Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analyse- og BI-konsulent i Økonomistyrings- og Analyseenheden

Brænder du for at arbejde med data og ledelsesinformation, og er du effektiv i anvendelsen af moderne IT-løsninger i en økonomifunktion?

… så læs videre her, for vi søger en Analyse- og BI-konsulent i Økonomistyrings- og Analyseenheden

Stillingens primære arbejdsopgaver er:

  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af en række BI-rapporteringer
  • Support på Excel og udvikling af mindre løsninger til gavn for brugerne, herunder også superbrugerfunktion på Excel i tilknytning til økonomisystemet (bl.a. datakuber og pivot)
  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af RPA-løsninger primært i tilknytning til Økonomisystemet
  • Medvirke i analyser ad hoc

Hvem leder vi efter?

Du har en analytisk, kritisk og undersøgende tilgang. Når du indleder arbejdet med en opgave, engagerer du dig derfor i, hvad der ligger til grund for opgaven og bidrager til at kvalificere opgaven, så du altid behandler de mest relevante data til en brugbar løsning. Det er helt naturligt for dig at have en samarbejdende tilgang for at sikre, at grundlaget for løsningen er afklaret, men du arbejder også rigtig godt alene i de situationer, hvor det giver mening.

Det er din fornemste opgave at vide, hvilke data der bedst belyser en problemstilling og hvordan disse data skal bearbejdes effektivt og præsenteres så de giver mening for brugerne. Vi har brug for en robust, venlig og tillidsskabende kollega, der kan bidrage med stor viden om databehandling og erfaring med ledelsesinformation både teknisk og styringsmæssigt. Du er en talknuser, der er vant til at arbejde i et BI værktøj, gerne SAP Business Objects, samt i Excel.

Du er indforstået med, at vejen til målet ikke er direkte og fejlfri, og at målet i sig selv kan flytte sig. Du arbejder struktureret og kan afslutte opgaver til de aftalte deadlines. Du er kommunikerende og spørger om hjælp, hvis der er brug for det.

Du trives i samarbejdsrelationer uden for organisationen, eksempelvis med kolleger i andre kommuner i faglige netværk samt med Aabenraa Kommunes eksterne leverandører af IT-systemer.

Vi forventer at du også bidrager med:

  • et talent for at udtænke løsninger til opsætning af ledelsesinformation / rapporter og til effektive arbejdsgange bl.a. ved avanceret brug af Excel.
  • at fordybe dig i de løsninger vi bruger, bl.a. lønsystemet SD samt økonomisystemet Prisme2015.

Vi forventer, at du

  • har en relevant videregående uddannelsesmæssig baggrund, 
  • er god til at indgå i arbejdsfællesskaber med andre faggrupper.

Vi vægter de personlige og sociale kompetencer højt, og er indstillet på at lære dig det, der skal til, hvis du har potentialet og det rette mindset.

Vi ser gerne, at du har et par års erfaring i arbejde med ledelsesinformation, analyseværktøjer og gerne erfaring med udvikling af RPA-løsninger (vi bruger Microsoft Power Automate).

Om os

Stillingen er placeret i Økonomistyrings- og Analyseenheden, som er én af tre enheder i Aabenraa Kommunes Økonomiafdeling.

Økonomistyring og Analyse forestår og medvirker i mangeartede opgaver i samarbejde med organisationen, primært inden for økonomiske analyser, økonomiske styringsmodeller, udvikling af tværgående rapportering og data, drift af kommunens ledelsesinformation, koordinering når organisationsændringer skal implementeres i de administrative systemer samt HR-regnskab og årsberetning.

Du vil indgå i et team af analyse- og udviklingskonsulenter, som har hver sine hovedansvarsområder, men som også løser opgaver i fællesskab og i samarbejde med andre.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • En spændende stilling med gode udviklingsmuligheder
  • Et fagligt attraktivt miljø med dygtige, engagerede og imødekommende kolleger i en dagligdag præget af høj faglighed og en uformel omgangstone
  • Et mix af varierende og udfordrende analyse-, udviklings- og driftsopgaver, herunder opgaver som du får ansvaret for
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling
  • Økonomiafdelingen er en attraktiv arbejdsplads med højt ambitionsniveau og med en god balance mellem arbejdsliv og privatliv

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles ud fra gældende overenskomst. Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Stillingen er på 37 timer pr. uge, og med tiltrædelse 1. august 2021 eller efter aftale. 
 

Ansøgning
Ansøgningsfristen udløber 8. maj 2021 kl. 23.59

Ansættelsessamtaler afholdes den 11. maj 2021

Send din ansøgning, CV og relevante bilag online som Word eller PDF via knappen ”Søg stillingen”.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål om stillingerne er du velkommen til at kontakte
Kontorleder for Økonomistyring og Analyse Kim Frandsen på tlf. 73 76 76 43 eller mail kkf@aabenraa.dk
BI-konsulent Mette Beck Christensen på tlf. 73 76 73 68 eller mail mbch@aabenraa.dk

 

 

 

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.