Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Allerød Kommune søger jurist med kendskab til social- og beskæftigelsesområdet til gruppelederfunktion

Trives du med udfordringer, udvikling og krav om høj faglighed? Kan du sikre kvalitet og stabil drift i en hektisk hverdag? Bidrager du aktivt til det gode arbejdsmiljø? Så kan det være dig, der er vores nye kollega!
 
Vi søger en erfaren jurist, der kan sikre vores faglighed i forhold til udarbejdelse af afgørelser og behandling af klagesager inden for social- og beskæftigelseslovgivningens rammer.
 
Tiltrædelse pr. 1. september 2019 eller snarest derefter. Stillingen er på 37 timer ugentligt.
 
Arbejdstiden er mandag–onsdag kl. 8–15, torsdag kl. 8–18 og fredag kl. 8–14. Vi har flekstid.
 
Om os
Allerød Kommune er en del af Frikommune forsøg II og arbejder med at tilrettelægge en indsats, hvor der er fokus på borgerens ressourcer, og hvor der sammen med borgeren aftales mål og indsatser. Vi bryder de gængse organisatoriske rammer og sammentænker Jobcenter og den specialiserede indsat i én funktion.
 
Vi arbejder med Én borger – én plan, hvor fokus er på koordinering og tværfaglige indsatser, og hvor medarbejdere med ansvar for koordineringen af borgerens plan, får kompetence til at bevillige indsatser på tværs af beskæftigelseslovgivningen og den social lovgivning i tæt samarbejde med kollegaer med særlig ekspertise på området.
 
Om stillingen
Din opgave bliver at rådgive medarbejdere i juridiske spørgsmål på det sociale- og beskæftigelsesområdet, udarbejde afgørelser, kompetenceudvikle, arbejde med implementering af ny lovgivning (herunder undervisning af medarbejdere), botilbud, BPA-ordninger og meget mere.
 
Derudover forventer vi, at du varetager en gruppelederfunktion for ca. 7 medarbejder, der arbejder med indsatsen for unge fra 16 til 30 år samt borgere med handicap. Alle medarbejderne arbejder som plankoordinatorer med fokus på Én borger - én plan og sammenhængende tværgående indsats.
 
Stillingsindhold er fordelt med 50 % til gruppelederopgaver og 50 % øvrige opgaver:
 
Gruppelederopgaver 

  • Daglig personaleledelse
  • Fordeling af arbejdsopgaver i teamet
  • Sikre faglig forsvarlig opgaveløsning i teamet
  • Faglig opdatering af teamet
  • Implementering af nyt lovstof
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af arbejdsgangsbeskrivelser
  • Kvalitetsudvikling og ledelsestilsyn.

Øvrige opgaver
  • Deltagelse i ledelsesmøder
  • Udviklingsopgaver
  • Fast medlem af boligvisitation
  • Undervisning
  • Indarbejdelse af persondataforordning i afdelingen
  • Sparring på juridiske problemstillinger i afdelingen.
   
Om dig
Vi forventer, at du:
  • Har særligt kendskab til og erfaring med serviceloven, lov om aktiv beskæftigelsesindsats, aktivloven, sygedagpengeloven, pensionsloven, fleksjobområdet og tilhørende områder
  • Har indgående kendskab til de forvaltningsprocessuelle regler
  • Har et højt fagligt niveau og evner at træffe afgørelse på baggrund heraf
  • Har erfaring med tilrettelæggelse og kvalitetssikring af arbejdsprocesser
  • Er en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt, bl.a. i undervisningssituationer
  • Har ledelseserfaring 
  • Har blik for vigtigheden af og kan understøtte arbejdet med at tilrettelægge en koordineret, målrettet og helhedsorienteret med borgerne på tværs af afdelinger, faggrupper og med eksterne samarbejdspartnere
  • Er udadvendt, positiv, fleksibel, empatisk og kan agere under et til tider stort arbejdspres
  • Har erfaring med anvendelsen af IT-redskaber og har en høj datadisciplin.

Derfor skal du vælge os
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.
 
Herudover tilbyder vi:
  • Mulighed for at være med til at præge jobbet og udviklingen i organisationen
  • Selvstændige og udfordrende arbejdsvilkår
  • En travl hverdag, hvor ikke to dage er ens
  • Engagerede og kompetente kollegaer.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for AC.

Du er velkommen til at kontakte socialchef Gitte Overgaard på 48 100 244 for at høre nærmere om stillingen.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.

Du sender din ansøgning og dit uddannelsesbevis digitalt via linket i annoncen senest 25. juli 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29 og 30. juli 2019.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.



Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har ca. 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050600Phoenix-52bffdf612019-06-28T11:00:26.403Allerød Kommune søger jurist med kendskab til social- og beskæftigelsesområdet til gruppelederfunktionTrives du med udfordringer, udvikling og krav om høj faglighed? Kan du sikre kvalitet og stabil drift i en hektisk hverdag? Bidrager du aktivt til det gode arbejdsmiljø? Så kan det være dig, der er vores nye kollega!
 
Vi søger en erfaren jurist, der kan sikre vores faglighed i forhold til udarbejdelse af afgørelser og behandling af klagesager inden for social- og beskæftigelseslovgivningens rammer.
 
Tiltrædelse pr. 1. september 2019 eller snarest derefter. Stillingen er på 37 timer ugentligt.
 
Arbejdstiden er mandag–onsdag kl. 8–15, torsdag kl. 8–18 og fredag kl. 8–14. Vi har flekstid.
 
Om os
Allerød Kommune er en del af Frikommune forsøg II og arbejder med at tilrettelægge en indsats, hvor der er fokus på borgerens ressourcer, og hvor der sammen med borgeren aftales mål og indsatser. Vi bryder de gængse organisatoriske rammer og sammentænker Jobcenter og den specialiserede indsat i én funktion.
 
Vi arbejder med Én borger – én plan, hvor fokus er på koordinering og tværfaglige indsatser, og hvor medarbejdere med ansvar for koordineringen af borgerens plan, får kompetence til at bevillige indsatser på tværs af beskæftigelseslovgivningen og den social lovgivning i tæt samarbejde med kollegaer med særlig ekspertise på området.
 
Om stillingen
Din opgave bliver at rådgive medarbejdere i juridiske spørgsmål på det sociale- og beskæftigelsesområdet, udarbejde afgørelser, kompetenceudvikle, arbejde med implementering af ny lovgivning (herunder undervisning af medarbejdere), botilbud, BPA-ordninger og meget mere.
 
Derudover forventer vi, at du varetager en gruppelederfunktion for ca. 7 medarbejder, der arbejder med indsatsen for unge fra 16 til 30 år samt borgere med handicap. Alle medarbejderne arbejder som plankoordinatorer med fokus på Én borger - én plan og sammenhængende tværgående indsats.
 
Stillingsindhold er fordelt med 50 % til gruppelederopgaver og 50 % øvrige opgaver:
 
Gruppelederopgaver 
  • Daglig personaleledelse
  • Fordeling af arbejdsopgaver i teamet
  • Sikre faglig forsvarlig opgaveløsning i teamet
  • Faglig opdatering af teamet
  • Implementering af nyt lovstof
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af arbejdsgangsbeskrivelser
  • Kvalitetsudvikling og ledelsestilsyn.

Øvrige opgaver
  • Deltagelse i ledelsesmøder
  • Udviklingsopgaver
  • Fast medlem af boligvisitation
  • Undervisning
  • Indarbejdelse af persondataforordning i afdelingen
  • Sparring på juridiske problemstillinger i afdelingen.
   
Om dig
Vi forventer, at du:
  • Har særligt kendskab til og erfaring med serviceloven, lov om aktiv beskæftigelsesindsats, aktivloven, sygedagpengeloven, pensionsloven, fleksjobområdet og tilhørende områder
  • Har indgående kendskab til de forvaltningsprocessuelle regler
  • Har et højt fagligt niveau og evner at træffe afgørelse på baggrund heraf
  • Har erfaring med tilrettelæggelse og kvalitetssikring af arbejdsprocesser
  • Er en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt, bl.a. i undervisningssituationer
  • Har ledelseserfaring 
  • Har blik for vigtigheden af og kan understøtte arbejdet med at tilrettelægge en koordineret, målrettet og helhedsorienteret med borgerne på tværs af afdelinger, faggrupper og med eksterne samarbejdspartnere
  • Er udadvendt, positiv, fleksibel, empatisk og kan agere under et til tider stort arbejdspres
  • Har erfaring med anvendelsen af IT-redskaber og har en høj datadisciplin.

Derfor skal du vælge os
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.
 
Herudover tilbyder vi:
  • Mulighed for at være med til at præge jobbet og udviklingen i organisationen
  • Selvstændige og udfordrende arbejdsvilkår
  • En travl hverdag, hvor ikke to dage er ens
  • Engagerede og kompetente kollegaer.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for AC.

Du er velkommen til at kontakte socialchef Gitte Overgaard på 48 100 244 for at høre nærmere om stillingen.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.

Du sender din ansøgning og dit uddannelsesbevis digitalt via linket i annoncen senest 25. juli 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29 og 30. juli 2019.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.



Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har ca. 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 

2019-07-26T00:51:17.970 Trives du med udfordringer, udvikling og krav om høj faglighed? Kan du sikre kvalitet og stabil drift i en hektisk hverdag? Bidrager du aktivt til det gode arbejdsmiljø? Så kan det være dig, der er vores nye kollega! Vi søger en erfaren jurist, der kan sikre vores faglighed i forhold til udarbejdelse af afgørelser og behandling af klagesager inden for social- og beskæftigelseslovgivningens rammer. Tiltrædelse pr. 1. september 2019 eller snarest derefter. Stillingen er på 37 timer ugentligt. Arbejdstiden er mandag onsdag kl. 8 15, torsdag kl. 8 18 og fredag kl. 8 14. Vi har flekstid. Om osAllerød Kommune er en del af Frikommune forsøg II og arbejder med at tilrettelægge en indsats, hvor der er fokus på borgerens ressourcer, og hvor der sammen med borgeren aftales mål og indsatser. Vi bryder de gængse organisatoriske rammer og sammentænker Jobcenter og den specialiserede indsat i n funktion. Vi arbejder med n borger n plan, hvor fokus er på koordinering og tværfaglige indsatser, og hvor medarbejdere med ansvar for koordineringen af borgerens plan, får kompetence til at bevillige indsatser på tværs af beskæftigelseslovgivningen og den social lovgivning i tæt samarbejde med kollegaer med særlig ekspertise på området. Om stillingenDin opgave bliver at rådgive medarbejdere i juridiske spørgsmål på det sociale- og beskæftigelsesområdet, udarbejde afgørelser, kompetenceudvikle, arbejde med implementering af ny lovgivning (herunder undervisning af medarbejdere), botilbud, BPA-ordninger og meget mere. Derudover forventer vi, at du varetager en gruppelederfunktion for ca. 7 medarbejder, der arbejder med indsatsen for unge fra 16 til 30 år samt borgere med handicap. Alle medarbejderne arbejder som plankoordinatorer med fokus på n borger - n plan og sammenhængende tværgående indsats. Stillingsindhold er fordelt med 50 til gruppelederopgaver og 50 øvrige opgaver: Gruppelederopgaver Daglig personaleledelse Fordeling af arbejdsopgaver i teamet Sikre faglig forsvarlig opgaveløsning i teamet Faglig opdatering af teamet Implementering af nyt lovstof Udarbejdelse og vedligeholdelse af arbejdsgangsbeskrivelser Kvalitetsudvikling og ledelsestilsyn. Øvrige opgaver Deltagelse i ledelsesmøder Udviklingsopgaver Fast medlem af boligvisitation Undervisning Indarbejdelse af persondataforordning i afdelingen Sparring på juridiske problemstillinger i afdelingen. Om digVi forventer, at du: Har særligt kendskab til og erfaring med serviceloven, lov om aktiv beskæftigelsesindsats, aktivloven, sygedagpengeloven, pensionsloven, fleksjobområdet og tilhørende områder Har indgående kendskab til de forvaltningsprocessuelle regler Har et højt fagligt niveau og evner at træffe afgørelse på baggrund heraf Har erfaring med tilrettelæggelse og kvalitetssikring af arbejdsprocesser Er en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt, bl.a. i undervisningssituationer Har ledelseserfaring Har blik for vigtigheden af og kan understøtte arbejdet med at tilrettelægge en koordineret, målrettet og helhedsorienteret med borgerne på tværs af afdelinger, faggrupper og med eksterne samarbejdspartnere Er udadvendt, positiv, fleksibel, empatisk og kan agere under et til tider stort arbejdspres Har erfaring med anvendelsen af IT-redskaber og har en høj datadisciplin. Derfor skal du vælge osAllerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren. Herudover tilbyder vi: Mulighed for at være med til at præge jobbet og udviklingen i organisationen Selvstændige og udfordrende arbejdsvilkår En travl hverdag, hvor ikke to dage er ens Engagerede og kompetente kollegaer. Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for AC.Du er velkommen til at kontakte socialchef Gitte Overgaard på 48 100 244 for at høre nærmere om stillingen.Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.Du sender din ansøgning og dit uddannelsesbevis digitalt via linket i annoncen senest 25. juli 2019.Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29 og 30. juli 2019.Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har ca. 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.10Phoenix52bffdf6101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-25T00:00:000010https://alleroed.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=35d2344b-aaa9-4a14-9f37-ac3e10da0f060EuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandHillerød3553956Borgerservice11Bjarkesvej 23450AllerødDKDanmarkORS/52bffdf6_logo.jpegORS/Small/52bffdf6_logo.jpeg0
personale@alleroed.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent785159EmplyMinimum pakken - 35 dagef15a7a51-9816-44b0-b72d-59254b4270a4_442800028-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=52bffdf6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=52bffdf6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=52bffdf6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=52bffdf6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/2.jpgAllerød Kommune søger jurist med kendskab til social- og beskæftigelsesområdet til gruppelederfunktion12008001Dansk3Læse/ tale242910Jurist25Offentlig administration362149321Gitte Overgaardpersonale@alleroed.dkDanmarkDanmarkda-DK