Har du ambitionerne til at prøve kræfter med faglig teamledelse i et af Slotsholmens bedste juridiske kontorer?
Departementets juridiske kontor er ansvarlig for den juridiske betjening af ministeriets politiske og administrative ledelse. Vi fungerer som ”husadvokat” og arbejder tæt på den øverste ledelse. Vores ambition er, at vi i Jura altid kan yde juridisk bistand af høj kvalitet og med fokus på at skabe merværdi for dem, vi rådgiver. Kontoret har ansvaret for - i tæt samarbejde med departementets øvrige enheder og ministeriets styrelser - at ministeriets lovområde fremstår tilfredsstillende med enkle, effektive og tidssvarende regler.
Kontoret har det overordnede ansvar for ministeriets regelproduktion - herunder at koordinere og kvalitetssikre ministeriets lovprogram samt rådgive om lovgivningsproceduren i Folketinget. Endvidere skal kontoret medvirke til, at ministeriets juridiske rådgivning og ydelser er af høj kvalitet. EU-ret er et væsentligt arbejdsområde for Jura. Kontoret varetager Miljøministeriets rolle som fast medlem af Juridisk Specialudvalg, der rådgiver regeringen om EU-retlige spørgsmål.
Som teamleder får du ansvar for faglig ledelse af 5-7 AC-medarbejdere, herunder sparring, kvalitetssikring, løbende styring og udvikling af de konkrete faglige områder, i tæt samarbejde med andre dele af ministeriet.
Teamlederrollen i jurakontoret omfatter bl.a.
- Sparring og kvalitetssikring af teamets leverancer, herunder afholdelse af teammøder, koordinering og videndeling.
- Understøttelse af teamets arbejdsform, der er baseret på individuel selvstændig og ansvarsfuld opgavevaretagelse, som de koordinerer med kollegaer i og uden for teamet.
- Ressourceplanlægning og prioritering af opgaver.
- Udvikle, forankre og kommunikere strategier og politiske linjer i teamets sager.
- Tværgående koordination af opgaver i kontoret.
- Varetagelse af egne sager med ansvar for et eller flere af teamets faglige områder.
Der vil med denne stilling være i alt 3 teamledere og en retschef i kontoret. Du skal indgå aktivt i denne gruppe, hvor vi bl.a. fokuserer på videndeling og på solid forankring af koordinationen på tværs af kontoret, der rummer ca. 18 medarbejdere samt 5 studentermedhjælpere. Derudover forventer vi, at du sætter retning i sagerne og sætter dem ind i en bredere politisk kontekst. Vi lægger vægt på, at du samarbejder godt med såvel dine kollegaer i departementet som i styrelserne, interessenter og andre ministerier.
Vi forventer, at du: - Er cand. jur. med solid juridisk erfaring og højt fagligt niveau.
- Gerne erfaring med faglig teamledelse, koordinerende opgaver og ministerbetjening.
- Er beslutningsdygtig, med solidt overblik og forståelse for den politiske kontekst.
- Har gode analytiske og formidlingsmæssige kompetencer.
- Har gennemslagskraft og har bevist, at du selvstændigt kan skabe resultater.
- Har stærke samarbejdsevner og kan styre og drive processer, hvor du evner at holde hovedet koldt, selvom der er travlt.
- Har en motiverende og anerkendende ledelsesstil.
Vi tilbyder dig Et spændende job tæt på de øverste beslutningslag i ministeriet, hvor du får gode muligheder for at udvikle dit faglige potentiale og dine personlige kompetencer. Du kommer til at arbejde på en arbejdsplads med en stærk samarbejdskultur med fagligt dygtige og engagerede medarbejdere.
Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsen sker som specialkonsulent/chefkonsulent i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er indtil videre departementet.
Tiltrædelse den 1. marts 2021 eller snarest muligt.
Yderligere oplysninger Du er velkommen til at kontakte retschef Paolo Perotti, tlf. 25 12 52 46, send en sms og du vil blive ringet op, eller kontakt teamleder og chefkonsulent Christian Østrup, tlf. 41 96 94 39.
Sådan søger du stillingen Du søger stillingen online ved at sende dine oplysninger, vedlagt ansøgning, CV, uddannelsesbevis inkl. eksamenspapirer fra både din kandidat- og bacheloruddannelse samt evt. referencer senest
mandag den 18. januar 2021. Jobsamtaler forventes afholdt i uge 3, og indkaldes du til jobsamtale, vil du aftenen forinden kl. 20-21 skulle løse en hjemmeopgave.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Departementet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.