Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs og proaktiv medarbejder til Direktionssekretariatet i Skatteankestyrelsen

Finder du de politiske beslutningsprocesser spændende, og vil det motivere dig at arbejde tæt sammen med ledelsen om de strategiske beslutninger i Skatteankestyrelsen? Formår du at bringe dit overblik og engagement i spil, og kan du finde gode løsninger på komplekse problemstillinger med kort frist? Så er du måske den medarbejder, vi søger til Direktionssekretariatet.

Spændende opgaver tæt på beslutningerne

I Direktionssekretariatet kommer du helt tæt på de store beslutninger i Skatteankestyrelsen. Du får et tæt samarbejde med ledelsen, der består af styrelsesdirektøren og tre afdelingschefer, som sekretariatet hjælper i den daglige drift og udvikling af styrelsen. Opgaverne i Direktionssekretariatet spænder bredt, men omfatter blandt andet:

  • Sikre beslutningsoplæg af høj kvalitet til direktionen
  • Eksekvering og opfølgning på ledelsens beslutninger
  • Koordinering af større tværgående opgaver i styrelsen og med Skatteforvaltningen
  • Kvalitetssikring af materiale til direktionen, herunder departements- og ministersager
  • Koordinere bestillinger fra departementet og samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern
  • Vedligeholde og udbygge samarbejdet med interne og eksterne samarbejdspartnere
Via tæt dialog med styrelsens øverste ledelse bliver du også en naturlig tovholder på øvrige ad hoc-opgaver. Din kontaktflade bliver bred både indenfor styrelsen, med resten af koncernen og med vores eksterne samarbejdspartnere.

Vores nye kollega

Du har formentlig en relevant videregående samfundsfaglig kandidatuddannelse, fx inden for statskundskab, økonomi, jura, forvaltning eller lignende.

Du har muligvis nogle års praktisk erfaring med ledelsesbetjening og koordinering fra en politisk styret organisation eller fra det private erhvervsliv. Dygtige nyuddannede kan også komme i betragtning. Det afgørende er, at du har stort engagement og tager ansvar og ejerskab for dine opgaver og kan køre dem i mål.

Det er afgørende for stillingen, at du kan køre en effektiv proces og skære en sag til – også i komplekse problemstillinger, der ofte rummer politiske, juridiske, økonomiske og forretningsmæssige aspekter. Det er derfor vigtigt, at du:

  • stor analytisk kapacitet, som du formår at bringe i anvendelse
  • kan opfatte og formulere en problemstilling kort og klart på skrift og i tale
  • tager ansvar, ejerskab og er proaktiv
  • har en struktureret arbejdsgang og kan bevare overblikket samt prioritere opgaverne
  • gode samarbejdsevner og sociale kompetencer – ofte findes den viden vi har brug for hos andre.
Du skal være komfortabel i en udadvendt og opsøgende rolle, hvor du finder det naturligt at skabe gode relationer. Stillingen kræver, at du er løsningsorienteret og ikke bange for at give dit bud på mulige veje til en god løsning. Hverdagen er omskiftelig og kræver omstillingsparathed.

Om os

Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed, der behandler klager over skatteforvaltningens afgørelser på skatte- og vurderingsområdet. Styrelsen står overfor store udfordringer, når vi i de kommende år skal håndtere et stort antal forventede klager over nye ejendomsvurderinger, og samtidig sørge for at nedbringe sagsbehandlingstiderne og opretholde den høje kvalitet i vores arbejde.

I Direktionssekretariatet bliver du en del af et kontor med dygtige kollegaer, der med god stemning og højt humør understøtter ledelsen i en travl hverdag. Der er en god og åben omgangstone og en stor lyst til at hjælpe hinanden med stort og småt. Læringskurven er stejl og udfordringerne er spændende, så der er gode muligheder for at udvikle sig i kontoret og i styrelsen.

Du vil referere til kontorchefen for Direktionssekretariatet, og du bliver en del af et kontor med i alt ni medarbejdere – inklusiv vores kommunikationsteam.

Ansøgning, kontakt og rekrutteringsproces

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, uddannelsesbeviser, karakterblade og eventuelt øvrige relevante dokumenter senest den 28. februar 2021 via nedenstående link.

Yderligere oplysninger og spørgsmål omkring stillingen kan fås ved kontakt til kontorchef Hans Dahl-Nielsen på tlf. 33 76 02 89.

Første samtaler forventes afholdt fra den 8. marts 2021. Imellem første og anden samtale kan der indgå test. Anden samtale forventes afholdt i uge 11.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår følger statens overenskomster. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen, Ved Vesterport 6 i København.

Tiltrædelse pr. 1. maj 2021 eller snarest muligt.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.