Ambitiøse konsulenter til direktionssekretariatet i den kommende Skattestyrelse

Kunne du tænke dig at arbejde helt tæt på beslutningsprocesserne i en politisk styret organisation? Trives du med mange forskelligartede og ofte kortfristede opgaver, hvor et skarpt overblik og evnen til at finde løsninger er afgørende? Så er du måske vores nye kollega i Direktionssekretariatet i den kommende Skattestyrelse.

Vi kan tilbyde et job, hvor du kommer til at være med i implementeringen af en af de største forandringsprocesser i staten lige nu, og hvor du vil blive en del af et kontor med dygtige og ambitiøse kollegaer. Sammen og hver for sig er vi dedikerede til at bistå direktøren og den øvrige direktions arbejde med at opbygge den nye Skattestyrelse.

En alsidig hverdag med et tværgående samarbejde
Du kommer til at arbejde med direktionsbetjening og ministerbetjening i tæt dialog med Skatteministeriets departement og den øverste ledelse i den kommende Skattestyrelse, som består af en direktør og seks fagdirektører med ansvar for ca. 3.800 medarbejdere.

Opgaverne i Direktionssekretariatet spænder fra forberedelse af direktørens møder til kvalitetssikring af materiale til eksterne parter og til opfølgning og eksekvering på direktionens strategiprogram mv.

Du vil samtidig få en nøglerolle i at få samspillet til at fungere optimalt mellem den kommende Skattestyrelse og departementet samt de øvrige styrelser i den samlede Skatteforvaltning.

Relationsskaber med stærke kommunikative evner
For at lykkes i stillingen skal du have departemental erfaring eller erfaring fra direktionsbetjening i større politisk ledede organisationer, hvor du har demonstreret evnen til at skære sager til og til at levere effektiv processtyring og selvstændig færdiggørelse af sager på et højt niveau.

Vi lægger vægt på, at du har en videregående uddannelse inden for det samfundsvidenskabelige eller juridiske område. Af personlige kvalifikationer lægger vi vægt på, at du er løsningsorienteret og kvalitetsbevidst, og at du evner at skabe relationer og bringe kollegaer og ledelse sammen om løsninger.

Derudover forventer vi, at:
• du har stærke skriftlige kompetencer og hurtigt kan sætte dig ind i problemstillinger.
• du er handlekraftig med blik for både at sætte opgaver i gang og at følge op på dem.
• du skaber overblik og kan prioritere med blik for centrale detaljer.
• du indgår i en konstruktiv dialog med kollegaer og direktion uanset opgavemængden.
• du er faglig ambitiøs på dine egne såvel som på organisationens vegne.

Om direktionssekretariatet
Du bliver en del af et stærkt kontor, hvor du får ca. 10 dygtige kolleger. Vi har en uformel omgangsform, og vi er nysgerrige på vores organisation og menneskene i den. Idéer er velkomne, vi er fleksible og meget ambitiøse med vores opgavehåndtering.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest 23. april kl. 12:00. Der vil blive afholdt samtaler i uge 17.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ane Sofie Hansen på tlf. 72 37 52 37.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Om Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, hvor Skattestyrelsen er den ene. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk.

Skattestyrelsens kerneopgave vil være afregning, vejledning og kontrol af skatter og afgifter i den danske skatteforvaltning. Skatter og afgifter udgør langt størstedelen af indtægterne til det offentlige, og er dermed et afgørende grundlag for finansieringen af velfærdssamfundet. Skattestyrelsen vil blive ansvarlig for, at der implementeres arbejdsgange, processer og systemer, som giver en mere effektiv og korrekt betaling af skatter og afgifter, samt ansvarlig for at sikre at vejlednings- og kontrolarbejdet bliver tæt integreret.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Struktureret og detaljestærk akademiker til intern styring

Digitaliseringsstyrelsen

København
Kan du skabe overblik over fremdrift i mål og milepæle? Er du skarp til at synliggøre udfordringer og mulige løsninger? Og har du mod på tværgående porteføljestyring i et stort kontor? Så har vi en spændende ledig stilling i Digitaliseringsstyrelsen...
Indrykket:16. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

QuickImport søger akademisk medarbejder

QuickImport København NV

København
Er du vores nye kollega? QuickImport.dk er en online konsulentvirksomhed, der siden 2012 har rådgivet mange tusinde danskere i køb af bil i udlandet. Vi har tilladelse af SKAT til at beregne registreringsafgifter og opkræve betalinger på vegne af SK...
Indrykket:27. marts 2018
Udløbsdato:22. maj 2018

Projektmedarbejder til afsluttende implementering af nye intranetsider

Det Juridiske Fakultet

København
To måneders projektstilling på Det Juridiske Fakultet ved Københavns Universitet til at færdiggøre implementering af universitetets nye koncept for intranettet målrettet studerende. Stillingen Stillingen er placeret i Uddannelsesservice i Team Studi...
Indrykket:30. marts 2018
Udløbsdato:29. april 2018

Teknisk orienteret akademiker til medicoområdet i sektionen "Almen Medico Nord"

Center for It, Medico og Telefoni

København
Region Hovedstaden er i gang med en række projekter, der bl.a. omfatter opførelse af nye hospitaler og klinikker, effektivisering af driftsområdet og udvidelse opgradering af det medicotekniske apparatur. Dette medfører nye opgaver og en øget admini...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:1. maj 2018

Chefkonsulent til psykiatriområdet i Sundhedsstyrelsens Enhed for Planlægning

Sundhedsstyrelsen

København
Vil du være med til at arbejde med vores ambition om at skabe øget lighed og kvalitet på psykiatriområdet? Så er du måske vores nye kollega. Om os Enhed for Planlægning varetager en række centrale opgaver i forhold til sundhedsvæsenet. Vi beskæftige...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:6. maj 2018