Analysekemiker med lægemiddelfaglig baggrund søges til Lægemiddelstyrelsens Laboratorium

Vil du være en del af en ambitiøs og moderne arbejdsplads og indgå i samarbejde både i nationalt og europæisk regi? Har du viden om farmaci og analytisk kemi, og har du lyst til både faglig og personlig udvikling? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens Laboratorium.

Om sektionen Laboratorium
Laboratoriet er ansvarlig for at overvåge lægemidler på det danske marked og er akkrediteret efter ISO17025. Vi kontrollerer og analyserer stikprøver af lægemidler på baggrund af en risikobaseret udvælgelse. Vi behandler reklamationer over kvaliteten af lægemidler og undersøger indberetninger om forfalskede eller ulovlige lægemidler. Laboratoriet indgår i et europæisk samarbejde med øvrige myndighedslaboratorier, der udfører kontrol på lægemidler. Laboratoriet er inddelt i tre faglige grupper bestående af i alt 36 medarbejdere, der er specialiserede i kemiske, radioaktive, biokemiske og biologiske analyser af lægemidler. Der arbejdes ydermere med standardisering af lægemidler gennem den europæiske farmakopé og Dansk Lægemiddelstandard (DLS).

Du bliver en del af laboratoriets kemiske gruppe, der for nuværende består af en teamleder, syv akademiske medarbejdere og fem laboranter.

Din hverdag hos os
Laboratoriet søger en akademiker med bred erfaring inden for kemi og farmaci. Dine arbejdsopgaver vil primært være at planlægge og udføre kontrolprojekter af markedsførte lægemidler; herunder forestå laboratoriekontrol af lægemidler ved brug af et bredt udsnit af analysemetoder inden for kemi og farmaci, specielt HPLC og dissolution.

Du kommer derudover til at deltage i sektionens øvrige opgaver, bl.a.:

  • bidrage til planlægning af kommende kontrolprojekter
  • faglig sparring i forhold til vurdering af analysemetoder og tilhørende resultater
  • faglig sparring i forhold til forbedringer og fejlsøgning/optimering af arbejdsgange
  • bidrage til udvikling af laboratoriets kvalitetssystem, herunder udarbejdelse af instruktioner og procedurer
  • kvalificering/kontrol af analyseudstyr
  • udarbejde forvaltningsbreve og formidle resultater til indehavere af markedsføringstilladelser og andre interessenter
  • præsentere sager og arbejdsgange i forbindelse med både interne og eksterne audits.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi forestiller os, at du er akademiker med erfaring inden for analyse af farmaceutiske færdigvarer og/eller råvarer. Desuden forventer vi, at du:

  • har sans for levering af resultater af høj kvalitet
  • trives i et miljø, hvor høj faglighed er i fokus
  • har øje for muligheder for forbedringer
  • evner at planlægge og drive projekter af varierende størrelse
  • har gode samarbejdsevner
  • er god til at kommunikere og formidle din viden og resultater til både markedsføringsindehavere, sundhedspersonale og eksempelvis borgere.
Vi tilbyder
En stilling med ansvar og et spændende samarbejde på tværs af huset på alle niveauer. Du får en vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer. Du bliver en del af en sektion og et team med et godt sammenhold og godt humør. Det forventes, at den enkelte tager ansvar og arbejder selvstændigt, når man er passende oplært. Enhedens ledere og medarbejdere kender deres område, men samtidig er der også tradition for, at man arbejder tværfagligt og trækker på hinandens kompetencer i styrelsen. Kulturen i enheden er præget af en uformel tone og fælles bevidsthed om betydningen af det gode samspil i en travl hverdag.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til:

  • Teamleder Kamilla Vorup på tlf. 5128 9913 (kan kontaktes i ugerne 26 og 27 samt fra uge 31)
  • Sektionsleder Lone Stengelshøj Olsen på tlf. 4488 9745 (kan kontaktes i ugerne 26, 27, 30 og 31)
  • Alternativt kan teamleder Annemette Popp kontaktes på tlf. 2054 5419 (i ugerne 28, 29 og 30).
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 32 og 33. Du kan læse mere om os på www.lmst.dk.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Sekretariat

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:30. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Studentermedhjælper til enhed for koordinering af politiske initiativer og lovforslag

Skatteforvaltningen, Kastrup

Kastrup
Brænder du for at lære mere om, hvordan politiske processer forløber i staten? Har du mod på at sætte dig ind i økonomiske problemstillinger, og har du interesse for at arbejde med fremtidig lovgivning? Så er du måske den studentermedhjælper, vi søg...
Indrykket:8. juni 2020

Finansministeriets departement søger ambitiøse medarbejdere til EU-budgetområdet

Finansministeriets Departementet

København K
Vil du være med til at forhandle om fordeling og finansiering af godt 14 billioner kr., arbejde for en EU-rabat til Danmark og være en del af arbejdet med Brexit og bekæmpelse af svig med EU-midler? Brænder du for at præge det internationale klimasa...
Indrykket:16. juni 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Sekretariat

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:30. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

Studentermedhjælper til enhed for koordinering af politiske initiativer og lovforslag

Skatteforvaltningen, Kastrup

Kastrup
Brænder du for at lære mere om, hvordan politiske processer forløber i staten? Har du mod på at sætte dig ind i økonomiske problemstillinger, og har du interesse for at arbejde med fremtidig lovgivning? Så er du måske den studentermedhjælper, vi søg...
Indrykket:8. juni 2020

Finansministeriets departement søger ambitiøse medarbejdere til EU-budgetområdet

Finansministeriets Departementet

København K
Vil du være med til at forhandle om fordeling og finansiering af godt 14 billioner kr., arbejde for en EU-rabat til Danmark og være en del af arbejdet med Brexit og bekæmpelse af svig med EU-midler? Brænder du for at præge det internationale klimasa...
Indrykket:16. juni 2020