalget, høringer fra Skatteministeriet, Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand samt andre både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du får endvidere et tæt samarbejde med de sagsbehandlende afdelinger under Særlig Kontrol, når du arbejder med juridiske problemstillinger i forhold til fagområdet, beslutningsoplæg til ledelsen af området og koordinering inden for f.eks. lovforberedende arbejde, vedligeholdelse af interne retningslinjer og opfølgning på eksterne undersøgelser. Deltagelse i udviklingsprojekter på området vil også være en del af din opgaveportefølje. Opgaverne vil også omfatte juridisk klagesagsbehandling og behandling af aktindsigtssager i forhold til forretningsområdet. Formidlingsstærk juridisk profil med en struktureret tilgang til opgaveløsningen Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med en juridisk profil som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med et solidt juridisk fundament. Vi ser helst, at du har mindst et par års erfaring fra den offentlige forvaltning. Dine forvaltningsretlige kompetencer står skarpt, og skriftligt kan du klart, kort og præcist formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper, myndigheder og borgere. Du trives med at arbejde med korte deadlines, og du er indstillet på at løse alle typer af opgaver sammen med resten af ledelsessekretariatet. Din arbejdsstil er kendetegnet ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger, samtidig med at du søger og er åben for input. Du fungerer godt både med selvstændigt at dykke ned i fagstof og at samarbejde på tværs af faggrupper, områder og opgaver. Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at handle ud fra et helhedssyn. Du bringer godt humør ind i sekretariatet, og du evner at agere i en flad struktur, hvor du dagligt kommunikerer på alle niveauer. Du trives i en sekretariatsfunktion, der udover opgaveløsningen prioriterer synlighed og gode relationer ud i organisationen og derfor også jævnligt mødes med enhederne i Særlig Kontrol, der geografisk er placeret på lokationer i hele landet. For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du: har et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kolleger og samarbejdspartnere trives i en uforudsigelig hverdag og i en organisation, der er under forandring motiveres af at finde løsninger trives med en aktiv og kontaktfyldt arbejdsdag tager ansvar for de leverancer, du skal udarbejde og sikrer, at de er af høj kvalitet. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket Søg stillingen senest 16. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Tiltrædelse snarest muligt derefter. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72. Vi forventer, at der vil indgå en personanalyse og en logisk analyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Høje Taastrup. Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnet8728a4b2100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=128502&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-Taastrup3697942Skatteforvaltningen, Høje-Taastrup, Helgeshøj Allé 911Helgeshøj Alle 92630TaastrupDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent10000891262JobNet5105796510579610024-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8728a4b2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8728a4b2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8728a4b2&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8728a4b2&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/241210-61-1.jpgAkademiske medarbejdere til Ledelsessekretariatet i Særlig Kontrol i Skattestyrelsen120010671Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration363987266Marlenenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK