Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analysekonsulent med fokus på strategisk økonomistyring og ledelsesinformation til Arbejdsmiljø København

Vil du gerne være med til at bidrage til et velfungerende arbejdsliv for medarbejderne på Danmarks største arbejdsplads og dermed forebygge fx stress og arbejdsskader? Og er du talstærk og analytisk skarp? 
Så er du måske vores nye analysekonsulent i Arbejdsmiljø Københavns sekretariat.

Arbejdsmiljø København rådgiver om alt, der vedrører det fysiske og psykiske arbejdsmiljø på kommunens mange arbejdspladser – både individuelt og organisatorisk. Vi er i de seneste år vokset fra være en mindre samling arbejdsmiljøkonsulenter til aktuelt at være mere end 70 medarbejdere. Vores økonomi er sammensat af faste bevillinger og varierende indtægtsdækket virksomhed, og dette stiller store krav til den strategiske og løbende økonomi- og ressourcestyring. Samtidig har vi et ønske om at etablere et endnu stærkere grundlag for den ledelsesinformation, som understøtter og supplerer vores samarbejde med forvaltningerne. Derfor styrker vi nu vores sekretariat med en analysekonsulent, der skal have sit primære fokus på økonomi- og ressourcestyring og på ledelsesinformation.

Du bliver en del af et team bestående af seks akademisk uddannede medarbejdere, der arbejder med kommunikation, hjemmeside, digitalisering, udviklingsopgaver, ledelsesrapportering, politiske sager, betjening af MED-udvalg mv. Teamet er en del af et sekretariat på 12 medarbejdere, der yder tværgående støtte til Arbejdsmiljø Københavns ledelse og ca. 60 arbejdsmiljøkonsulenter. Vi sætter naturligvis en stor ære i selv at have et godt arbejdsmiljø og være en attraktiv arbejdsplads.

Som analysekonsulent vil dine arbejdsopgaver primært være

  • at videreudvikle og drive den strategiske økonomi- og ressourcestyring i Arbejdsmiljø København, så vi bliver bedre i stand til at planlægge vores kapacitet og aktivitet, både på kort og lang sigt – dette vil ske i tæt samarbejde med ledergruppen
  • at stå i spidsen for at systematisere og styrke den ledelsesinformation om Arbejdsmiljø Københavns mange og forskelligartede indsatser, som bruges af forvaltningerne, herunder kommunens arbejdspladser i deres løbende arbejde med et godt og sundt arbejdsmiljø
  • at omsætte databaserede indsigter til relevante analyser, der understøtter Arbejdsmiljø Københavns ambition om at hele tiden at være en relevant og efterspurgt arbejdsmiljørådgiver for kommunens arbejdspladser
  • at bidrage til sekretariatets øvrige opgaver, herunder fx udarbejdelse af sager til politisk behandling og bidrage til sikring af drifssetup omkring de it-systemer, der leverer data til ledelsesinformationen

Vi forventer, at du har følgende faglige og personlige kvalifikationer

  • Du har relevant lang videregående uddannelse, fx scient.pol. eller scient.adm.
  • Du er talstærk, er analytisk skarp og har styr på detaljen samtidig med, at du har blik for helheden.
  • Du er god til at fremstille og formidle nøgletal og komplekse sammenhænge – både mundtligt og på skrift.
  • Du er stærk i Excel og har generelt stærke it-kompetencer.
  • Du har god organisatorisk forståelse og gerne erfaring fra en politisk ledet organisation.
  • Du er initiativrig og har blik for nye analyser og udviklingsområder.
  • Du har lyst til at sætte din egen faglighed ind i den arbejdsmiljørelaterede kontekst, så du derved kan omsætte din viden til analyser, der er relevante for Arbejdsmiljø København.
  • Du er ansvarsbevidst, proaktiv, kan arbejde selvstændigt og kan holde overblikket i pressede situationer.

Vi tilbyder

  • en ambitiøs arbejdsplads med mange fagligheder
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • mangeartede og varierende opgaver med stort selvstændigt ansvar
  • en uformel arbejdsplads med højt engagement

Løn og ansættelsessted
Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst. Du vil blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af din erfaring og dine kompetencer. Du bliver ansat i Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Dit arbejdssted vil være Arbejdsmiljø København, Enghavevej, København SV.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med familievenlige arbejdstider og flekstid. Vi ønsker at besætte stillingen senest den 1. maj 2021.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller til Arbejdsmiljø København, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Nicolai Riegels på 2481 3969.

Søg via nedenstående link senest søndag den 14. marts 2021
Samtalerne bliver afholdt i uge 12.

Om Arbejdsmiljø København
Arbejdsmiljø København (AMK) er Københavns Kommunes interne rådgiver om arbejdsmiljø og arbejdsliv. AMK har en bred palette af opgaver indenfor det fysiske og psykiske arbejdsmiljøfaglige område, og består af ca. 70 veluddannede og dedikerede medarbejdere med stærke faglige kompetencer. AMK ledes af en chef, tre faglige afdelingsledere samt en sekretariatsleder. Du kan læse meget mere på vores hjemmeside.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.