Ambitiøs medarbejder til kriminalforsorgens arbejde med vagtplanlægning og bemanding

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at styrke arbejdet med den overordnede vagtplanlægning og bemanding i kriminalforsorgen, så den bliver mere ensartet, effektiv og solidt funderet på data, viden og analyse?

Så er du måske vores nye kollega i Koncern Økonomi i kriminalforsorgen. Vi søger netop nu en engageret, faglig stærk samt data-interesseret AC-generalist, hvor vigtige og spændende opgaver på et af statens største driftsområder med stor politisk bevågenhed venter på dig. Stillingen ønskes besat snarest muligt eller senest pr. 1. oktober 2022.

Om kriminalforsorgen og bemandings – og controllingenheden i Koncern Økonomi
Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: at fuldbyrde straf. Kriminalforsorgens koncern består af Direktoratet for Kriminalforsorgen, fire kriminalforsorgsområder i Danmark samt Kriminalforsorgen i Grønland. I hvert område ligger en række institutioner, hvor de enkelte fængsler. mv. hører til. Kriminalforsorgens koncern har ca. 4.400 ansatte.

Koncern Økonomi er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen i Center for Økonomi og Kapacitet. Kontoret er opdelt i 3 enheder, som beskæftiger sig med hhv. kapacitet, bemanding og controlling samt økonomi.

Vores hovedopgave i bemandings – og controllingenheden er at understøtte den overordnede og generelle styring af vagtplanlægning og bemanding i kriminalforsorgen samt at varetage drift og udvikling af kriminalforsorgens strategiske ledelsesinformation og controlling. Dine opgaver vil ligge inden for bemanding og vagtplanlægning og kræver ansvarlighed og selvstændighed samt udpræget sans for analyse, stor interesse for at arbejde med data og IT-system, overblik, formidling og samarbejde.

Mens de konkrete vagtplaner og den lokale bemanding fastsættes i områderne, er det vores opgave at sikre data og viden og de mest optimale rammer for den overordnede bemanding og vagtplanlægning i kriminalforsorgens institutioner, som udgør den væsentligste del af kriminalforsorgens ressourceforbrug. Dette baserer sig bl.a. på stort kendskab til kriminalforsorgens vagtplanlægningssystem og de data, som der heri kan findes. Opgaverne løses i et tæt samarbejde med kontorets øvrige medarbejdere, kriminalforsorgsområderne og andre relevante kontorer i direktoratet.

Dine opgaver
Du kommer til at arbejde med større og mindre udviklings- og driftsopgaver inden for vagtplanlægnings- og bemandingsområdet, herunder konkrete sager, spørgsmål fra departementet, andre kontorer i direktoratet samt kriminalforsorgsområderne. En væsentlig del af dit arbejde vil forudsætte at du sætter dig grundigt ind i kriminalforsorgens vagtplanlægningssystem sådan at du her bliver en nøgleperson samt forretningsansvarlig på de data og udtræk, som kan hentes herfra og som der er behov for bliver formidlet og anvendt.

Stillingen er en rigtig god mulighed for både at kunne arbejde analytisk og konkret med et stort, komplekst og afgørende forretningsområde samtidig med at du vil få en meget vigtig rolle i at styrke enhedens og direktoratets arbejde på området. Det er derfor vigtigt, at du er naturligt god til at samarbejde og skabe relationer.

Hvem er du?
For stillingen gælder det, at vi blandt andet lægger vægt på, at du:

  • har en samfundsvidenskabelig uddannelse (nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning).
  • tager ansvar for dine opgaver og deres fremdrift samt for at foreslå løsninger, der kan afslutte dem.
  • har interesse for og lyst til at arbejde med både tal og processer, dvs. at du er hverken bange for at ”dykke” ned i data eller systemer eller for at lave procesplaner og skarpe notater.
  • både kan arbejde selvstændigt og i små og store grupper.
  • trives med en blanding af tilbagevendende driftsopgaver, konkrete sager, længerevarende udviklingsopgaver samt løbende nye opgaver.
  • har analytisk sans, faglig nysgerrighed og gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner og mod på at udvikle disse yderligere.
  • er fleksibel, sætter pris på et uformelt og godt socialt liv i arbejdet og er god til at samarbejde.
Vi tilbyder
Udfordrende og varierende arbejdsopgaver, som indebærer en bred berøringsflade i organisationen, hvor ansvar og kompetence følges ad.

  • Et stærkt fagligt miljø med kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer.
  • En uformel omgangstone med et åbent og trygt arbejdsmiljø samt gode kollegaer med forskellige længerevarende uddannelser bag dem.
  • Fleksible arbejdsforhold, hvor der tilstræbes en god balance mellem arbejdsliv og privatliv.
Vi er ambitiøse, men vi prioriterer tid til et godt grin og det gode samarbejde i kontoret – og med dem, vi arbejder sammen med. Arbejdsopgaverne i kontoret er i konstant udvikling, og der vil være stor mulighed for faglig udvikling og ansvar.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling som fuldmægtig. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC for akademikere i staten.

Arbejdspladsen er beliggende på Strandgade 100, 1401 København K.

Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg stillingen”.

Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse og eksamenskarakter samt andet relevant materiale sendes via link.

Ansøgningen skal være modtaget senest søndag d. 7. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 33 og 34.


Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Ambitiøs medarbejder til kriminalforsorgens arbejde med vagtplanlægning og bemanding

Vil du være med til at styrke arbejdet med den overordnede vagtplanlægning og bemanding i kriminalforsorgen, så den bliver mere ensartet, effektiv og solidt funderet på data, viden og analyse?

Så er du måske vores nye kollega i Koncern Økonomi i kriminalforsorgen. Vi søger netop nu en engageret, faglig stærk samt data-interesseret AC-generalist, hvor vigtige og spændende opgaver på et af statens største driftsområder med stor politisk bevågenhed venter på dig. Stillingen ønskes besat snarest muligt eller senest pr. 1. oktober 2022.

Om kriminalforsorgen og bemandings – og controllingenheden i Koncern Økonomi
Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: at fuldbyrde straf. Kriminalforsorgens koncern består af Direktoratet for Kriminalforsorgen, fire kriminalforsorgsområder i Danmark samt Kriminalforsorgen i Grønland. I hvert område ligger en række institutioner, hvor de enkelte fængsler. mv. hører til. Kriminalforsorgens koncern har ca. 4.400 ansatte.

Koncern Økonomi er centralt placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen i Center for Økonomi og Kapacitet. Kontoret er opdelt i 3 enheder, som beskæftiger sig med hhv. kapacitet, bemanding og controlling samt økonomi.

Vores hovedopgave i bemandings – og controllingenheden er at understøtte den overordnede og generelle styring af vagtplanlægning og bemanding i kriminalforsorgen samt at varetage drift og udvikling af kriminalforsorgens strategiske ledelsesinformation og controlling. Dine opgaver vil ligge inden for bemanding og vagtplanlægning og kræver ansvarlighed og selvstændighed samt udpræget sans for analyse, stor interesse for at arbejde med data og IT-system, overblik, formidling og samarbejde.

Mens de konkrete vagtplaner og den lokale bemanding fastsættes i områderne, er det vores opgave at sikre data og viden og de mest optimale rammer for den overordnede bemanding og vagtplanlægning i kriminalforsorgens institutioner, som udgør den væsentligste del af kriminalforsorgens ressourceforbrug. Dette baserer sig bl.a. på stort kendskab til kriminalforsorgens vagtplanlægningssystem og de data, som der heri kan findes. Opgaverne løses i et tæt samarbejde med kontorets øvrige medarbejdere, kriminalforsorgsområderne og andre relevante kontorer i direktoratet.

Dine opgaver
Du kommer til at arbejde med større og mindre udviklings- og driftsopgaver inden for vagtplanlægnings- og bemandingsområdet, herunder konkrete sager, spørgsmål fra departementet, andre kontorer i direktoratet samt kriminalforsorgsområderne. En væsentlig del af dit arbejde vil forudsætte at du sætter dig grundigt ind i kriminalforsorgens vagtplanlægningssystem sådan at du her bliver en nøgleperson samt forretningsansvarlig på de data og udtræk, som kan hentes herfra og som der er behov for bliver formidlet og anvendt.

Stillingen er en rigtig god mulighed for både at kunne arbejde analytisk og konkret med et stort, komplekst og afgørende forretningsområde samtidig med at du vil få en meget vigtig rolle i at styrke enhedens og direktoratets arbejde på området. Det er derfor vigtigt, at du er naturligt god til at samarbejde og skabe relationer.

Hvem er du?
For stillingen gælder det, at vi blandt andet lægger vægt på, at du:

  • har en samfundsvidenskabelig uddannelse (nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning).
  • tager ansvar for dine opgaver og deres fremdrift samt for at foreslå løsninger, der kan afslutte dem.
  • har interesse for og lyst til at arbejde med både tal og processer, dvs. at du er hverken bange for at ”dykke” ned i data eller systemer eller for at lave procesplaner og skarpe notater.
  • både kan arbejde selvstændigt og i små og store grupper.
  • trives med en blanding af tilbagevendende driftsopgaver, konkrete sager, længerevarende udviklingsopgaver samt løbende nye opgaver.
  • har analytisk sans, faglig nysgerrighed og gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner og mod på at udvikle disse yderligere.
  • er fleksibel, sætter pris på et uformelt og godt socialt liv i arbejdet og er god til at samarbejde.
Vi tilbyder
Udfordrende og varierende arbejdsopgaver, som indebærer en bred berøringsflade i organisationen, hvor ansvar og kompetence følges ad.

  • Et stærkt fagligt miljø med kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer.
  • En uformel omgangstone med et åbent og trygt arbejdsmiljø samt gode kollegaer med forskellige længerevarende uddannelser bag dem.
  • Fleksible arbejdsforhold, hvor der tilstræbes en god balance mellem arbejdsliv og privatliv.
Vi er ambitiøse, men vi prioriterer tid til et godt grin og det gode samarbejde i kontoret – og med dem, vi arbejder sammen med. Arbejdsopgaverne i kontoret er i konstant udvikling, og der vil være stor mulighed for faglig udvikling og ansvar.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling som fuldmægtig. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC for akademikere i staten.

Arbejdspladsen er beliggende på Strandgade 100, 1401 København K.

Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg stillingen”.

Ansøgning, CV, oplysning om forudgående erfaring, dokumentation for uddannelse og eksamenskarakter samt andet relevant materiale sendes via link.

Ansøgningen skal være modtaget senest søndag d. 7. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 33 og 34.


Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.