Analysekonsulenter til nyetableret LEAN analyse-enhed

Har du lyst til at være med fra starten af i vores nye team?

Vi moderniserer og udvider i de kommende år store dele af det danske jernbanenet. Det skal skabe rammerne for en mere tidssvarende og grønnere jernbane med billigere og mere stabil drift.

Til det søger vi nu to analysekonsulenter, som skal være med i spidsen for etablering af en LEAN-analysefunktion i Anlægsdivisionen – Banedanmarks bygherreorganisation.

Jernbanebyggeri er komplekst, både teknisk og organisatorisk, og vi er villige til at gøre det, der skal til, for at levere vores projekter til tiden, i rette kvalitet og inden for budgettet. Det betyder også, at vi ledelsesmæssigt bakker op, står sammen og handler, når det er nødvendigt.

Projektporteføljen dækker hele landet, så du får mulighed for at besøge vores fornyelsesprojekterne lokalt, hvor der er behov for din assistance. Dit arbejdssted er primært vores hovedkontor centralt i København, men rejse til vores kontor i Fredericia skal påregnes.

Teamet og arbejdsopgaverne

Du bliver en del af vores Project Management Organisation (PMO) i sektionen Forretningsudvikling. Her etablerer vi lige nu et nyt team, hvor vi er i gang med at rekruttere en teamleder og to analysekonsulenter.

Du vil få en udfordrende hverdag med implementeringen af analyser og datadrevet-beslutningsoplæg, som understøtter vores nye indsats med LEAN i Anlægsdivisionen. Du indgår fra start i opgaveløsningen og støtter den løbende forbedring, som vi vil drive via LEAN i form af bl.a. måltavler, systematisk problemløsning og standardisering og proceskonfirmering.

I det nye team samarbejder I om følgende opgaver

  • Bidrage til udviklingen af set-up for analyser og input til data-drevet beslutningsoplæg i forhold til LEAN forbedringsprocessen
  • Gennemføre analyser, der både bygger på observationer, interviews og kvantitative data
  • Komme med forsalg til re-design af arbejdsgange ved at kortlægge og analysere processer i ”marken” og sammenkøre disse analyser med data på en meningsfuld måde
  • bidrage til fortsat udvikling og implementering af koncept for målstyring, inkl. tavlemøder, systematisk problemløsning og standard work i hele anlægsdivisionen
  • samarbejde med de øvrige sektioner i PMO’et om at tilvejebringe relevant data i forhold til realisering af konceptet for målstyring og problemanalyse.
Er du nysgerrig efter at vide mere om vores baneprojekter, så læs mere via links til Elektrificeringsprogrammet og Ringsted-Femern Banen. Du kan også dykke ned i et af vores aktuelle fornyelsesprojekter, som hører med i Anlægsdivisionens samlede portefølje af anlægs- og fornyelsesprojekter.

Kendskab til LEAN og analyser

Vi forventer at du:

  • har en mellemlang eller lang videregående uddannelse
  • indgående erfaring med LEAN (gerne see-solve-share)
  • har erfaringer med at arbejde med store datasæt, herunder kvalitetssikring
  • mestrer Excel
  • har en kvalitativ tilgang til analyser
  • kan mikse observationer og interviews med den kvantitative data.
Du interesserer dig for at arbejde i skæringsfeltet mellem dataanalyse og procesoptimering. Du synes, det er spændende at samarbejder med andre og skabe resultater i fællesskab. Som person er du struktureret og ansvarsbevidst – og du synes, at det er vigtigt at gøre sig umage. Du bidrager til at skabe overblik, skære problemstillinger til og gøre teknisk, fagligt stof let forståeligt.

Du er udadvendt og opsøgende og har nemt ved at skabe gode relationer. Og så har du et godt humør, som smitter af på dine omgivelser selv i perioder, hvor højt tempo kendetegner hverdagen.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning uanset, om din primær erfaring er af kvantitativ eller kvalitativ karakter.

Løn

Er du akademiker ansættes du i forhold til gældende AC-overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad, hvor basislønnen pt. udgør kr. 378.844,00 årligt og kr. 31.570,33 månedligt. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension, og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte stabschef Annesofie Bjerre.

Send os din ansøgning og CV snarest, da vi vurderer ansøgninger løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.




Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Erfaren akademisk medarbejder til analyseopgaver og sekretariatsbetjening i Kultur- og Fritidsforvaltningens sekretariat på Rådhuset

Jura og Nævn

København V
Sekretariatet betjener Kultur- og Fritidsborgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget og forvaltningens direktion. Under sekretariatet ligger endvidere råd og nævn herunder Bevillingsnævn og Huslejenævn. Vi søger en akademisk medarbejder til analyseopga...
Indrykket:16. november 2020

Akademisk medarbejder til Kontor for Integration og Vækst i Københavns Kommune

CF 3. kontor - Integration og Vækst, område 1

København V
Vil du være med til at styrke forebyggelsen af ekstremisme i landets største kommune? Har du stor indsigt i fagområdet og stærke embedsmandskompetencer? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Integration og Vækst i Københavns Kommune. I konto...
Indrykket:17. november 2020

Akademisk medarbejder til Område Indre By/Østerbro

Område Indre By/Østerbro

København Ø
Har du lyst til at arbejde som en del af vores stab i tæt samarbejde med Områdeledelsen? Område Indre By Østerbro søger en dygtig generalist til stillingen som områdets akademiske medarbejder med fokus på understøttelse af den bydækkende enhed Børne...
Indrykket:18. november 2020

Akademisk medarbejder til projektledelse og ledelsesbetjening i Borgercenter Handicap

Team for Strategisk Udvikling

København N
Er du struktureret og kvalitetsbevidst? Trives du med at arbejde selvstændigt og have ansvar, og har du mod på at prøve kræfter med projektledelse? Så er du måske vores nye kollega. Staben i Borgercenter Handicap (BCH) søger en dygtig kollega til le...
Indrykket:20. november 2020

FOA søger konsulent (barselsvikar) der vil understøtte demokratiske processer i FOA

FOA Forbund

København V
Kan du tilrettelægge demokratiske processer, så de har en klar rød tråd? Er du dygtig til at koordinere handling i organisationer kendetegnet af mangfoldighed og kompleksitet?Som konsulent i FOA Ledelse bidrager du til at sikre og øge kvaliteten i F...
Indrykket:30. november 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Erfaren akademisk medarbejder til analyseopgaver og sekretariatsbetjening i Kultur- og Fritidsforvaltningens sekretariat på Rådhuset

Jura og Nævn

København V
Sekretariatet betjener Kultur- og Fritidsborgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget og forvaltningens direktion. Under sekretariatet ligger endvidere råd og nævn herunder Bevillingsnævn og Huslejenævn. Vi søger en akademisk medarbejder til analyseopga...
Indrykket:16. november 2020

Akademisk medarbejder til Kontor for Integration og Vækst i Københavns Kommune

CF 3. kontor - Integration og Vækst, område 1

København V
Vil du være med til at styrke forebyggelsen af ekstremisme i landets største kommune? Har du stor indsigt i fagområdet og stærke embedsmandskompetencer? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Integration og Vækst i Københavns Kommune. I konto...
Indrykket:17. november 2020

Akademisk medarbejder til Område Indre By/Østerbro

Område Indre By/Østerbro

København Ø
Har du lyst til at arbejde som en del af vores stab i tæt samarbejde med Områdeledelsen? Område Indre By Østerbro søger en dygtig generalist til stillingen som områdets akademiske medarbejder med fokus på understøttelse af den bydækkende enhed Børne...
Indrykket:18. november 2020

Akademisk medarbejder til projektledelse og ledelsesbetjening i Borgercenter Handicap

Team for Strategisk Udvikling

København N
Er du struktureret og kvalitetsbevidst? Trives du med at arbejde selvstændigt og have ansvar, og har du mod på at prøve kræfter med projektledelse? Så er du måske vores nye kollega. Staben i Borgercenter Handicap (BCH) søger en dygtig kollega til le...
Indrykket:20. november 2020

FOA søger konsulent (barselsvikar) der vil understøtte demokratiske processer i FOA

FOA Forbund

København V
Kan du tilrettelægge demokratiske processer, så de har en klar rød tråd? Er du dygtig til at koordinere handling i organisationer kendetegnet af mangfoldighed og kompleksitet?Som konsulent i FOA Ledelse bidrager du til at sikre og øge kvaliteten i F...
Indrykket:30. november 2020